Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 3170062 7440

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 3170062

Odpowiedzi 7440

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
CytujPanowie dobijanie ludzi w Gothicu, to część gry dodająca jej realizmu. Ja bym raczej poszedł w drugą stronę i zaproponował doszlifowanie tej akcji. Dlatego chętnie zadam ekipie pytanie z tym związane, na które nikt z was nie wpadł. Outlander, Ahn, czy podejmiecie się próby doszlifowania akcji dobijania ludzkiego przeciwnika, a co za tym idzie zmienicie możliwość dobijania ze względu na broń u naszych przeciwników? Chodzi mi tylko o to, bo według mnie tylko ten błąd wymaga koniecznej poprawy. Mówiąc konkretniej chodzi o błąd, który wygląda następująco. My musimy mieć nałożony miecz, by móc dobijać ludzkich przeciwników, mimo iż nie zawsze używamy mieczy, czasem są to buławy, młoty, albo topory, a oni nas dobijają bez względu na to, jakiej broni używają i robią to tak, jakby mieli miecz. No i tu mam przy okazji propozycję dwóch rozwiązań. Pierwsze, to po prostu usunięcie naszym przeciwnikom możliwości wykonania akcji "dobijanie" gdy mają nałożoną broń inną niż miecz. Druga jest bardziej skomplikowana, a przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ wymaga nie tylko dodania nam możliwości dobijania przeciwników broniami, które nie są mieczami, ale także zmiany animacji wykonywania owej akcji tak, by była odmienna dla każdego rodzaju broni, no i późniejszego dodania tych animacji nie tylko naszemu bohaterowi, ale także wszystkim NPC'om.Niestety nie będzie to wdrożone, ponieważ ja już myślę raczej o dacie premiery, a nie o takich rzeczach  Jeżeli niedobijanie buławami siedzi w MDS to naprawa tego powinna być stosunkowo prosta (choć animacja mocnego przywalenia  w głowę byłaby wskazana), jeżeli w skryptach to byłoby to już trudniejsze. Nie zmienia to jednak faktu, że w Er 1.4 zostanie to tak jak jest. Druga sprawa jest taka, że Er 1.4 zmusi cię do posiadania różnych rodzajów broni, ponieważ walki z jednymi przeciwnikami będą skuteczniejsze buławami a z drugimi bronią tnącą. Czasem przyda się też łuk lub szczypta magii. 

I co z tego? :D Dylemat bedzie tyle czy sprzedac i wziasc kase czy zostawic bo moze sie przydac. W Gothicu stety albo niestety nie ma wagi przedmiotow jak przykladowo w Tesach i mozemy nosic ze sobą mase roznej broni :D 
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
Druga jest bardziej skomplikowana, a przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ wymaga nie tylko dodania nam możliwości dobijania przeciwników broniami, które nie są mieczami, ale także zmiany animacji wykonywania owej akcji tak, by była odmienna dla każdego rodzaju broni, no i późniejszego dodania tych animacji nie tylko naszemu bohaterowi, ale także wszystkim NPC'om.
Dokładnie wiem co sie wszystkim marzy.

https://www.youtube.com/watch?v=ILmR7UTaFjU


https://www.youtube.com/watch?v=uNBVzJ5puN4


 Tyle ze ten projekt jest odłożony do odwołania
 


podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Przypomniałem sobie o jednej rzeczy, która była w G1 zrobiona źle. Nie było równowagi między mieczami jednoręcznymi, a dwuręcznymi (jak było z łukami i kuszami to akurat nie pamiętam). Czy w ER będą to dwie niezależne ścieżki dla wojownika, czy znów broń 1H będzie uważana za tą, którą macha się na początku gry, a broń 2H będzie tą super mega hiper, która będzie używana w późniejszej części gry? I aby walczyć bronią 2H, trzeba było najpierw nauczyć się na max 1H?

edit. Chodzi mi o stawianie broni 1H jako broń podrzędną, a broń 2H jako tą nadrzędną.
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Ty chyba słabo w to g1 grałeś bo akurat balans miedzy 1h a 2h był i to w graniach normy :P
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

Memorius

Memorius

Użytkownicy
Ojciec Wszystkich Narodów
posty2983
Propsy1306
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • Ojciec Wszystkich Narodów
Cytuj
Rany zadane bronią do walki wręcz mogłyby okaleczyć przeciwnika na stałe, czyli obcięte kończyny i blizny, ale żeby go zabić, musielibyśmy zadać śmiertelny cios, jak obcięcie łba, przebijające ciało na wylot pchnięcie mieczem stojącego przed nami przeciwnika, którego dobijamy gdy padnie na ziemię, by skrócić mu męki, albo odcięcie jakiejś kończyny i rozcięcie bebechów tak, by flaki mu wyszły na wierzch i pozostawienie go wykrwawiającego się, by zdychał w męczarniach
o_0 :ohmy:


tak nie można to gra dla dzieci :)
 
Już niebawem nowa wersja Global Mod PL 1.7.11 Special Edition

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Mechanika. Czegoś takiego nie ma w nowych produkcjach, a jak jest to hujowo wykonane, czego Ty oczekujesz od hobbysty pracującego na prawie piętnastoletnim silniku?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Ej ludzie a wracając do tego dobijania to w G1 jest ono naprawdę strasznie długie i wygląda jak slow motion, wiec mogę zrobić bardzo podobna ale trochę szybsza animacje jak sie Outlander zgodzi.
 


Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Ej ludzie a wracając do tego dobijania to w G1 jest ono naprawdę strasznie długie i wygląda jak slow motion, wiec mogę zrobić bardzo podobna ale trochę szybsza animacje jak sie Outlander zgodzi.

Aprobuje :ok:
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

gothic1210
  • Gość
Ej ludzie a wracając do tego dobijania to w G1 jest ono naprawdę strasznie długie i wygląda jak slow motion, wiec mogę zrobić bardzo podobna ale trochę szybsza animacje jak sie Outlander zgodzi.
Jasne! Twórz, mistrzu.  :D
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
A ja mam pytanko. Pisaliscie, ze rozwineliscie myslistwo.

Ale czy rozwineliscie je prawidlowo? Juz wyjasniam o co chodzi.
W gothicu zawsze irytowal mnie fakt, ze nie ma podzialu jesli chodzi o niektore trofea. To jest - zawsze wyciagamy KŁY oraz PAZURY a nie przykladowo Kły zebacza/kly wilka lub tak pazury. O ile pamietam tylko troll mial swoje kly.

Czy dodacie to w modzie? Bo nie sądze, zeby kruche kły i zęby kretoszczura były tyle samo warte co wilka lub cieniostwora. Zresztą, w tamtych czasach figurki tworzylo sie wlasnie rzeźbiąć w drewnie jakimis klami, rogami, to też wilcze kły na pewno lepiej by sie sprawdzily.


Drugie pytanie - dodacie do gry runoznawstwo? To jest tworzenie run? W Gothicu 2 jest taka opcja, w Gothic 1 jej niestety zabraklo (cóż, twórcy byli młodsi, glupsi, mniej doswiadczeni... :])
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wracając do animacji dobijania, myślę że wystarczy przenieść tą z G2 (o ile to możliwe), jest ona znacznie szybsza, ale nie za szybka i wygląda spoko. Do tego myślę, że warto dodać jeszcze możliwość dobijania, gdy przeciwnik leży na brzuchu (czyli wbijamy miecz w plecy), również z G2 można przenieść. Fajnie by było, gdyby z myśliwymi wiązało się sporo zadań, wątków, postaci i umiejętności - gra łukiem, przynajmniej wg mnie jest świetna :).

A teraz pytanie, którego żaden twórca nie lubi, a gracze lubią je zadawać. Czy możecie jakoś określić w czasie kiedy wydacie moda? Czy jeszcze w lipcu, czy może pod koniec, albo i po wakacjach? Albo chociaż jak idzie wam praca, co zostało do zrobienia i czy jest to czasochłonne? Mam nadzieję, że nikt się na mnie za to nie obrazi ;>
 

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

Schmidtek

Schmidtek

Użytkownicy
posty129
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Można pozyskać nowe trofea, ale nie ma czegoś takiego jak kły kretoszczura/wilka. Nie ma też tworzenia run.
 

Doktorszalonym

Doktorszalonym

Użytkownicy
Mnie to nie zachwyca.
posty337
Propsy161
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Mnie to nie zachwyca.
Drakon wraca i znowu wali głupie posty.

Z warewolfem się zgodzę że kły i pazury powinny być podzielone.
 
W tym kraju są zasady,
Ten kraj ma to w zwyczaju:
Równo ścinać wszystkie głowy wystające zza połowy,
Mam fatalne maniery,
Koszmarne mam zwyczaje,
Lecz kiedy grają tego kraju hymn,
Ciągle jeszcze wstaje.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Werewolf twoje pierwsze pytanie mnie osobiście akurat mało obchodzi, ale drugie to już inna kwestia. Ogólnie niby nie jest złe, ani głupie, a wręcz przeciwnie, nawet można by powiedzieć, że mogłoby to mieć rację bytu, jest jednak jedno "ale". Runoznawstwo to domena prawdziwych mistrzów magii, którzy pobierali nauki u innych mistrzów w zakresie runoznawstwa, a pod barierą nie mamy tylko magów ognia, czy wody, wśród których takich mistrzów możemy znaleźć, ale także Guru z Y'Berionem na czele, którzy jak jeden mąż są więźniami bez przeszłości w naukach magicznych. Historia obozu na bagnie wyraźnie mówi, że Y'Berion założył ten obóz, ponieważ usłyszał głos Śniącego i w ten sam sposób stał się pierwszym Guru. Wiec idąc tym tropem myślę, że Runoznawstwo nie może być domeną więźnia, który ma jakieś halucynacje i słyszy głosy, a w dodatku nigdy nie pobierał nauk u prawdziwego maga. A runy, których używają w bractwie raczej nie zostały przez nich stworzone, co najwyżej mogli wykorzystać już istniejące runy i na nie nałożyć zaklęcia, które poznali dzięki magii Śniącego. Ale mogę też się mylić.

Podkopek dobrze wiesz, że pytania o to, kiedy zostaną zakończone prace nad modem, nie są mile widziane przez Outlandera, więc nie zdziw się jeśli jego odpowiedź nie będzie zbyt przyjemna.

Pierdolisz. Nie wiesz czy nie mieli pobieranych nauk bo tego w gothicu wyjasnione nie ma. Tak samo jak w Gothicu 2 Miquel nam mowi, ze pobierał nauki u Igaraza i był swietnym alchemikiem, na tyle swietnym, że stworzyl miksture ktora namąciła w głowie jego mistrzowi, tak wiec tak samo mogło być z innymi więźniami, skazancami. Bo co? Pod barierą znajdują się wielcy wojownicy (Gorn, Thorus, Lee - Ci dwaj pierwsi walczyli razem wspolnie na wojnach) oraz uczniowie wielkich wojowników, ale magowie to juz? Beach please (tak, specjalnie). Poza tym w Gothic 1-3 byla mowa, że guru mogły zostać tylko osoby wrazliwe na magie. Do tego guru mają po 5-6 kręgów magii nauczonych, korzystają z magii runicznej, a te znowu muszą skąd wziąść. Nawet, jesli nie takim sposobem jaki jest w Gothic 2 to powinni miec jakis swoj sposob na wytwarzanie run.

Ogolnie uwazam, ze pierdolisz, jak zwykle. Zresztą - mistrzowie magii - chociazby Saturas czy Corristo. Chociazby wszyscy magowie wody, odznaczają się w Gothic 2 Noc Kruka niesamowicie wielką wiedzą, do tego potęznym poziomem energii. I co? Nauczyli sie tego gdy lezelismy w swiatyni sniacego? Nie sądze, oni byli juz potęzni pod barierą. Baaa, oni byli potężni na długo PRZED barierą.

Cytuj
Drakon wraca i znowu wali głupie posty.

Z warewolfem się zgodzę że kły i pazury powinny być podzielone.
Nie da sie ukryc :ok:





To tez ponawiam swoje pytanie do Outlandera lub reszty ekipy tworzącej moda:




Spoiler
Cytuj
A ja mam pytanko. Pisaliscie, ze rozwineliscie myslistwo.

Ale czy rozwineliscie je prawidlowo? Juz wyjasniam o co chodzi.
W gothicu zawsze irytowal mnie fakt, ze nie ma podzialu jesli chodzi o niektore trofea. To jest - zawsze wyciagamy KŁY oraz PAZURY a nie przykladowo Kły zebacza/kly wilka lub tak pazury. O ile pamietam tylko troll mial swoje kly.

Czy dodacie to w modzie? Bo nie sądze, zeby kruche kły i zęby kretoszczura były tyle samo warte co wilka lub cieniostwora. Zresztą, w tamtych czasach figurki tworzylo sie wlasnie rzeźbiąć w drewnie jakimis klami, rogami, to też wilcze kły na pewno lepiej by sie sprawdzily.


Drugie pytanie - dodacie do gry runoznawstwo? To jest tworzenie run? W Gothicu 2 jest taka opcja, w Gothic 1 jej niestety zabraklo (cóż, twórcy byli młodsi, glupsi, mniej doswiadczeni... :])


EDIT DOWN: Pierdoleniem nazywasz zwykle pytanie o prawie, ze oczywistą (przynajmniej byc powinna) rzecz? No why, co sie dzieje z naszą Polską młodzieżą.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

gothic1210
  • Gość
Obaj pierdolicie, bo tworzenia run nie będzie. 
 

przemek273

przemek273

Użytkownicy
Dark Dragon, Kapłan Słowa
posty1073
Propsy217
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Dark Dragon, Kapłan Słowa
W g1 nie ma żadnych z świątyń(nie chodzi i jakieś gówno w pokroju klasztoru z g2 czy tego z g1) więc nie można run tworzyć. Było gdzieś w g1 o tworzeniu run mówione. W tedy tworzono jest poświęcając runę w świątyni.
 


0 użytkowników i 14 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry