[G2NK] Juran PL 118801 128

O temacie

Autor Magier

Zaczęty 4.08.2011 roku

Wyświetleń 118801

Odpowiedzi 128

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
            Juran, to modyfikacja do Gothic 2: Noc Kruka autorstwa ThomasBausBa wydana w 2009 roku, a spolszczenie do niej powstało dwa lata później dzięki White&Red Group. Jednakże dopiero za czwartym razem (z przyczyn losowych, ale nie z winy moda) udało mi się ją ukończyć i szczerze żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej.
           Modyfikacja opowiada o losach bezimiennego farmera, który zostaje porwany przez smoka z farmy jako przekąska po drodze. Nieoczekiwanie bestia wyrzuca nas w morze tuż przed Juranem, wyspą, na której będzie nam dane przeżyć przygodę. Szybko dopływamy do brzegu, gdzie zostajemy wprowadzeni do świata i jak to przystało na typowego bohatera wykonujemy różne misje i staramy się zdobyć reputację. Nie ma tutaj sztucznego podziału na gildię, po prostu rozwijamy się w kierunku jakim chcemy, ucząc się walki magią lub mieczem. Niestety większość zadań to zbyt oczywiste przynieś, zanieś i to w dodatku momentami naprawdę męczące (np. jedna kobieta chce, by przynieść jej 20 gałęzi i my musimy zapierdzielać całym systemem teleportacyjnym, by te gałęzie znaleźć). Tym sposobem zadanie poboczne cechują się niskim/średnim poziomem, które niecierpliwych mogą zmusić do zaprzestania kontynuowania rozgrywki z powodu znudzenia. W połowie drugiego rozdziału, gdzie nie powinno mieć miejsca na takie rzeczy, otrzymuję misję, w której mam odszukać trzy bale drewna, bo odpływ je zabrał i teraz moje pytanie brzmi: Po co na siłę taką misję dawać w takim momencie? Nie ma to absolutnie żadnego sensu i wzbudza  w graczu jeszcze większą irytację. Jeśli chodzi zaś o sam wątek główny to prezentuje się on całkiem dobrze. Istnieje w nim nutka tajemniczości, sam nie byłem do końca pewny co jest grane, zastanawiając się czy fabuła nie jest czasem po prostu snem głównego bohatera. Z kolei część rzeczy wyjaśni tylko znajomość Gothic 3.
           W modzie uświadczymy łącznie trzech lokacji: wyspy Juran, wielkiej pustyni i tzw. labiryntu. Ta pierwsza została wykonana naprawdę dobrze, jest klimatyczna, barwna, żywa. Niestety twórcy zdecydowali się wzbogacić florę o powiększone modele niektórych roślin/grzybów, które moim zdaniem wyglądają naprawdę nieatrakcyjnie i lepiej było z nich rezygnować. Poza tym naprawdę bardzo podoba mi się to, że wyspa nie jest "płaska". Występuję w niej wiele nierówności, dużo tuneli, parę platfrom, by dostać się na wyższe poziomy. Drugą wspomnianą lokacją jest pustynia, którą teoretycznie powinno się zwiedzać od trzeciego rozdziału, a w praktyce można to już zrobić w pierwszym. Jak sama nazwa wskazuje są to spore połacie pustynne, lecz niestety naprawdę puste. Odległości między różnymi ciekawszymi punktami są momentami naprawdę spore, przez co mam po prostu ochotę zasnąć, bo przechodzenie po raz setny przez olbrzymi kawałek pustyni, napotykając od czasu do czasu jakieś pełzacze z pewnością nie jest interesujące. Jeśli jednak dochodzimy do jakieś piramidy lub innego ciekawszego punktu to możemy liczyć na trochę frajdy walką z nieumarłymi, a także zdobywaniem jakiś artefaktów. Niestety ostatnia lokacja, jaką jest labirynt, jest niestety tragiczna. Choć początkowo wzbudzała moje zainteresowanie, będąc bardzo oryginalnym pomysłem w serii Gothic, to niestety szybko straciłem swoją wiarę. Ów labirynt to nic innego jak po raz kolejny zbyt duży teren (mówię o tym miejscu, gdzie dane nam będzie wykonywać wyzwania), który zbytnio nudzi, ponieważ brakuje częstej walki w nim i sztucznie chce przedłużyć rozgrywkę, zmuszając nieraz gracza do zgubienia się. Tyle z tego dobrego, że ostatni świat jest całkowicie opcjonalny, więc można pominąć tą lokację wykonując wątek główny.
           Rozgrywkę ukończyłem po 17 godzinach, prawdopodobnie grając na niskim/średnim poziomie trudności (sam nie pamiętam), ale z wyłączonym odradzaniem się potworów, by zbytnio nie przesadzić z siłą postaci i tym sposobem pod koniec miałem 23 poziom. Zastanawia mnie, dlaczego twórcy tak bardzo zawyżają czas rozgrywki mówiąc o od 20-40 godzinach potrzebnych do ukończenia jej, ale to swoją drogą. Rozgrywka niestety oferuje zbyt wiele możliwości do zarobku, dzięki czemu w środku pierwszego rozdziału zdobyłem jeden z najlepszych pancerzy w modyfikacji, który można kupić od razu. Jeśli chodzi o błędy w rozgrywce to zauważyłem tylko jeden błąd w zadaniu "Lance wymienia kamienne tabliczki", gdzie po pierwszej wymianie z niewiadomych przyczyn nie mogłem wykonać kolejnej. Tutaj też pojawia się inna kwestia, że ilość płytek pełzaczy i ich żuwaczek jest zdecydowanie za duża. 120 każdej z tych rzeczy, by wykonać misję to sporo, bo pomimo olbrzymiej ilości pełzaczy i tak udało mi się zdobyć maksymalnie 70 płytek/żuwaczek. Może to kwestia wyłączonego odradzania się stworzeń? Z nowości to mogę wspomnieć o umieszczeniu nowego potwora w grze, Moraka, lecz jego animacje są na dość niskim poziomie, a poza tym z niewiadomych przyczyn ma w swoim ekwipunku skórę wilka.
           Co na koniec? Cóż, modyfikacja jest z pewnością warta uwagi, choćby ze względu na duże lokacje, choć nie zawsze mądrze wypełnione i dość ciekawy wątek główny. Niestety z pewnością osoby niecierpliwe nie powinny w nią grać, bo w pewnym momencie będą bardzo sfrustrowane lataniem w tą i z powrotem, co jest oczywistą wielką wadą i jednym z głównych czynników psujących grę. Ocenienie modyfikacji w skali punktowej pozostawiam wam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Saryn

Saryn

Użytkownicy
posty1
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Zauważyłem że mój ulubiony Youtuber nagrywa tego moda i pomyślałem że też w niego zagram, pobrałem wszystko co potrzebne i co się okazuje? Sam mod nie jest w postaci instalatora tylko białej kartki (podobnie jak niektóre inne mody np. Dark Saga). Wie ktoś jak rozwiązać taki problem?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Zauważyłem że mój ulubiony Youtuber nagrywa tego moda i pomyślałem że też w niego zagram, pobrałem wszystko co potrzebne i co się okazuje? Sam mod nie jest w postaci instalatora tylko białej kartki (podobnie jak niektóre inne mody np. Dark Saga). Wie ktoś jak rozwiązać taki problem?

Białej kartki, to znaczy czego?

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Czy Tobie chodzi o plik z rozszerzeniem .mod? xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty62
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Siemanko podał by ktoś kod na przyzwanie bandyty Robina ? bo go zabiłem z są z nim pewnie jakieś kwestie :D
 

czaro05

czaro05

Użytkownicy
posty30
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Próbuję dostać się do labiryntu. "Winda" wiezie postać i w pewnym momencie pokazuje się ekran ładowania, jak rozumiem, innego świata, tego labiryntu. Wtedy pojawia się niżej zamieszczony błąd. Czy ktoś ma pomysł jak sobie z nim poradzić?

======================================= UNHANDLED EXCEPTION OCCURED ======================================================
======================================= CRASH INFOS: =====================================================================
Gothic II - 2.6 (fix), Parser Version: 50
User:  user,  CPUType: 586,  Mem: 0 MB total, 0 MB free
Startup Options:-game:juranpl.ini
=============================================== CALLSTACK : ==============================================================
0023:778B2AC2 (0x01510000 0x2CC3BAE8 0x0135EA00 0x00000000) ntdll.dll, RtlQueryPerformanceCounter()+270 byte(s)
0023:778B2D4A (0x2CC330E8 0x2CC330F0 0x0001F950 0x2CC33100) ntdll.dll, RtlQueryPerformanceCounter()+918 byte(s)
0023:778B2C35 (0x01510000 0x00000000 0x2CC330F0 0x0135EA74) ntdll.dll, RtlQueryPerformanceCounter()+641 byte(s)
0023:621A078B (0x2CC330F0 0x00000000 0x0135EB08 0x620DB0F7) ucrtbase.DLL, free_base()+27 byte(s)
0023:621A0758 (0x2CC330F0 0x36C32930 0x2C9879B0 0x3CB5A230) ucrtbase.DLL, free()+24 byte(s)
0023:620DB0F7 (0x015949A0 0x01594DAC 0x01594DB4 0x2C987B18) DDRAW.dll, GDX_OpenMessageBox()+65943 byte(s)
0023:620D85E3 (0x01594DAC 0x01599190 0x01594DB4 0x0E13ACD4) DDRAW.dll, GDX_OpenMessageBox()+54915 byte(s)
0023:620B22FB (0x2D211CE0 0x00011845 0x0E13ACD4 0x00000001) DDRAW.dll, RegisterSpecialCase()+42875 byte(s)
0023:620C939C (0x00000000 0x0E13AB28 0x6210C528 0x778AE464) DDRAW.dll, RegisterSpecialCase()+137244 byte(s)
0023:620C9261 (0x0135F2B0 0x00000000 0x00000001 0x36976358) DDRAW.dll, RegisterSpecialCase()+136929 byte(s)
0023:00626B70 (0x00000001 0x0077F88A 0x36970000 0x36976358) Gothic2.exe, zCWorld::Unarchive()+416 byte(s), P:\dev\g2addon\release\ZenGin\_dieter\zWorld.cpp, line 2492+62 byte(s)
0023:0080C7B3 (0x01510000 0x00000000 0x3CD36D40 0x0135F2FC) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+166895 byte(s)
0023:768C14AD (0x01510000 0x00000000 0x3CD36D40 0x0135F390) kernel32.dll, HeapFree()+20 byte(s)
0023:624B7A51 (0x00000001 0x0077F88A 0x36970000 0x36976358) SHW32.DLL
0023:0080C7B3 (0xFFFFFFFF 0x005201A8 0x36976358 0x0E13AB28) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+166895 byte(s)
0023:00829030 (0xFFFFFFFF 0x005201DE 0x0E13AB28 0x006271F0) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+283756 byte(s)
0023:007FD2B8 (0xFFFFFFFF 0x620C97CC 0x0135F6D4 0x00000000) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+104180 byte(s)
0023:0080C81B (0x00000001 0x006C9D06 0x0135F950 0x00000000) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+166999 byte(s)
0023:008290C7 (0xFFFFFFFF 0x006C92DE 0x0135F950 0x0135F994) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+283907 byte(s)
0023:0081A5DA (0x00000002 0x006C7816 0xFFFFFFFE 0x0135F928) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+223766 byte(s)
0023:0081A4B6 (0x00000004 0x006C8903 0x0E3D70B4 0x0E3D70C8) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+223474 byte(s)
0023:0081A261 (0xFFFFFFFF 0x00425E6E 0x00400000 0x01516307) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+222877 byte(s)
0023:0081A3FE (0x0000000F 0x0078188B 0x0082F0EC 0x00000006) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+223290 byte(s)
0023:007E91F6 (0x00000000 0x00503270 0x0000002C 0x00000005) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+22066 byte(s)
0023:0082933B (0x00831450 0x00000000 0x0135FF88 0x00502DFD) Gothic2.exe, SetFileAttributesA()+284535 byte(s)
0023:007D3544 (0x00843D80 0x00000000 0x0135FF94 0x768C343D) Gothic2.exe, _except_handler3
0023:007D3544 (0x002F281B 0x00000000 0x0135FFEC 0x778B97E5) Gothic2.exe, _except_handler3
0023:778F4DCD (0x00000000 0x00000000 0x00000000 0x00000000) ntdll.dll, WinSqmSetIfMaxDWORD()+49 byte(s)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Spróbuj bez DirectX 11
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

czaro05

czaro05

Użytkownicy
posty30
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Znalazłem informację, że wyłączenie DirectX 11 sprowadza się do usunięcia lub zmiany nazwy pliku ddraw.dll. Podziałało @Splash serdeczne dzięki!
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Modyfikacja została udostępniona na platformę Steam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry