[PROJEKT]Opowieść Gikiosa 50342 100

O temacie

Autor Xardas47

Zaczęty 27.10.2011 roku

Wyświetleń 50342

Odpowiedzi 100

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek

Xardas47

[PROJEKT]Opowieść Gikiosa
2011-10-27, 21:13(Ostatnia zmiana: 2016-01-22, 22:27)

Mam wam zaszczyt z przyjemnością przedstawić projekt mojego pierwszego moda Opowieść Gikiosa.


FABUŁA:
Mieszkaniec Khorinis, Gikios wiodący spokojne życie obywatela nie wiedział nic o tym że czeka go nie spotykana przygoda. Pewnego dnia powrócił do miasta jeden ze zwiadowców pracujący dla Hagena. Doniósł on mu że orkowa armia opuszcza niedawno zdobyty zamek, w górniczej dolinie i zmierza w kierunku Khorinis. Hagen postanowił poinformować o tym miasto. Wielu ludzi wpadło w panikę i zaczęło uciekać: Niektórzy drogą lądową niektórzy wodną. Większość została rozszarpana przez potwory a tylko niewielu udało się przeżyć. Nasz bohater postanowił jednak pozostać w mieście i pomóc w jego obronie. Jeszcze w tym samym dniu dom Gikiosa nawiedził sługa Lorda Hagena. Przekazał mu on że niewielkie są szansę na obronienie miasta przed armią orków oraz że jedyną nadzieją dla Khorinis jest właśnie Gikios. Sługa zaproponował mu zadanie godne prawdziwego bohatera. Miał on popłynąć na wyspę Khornelius i zoorganizować tam wsparcie dla Khorinis. Na potrzeby tego zadania otrzymał jedynie on małą, szybką łódź oraz mapę, która wskazywała położenie Khorneliusa. Po wypłynięciu obrał prawidłowy kurs. Po kilku godzinach żeglugi zdawało mu się że wszystko idzie tak jak iść powinno. Wtedy właśnie rozpętał się sztorm. Gikiosowi ledwo udało się ujść z życiem a na dodatek sztorm całkowicie zmienił kurs jaki sobie obrał. Kiedy wszystko ucichło nie wiedział dokąd płynie i jak daleka droga dzieli go od rodzinnego miasta. Jedyne co mógł zrobić to płynąć przed siebie. Gdy sytuacja wydawała się beznadziejna zza horyzontu wyłonił się zarys niewielkiej wyspy. Bohater nie wiedział co to za wyspa i czy jest na niej wystarczająco bezpiecznie ale była to jego jedyna szansa na przeżycie. Chcesz się dowiedzieć jak potoczą się losy Gikiosa z Khorinis? Czy uda mu się ocalić Khorinis? Jeśli chcesz znać dalsze losy Gikiosa koniecznie zagraj w Opowieść Gikiosa.


Zmiany jakie mod ma wprowadzić to:
  • Nowa fabuła
  • Nowy świat
  • Nowy bohater
  • Nowi NPC
  • (Nawiązania do fabuły orginalnego gothica)
  • Nowe itemki
[/font]

Screeny w poniższych postach są przestarzałe!! Niedługo dam aktualne!!
[/size]
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Masz propsa na zachętę. :D  
Pytanie czy pobierałeś świat z budynkami czy bez bo są dość ładne :D

Kolejne pytanie ile pracujesz nad modem?
Dobra rada używaj toogle desktop by zniknął pasek życia.
Dobra rada nr.2 przyjmij krytykę której się tu zaraz spodziewam spokojnie ludzie chcą Ci pomóc.
I znów pytanie planujesz jakieś drobiazgi typu hełmy czy nowe bronie dodać czy tylko nowa historia?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pusto jak w Białymstoku mój chłopcze, popracuj trochę nad level-designem.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Na początek chciałem się przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post na tym bardzo pomocnym forum.
Kulturalnych ludzi nigdy za wiele :ok:

Poprzyczepiam się może do tego opisu fabuły
Znudzony życiem  postanowił wyruszyć na wyprawe morską swojego życia.
Masło się skończyło, więc postanowił, że zrobi sobie kanapkę z masłem :pokerface:

Po przygotowaniu  łodzi i odpowiednich zasobów, wyruszył.
Dla mnie zasoby to wciąż tylko drewno, kamienie, rtęć, siarka, kryształy, klejnoty :lol:

A teraz o zmianach jakie mod ma wprowadzać:
  • Nowy świat ( wybrałem świat bartofella. myśle że wam się spodoba.)
  • Nowy bohater
  • Nowi NPC
  • Nawiązania do fabuły orginalnego gothica
  • Nowe itemki
Niema tytanów, niema moda. :ok:


Tradycyjnie przyczepiłem się już do wszystkiego co zauważyłem na samym początku, więc teraz powiem jedno. Tak jak wszystkim, również i Tobie życzę powodzenia w pracach bo 3/4 modderów tak szybko kończy swoją robotę, jak szybko ją zaczęła. Propsa na razie nie dam bo trzy domki na krzyż, kuźnia i kilku NPC to nie wyczyn. Zobaczę coś ciekawego to i propsem posypię. Niemniej jednak życzę powodzenia.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Świat z woga, tylko że tam nie ma ładnych światów gotowych chyba oprócz mielizny -.-
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Świat z woga, tylko że tam nie ma ładnych światów gotowych chyba oprócz mielizny -.-                                      


Cytuj
Nowy świat ( wybrałem świat bartofella. myśle że wam się spodoba.)  

Widać jak czytasz.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Pierwsze co mnie ukłuło w oczy to zbytnio rozciągnięte tekstury podłoża na pierwszym screenie. Drugi pod tym względem niewiele jest lepszy.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[PROJEKT]Opowieść Gikiosa
#7 2011-10-28, 15:14(Ostatnia zmiana: 2011-10-28, 15:15)
Tak właściwie to kiedy zaczałeś moda?
 

gothic1210
  • Gość
Przypuszczam, że: Rejestracja 2011-10-17
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

[PROJEKT]Opowieść Gikiosa
#9 2011-10-28, 15:26(Ostatnia zmiana: 2011-10-28, 16:48)
Przypuszczam, że: Rejestracja 2011-10-17
Nie koniecznie mógł pracować wcześniej tylko się nie rejestrować.
No ale nie ma co o tym gadać zaraz (znaczy jak się pojawi) sam napisze.



Do Xardas47
Jednak trochę fabuły mógłbyś odsłonić.
Kiedyś na forum pisałem że inaczej czeka się na moda o kucharzu a inaczej na moda o walecznym hirołsie :)

EDIT: Pamięta ktoś może w którym temacie to pisałem bo szukam i znaleźć nie mogę a Gother poprosił mnie o link do posta (o.O)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Teraz kilka odpowiedzi na pytania:
- Modowałem gothica przed rejestracją na themodders. Nie ukrywam jednak, że prawdopodobnie bez zamieszczonych tutaj poradników mój mod by nie powstał.

- Więcej fabuły może odsłonie jak będę miał więcej czasu.

- za słabej jakości tekstury przepraszam (myślę że przy 1 modzie mi wybaczycie xd)

- Mapa zawierała już te 2 domki ale jak dobrze pójdzie to sam też kilka dostawie.

- Oczywiście planuje dodać różne drobiazgi o których wspomniał sawik

- Chce również żebyście wiedzieli że mod się rozwija. Cały czas pracuje zarówno nad skryptami jak i level designem


Na koniec tego posta chciałem podziękować za rady i za pozytywne komentarze a także zapewnić was że tak łatwo nie skończę z modderowaniem (Będę inny niż według kaczki 3/4 xd)

// Niedługo kolejna dawka nowinek
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
- Chce również żebyście wiedzieli że mod się rozwija. Cały czas pracuje zarówno nad skryptami jak i level designem
Ja bym polecał wszystko po kolei a nie na raz. Najpierw mapa, potem skrypty, a na końcu poprawki.  :ok:
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Pusto jak w Białymstoku mój chłopcze, popracuj trochę nad level-designem.
Kolejny suchar wart miliard propsów :<

- za słabej jakości tekstury przepraszam (myślę że przy 1 modzie mi wybaczycie xd)
Nie. Jak coś robisz to rób dokładnie. Nie będziesz miał w przyszłości komentarzy tak głupich, jak ten właśnie na temat Twojej pracy. To nie gnojenie, to dobra rada :ok:

Na  koniec tego posta chciałem podziękować za rady i za pozytywne  komentarze a także zapewnić was że tak łatwo nie skończę z modderowaniem  (Będę inny niż według kaczki 3/4 xd)
Oby to nie były słowa rzucone na wiatr.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

[PROJEKT]Opowieść Gikiosa
#13 2011-10-28, 22:58(Ostatnia zmiana: 2011-10-28, 23:46)
Kaczka zostaw chłopaka w spokoju i do swojego dziewictwa wracaj.



Xardas47 nie podawaj info tego typu czyli "Podam info jak będę miał czas teraz nie mam czasu narka" bo jest to bez sensu lepiej:
a. Spędzić ten czas pisząc to info.
b. W ogóle nie pisać zająć się czymś np.modem.
co do domków to na forum są wycinki z gothica tzn budynki z oryginału mógłbyś ich użyć jeżeli nie potrafisz zrobić własnych. No jest też worldofgothic.de i tutoriale na youtube.

Tekst o teksturach razi w oczy. Właśnie pierwszy mod powinien być najlepszym i najbardziej dopracowanym to będzie twoja wizytówka. Ludzie zaczną mówić o to ten co zrobił "Opowieść Gikiosa" jak zobaczą twój nick. I albo zrazisz do siebie osoby i będą mówić "A zapewne kolejny mod z słabymi teksturami" albo "O muszę zagrać w tego moda Xardas47 zrobił już dobrego moda!" trochę dziwnie to może brzmieć ale mniej więcej tak jest (a raczej będzie :P)

Cytuj
Oczywiście planuje dodać różne drobiazgi o których wspomniał sawik
Jak już to mówisz to rozwiń trochę myśl, czyli co dokładniej zrobisz ponieważ ja napisałem trochę ogólnie.


A co do was kaczka i Caesum to nie możecie poszukać wspólnie alfonsa i założyć wspólny biznes?

@Caesum Apologies, apologies.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek

Xardas47

[PROJEKT]Opowieść Gikiosa
#14 2011-10-29, 15:08(Ostatnia zmiana: 2011-10-29, 15:52)
Chciałem wytłumaczyć tekstury słabej jakości. Ściągnąłem mapkę już o teksturowaną i zacząłem ją oglądać. Po zauważeniu słabego wykonania tekstur próbowałem coś z tym zrobić jednak nic nie pomagało. Nie chciałem jednak rezygnować z tej mapy gdyż wprost idealnie pasowała do obmyślonej prze ze mnie fabuły.


Jeśli zaś chodzi o nowe itemki to raczej będę korzystał z ogólnie dostępnych modeli, gdyż niestety jestem kompletnie zielony w modelowaniu nawet takim prostym programem jak Wings3d.

   
Jeszcze dzisiaj nowe screeny świata z poprawionym designem (to już nie białystok xd)
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale wiesz że tekstury możesz rozciągać, powiększać itd... w spacerze ?
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Jeśli chodzi ci o możliwości spacera w trybie edycji to one nie pomogły. Chyba że są jakieś opcje o których nie wiem.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zaznaczasz jakiś kawałek, naciskasz spację i klikasz jakiś klawisz (9,7,1,3) Page Up i Down itd...
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Sorry że pytam (dopiero zaczynam chwytać spacera) ale czy jest możliwość przekonwertowania .Zen do .3ds albo chociaż otworzenie go w trybie edycji? Oczywiście świat jest już z kompilowany. (taki ściągałem)
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
jest tak możliwoś za pomocą programu do obróbki 3d

na forum są do tego tutki
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry