[starsze wersje] Błędy i bugi 189343 510

O temacie

Autor Necro59

Zaczęty 24.09.2012 roku

Wyświetleń 189343

Odpowiedzi 510

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nyras wtedy kiedy walczymy z nim o kamień ogniskujący ucieka przed nami i nie ma broni - raz juz go biliśmy przy zadaniu z ta skradziona ruda dla tego nowicjusza sprzedającego żarcie koło Fortuno.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Podczas zadania dla Gomeza w III rozdziale grając strażnikiem Morok mówi, że pokonaliśmy orków pomimo, że nie dotarliśmy nawet na miejsce. W V rozdziale (gdy gramy inną glidią niż bandyta) Gomez i Hector zaczynają walczyć na kusze, Hector wygrywa, a my dostajemy wpis, że zabiliśmy Gomeza.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Słudzy varraga Hashora potężnego sie z nim biją, zaginiony alchemik wypowiada 1 kwestie beziego
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Podczas rozmowy o Xardasie, Saturas wypowiada kwestię Bezimiennego, gdy odsyła go do Lee.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Pawlak673

Pawlak673

Użytkownicy
Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
posty272
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale czemu jak stoi grupa orków i mnie zobaczą więc lekko uciekne to one zaczynają wybijać siebie nawzajem i z 6 osobowej grupy zostaje jeden ork .. ?
 

Smutek z dymem wylewam z płuc na zewnątrz .. <3

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale czemu jak stoi grupa orków i mnie zobaczą więc lekko uciekne to one zaczynają wybijać siebie nawzajem i z 6 osobowej grupy zostaje jeden ork .. ?
w Gothicu 1 popieprzone są AI orków. Udało mi się to wyelimniować w pewnym stopniu tzn.

ork wojownik atakuje tylko orka szamana, jeżeli najpierw pobije nas.
 

Ari

Ari

Użytkownicy
Ernest aka Ari - człowiek nie myślący.
posty2
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Ernest aka Ari - człowiek nie myślący.
Wersja 1.4.02

Obóz myśliwych - zebrałem gwoździe, wróciłem do myśliwego. On zlecił mi odbudowanie palisady, zaczynam stukać młotkiem w deskę na palisadzie - nic się nie dzieje.

Nie mogę dołączyć do bandytów, Mordragowi brakuje dialogu.
http://themodders.org/index.php?topic=24277.0
 
Ernest aka  Ari - człowiek nie myślący.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Wersja 1.4.02

Obóz myśliwych - zebrałem gwoździe, wróciłem do myśliwego. On zlecił mi odbudowanie palisady, zaczynam stukać młotkiem w deskę na palisadzie - nic się nie dzieje.

Nie mogę dołączyć do bandytów, Mordragowi brakuje dialogu.
http://themodders.org/index.php?topic=24277.0

Palisada to ta co za nią jest stół alchemiczny, a jak tą dajesz to masz najwyżej mniej gwoździ niż potrzeba. Wątpie żeby był to bug, bo nikt jeszcze tego nie zgłaszał.

Nie ogarniam piszesz, że jest bug i dajesz do tego linka WTF. Każdy o tym wie i nawet Outlander o tym napisałm, że w nowej wersji będzie w ogóle inaczej.
 
 

Ari

Ari

Użytkownicy
Ernest aka Ari - człowiek nie myślący.
posty2
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Ernest aka Ari - człowiek nie myślący.

Ari

Błędy i bugi
#328 2015-05-04, 20:53(Ostatnia zmiana: 2015-05-04, 22:30)
Wszystko wyjaśnione. Pomyliłem palisady. Dzięki.
EDIT:
Tym razem jestem pewny iż napotkałem na błąd. Dotyczy on łowcy orków o imieniu Osko, rozmowa z nim przebiega bez problemu do momentu kiedy mam dać mu piwo. Po wybraniu tej opcji dialogowej rozmowa się zacina, tracę ów piwo, znika menu wyboru dialogu, a Osko nie wypija piwa. Ja sam nic nie mogę zrobić, F8 a nawet wczytanie gry nie pomoga, zmuszony jestem wyłączyć i włączyć gre. Otóż Osko siedzi na ławce, co może być przyczyną tego że nie może wypić ów piwa.

EDIT:
Miałem racje, zmusiłem Osko do podniesienia dupy z ławki i rozpocząłem rozmowę tym razem bez problemu wypij piwo.
 
Ernest aka  Ari - człowiek nie myślący.

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nauczylem się w Starej Kopalni górnictwa za 5PN i jak podchodzę do bryły rudy coś wydobyć to nic się nie dzieje.To jest błąd czy o czymś nie wiem? Gram na wersji 1.4.02.

Jeszcze jedno, wywala mi grę, kiedy rozpoczynają się walki na arenie w Starym Obozie.
 

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nauczylem się w Starej Kopalni górnictwa za 5PN i jak podchodzę do bryły rudy coś wydobyć to nic się nie dzieje.To jest błąd czy o czymś nie wiem? Gram na wersji 1.4.02.

Jeszcze jedno, wywala mi grę, kiedy rozpoczynają się walki na arenie w Starym Obozie.

Szukaj złóż magicznej rudy czy jakoś tak, tylko tam da się kopać. Ale ogólnie szkoda z tym zachodu, przez całą grę będziesz miał rudy więcej niż wydasz.
 

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dołączyłęm do Starego Campa jako kopacz i dlatego się nauczyłem górnictwa, w każdym razie dzięki za odpowiedź.
 

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty186
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
Cytat: Szulwik
Szukaj złóż magicznej rudy czy jakoś tak, tylko tam da się kopać. Ale ogólnie szkoda z tym zachodu, przez całą grę będziesz miał rudy więcej niż wydasz.
Na etapie 2-3 rozdziału to oczywiscie prawda, ale w początkowym etapie gry kiedy mamy rozdział 1 ruda się przyda:
-1k dla Thorusa by natychmiast wejść do zamku
-kolejny tysiąc na spodnie kopacza od rączki by mieć jakotaką ochronę
-nieco na naukę atrybutów itp itd
Ogólnie umiejętność przydatna na początku więc i można ją bez problemu wziać (tym bardziej że koszt PN znikomy).
Jak komuś rudy za wiele to do pieca i topić na sztaby (swoją drogą złoto w kopalni też kopać można acz jego wiele nie będzie z tych zawrotnych 3-4 żył :P)
 

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A po co natychmiast wchodzić do zamku, tam praktycznie nic ciekawego nie ma, tyle żeby dać list Miltenowi. A wejście do zamku można sobie zapewnić nawet nie dołączając do So. Ba, nawet przed dołączeniem do jakiegokolwiek obozu. Wystarczy po prostu wykonywać zadania, i później Thorus nas wpuści do zamku. Nie zamknie nam to drogi do innego obozu.

Co do reszty, to mi jakoś od początku nie brakowało rudy. Kupiłem tylko właśnie te spodnie kopacza, a później Cienia. i nie zarobiłem na to kopaniem rudy. Później chciałem kupić zwoje od Xardasa, ale mi nie starczyło. Jednakże później użyłem tylko 5 zwojów. Oprócz pancerzy, to wszystko idzie znaleźć, nie ma potrzeby czegokolwiek kupować. Broni nie kupiłem ani jednej ;p.
 

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nad droga do obozu bandytów i kanionu trolli jest latające drzewo xD
 

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Aleph i Snipes sa martwi, w jaskini Nęka zyje tylko Stone i Clayde - Aleph i Snipes to trupy.



Edit: myslalem, ze opcja automatycznego łączenia dziala, przepraszam za double posta :(
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Jako że to mój pierwszy post, to najpierw: witam wszystkich! :)

W ER gram od niedawna, więc daleko jeszcze nie zaszedłem i wielu zakamarków kolonii nie zwiedziłem, ale już mi się bardzo podoba. No, ale to temat o bugach, więc oto, co znalazłem (przeglądałem ten temat i mam nadzieję, że nic nie zdubluję, ale jeśli jednak, to przepraszam) - gram oczywiście na najnowszej wersji 1.4.02:

1. bug jeszcze z podstawki - w opisach przedmiotów nie są wyświetlane wartości, że wypicie piwa, wina, lub ryżówki leczy 3 PŻ (chyba to z powodu postawienia w skrypcie tych przedmiotów ukośników // przed frazą TEXT[1] = NAME_Bonus_HP)


2. drabina w SO obok zawalonej wieży ma za dużo szczebli, przez co nie da się po niej normalnie wejść (trzeba na końcu wchodzenia skoczyć do przodu, tylko wówczas jest szansa, że się nie spadnie) - jestem na 99% pewien, że w oryginale akurat ta drabina była dobra (czego nie można powiedzieć o niektórych innych :P)


3. przy kupowaniu spodni u Świstaka nie wyświetlają się wartości ochronne poszczególnych spodni, jak ma to miejsce przy oryginalnych handlarzach zbrojami.


4. nauka górnictwa u Swineya/Grimesa prócz 5 PN kosztuje 50 bryłek. Jeśli zostaniemy Kretem/Kopaczem, możemy nauczyć się górnictwa za darmo, ale w kwestii dialogowej cały czas wyświetla się to 50 bryłek, choć tak naprawdę jest niepotrzebne.


5. strój kreta - ma cały czas wartości ochronne z oryginalnego Gothica (10 na broń i 5 na ogień) - skoro w oryginale był równy lekkim spodniom kopacza, to powinien teraz też mieć tylko 2 na broń i 1 na ogień.


6. błędy z zużyciem punktów nauki przy uczeniu się umiejętności:

- skradanie, otwieranie zamków, kradzież i akrobatyka mają w oknie dialogowym wpisane podwojone (w stosunku do oryginalnego Gothica) wartości, ale naprawdę nadal zabierają tyle, co dawniej (10 PN za 1. poz, 20 PN za 2.). Złodziejskie sprawdzałem tylko u Cavalorna/Rączki, nie wiem, czy u Klina też jest ten błąd.

- broń jednoręczna i łuk (a być może też dwuręczna i kusza - ale tego nie sprawdzałem) - zabierają poprawnie (jak sądzę) podwojoną wartość z oryginalnej gry ( czyli 20 PN za 1. poz i 40 PN za 2.), ale w opisie (sprawdzałem tylko u Scatty'ego i Cavalorna) stoi trochę przerażająca o_0 wartość 40 PN za 1. poz i 80 PN za 2.

- u Torreza w kwestiach dialogowych przy nauce many wyświetlają się wartości z oryginalnego Gothica (1 za 1 i 5 za 5, brak też info o zabieranych bryłkach rudy), ale naprawdę zabiera tak jak przy pozostałych cechach - 2 PN za 1 i 10 PN za 5 (czyli, jak sądzę, poprawnie). U Cronosa wyświetla się poprawnie, nie wiem jak u Baal Cadara czy Gor na Totha.

- kapliczka Innosa w SO (nie wiem, czy to jedyna kapliczka zwiększająca życie/manę, na razie innych nie znalazłem) - zwiększanie PŻ chyba jest ok (inna sprawa, kto będzie z tego korzystał, ale jak kto chce :P), natomiast zwiększanie many jest zbugowane: choć w opisie jest przelicznik PN na manę 1 do 1, to naprawdę zabiera 2 razy więcej, a więc tak samo jak nauczyciele many, ale zabiera o wiele więcej rudy. Dodatkowo jeśli nie ma się wystarczającej liczby PN lub chce się wziąć więcej niż max (np. mam 90 many i chcę wziąć kolejne 20 - mówi że 100 to maksymalna wartość), ale dość rudy, to zabiera rudę, ale nic nie zwiększa... bardzo niefajnie ;( Jeśli nie ma się rudy, to nie robi zupełnie nic - jeśli to możliwe, to może dodać tu komunikat "brak rudy" czy coś? (choć niby każdy powinien wiedzieć/łatwo sprawdzić, ile ma ze sobą)


7. parę spraw związanych z Nekiem:

- gdy po oddaniu Złemu amuletu, mówię Snafowi, że znalazłem Neka i był w jaskini, są dwie opcje: WSTECZ i tekst "w jaskini były kretoszczury" - jeśli od razu wybiorę "wstecz", które zresztą jest nie wiedzieć czemu jako pierwsze (i nie bardzo wiem, po co w ogóle tam ta opcja), to nie mogę już później wrócić do tej rozmowy, ani dostać zadania "gdzie jest Nek" (co nie przeszkadza później powiedzieć Nekowi, że Snaf go szuka, ani jeszcze później powiedzieć Snafowi, że znalazłem prawdziwego Neka - ale jednak traci się wtedy początkowe 100 exp od Snafa i zadanie wcale nie wpisuje się do dziennika)

- rozumiem, że kwestie a propos Neka u Snafa ("kim był człowiek, którego wysłałeś...") i Fletchera ("Wiesz, gdzie podziewa się Nek?") pojawiają się teraz tylko w trakcie zadania Złego, jako uzupełnienie informacji o zaginionym (bo oryginalnie chyba mógł tu być bug, że zadanie "zaginiony strażnik" przeskakiwało z wykonanych do tych w toku czy coś), ale teraz wiążą się z tym nowe problemy/nieścisłości, jeśli ze Snafem/Fletcherem pogadamy po raz pierwszy dopiero po wykonaniu tego zadania (wiem, mało kto tak robi, ale trzeba jednak jakoś wziąć to pod uwagę):
a) nie dowiemy się wówczas od Snafa, że to właśnie Neka wysłał po grzyby - nie przeszkadza to jednak powiedzieć mu ni z gruchy, ni z pietruchy "znalazłem Neka", co więcej można to powiedzieć bez jakiejkolwiek wcześniejszej rozmowy ze Snafem.
b) nie można wówczas poinformować Fletchera o znalezieniu Neka w jaskini, a co za tym idzie dostać zadania znalezienia zastępstwa.

- w obecnej formie, gdzie dołączanie do obozu za pośrednictwem Diego lub Gamala wyklucza się, po dołączeniu do Gamala nie da się zrobić zadania Złego, przez co nie ma możliwości ani znalezienia zastępstwa dla Fletchera, ani znalezienia prawdziwego Neka dla Snafa - a te dwa raczej z dołączeniem do obozu nie mają związku. Ale wiem, że ta kwestia dołączania będzie zapewne jeszcze kiedyś tam w przyszłych wersjach zmieniana, więc tylko tak o tym napomykam.


I jak to powiedział Diego: "Na razie to tyle" :)

Aha, jeszcze pytanko: czy wszelkie błędy językowo/gramatyczno/interpunkcyjne też zgłaszać?

I małe PS: dlaczemu i jak to w ogóle możliwe, że wśród emotek nie ma przymrużonego oczka ;) ?
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Okyl i Bullit mają za mało siły, żeby unieść swoje bronie. :/
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Dwie kolejne sprawy:

1. Czy bossowie z górskiej fortecy, kanionu trolli i starego klasztoru (odpowiednio oszalała harpia, troll z kanionu i olbrzymi zębacz) nie powinni się spawnować dopiero przy poszukiwaniu kamieni ogniskujących? gdy poszedłem do tych miejsc w pierwszym rozdziale i ich ubiłem dostałem wpisy w dzienniku sugerujące zabicie ich wraz z towarzyszem (Lesterem, Diego czy Gornem). Przy zębaczu na dodatek jest wpis, że spotkaliśmy go wracając z Gornem z jaskini, czyli powinien się spawnować mniej więcej w tym samym momencie, co młody troll, nie wcześniej. Większy problem jest tu z Nadzorcą - czy jego też spawnować? bo jak tu w sumie uzasadnić, że wcześniej go tam nie było. W sumie nie sprawdzałem, czy da się go ubić bez Śmierci Ożywieńcom (a więc przed ustalonym przez twórców czasem), ale przypuszczam, że przy dużej sile i dobrej broni (np. Topór Lee) jest to do wykonania.

2. Czy golem mostowy przed górską fortecą nie powinien mieć jakoś zredukowanego expa? Trzy golemy na drodze do Xardasa z oryginalnego 1000 zostały zmniejszone na 150, a mostowy dalej ma 500.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Lukizzz

Lukizzz

Użytkownicy
posty573
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Corristo faktycznie nie ma w świątyni śniącego, Hector i inni elitarni strażnicy zabijają gomeza i nie atakują bezimiennego.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry