Bariera i jej tekstura. 4597 15

O temacie

Autor gann07

Zaczęty 13.12.2014 roku

Wyświetleń 4597

Odpowiedzi 15

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

gann07

Bariera i jej tekstura.
2014-12-13, 21:24(Ostatnia zmiana: 2014-12-14, 00:18)
Mam problem odnośnie tekstury magicznej bariery, przeczytałem wszystkie dostępne tematy na tym forum odnośnie przenoszenia bariery z g1 do g2 i rozwiązania nie ma, ba nawet wzmianki.

Z tematów które znajdują się na tym serwisie wyczytałem tylko tyle, że kluczem do bariery w siatce mapy to model .3ds który jest także w plikach Gothic 2: "Magicfrontier_Out.3ds" i faktycznie, face ustawiony tak jak chciałem, więc wystarczy jedynie oteksturować, ustawić odpowiednią animację w spacerze i w sumie na tyle (Dir, FPS itd.). Problem jednak pojawia się w samej teksturze Barriere.tga, za każdym razem ma czarne tło, obojętnie jak się staram i jak testuje, nigdy nie ma kanału alfa. Użyłem wielu tekstur, dwóch z woga, jedną znalazłem także tutaj, a kolejną ze Złotych wrót, która o dziwo ma identyczną co w g1 - tyle że w samej modyfikacji to działa. Pytanie jakie do was kieruje, co zrobić w takim razie? zmieniałem parametry w gomanie, sprawdzałem inne tekstury na kanale alfa na modelu bariery i wszystko działało, jedynie tekstura piorunów nie. Gdy usunąłem czarne placki z barriere.tga w programie graficznym, bariera posiadała sprawny kanał alfa, choć efekt pozostawiał wiele do życzenia. Będę wdzięczny za udzieloną mi pomoc, problem wydaje się błahy, ale mi już brakuje pomysłów.

Z góry dzięki.

@Edit:

http://s5.ifotos.pl/img/barierasj_whasewr.jpg - tak to wygląda w spacerze.
 

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@Odświeżam
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Usuń zdekompilowany odpowiednik, a w GIMP'ie spróbuj usunąć kanał alfa ( jest taka opcja ) i zapisz jako .TGA ( pewnie wiesz o to i tak :D )

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Napisałem, że już to zrobiłem. W gimpie czarny kolor z bariery nie jest kanałem alfa, usunąłem go ręcznie, ale wygląda to okropnie. Zwróć uwagę, że niektóre pioruny są pół przezroczyste, bez usunięcia czarnego koloru pod nim, nie jest przezroczysty choćby w jednym procencie. Wnioskuję, że działa to na zupełnie innej zasadzie i liczyłem na fachową pomoc, bo ja nie mam pojęcia jak to przeskoczyć. Napisałem, że z tej samej tekstury korzysta bariera z g1 i w złotych wrotach, więc wstawianie ręczne kanału alfa mija się z celem - efekt końcowy będzie nieciekawy. Zawsze można zrobić teksturę bariery od podstaw, ale cenię oryginał i trudno mi się będzie z nim rozstać.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Możesz mi tą texturę pokazać?

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Nic szczególnego w niej nie ma, czyścioch z g1. W material filter w g1 nie ma nic ciekawego odnośnie tej tekstury.

http://speedy.sh/PU9gD/BARRIERE-C.tga
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
W g2 też są jakies tekstury bariery w Textures/level/_Old/MagicBarrier
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Bariera i jej tekstura.
#7 2014-12-15, 21:00(Ostatnia zmiana: 2014-12-15, 21:06)

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
W g2 też są jakies tekstury bariery w Textures/level/_Old/MagicBarrier

Są, ale jej animowane efekty. Nie zależy mi tak bardzo na nich, wystarczy czysta tekstura, która ma problemy z przezroczystym tłem.

@chicken

Ta tekstura ma tą samą bolączkę co oryginalna, nie mam pojęcia jak to przeskoczyć, to MUSI działać na innej zasadzie. Zwróć uwagę, że nawet jeśli chcesz oteksturować tą teksturą coś innego niż bariera, ten problem nadal występuje.
 

gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@Odświeżam
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Próbowałeś użyć mojej textury?
Wiem, że ma czarne tło, ale u mnie problemu nie ma z nią.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
O ile rozumiem to chcesz by była przezroczysta jak bariera w oryginale tak ? Trzeba to naprawić w spacerze, w material editorze znalezc jej materiał i zmienić mu blending mode.
 


gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Wszystko rozchodzi się o czarne tło, które za żadne skarby tego świata nie chcę zamienić się w kanał alfa. Nigdy nie jest przezroczyste, czy to w g1 na oryginalnym material filtrze czy w g2 bawiąc się "alphaFunc", bo chyba o to chodzi Ci Mark56, tak? Zwróćcie uwagę, że tekstury czarów także są na czarnym tle i teksturowanie za ich pomocą daje identyczny efekt. Nie wiem jak to działa, ale tworzenie od podstaw tekstury to chyba jedyne wyjście.  Nadal ubolewam nad faktem, że Panowie ze Złotych Wrót wiedzą jak to działa, ale informacjami się nie podzielą. Skaczę, warczę na program i nadal nie mam zielonego pojęcia jak to działa, może jako PFX?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Bo to nie jest trudne . Nie trzeba żadnego kanału alfa. Robisz model, nakładasz texture bariery, eksportujesz wraz z modelem świata. Otwierasz spacer, otwierasz twoj model w editmode , v material edytorze znajdujesz twoja texture - będzie miała imię jak materiał v 3ds maxie / blenderze. zmieniasz jej alpha func na add albo coś takiego , zapisujesz zmiany i textura działa jak ma.

PFXy tutaj nie mieszaj. Ale w jednom sie zgadza, tez używają alphafunc = add :)
 


gann07

gann07

Użytkownicy
posty34
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
No i pięknie dziękuję, szczerze przyznam się, że funkcja "add" wyglądała mi na przezroczystość całej tekstury, ale jednak tak nie jest. Jeszcze raz dzięki, temat może spokojnie zamknąć.

 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ładnie Ci to wyszło:) Bariera jest cały czas aktywna czy może znalazłeś jakiś sposób by "aktywować" ją tylko raz na jakiś czas tak jak to było w G1?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry