[G2] L'HIVER Edition 575874 881

Ankieta

Czy chcielibyście aby spolszczenie moda zawierało także nowe tło okna statystyk i dziennika, menu oraz czcionkę?

Tak
14 (63.6%)
Nie
8 (36.4%)

Głosów w sumie: 22

O temacie

Autor bgb

Zaczęty 29.03.2014 roku

Wyświetleń 575874

Odpowiedzi 881

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
No właśnie, szkoda tylko, że mimo wszystkiego dobrego co czynią mody, :) to chyba nigdy nie powstaną takie, które rozwiązałyby niektóre problemy i niedogodności (Gothic 2 -> brak możliwości noszenia broni i pochodni jednocześnie, Gothic 3 -> system walki na bazie LPM, LPM, LPM, itd.). :wstyd:
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1411884-L-Hiver-Edition-DE-Deutsche-Version?p=23933977&viewfull=1#post23933977
w aktualizacji z 05.02 napisali, że usunęli zmiany z l'hivera pozostawiając tylko świat itp.
Rzeczywiście. Czyli nie tylko my wpadliśmy na ten pomysł z przywróceniem oryginalnego balansu   :D

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Nie dziwię się  :lol2:
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Gothic 2 -> brak możliwości noszenia broni i pochodni jednocześnie
Akurat to dało radę zrobić, Avallach kiedyś to zrobił z tego co pamiętam. Ja też w sumie, ale ja to zrobiłem w bardzo oszukany sposób, który nie wyglądał za dobrze.
Gothic 3 -> system walki na bazie LPM, LPM, LPM
Alternatywny balans i wysoki poziom trudności, spróbuj tam używać LPM w kółko :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Cytuj
Alternatywny balans i wysoki poziom trudności, spróbuj tam używać LPM w kółko
A w sumie rzeczywiście, tylko ten poziom trudności wydawał mi się jeszcze wyższy od L'HIVER'a. :D Nie mogłem przejść Ardei na nim. :F
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Alternatywny balans i wysoki poziom trudności, spróbuj tam używać LPM w kółko :D

Nie zmienia to faktu, że system walki g3 jest zjebany na maxa
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Do końca tygodnia postaram się wrzucić paczki ułatwiające nieco l'Hivera, może nie do poziomu G2NK ale niewiele wyższego
 

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Cytuj
Nie zmienia to faktu, że system walki g3 jest zjebany na maxa
Mnie w sumie bardziej bolało jak Bezimienny wymachiwał dwuręcznym mieczem, zamiast wziąć rękojeść za dwie łapki. :facepalm:
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hm a co trzeba zrobić by na własny użytek stworzyć L-Hivera z samymi zmiany tekstur i świata ? Wypakować pliki Vdf i przenieść do odpowiednich folderów czy jest to bardziej skomplikowane ? Było by miło jakby ktoś wytłumaczył *.*
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
o wiele bardziej skomplikowane - nowy swiat wymaga nowych rutyn npc; nowych skryptow dla dodanych postaci itd
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Akurat nie zależy mi na nowych NPC. Nie mam zamiaru grać nawet w taką wersję. Chciałbym tylko na bazie nowych tekstur itp, popróbować trochę moddingu.
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli chodzi Ci o czysty świat bez nowych przedmitów itd to powinno działać. Ktoś zresztą już wrzucił wersję moda ze starymi skryptami; gryzło się troche ale działało.
 

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Troszkę szkoda, że mod nie ma instalatora w którym można wybrać sobie dowolne elementy, które chce się zainstalować. Wg mnie to utrudnienie rozgrywki jest trochę przesadzone, nawet jak na Gothica. Oryginalny G2: NK jest już wystarczająco wymagający i ewentualnie twórca moda mógł zwiększyć poziom trudności tak w połowie albo pod koniec gry, bo wtedy było już stosunkowo łatwo. A mod nie dość, że zwiększa siłę potworów, obniża ochronę pancerzy to na dodatek likwiduje tabliczki nauki z Nocy Kruka. Zielsko już nie regeneruje zdrowia, bo jest to składnik alchemiczny. Zakrawa to troszkę o uprzykrzanie gry, bo trudną grę zrobić bardzo łatwo można z pierwszego wilka zrobić bossa na wzór smoka. Ale przecież nie w tym rzecz, lekkie utrudnienie byłoby wskazane, no, ale bez przesady.
Na początku nie ma się czym leczyć a już pierwszy goblin wydaje się nie do pokonania a zawsze na początku bezproblemowo schodziłem sobie do kotlinki Lestera.
 

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Cytuj
już pierwszy goblin wydaje się nie do pokonania a zawsze na początku bezproblemowo schodziłem sobie do kotlinki Lestera.
No ten goblin jest kozacki, sam podchodziłem do niego chyba z 10 razy. Ale przynajmniej mogłem umierać przy ładnych teksturkach hehe.. :D
Ale jak już udało mi się pokonać potwory w tym tunelu i w końcu dostać się do Lestera, to byłem nieźle zadowolony. :F
Dobrym rozwiązaniem było danie już w wieży Xardasa miecza dwuręcznego. :)
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale co mi po mieczu jak goblin zabija mnie jednym ciosem, bo już wilk i gobliny z którymi walczył Cavalorn sporo nadszarpnęły moje siły życiowe.
 A nie mam czym za bardzo się leczyć. Mięsa zbierać bez umiejętności
patroszenia nie można, rośliny to przede wszystkim "składniki
alchemiczne", które na surowo jeść się nie opłaca, bo nie przywracają
PŻ. Postać ma chyba troszkę wyższe statystyki, no ale potwory też mają. 
 Kotlinkę Lestera sobie pominę, ewentualnie później tam wrócę. Pozostaje mieć nadzieję, że wyjdzie wersja zmieniająca tekstury, świat, modele itp., ale nie tykająca za bardzo samego balansu rozgrywki. Widziałbym to tak:

Cytuj
- Zmodyfikowano szatę graficzną (nowe tekstury, obiekty).
- Przemodelowano lokacje.
- Zmodyfikowane oświetlenie.
- Dodano nowe przedmioty (w tym pancerze i bronie)
- Dodano kilku nowych przeciwników.
- Potwory mają zwiększone statystyki oraz zasięg z którego reagują na gracza.
- Obniżono statystyki obrony wielu zbroi.
- Obniżono wartość przedmiotów, przy ich sprzedaży kupcom.
- Usunięto tabliczki dające stałe bonusy do statystyk.
- Dodano nową umiejętność - patroszenie zwierząt - od teraz wymagana do
zbierania mięsa z zabitych potworów. Do wyuczenia u: Bospera (tylko po
zostaniu jego czeladnikiem), Niclasa, Jacka Alligatora.
- Zmieniono efekty pożywienia (przykładowo: pieczone mięso przywraca teraz sporą wartość życia w procentach).

- Będąc czeladnikiem Harada, możemy nauczyć się wykuwania wielu nowych mieczy.
- Możemy ulepszać na kowadle niektóre zbroje (skórzana zbroja + nowe pancerze).
- Dodano nowy przedmiot: sztaba metalu (używana do ulepszania zbroii).
- Bennet uczy łowców smoków wykuwania nowych ostrzy w 5 rozdziale.
- Po wykonaniu zadania z krwawymi kielichami, jako nagrodę możemy wybrać nowy pancerz.
- Podział obrony i obrażeń na ostrza i obuchy.
- Styl chodzenia bezimiennego zmienia się zależnie od gildii.
 

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy

szmotsu

Gothic II - L'HIVER Edition
#655 2015-02-14, 14:39(Ostatnia zmiana: 2015-02-14, 14:45)
bgb pisal cos o wersji z samym światem przeniesionym z moda, pozostaje tylko czekać. Ja jak pisałem postaram się wrzucić pliki ułatwiające nieco grę. A do lestera bedziesz mógł dotrzeć w okolicach kamiennego kręgu przy Khorinis, pojawilo się tam wejście do kotlinki. Umiejętności patroszenia polecam nauczyc sie jak najszybciej; najlepiej zaraz po przybyciu do Khorinis. Co do utrudnien to owszem początek jest cięzki, ale warto nadmienić, że twórca moda zmienił nieco koszt w PN za uczenie się umiejętności przez co jest taniej (rozsadniejsze progi). Ogólnie początek jest dość trudny ale w  czystym modzie pozniej jest jeszcze gorzej (np poszukiwacze robią z nas niezłą miazgę)
 

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy

Weabb

Gothic II - L'HIVER Edition
#656 2015-02-14, 15:30(Ostatnia zmiana: 2015-02-14, 15:50)
Cytuj
Ale co mi po mieczu
    Miałem na myśli, że ten zweihänder na półce u Xardasa jest dobrym rozwiązanie, bo nie trzeba się męczyć z jednoręczną bronią przez pół gry, ani wydawać w nią punkty, jeśli chce się walczyć czymś większym. :) Z wielkim mieczem goblin i tak nas zabije, :D ale przynajmniej możemy się w nim szkolić od początku. W oryginalnym NK nie było trudno zdobyć dwuręczniaka - wystarczyło skopać zbirów na farmie Akila, ale żeby podnieść nawet słabszy egzemplarz, to trzeba było się sporo naczekać.

Cytuj
twórca moda zmienił nieco koszt w PN za uczenie się umiejętności przez co jest taniej (rozsądniejsze progi)
    A nie wiedziałem o tym, ale to moim zdaniem dobre posunięcie. Szkoda trochę tych tabliczek, ale raczej nie tracimy na tym zbyt wiele, bo i tak przydatna była dla nas chyba 1/3 z nich. Ja na ten przykład byłem zainteresowany tylko tymi podnoszącymi HP, siłę i władanie broniami dwuręcznymi. Reszta nie była mi potrzebna, czyli na nic szły te punkty za manę, zręczność, bronie jednoręczne, łuki i kusze.

    Pamiętam jeszcze, że przy przechodzeniu NK takie duże magiczne ostrze na smoki mogłem podnieść dopiero na wyspie Irdorath (i to chyba dopiero po zażyciu Embarla Firgasto) mimo wyczyszczenia całego świata w 5 rozdziale i wypiciu wszelkich mikstur siły. Może dzięki tym zmienionym progom będę mógł się nim dłużej nacieszyć. :)

Spoiler

    Chociaż teraz jest jeszcze ten ciężki siewca śmierci, którego screena nie mogę znaleźć w necie ani na Gothicpedii, chyba że to ten z kolcami po bokach klingi ze screenów na pierwszej stronie wątku. :)
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Osobiście uważam, że ze zmianami z moda gra ma bardziej wyrównany poziom trudności (zarówno na począku jak i na końcu jest ciężko)  w  przeciwienstwie do czystej nocy kruka, gdzie pod koniec bywało nawet łatwiej niż w czystym G2:D
 

Weabb

Weabb

Użytkownicy
posty33
Propsy2
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy

Weabb

Gothic II - L'HIVER Edition
#658 2015-02-14, 19:22(Ostatnia zmiana: 2015-02-14, 19:36)
Cytuj
poszukiwacze robią z nas niezłą miazgę
Well...  :lol:
Spoiler


A ja mam takie dwa pytania odnośnie L'HIVER Edition:

    Pierwsze kieruję do kowali. :) Czy kucie mieczy ze stali i rudy jest połączone w jedno drzewko - w sensie, że żeby wykuć ciężkiego siewcę śmierci potrzebujemy nauczyć się wykuwania wszystkich wcześniejszych mieczy, czy jednak jest podział na naukę mieczy stalowych i tych z rudy, że można np. umieć wykuwać najlepsze bronie runiczne, ale nie umieć wykuć stalowego noża do chleba? :D A może można nie umieć w ogóle kuć, tylko pod koniec gry nauczyć wykuwania tego siewcy? :) Pytam, bo nie wiem czy warto uczyć się kucia mieczy stalowych, czy w ogóle wykuwania o ile można nauczyć się tylko ciężkiego siewcy śmierci a resztę punktów wydać na statystyki.

    Drugie pytanie kierowane jest do łowców. :) Mianowicie czy potwory z nowych obszarów np. tego wybrzeża za trzecią bramą Khorinis respawnują się po każdym rozdziale, czy są tam raczej jednorazowo do wybicia?
 
Moja skromna galeria na DeviantArt:
weabb.deviantart.com

szmotsu

szmotsu

Użytkownicy
posty54
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy

szmotsu

Gothic II - L'HIVER Edition
#659 2015-02-15, 19:10(Ostatnia zmiana: 2015-02-15, 19:54)
Wrzuciłem plik zmniejszajacy nieco trudnosc moda. Zmienia on punkty trafień na poziom (10 zamiast 5 w modzie; w czystym NK bylo 12) i minimalne obrazenia jakie mozna otrzymac (10 zamiast 25; w czystym NK bylo 5). Mozna uzywac bez nowej gry ale wtedy punkty trafien uzyskane przed instalacja moda sa takie jak w lhiver. Na poczatku nie odczujecie zbytniej różnicy ale dalej w grze będzie już latwiej niż w czystym modzie. Jakby były problemy wrzucę wersję z 15 HP per level i 5 max obrażeń.
http://speedy.sh/ngruy/trudnosc.vdf
Jakby byly jakies problemy czy cos to piszcie. :D W vdf jest plik newMENU.dat jezeli zmienicie nazwe na menu.dat przy uzyciu gomana to przywroci oryginalny uklad menu z g2
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry