Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063 12629 46

O temacie

Autor mkulak0

Zaczęty 29.07.2011 roku

Wyświetleń 12629

Odpowiedzi 46

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Dobra wszystko OK. Zklonowałem mojego gościa i dałem mu ID 90001. Dwóch ma taką samą rutynę ale ze sobą nie gadają. Co jest?
 

FraseR
  • Gość
Zrób jednego waypointa i dwa freeypointy. Nazwę tego waypointa wpisz tym dwóm npc do rutyny. Powinno działać.
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Jest tak i niedziała. Jeden gościu idzie do freepointa (który ma się zaczynać od fp_smalltalk?) a drugi idzie do drugiego frepointa zawraca i idzie do waypointa i stoi.
 

FraseR
  • Gość
Jakiego freeypointa? Ty masz wpisać nazwę WAYPOINTA, a nie FREYPOINTA. Nazwa waypointa może być np. taka

NPC_SMALLTALK_01

a nazwa freeypointa taka:

FP_NPC_SMALLTALK_01
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
No wiem! Tak jest! Jest waypoint oboz_wejsce_01 i dwa freepointy FP_SMALLTALK_ROZMOWA_01 i 02.

NPC wychodzą z Waypointa idą do freepontów ale jeden zawraca i drugi gada do pleców tego drugiego!

Te dwa NPC są identyczne tylko mają zmienianie ID jeden ma 90000 i 90001. I ze sobą nie rozmawiają! daję screena jak nie wierzycie!


Uploaded with ImageShack.us
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
yyyy bo są za daleko?
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Freepointy są metr od siebie ale on niewiadomo czemu odchodzi sobie tam gdzie nic nie ma ani freepointa ani waypointa.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Spróbuj dać je jeszcze raz ale bliżej.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
freepointy są prawie na sobie i nadal nie działa!
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063
#29 2011-08-01, 18:12(Ostatnia zmiana: 2011-08-01, 18:13)
Może się po prostu obraził na swojego rozmówcę?





Sprawdź czy nie ma tam następnego fp do smalltalk, może on odwraca się w stronę innego fp i tyle.


Edit a strzałki wskazują na siebie ?? FP chyba mają strzałki jak WP nie??
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Strzałki są zwrócone do siebie. Wokół jest pustka tylko namiot dwa freepointy i waypoint. I nadal nie chce ruszyć!
 

FraseR
  • Gość
Wrzuć screena z tego miejsca co są te dwa freeypointy i pokaż skrypty tych dwóch npc.
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Screen

Poprawka ten po lewej to FP_SMALLTALK_OBOZ_02

Skrypt 1
INSTANCE PIR_90000_Frajer (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Pirat z Obozu";
guild = GIL_PIR;
id = 90000;
voice = 7;
flags       = FALSE;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 2);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_1h_Vlk_Dagger);

// ------ Inventory ------


// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_L_Ratford, BodyTex_L, ITAR_PIR_L_Addon);  
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,50);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_90000;
};

FUNC VOID Rtn_Start_90000 ()
{
TA_SMALLTALK        (08,00,22,00, "OBOZ_WEJSCE_01");
    TA_SMALLTALK        (22,00,08,00, "OBOZ_WEJSCE_01");
};
Skrypt 2
INSTANCE PIR_90001_Frajer2 (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Pirat z Obozu";
guild = GIL_PIR;
id = 90001;
voice = 7;
flags       = FALSE;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 2);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_1h_Vlk_Dagger);

// ------ Inventory ------


// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_N_Normal03, BodyTex_L, ITAR_PIR_L_Addon);  
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,50);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_90001;
};

FUNC VOID Rtn_Start_90001 ()
{
TA_SMALLTALK        (08,00,22,00, "OBOZ_WEJSCE_01");
    TA_SMALLTALK        (22,00,08,00, "OBOZ_WEJSCE_01");
};
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Czy ktoś mi pomoże? Niby wszystko jest OK ale ze sobą nie gadają. Nawet wziąłem ich na platformę bo tam nie ma nierówności i nic!
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Błąd przy tworzeniu NPC. Line 1063
#34 2011-08-02, 17:15(Ostatnia zmiana: 2011-08-02, 17:16)
Może wsadź tego wp pomiędzy fp
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Zrobiłem tak jak mówisz. Teraz jeden NPC gada do drugiego. A ten jak tamten kończy mówić się odwraca. potem ten 1 się odwraca i tak zostaje. Jak się oddalę i przyjdę to znowu ta sama scenka. O co tu chodzi?!
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Może przez to że mają cały czas smalltalk daj jako drugą część rutyny jakąś inną czynność.
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Zmieniłem drugą na TA_SLEEP. NAdal nie działa! Co jest z tymi skryptami? Coś jest ze mną nie tak? Gothic mnie nie lubi? Zaczyna mnie to wykanczać!
 

mkulak0

mkulak0

Użytkownicy
posty23
  • Użytkownicy
Ma ktoś działający skrypt NPC? Może to wina mojego skryptu. Da ktoś swój?
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Ta rutyna TA_SMALLTALK też jest oporna. Gdy ją dałem wszyscy w moim nowym mieście byli obróceni w jedną stronę. Nie wiem czemu, ale gdy zmieniłem to na TA_STANDGUARDING to wreszcie z łaską się obrócili w swoją stronę.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry