Kolizje 4110 4

O temacie

Autor zommer

Zaczęty 19.11.2011 roku

Wyświetleń 4110

Odpowiedzi 4

zommer

zommer

Użytkownicy
posty135
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

zommer

Kolizje
2011-11-19, 14:19(Ostatnia zmiana: 2011-11-19, 19:48)
Witam, ostatnimi czasy zaczynam zabawę z c++ allegro, i tu nasuwa się moje pytanie, jak ma wyglądać skrypt obiektu, przez który postać nie będzie mogła przejść? Chcę zrobić coś w stylu pacmana.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Musisz znać współrzędne postaci i obiektu. W pętli głównej sprawdzasz, czy nie zachodzi kolizja między tymi obiektami.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
A jak zrobiona jest mapa? Z 'kafelków'?
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Ciekawą metodą, która kapitalnie sprawdza się w Allegro jest tworzenie dwukolorowej mapy kolizji - jeden kolor oznacza brak kolizji, drugi kolizję. Jeśli obiekt, dla którego sprawdzane są kolizje wejdzie na obszar, w którym występuje drugi kolor, to przed narysowaniem jego sprite'a zostaje cofnięty do wcześniejszej pozycji.
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Jeśli każdy element mapy jest reprezentowany przez obiekt, to można np. dać metodę wirtualną, która określa, czy można wejść na pole.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry