[G½] Gothic DirectX 11 #1 608920 989

O temacie

Autor Splash

Zaczęty 4.09.2014 roku

Wyświetleń 608920

Odpowiedzi 989

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

[G½] Gothic DirectX 11 #1
2014-09-04, 20:15(Ostatnia zmiana: 2015-09-21, 01:12)
To jest temat archiwalny. Kolejna część: http://themodders.org/index.php?topic=25128

Tak jak nazwa tematu mówi, nasz kochany Gothiczek może mieć od teraz efekty graficzne, które oferuje DX11. Sporo się zmieniło. Obecna wersja nie przypomina już tej, którą dane nam było widzieć. Jest znacznie ładniejsza, bardziej zaawansowana i stabilniejsza :3 Błędy, które kiedyś były wrzodem na dupie (:F) już dawno zostały naprawione. Degenerated nadal pracuje nad modyfikacją i niedawno stworzył wersję działającą także w pierwszej części Gothica, którą można znaleźć na GitHubie.

Co oferuje modyfikacja:
- Dynamiczne cienie
- Zwiększona odległość rysowania
- HBAO+
- Odbicia na wodzie
- Normalmapping
- Dynamiczne światło
- Wegetacja
- Teselacja
- HDR
- Automatyczna aktualizacja modyfikacji
- Panel pozwalający zarządzać funkcjami modyfikacji (Klawisz F11)
- Bardziej realistyczny deszcz

Aktualny temat: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1441897-D3D11-Renderer-f%C3%BCr-Gothic-2-%28alpha%29-15

Najnowsza wersja (X17.1): http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1438917-D3D11-Renderer-f%C3%BCr-Gothic-2-%28alpha%29-14?p=24468892&viewfull=1#post24468892

Większość postów jest w języku niemieckim, ale znajdują się tam też posty w języku angielskim i nikt nie zabrania ich pisania w tym właśnie języku, więc możecie tam śmiało dyskutować i zadawać pytania.

Ręczna instalacja:
- Pobierasz najnowszą wersję D3D11, normalmapy do Gothicowych tekstur
- Jeśli posiadasz texutepack Vurta lub L'Hiver Edition, pobierasz także normalmapy do używanego texturepacka
- Wklejasz wszystko do folderu system, który znajduje się w głównym folderze Gothica
- Normalmapy wypakowujesz i wklejasz do folderu system\GD3D11\textures\replacements

Jeśli ktoś nie potrafi samodzielnie tego zainstalować, ten film powinien bardzo pomóc. Może i po niemiecku, ale nie stanowi to problemu. Wystarczy robić to samo, co na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=BdTcofHsINQ


Normalmapy:
- Do oryginalnych tekstur http://www.gothic-dx11.de/download/replacements_dds.7z
- Vurts Graphics overhaul: http://www.gothic-dx11.de/download/replacements_vurt.zip
- L'Hiver Edition: http://www.gothic-dx11.de/download/Normalmaps_LHiver.zip

Niedawno pojawił się SweetFX, więc jeśli ktoś jest zainteresowany, może go wypróbować. Do jego funkcjonowania wymagany jest mod D3D11. SweetFX również można skonfigurować, ale niestety tylko w pliku konfiguracyjnym. Jak ktoś to ogarnia, to może mu wyjść z tego niezły efekt. Więcej w tym temacie: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1434495-ReShade-SweetFX

UWAGA :
Zanim, ktoś spróbuje to odpalić u siebie, niech najpierw się upewni czy jego karta obsługuje DX11. Przypominam, że Windows XP nie obsługuje nawet DirectX 10, a odpalanie Gothica na Viście to samookaleczanie. Więc jeśli macie, któryś z tych systemów, to sobie odpuśćcie, serio.
Jeśli komuś wywali błąd o brakującej bibliotece MSVCP110.dll, należy pobrać ją w wersji 32-bitowej (x86) niezależnie od systemu. Plik ten należy umieścić w folderze System znajdującym się w folderze Gothica. Download: http://www.microsoft.com/de-de/download/details.aspx?id=30679
Jeśli komuś pojawi się błąd o brakującym pliku DLL, np. d3dx9_43.dll, wystarczy wejść ma stronę:
http://www.dll-files.com
Wystarczy wyszukać na niej brakującego pliku, a następnie go pobrać. Plik także należy umieścić w folderze System.

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania, ponieważ obecnie nie jestem posiadaczem karty obsługującej DX11.


Mam nadzieję, że wyjaśniłem wszystko w miarę łopatologicznie.


Screeny :
Ze starszej wersji, gdzie np. niebo jest znacznie ciemniejsze lub bledsze niż obecnie













Promienie słoneczne (God rays)






Teselacja








Wegetacja





Screeny zrobione przez Jurigaga, na których można zobaczyć między innymi cienie, odbicia na wodzie i normalmapy: https://imageshack.us/a/VDHz/1 (są to screeny ze starszej wersji, gdzie niebo jest jeszcze ciemne)

Wideło:
https://www.youtube.com/watch?v=2B5BvBWJR7E

https://www.youtube.com/watch?v=8QgY6zbcIhY

https://www.youtube.com/watch?v=SdqXup3-CQQ

https://www.youtube.com/watch?v=Gv_KjOrjcAA

https://www.youtube.com/watch?v=zbX9u7fnRWY

https://www.youtube.com/watch?v=Ctuhg8ym-Hk


Do poprawnego funkcjonowania zaleca się zainstalowanie system pack autorstwa MaGotha.
http://themodders.org/index.php?topic=20751.msg1099563#msg1099563

Przed wgraniem system packa, należy zainstalować wersję raportową - 2.6 (fix)
POBIERZ
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Są gdzieś screeny? Bo w tamtym temacie tez nie ma.


Nigdzie? :(
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ktoś tam prosił o screeny, ale się nie doczekał :D
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic DirectX 11
#3 2014-09-04, 20:22(Ostatnia zmiana: 2014-09-04, 20:33)
Czyli nie ma pewności że to prawda  :/  -_-

EDIT: Kiedyś oglądałem minecrafta z shaderami. Wyglądało to naprawdę nieźle  :ok:
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie wiem. Jednak uważam za bezsens wpieprzanie DirectX 11 do Gothica. DirectX 9 w zupełności by wystarczył.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Jako że mój GTX 460 obsługuje DX11 :lol: to z ciekawości i podjarania ściągnąłem to i włączyłem Gothica.  :P Różnicy prawie żadnej nie zauważyłem ale rzuciło mi się w oczy inne oświetlenie w budynkach. Zrobiłem nawet ssa z porównaniem, sry za mały rozmiar. :)

DX7
DX11

Jeśli chcecie więcej ssów to piszcie. :)
 

radex115544

radex115544

The Modders
posty420
Propsy154
ProfesjaTester
  • The Modders
Byłoby dobrze jakbyś jeszcze kilka screenów podrzucił na tym jednym jedyna różnica jaką dostrzegłem to zmiana oświetlenia :D zrób screen jakiegoś lasu i mógłbyś też porobić parę ssów w mieście.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
SS z DX7 wygląda lepiej, mroczniej  :ok:  :D
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Gra straciła efekt szarości za to widzę dzięki lepszemu oświetleniu  może ciut lepiej wyeksponowane szczegóły :P
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic DirectX 11
#9 2014-09-04, 21:30(Ostatnia zmiana: 2014-09-04, 21:50)
2 kolejne screeny:
Spoiler
Spoiler
Nie wiem ale wydaje mi się że tutaj nie ma prawie żadnej różnicy. :hmmm:

Jeszcze co zauważyłem to teraz z tym DX11 Gothic zaczął dużo więcej pobierać mocy od pcta.

Jeszcze za chwilkę parę kolejnych wrzucę bo coś mam na myśli. :P

EDIT:

Jakaś dziwna woda.
Spoiler

Spójrzcie na MaxObiectsToRender. :)
Spoiler
Spoiler

Spoiler
Spoiler

 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Kurde splash jak ie znasz niemiecki to poco tu wstawiasz google translate ?
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Kurde splash jak ie znasz niemiecki to poco tu wstawiasz google translate ?
A co to za problem?  ^^ :lol2:
Chociaż w sumie rzeczywiście nie można ogarnąć o co chodzi. :lol:
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Kurde splash jak ie znasz niemiecki to poco tu wstawiasz google translate ?
Niemiecki trochę ogarniam, ale po prostu nie chciało mi się tego tłumaczyć. Trochę da się zrozumieć. Jutro jak będzie mi się chciało to przetłumaczę :ok:

Z tego co Halk pokazał, widać, że twórca poświęcił dużo czasu na oszpecenie Gothica :trollface:

 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Z tego co Halk pokazał, widać, że twórca poświęcił dużo czasu na oszpecenie Gothica :trollface:
No z tym nie mogę się nie zgodzić. Tekstury m.in cegieł na ziemi są na prawdę ohydne :|
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Z tego co Halk pokazał, widać, że twórca poświęcił dużo czasu na oszpecenie Gothica :trollface:
No z tym nie mogę się nie zgodzić. Tekstury m.in cegieł na ziemi są na prawdę ohydne :|
To są akurat moje tekstury  :D
Bawiłem się podmianą i zapomniałem je zmienić  :trollface:
 

Splash

Splash

Moderator
posty4208
Propsy3410
ProfesjaNierób
  • Moderator
Coś tam widać na tych screenach, ale widać, że przed twórcą jeszcze sporo pracy. Patrząc na wodę, coś mi się zdaje, że to nieudany efekt odbicia chmur na niebie.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Włączyłem u siebie i poza zepsutą wodą, zepsutymi portalami, zepsutą mgłą i ogólnie zepsutym wszystkim nie zauważyłem większej różnicy. Nawet u Lehmara wszystko wygląda jak wcześniej.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6474
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
A zabierajcie to ohydztwo 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
A tam szadery srery, lepiej niech zrobią, by można było normalnie pograć z Nvidia Optimus :( Da się tylko na intelku pograć, a na guwnoenwidii już nie :|
Jak zachciewa się lepszej hehe graficzki w goticzku to można przenieść go na silnik pierwszego Risena, przeciez wyszedł modkit i demo jego możliwości.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Nowe screeny od twórcy:

Przed:
Przed
Po

Jak widać dodał Ambient Occlusion.  :) Jak dla mnie wygląda dość kozacko. :P
 


0 użytkowników i 12 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry