Dobra, więc w tym poście napiszę solucję(nazwy questów, kto go daje i w którym rozdziale/gildii się je dostaje).
No to lecimy.
Spoiler
1)"Przywódca bandytów" - po zostaniu strażnikiem w SO lub przed kopalnią i wykonaniu zadania dla Cor Angara związanego z główną fabułą(czyli odwiedzenie Cmentarzyska Orków)udajemy się do Thorusa, który zleca nam zabicie Quentina. Quentin jest tam, gdzie w oryginalnych MT, czyli niedaleko Kanionu Trolli(jeśli go nie zabiliśmy, a jeśli zabiliśmy, to od razu po otrzymaniu zadania powinniśmy mieć możliwość oddania questa). Po powrocie gadamy z Thorusem i otrzymujemy nagrodę(rozdział 3, jeśli dobrze pamiętam).
2)"Problem Fletchera" - po odnalezieniu Neka rozmawiamy z Fletcherem i dowiadujemy się, że został okradziony przez bandytów. Musimy ich znaleźć, zabić i odzyskać rudę, którą przy sobie mają. Znajdziemy ich w jaskinii pod wodospadem niedaleko Obozu przed kopalnią(tam, gdzie ukrywa się Monk w momencie kradzieży sekstansu). Zabijamy ich, odbieramy rudę i wracamy do Fletchera. Oddajemy je, resztę bryłek sobie zatrzymujemy w nagrodę i kończymy zadanie(dostępne od rozdziału 1).
3)"Zioło dla Gilberta" - tytuł mówi sam za siebie. Musimy Gilbertowi przynieść Mrok Północy, Zielonego nowicjusza lub Zew Nocy. Quest dostępny od rozdziału 1, a Gilberta można znaleźć w jaskinii położonej w pobliżu tych dwóch strażników pilnujących wejścia na teren orków(patrząc im na twarz odbijamy w lewo przy skałach i powinniśmy dojść do takich jakby półek skalnych[są dobrze widoczne], po ich odnalezieniu wspinamy się na samą górę i jesteśmy happy, bo go znaleźliśmy).
4)"Intrygująca wiadomość" - quest dostępny od 1 rozdziału, ale można go zakończyć po wcześniejszym zakończeniu innego questa. A mianowicie wpływamy do tej jaskinii niedaleko wejścia do Starego Obozu(to chyba południowa brama)i znajdujemy dziwny mieszek. Po otworzeniu go zyskujemy parę bryłek rudy, list i specjalne piwo(którego NIE pijemy). Czytamy wiadomość, otrzymujemy zadanie i idziemy do Kyle'a. Jeśli wykonaliśmy dla niego zadanie dotyczące nowej chaty to powinien do nas zagadać, co automatycznie zakończy questa, bo od razu oddajemy mu jego rzeczy i otrzymujemy w nagrodę XP + przepis na specjalne piwo.
5)"Problem Kyle'a" - dostępny od 1 rozdziału. Po zadaniu mu pytania "Co cię ugryzło?" otrzymujemy wpis w dzienniku rozpoczynający questa. Więc pytamy się go, czy nie będzie budował sobie nowej chaty. Odpowiada, że nie, ponieważ za dużo musiałby zapłacić Gomezowi. No to pytamy, czy chciałby sobie znaleźć nowy dom. I w tym momencie mamy dwa sposoby zakończenia questa, które różnią się nagrodą.
*)Rozmawiamy z Guy'em i pytamy się o to, która chata jest wolna. Po pokazaniu takowej chaty wracamy do Kyle'a i mówimy mu, że niedaleko areny jest wolna chata, do której może się przeprowadzić.
**)Odprowadzamy kopacza imieniem Dusty do Obozu Śniącego, wracamy do Kyle'a i informujemy, że Dusty opuścił swoją chatę.
6)"Walka z Ryżowym Księciem" - dostępne od rozdziału 1, wymagany brak gildii. Quest rozpoczyna się w momencie, kiedy Horacy zwiększy nam siłę(czyli po rozmowie z tym od ryżówki, który daje nam dobry powód, dla którego trzeba dać nauczkę RK). Aby go wykonać musimy pokonać Lewusa i tych dwóch szkodników w pobliżu RK, a następnie pogadać z samym Ryżowym Księciem. Quest jest zakończony, ale wracamy jeszcze do Horacego, aby poinformować go o dotrzymaniu obietnicy, dzięki czemu zyskujemy kolejne 2 punkty siły.
7)"Mapa dla Ratforda" - dostępne od 1 rozdziału. Gadamy z Ratfordem i po wybraniu opcji "Gdzie mogę zdobyć jakąś mapę?" aktywuje nam się zadanie. Aby je wykonać musimy zdobyć mapę od Grahama, którą nam oferuje po rozmowie z Diego(ten moment, co pytamy o test zaufania i po odbiór mapy Diego wysyła nas do Grahama). I w zależności od tego, czy wymusimy tą mapę, czy za nią zapłacimy będzie się różnić nagroda końcowa. Po otrzymaniu mapy wracamy do Ratforda i quest zakończony(mapa prowadząca do Starej Kopalnii).
8)"Zakupy dla Bustera" - dostępne od 1 rozdziału. Musimy po prostu kupić mu kilka przedmiotów u Keretha(ten, co zawsze ma 9999 bryłek rudy). Kupujemy dla niego broń "Pogromca Wilków", butelkę wina, jedno piwo i mały pierścień odporności. Po zakupach wracamy do Bustera, oddajemy mu jego rzeczy i kończymy questa.
9)"Pięść Trolla" - dostępne od 1 rozdziału. Questa bierzemy od Torlofa i musimy mu przynieść topór o tej samej nazwie co tytuł zadania. Po zdobyciu oddajemy mu go i odbieramy nagrodę.
10)"Zaopatrzenie dla Nowego Obozu" - dostępne od rozdziału 1. Gadamy z Orikiem i otrzymujemy listę rzeczy, które musimy przynieść. Dla świętego spokoju gdyby był błąd w liście napiszę ile i czego musimy przynieść. Więc musimy zdobyć 30 piw, 20 win, 20 sztuk chleba, 15 serów, 1 bimber, 30 potrawek z chrząszcza, 50 sztuk smażonego mięsa i 15 butelek ryżówki. Po tym wracamy do Orika i wybieramy sobie nagrodę.
11)"Tajemniczy artefakt dla Baal Cadara" - dostępne tylko dla Guru. Aby rozpocząć ten quest musimy zostać Guru, co jest możliwe tylko w przypadku, kiedy jesteśmy Strażnikiem Świątynnym oraz wykonaliśmy quest związany ze znalezieniem ziół leczniczych i z rozejmem u Fanatyków. Po rozmowie z Cor Angarem udajemy się do Baal Cadara, który mianuje nas na Guru i otrzymujemy quest. Mamy udać się do miejsca, gdzie na początku gry spotykaliśmy Rosta i zabić ścierwojada, który jest wrażliwy tylko na magię. W jego ciele będzie klucz, którym otwieramy skrzynię nad kopalnią, pod którą się znajdował. Zabieramy itemy i wracamy do niego, dzięki czemu kończymy questa.
12)"Księga z Cmentarzyska Orków" - wymagane zakończenie questa poprzedniego. Wracamy na Cmentarzysko Orków, udajemy się do tej sali, gdzie używaliśmy zwoju teleportacyjnego i wbijamy na górne "balkony". W jednej z wnęk powinien stać ork, z którym gadamy, a następnie zabijamy, aby zdobyć klucz do jednej ze skrzyń. Otwieramy skrzynię(jest w tym samym pomieszczeniu co ork), zabieramy księgę(możemy ją przeczytać)i wracamy do Baal Cadara. Oddajemy księgę i kończymy questa. A i na wszelki wypadek, gdyby nie chciał się pojawić ścierwojad i ten ork podaję na nich kody:
NON_8888_BookGuard oraz DziwnyScierwojad.
13)"Poszukiwania receptury" - dostępny tylko dla Maga Ognia. Bierzemy quest od Corristo i odwiedzamy po kolei Alchemika, Szakala i Martineza.
14)"Dług Jessego" - co prawda nie wiem jak się go rozpoczyna, ale chyba trzeba odmówić zapłaty Bloodwynowi, pójść do Hereka, następnie pogadać z Jessem, zapłacić rudę za siebie i Jessego, a potem do niego wrócić.
15)"Ostrze chwały" - quest tylko dla Maga Wody otrzymywany od Myxira. Zalecam wcześniej wykonać quest dla Kyle'a, aby zdobyć przepis na specjalne piwo. Pierwsza część questa wymaga zdobycia miecza 'Ostrze chwały', które posiada Beowulf z Areny Innosa(ten zamrażający miecz). Po zdobyciu miecza wracamy do Myxira, oddajemy go i otrzymujemy drugą część questa polegającą na stworzeniu piwa, które potrafimy uwarzyć po przeczytaniu przepisu od Kyle'a. Warzymy piwo, oddajemy je Myxirowi i cieszymy się zakończeniem questa.
No i to solucja do wszystkich questów, które dodałem. Mam nadzieję, że da radę wychwycić sens, bo jestem kiepski w pisaniu xD
PS. Dodałem kolory, żeby było wiadomo gdzie się kończy opis jednego questa, a gdzie zaczyna drugi.