Zdejmowanie broni 2797 8

O temacie

Autor ChetnikPL

Zaczęty 25.05.2013 roku

Wyświetleń 2797

Odpowiedzi 8

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Siemka,
Udało mi się zrobić Heavy'iego (Team Fortress 2) w Gothicu 2. Chciałem zrobić taki dialog w którym następują pewne czynności. Heavy ma w ekwipunku Miniguna, Ammo do Miniguna, Shotguna i Ammo do Shotguna. Na początku Heavy nosi zwykłego Shotguna (taka jest moja myśl  :lol: ). Następnie podczas dialogu chce żeby było coś takiego:
-Kim jesteś? (other, self)
-Jestem Heavy Weapons Guy. (self, other)
Heavy zdejmuje Shotguna (self)
Heavy zakłada Miniguna (self)
Heavy wyciąga Miniguna (self)
-A to moja broń! (self, other)
Heavy chowa broń (self)
Heavy zdejmuje Miniguna (self)
Heavy zakłada Shotguna (self)

Gdy robiłem coś takiego, że Heavy tylko zakłada Miniguna (bez wcześniejszego zdejmowania Shotguna), a potem zakłada Shotguna (bez wcześniejszego zdejmowania Miniguna) działy się dziwne rzeczy. Dlatego chcę zrobić tak jak rozpisałem się troszeczkę wyżej.

Jednak gdy chce w skrypcie napisać żeby Heavy ZDJĄŁ jakąś broń, wyskakuje mi że nie ma takiej czynności. Wpisywałem tak:
 UnEquipItem (self, ItMw_Shotgun);A za drugim razem tak:
 Un_EquipItem (self, ItMw_Shotgun);Jednak nie działało. Czy ktoś mógłby pomóc? Możecie też pobrać ten dialog i zobaczyć jak wygląda.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Użyj AI_UnequipWeapons(self). Skąd w ogóle wziąłeś takie funkcje?  oO

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie działa. Heavy zdejmuje Shotguna ale nie zakłada Miniguna, a następnie tak jakby wyjmuje pięsci (przygotowuje się do ataku, nie mając broni). Po tym dialogu patrze do jego ekwipunku i widze jednego Shotguna i 2 czy 3 Miniguny w zależności czy dam mu jednego przed dialogiem.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież działa. Zdejmuje broń. Aby założył broń, to musisz użyć innej funkcji, bodajże AI_EquipMeleeWeapon.

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jest tylko AI_EquipBestRangedWeapon, a ja chce żeby potem ubrał shotguna, czyli cos co zadaje mniej obrażeń niż Minigun.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Zdejmowanie broni
#5 2013-05-25, 14:08(Ostatnia zmiana: 2013-05-25, 14:15)
Nie da rady. Chyba że wyrzucisz miniguna.

Albo nie jest to takie proste...

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W sumie to ja właśnie chciałem na początku zrobić żeby TYLKO miniguna trzymał. Ale kiedy NPC'e trzymają miniguna, on dziwnie wygląda, ale za to jak jest gotowy do strzału albo się nim strzela, wygląda epicko. Dlatego chciałem aby tylko na chwile pokazał podczas dialogu tą broń. Ale jeśli nie da się tego zrobić za pomocą skryptów, to może trzeba pokombinować z animacjami lub z visualem modelu? Załączam plik 3ds miniguna i texturę do niego.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
func void     EquipItem                      (var instance n0, var int i1)  Sprawdź, powinno działać.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy

ChetnikPL

Zdejmowanie broni
#8 2013-05-26, 10:08(Ostatnia zmiana: 2013-05-27, 15:10)
Sprawdzałem, niestety nie działa.

EDIT: Spróbuję jeszcze raz. Tym razem wpisałem tak:
//*********************************************************************
// Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_NONE_122_Heavy_siema   (C_INFO)
{
npc         = NONE_122_Heavy;
nr          = 1;
condition   = DIA_NONE_122_Heavy_siema_Condition;
information = DIA_NONE_122_Heavy_siema_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_NONE_122_Heavy_siema_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_NONE_122_Heavy_siema_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_NONE_122_Heavy_siema_15_00"); //Kim jesteś?
AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_122_Heavy_siema_55_01"); //Jestem Heavy Weapons Guy.
AI_UnequipWeapons (self);
EquipItem (self, ItMw_Minigun);
AI_ReadyRangedWeapon(self);
AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_122_Heavy_siema_55_02"); //A to moja broń!
AI_RemoveWeapon (self);
AI_UnequipWeapons (self);
EquipItem (self, ItMw_Shotgun);
};

Powinno być dobrze. Zaraz sprawdzę.

EDIT2: Jednak nie działa. Myślę że najlepiej było by zrobić nową animację noszenia tego Miniguna. Żeby np NPC kiedy go nosi był w takim samym stanie jak podczas strzelania (czyli bez obrotu broni przy zdejmowaniu i wyjmowaniu). Myślę że temat można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry