Jestem dopiero w 3 rozdziale bo gram z dnia na dzien coraz mniej... no ale zobaczmy:
+fabuła
+kowalstwo
+nowe czary
+nowe pancerze, czary itd
+klimat Gothica utrzymany
No ale niestety w tej wersji wciąż jest więcej minusów:
-w chyba 1 rozdziale jak szukamy nowych ludzi do obozu, gdy na terenie orków Angus nas śledzi, istnieje duze prawdopodobieństwo że Elita Orków go zabije zanim wybiegniemy z jaskini (miałem z tym problem, później trzeba kodów używać, mógłby być ustawiony nieco dalej od tych orków albo być jakiś niesmiertelny czy cos).
-balans jest słaby, znajdziemy w miare dobry miecz to możemy np: nakopać Angusa i zabrac mu "toporek Angusa" mający prawie 200pkt obrażeń... Sugeruje aby niektóre postacie były silniejsze, w tym permanentnie Bezi bo pada na 2 hity w grobowcu orków przez bug atakowania sojuszników. No a to jest przecież IMMORTAL BEZI, powinien być nieco silniejszy...
-Ruda jest "zupełnie nieprzydatna" bo nie wiadomo skąd mamy jej miliony juz w 3 rozdziale. Powinno nam jej ciągle brakować, jest wojna z orkami, wojna o kopalnie, wszystko mają magnaci a reszta to zbieranina oprychów... skad mamy po 10 dniach czasu Gothicowego więcej Rudy niż cały Stary Obóz razem wzięty? Sugeruję aby wymyślić coś z rudą w taki sposób, aby gracz musiał sprzedawac wszystko co znajdzie zeby mu na głupią rune/miecz czy napój starczyło. Byłoby ciekawiej.
-Ceny w sklepach. Miecz warty 4k sprzedajemy za banalne pare bryłek rudy, ale kupujemy juz za 4k... Może to miało zmniejszyć ilość zdobywanej rudy, ale niestety nie działa bo po prostu szkoda czasu na sprzedawanie czegokolwiek bo np: ja jeszcze praktycznie nic nie sprzedałem, mam z milion itemów a rudy itak za duzo.
-Irytujące niewidzialne sciany w lasach
-Zawieszanie sie rozmów (obecnie nie gram, bo po spotkaniu z Jarvisem, pojsciu do Corda i powrocie do Jarvisa, nie mam z nim opcji dialogowej

).
-Zacieła mi sie muzyka od samego początku, tzn: ciągle gra jeden irytujący utwór, czy to w menu czy to w czasie gry i w dodatku niezaleznie gdzie jestem. Wykasowałem pliki muzyczne, ale to nie to samo co biegac z klimatyczną muzyką w tle.
-Częste Acces Volation.
-Częste najzwyczajniejsze wyłączanie sie gry po podejsciu do niektórych miejsc
-Częste "Gothic.exe przestał działać"
-Błąd przed walką z Traumem, gdy po wejsciu do bramy "filmik" sie konczy, nie zawsze zaczyna sie dialog, trzeba wczytywac. Na dłuższą mete to irytuje.
-W obozie łowców trolii gdy w nocy czekamy na złodzieja, żeby w moim przypadku zaczeła sie akcja należy SPECJALNIE zapisac gre w tym miejscu po czym ją wczytywać, aż za którymś razem załączy sie misja.
-niejasne opisy zadań i misji
-czasami wpisy do dziennika mi sie nie wpisują pomimo napisu na śroku ekranu "nowy wpis w dzienniku".
-znalazlem meteoryt dopiero w 3 rozdziale ale nie mam juz opcji dialogowej u Leafa.
-(nie wiem czy to bedzie pozniej w grze bo jestem w 3 rozdziale dopiero) ale nie jest wytlumaczone skąd się wzieli dwaj nowi magowie, mówie o tych w OR. Fani Gothica czyli my, zapewne pamiętają że w oryginalnej wesji było paru magów w koloni, + Xardas o którym mało osób pamiętało. Był klimat, a tu w modzie łączącym fabuły istnieje niejasność bo są dodatkowi magowie, przydałoby sie jakoś wyjaśnić ich pochodzenie. Np że wyszkolił ich Milten jak Gomez zabił reszte, albo coś takiego...
-W 1 rozdziale grając pierwszy raz, pobiegłem do Nowego Obozu i nie wiedziałem o co tam chodzi. Połowa ludzi ma opcje ENDE', połowa nic nie mówi, inni działają i wgl, ale NIE MOŻNA sie dowiedzieć, SKAD tam są ludzie ze Starego Obozu. Przydałoby sie coś z tym zrobić w w moda grają ludzie znający G1 na wylot zapewne, no i jakiś strzępek informacji tłumaczący sytuacje w NO byłby przydatny bo jak wbiegłem do NO przez tą rzeke obok to zupełnie nie wiedziałem o co chodzi...
-Potwory powinny być silniejsze albo...
-Broń powinna być mniej dostępna i odblokowywać sie z rozdziału na rozdział
-Zauważyłem małą liczbę nauczycieli np: siły
-Moge uczyć sie kręgów magii u Miltena jak go zbluzgam w pierwszy dzien : ) A przecież bycie magiem w Gothicowym świecie to przywilej a używanie run to już wgl (odnosze sie tu do epickiej fabularnej sceny składania przysięgi u Corristo w G1). ... Niestety w CZ Milten uczy nas kręgów od tak sobie : D
Zedytuje post jeszcze nie raz, dopisując + i -, jeśli uda mi sie porozmawiać z Jarvisem i wróci mi chęc do gry bo jak narazie to co chwile wyłączam gre ze złości ze coś sie buguje i tracę chęć na gre co jest najwiekszym MINUSEM. Jednak po 5 minutach coś każe mi włączyć gre od nowa i sprawdzić kim ja k**wa wgl jestem w tym modzie i jak sie to skonczy, co jest wielkim PLUSEM
