Czy trzeba umieć rysować by modelować ? 4061 5

O temacie

Autor DominikT

Zaczęty 26.06.2012 roku

Wyświetleń 4061

Odpowiedzi 5

DominikT

DominikT

Użytkownicy
posty161
Propsy69
  • Użytkownicy
Siemka pytanie jak w temacie czy trzeba umieć rysować na papierze ,aby modelowac w 3d? Ja zupełnie nie umiem rysować na papierze , a modele 3d wychodzą mi (ja tak uważam :D ) całkiem dobrze . Jak jest u was ? Modeluje to co mam w głowie (na bierząco) . http://themodders.org/index.php?/topic/16642-teczka-dominikt/ - moja teczka
 
Spoiler
Programie nasz, któryś jest w pamięci

Swięć się nazwa twoja

Bądź system operacyjny twój

Wykonuj funkcje swoje

I na drukarce i na ekranie



I daj nam nasze dane

I wybacz nam nasze błędy

Jako i my wybaczymy

Twoim programistom

I prowadź nas do swego końca



Bo twój jest algorytm

I pętla, i rozwiąnie

Na wieku wieków (jak się zwiesisz)



ENTER

Intel i5 3,2 duo 8 gb ram karta gts250 1gb

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Na pewno jest łatwiej jak umiesz sobie wszystko chociaż mniej-więcej naszkicować na papierze, wprowadzić poprawki, przemyśleć.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie trzeba, zawsze pozostają zdjęcia referencyjne oraz concept arty narysowane przez kogoś innego.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Nie. Modelowanie zwykłą techniką (nie sculpt) do rysowania się gówno ma.
 

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
Tak jak Buła, niemniej jednak dobrze jest trochę rysować, dla samego portfolio. Jak już zacząłeś od 3D, to naucz się tego na jakimś dobrym poziomie, później dopiero myśl o 2D.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jak już zacząłeś od 3D, to naucz się tego na jakimś dobrym poziomie, później dopiero myśl o 2D.
Zależy o co chodzi, jak o game-art to radziłbym równolegle uczyć się i teksturowania i modelowania. Robisz model > mapujesz > wypalasz > teksturujesz.
Jak o wizualizacje to nie mam zdania, bo nie zajmuję się tym :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry