Risen 3 - WoR.de Nate Bonnett's balancing mod 7558 10

O temacie

Autor Squerol

Zaczęty 1.04.2015 roku

Wyświetleń 7558

Odpowiedzi 10

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Link do moda : http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1424723-Release-Nate-Bonnett-s-balancing-mod
Witam. Dość niedawno, pewien użytkownik forum World of Risen, Nate-Bonnett stworzył moda utrudniającego i balansującego rozgrywkę, "Nate Bonnett's balancing mod".

Przetłumaczyłem Changelog wersji 1.2b:

Spoiler
Lista zmian Nate Bonnett’s Balancing Mod v.1.2b

AI

*Inne AI towarzyszy.

*Nowe AI Sług Cienia (tych cieni-humanoidów) (mogą kontratakować, atakują szybciej i nie wykonują potężnych ataków aż tak często) - ogólnie działa to na podstawieniu AI najgroźniejszego NPC z gry (Wrony bodajże) pod AI zwykłych NPC/Humanoidów,
*Nowe AI ludzi (zmiany jak powyżej)

*Magowie Cienia mogą kontratakować.

NPC

*Dostajemy mniej chwały za zabijanie przeciwników (zarówno ludzi, jak i potworów)

*Słudzy-Strażnicy-Magowie Cienia  i ostatni Boss zadają więcej obrażeń.

*Zwierzęta/potwory Kafary, Zębacze, Warany, Pożeracze Dusz, Golemy, Pająki, Rysie, Jaguary, Lewiatany i Kryształowy Tytan zadają więcej obrażeń.

*Towarzysze są słabsi (w szczególności Kostuch).

Przedmioty


*Koniec permanentnych wersji czarów. Trzeba tworzyć nowe po ich wyuczeniu. (jeszcze tego nie sprawdzałem osobiście)

*Możemy używać Berło Cienia i ulepszyć do broni ostatniego Bossa.
[Shadow Scepter mini mod]

*Żeby założyć lekką zbroję (jedynie tors) (koszule, kamizelki, zbroje piratów voodoo) potrzeba tyle zręczności, o ile dana zbroja zwiększa atrybutów  (razem wziętych, tzn. zbroja zwiększa o 5 twardziela, o 5 kuloodpornego i o 5 zastraszania, tj 5+5+5=15, czyli potrzeba 15 zręczności, alternatywa wymogów atrybutów jak w Gothic'ach),
*Płaszcze i zbroje Strażników (jedynie tors), zasada jak wyżej, tylko że potrzeba cwaniactwa,
*Ciężkie zbroje, skórzane płaszcze i zbroje Łowców Demonów (jedynie tors), wymagają wytrzymałości,
[Armor mini mod]

*Żeby walczyć danym mieczem (chodzi o klasę broni "Miecz"), potrzeba tyle samo cwaniactwa, ile broń zadaje maksymalnych obrażeń,
*Do broni kłującej, taka sama zasada, tyle że potrzeba zręczności,
*Broń sieczna wymaga wytrzymałości,
*Muszkiety-zręczność,
*Strzelby-wytrzymałość,
*Broń podręczna-cwaniactwo,
*Czary ofensywne- tyle atrybutu ducha, ile czar zadaje maksymalnych obrażeń.

*Czary ofensywne Łowców Demonów i Vodoo zadają tylko 40 obrażeń.

*Bronie i zbroje są droższe.

*Zbroja z DLC jest słabsza.

*Zbroje z danych frakcji dają nam boonusy:
o Łowcy Demonów: broń sieczna
o Piraci Vodoo: muszkiety
o Strażnicy: magia kryształów
*Inne uzbrojenie zwiększa przeróżne atrybuty.

*Pierwszy miecz (nie pamiętam nazwy, zaraz po wskrzeszeniu naszego bohatera) zadaje tylko 5-10 obrażeń.

*Miecz Mistrza Pensela zadaje 1-2 obrażeń.

*Niektóre pistolety są słabsze.

*Cooldown broni podręcznej:
o Noże (5 sec.)
o Kusze (40 sec.)
o Pistolety (60 sec.)
o Pistolety na śrut ołowiany (80 sec.)

*Amunicja jest droższa.
o Bełt: 5 złoty
o Śrut ołowiany: 4 złote
o Naboje: 3 złote

*Pierścienie, kolczyki i amulety zwiększają i zmniejszają inne atrybuty.

*Rum, tani bimber i grog mają cooldown 90 sekund.

*Legendarne bronie mają specjalne efekty (takie jak ogień wokół ostrza), nie mogą być sprzedane i zwiększają twoje atrybuty, gdy je zdobędziesz (na razie nie sprawdziłem jak to działa),
*Niektóre legendarne bronie są silniejsze.

*Alkohol jest słabszy:
o Rum: 50 HP
o Krwawa mary: 50 HP
o Grog: 25 HP
o Tani likier: 15 HP

Instalacja
skopiować pliki .pak do folderu \Risen 3 - Titan Lords\data\packed

Polecam zaktualizować Risena 3 do wersji 1.2 (mod jest kompatybilny z każdą wersją), ponieważ wprowadza poziom trudności "Ultra", gdzie naprawiono bug z przesadzonymi fikołkami (od teraz poprawnie otrzymujemy obrażenia, nie jesteśmy nieśmiertelni podczas fikołka).
Co do moda, pograłem dość długo na wcześniejszej wersji 1.1b na poziomie "Ultra" i muszę przyznać, że gra się wiele lepiej, lepszy balans, gra jest bardziej wymagająca, szczególnie na początku. Dzięki patchowi i modowi jakoś się przełamałem, żeby w końcu pograć w Risena 3. Polecam  :ok:.

Twórca ciągle usprawnia moda (zacytuję twórcę - "I want to improve my mod untill Risen 3 is as good as Gothic 2, but I think that won't be ever happen"  :lol2:), mimo to zapisy ze wcześniejszych wersji moda są kompatybilne ze sobą, zapisy z podstawki zaś już nie, należy rozpocząć nową grę.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Hujowy ten patch, serio. Patrzę tylko na changelog. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Hujowy ten patch, serio. Patrzę tylko na changelog.

Przetestuj moda z wersją 1.2 Risena 3, na poziomie Ultra, dopiero później się wypowiedz.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Hujowy ten patch, serio. Patrzę tylko na changelog.

Przetestuj moda z wersją 1.2 Risena 3, na poziomie Ultra, dopiero później się wypowiedz.
R3 mam tylko na Xboxa, także nie pogram w żadnego moda.
No, ale serio. Prawie wszystkie zmiany to usilne próbowanie zrobienia z Risena Gothica, a uważam to za idiotyczne. Osłabianie postaci też uważam za zbędne - wszyscy mieli uzasadnione swoje umiejętności. Permanentne wersje czarów są jak najbardziej na plus, przecież to odpowiednik run z Gothiczka, dlaczego miałyby znikać? No i co z walką czarami? W sensie zamiast broni, w połowie combosa skończą mi się czary i co ja zrobię? Wymogi do broni też są hujowe. Cooldown broni dystansowej, że kurwa co? Dobra, mogę to skumać jeszcze przy broniach palnych (a i to jest łatwe do uzasadnienia braku cooldownu), ale kusze i noże?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Hujowy ten patch, serio. Patrzę tylko na changelog.

Przetestuj moda z wersją 1.2 Risena 3, na poziomie Ultra, dopiero później się wypowiedz.
R3 mam tylko na Xboxa, także nie pogram w żadnego moda.
No, ale serio. Prawie wszystkie zmiany to usilne próbowanie zrobienia z Risena Gothica, a uważam to za idiotyczne. Osłabianie postaci też uważam za zbędne - wszyscy mieli uzasadnione swoje umiejętności. Permanentne wersje czarów są jak najbardziej na plus, przecież to odpowiednik run z Gothiczka, dlaczego miałyby znikać? No i co z walką czarami? W sensie zamiast broni, w połowie combosa skończą mi się czary i co ja zrobię? Wymogi do broni też są hujowe. Cooldown broni dystansowej, że kurwa co? Dobra, mogę to skumać jeszcze przy broniach palnych (a i to jest łatwe do uzasadnienia braku cooldownu), ale kusze i noże?

Mod ma na celu balans rozgrywki, nie czy coś jest "fajne", czy nie. Mimo to, po przegraniu około 10h i po dołączeniu do Łowców Demonów, gra niestety staje się nudna i banalna. Balans jedynie działa w początkach gry... W 2 rozdziale niestety już można się "przepakować", a w 3-cim, po dołączeniu to jakiejś z gildii... No cóż... Myk z magią, który miał to niby usuwać permanentne czary, nie ma tu miejsca, a nawet mając broń zadającą 55 obrażeń niszczymy wszystko co stanie na naszej drodze... Nie ma ochoty na gre, gdyż na każdej wyspie ci sami przeciwnicy, żadnych nowych wyzwań. Próbowałem ukończyć w końcu Risena 3, lecz znowu się nie udało...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Możesz mi wyjaśnić jedno? Czemu skoro wszyscy od wyjścia Risen 3 mówili że łowcy demonów są overpowered, nadal każdy kto "szuka wyzwania" wbija się w ich szranki? Wiele też daje sposób grania, jak wydajesz całą chwałę na walkę wręcz i odporności, to nie dziw się że mało kto jest w stanie Cię zadrasnąć. Osobiście grałem piratem voodoo i korzystałem z pełnego możliwego arsenału - magia, kusze, pistolety, noże do rzucania, miecze, jakiś czas nawet z muszkietem latałem, a przede wszystkim - złotousty. Na gothiczkowe standardy rozdałem chwałę okropnie, na risenowe - fajnie się grało, miałem sporą swobodę w doborze arsenału i sposobu przejścia misji, nie byłem też overpowered w żadnej z umiejętności, więc mogłem grać a nie tylko biec i kosić.

Próbowałem ukończyć w końcu Risena 3, lecz znowu się nie udało...
Taka łatwa gra, a biedny Squerol nie jest w stanie jej przejść.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Kurwa takie granie to nie granie. Gra jest fatalnie zaprojektowana i basta. 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Kurwa takie granie to nie granie. Gra jest fatalnie zaprojektowana i basta.
Lol?
Ja dostałem ciekawą w miarę zbalansowaną rozgrywkę grę ukończyłem i jestem zadowolony, ty grałeś "pro" i nie ukończyłeś gry "bo było za łatwo", ale to ja grałem źle? :lol2:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Lol?
Ja dostałem ciekawą w miarę zbalansowaną rozgrywkę grę ukończyłem i jestem zadowolony, ty grałeś "pro" i nie ukończyłeś gry "bo było za łatwo", ale to ja grałem źle? :lol2:

Możesz nawet grać nie wydając punktów chwały, to i tak nie zmieni że gra koło huja jest  zbalansowana. Nudna i monotonna,  dno i wodorosty, im dalej w grze tym jest coraz gorzej.  Najgorsza gra PB,  zaraz po Risenie 2.  Aż się boję co narobią przy ELEXie

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dołączę się do dyskusji
Możesz nawet grać nie wydając punktów chwały, to i tak nie zmieni że gra koło huja jest  zbalansowana. Nudna i monotonna,  dno i wodorosty, im dalej w grze tym jest coraz gorzej.  Najgorsza gra PB,  zaraz po Risenie 2.  Aż się boję co narobią przy ELEXie

...skończ pierdolić.Masz chyba jakiś ukryty żal do twórców bo gra była spoko w porównaniu z R2 to niebo a ziemia. Nie powiem bo bardzo wymagająca nie była ale na pewno nie była źle zaprojektowana. Jeżeli szukasz jakiś wyzwań to przerzuć sie na serie Dark Souls  :lol2: a gry takie jak Risen odstaw na bok.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Dołączę się do dyskusji
...skończ pierdolić.Masz chyba jakiś ukryty żal do twórców bo gra była spoko w porównaniu z R2 to niebo a ziemia. Nie powiem bo bardzo wymagająca nie była ale na pewno nie była źle zaprojektowana. Jeżeli szukasz jakiś wyzwań to przerzuć sie na serie Dark Souls  :lol2: a gry takie jak Risen odstaw na bok.
Ukryty to to on nie jest,  mówie jak jest,  Piranhnie się już "potopiły",  że tak powiem.  Co do Dark Soulsów pierwsza część to arcydzieło wg mnie.  Co jak co,  ale media bardzo przesadzają z poziomem trudności. Druga część jest zaś nie warta złamanego grosza,  widać że wyszła z rąk innych ludzi.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry