Instalacja przebiegła zajebiście pomyślnie. Szata graficzna SUPER odświeżona (prawie wszystko nowe) .. kobiety cud miód malina (zero końskich ryjów z podstawki). Po tym, jak urealistyczniono w pełni łodzie i dodano animacje uważam, że mod jak najbardziej wart spolszczenia. Do spolszczenia (oprócz nowych dialogów (z pewnością stare najłatwiej się tłumaczy) są nazwy niektórych broni,imiona postaci i parę innych także, do tłumaczenia OD ZARYPANIA raczej nie jest. Animację widziałem narazie jedną : jak bohaterka ma mały poziom życia i trzyma się za brzuch oraz idzie powoli i słychać jej stękania : ]. A propos stękania - dźwięk odświeżony choćby morski jest w końcu morski i dźwięki zwierząt i mowy ludzkiej. Wpisy w dzienniku także nie są niewiadomo jak złożone bo przy starcie jest tylko jeden jednozdaniowy skrót. Rozejrzę się po pozostałych obozach i zajrzę do gomeza i velayi i powiem co dalej jest godnego uwagi.
Edit: Gdy odwiedziłem obozy i po obchodziłem je dookoła , moim oczom ukazał się wspaniały widok. Na każdy obóz przypada kobieta/kobiety z którymi można porozmawiać. Średnia ilość nowych dialogów (te dialogi które trzeba tłumaczyć samodzielnie są podkreślone rosyjskim dubbingiem - a jakże) do przetłumaczenia. Ale wracając do tematu : Kowalstwo realistyczne jak cholera , te wszystkie sapy ochy i achy. Guru modlący się wydaje specyficzne OMMMMM OMMMM. Kirgo na arenie w jednym z tych tuneli uderza specyficznymi NOWYMI ruchami w stojak treningowy (kukła z tarczą na środku. Główna bohaterka ma od zawalenia animacji. Wprowadzono animację - jedną ręką trzyma się kamień do ostrzenia a drugą ostrzy się nim miecz (coś jak osełka tylko w każdej chwili i w każdym miejscu można się tym posłużyć). Bohaterka ma "własny pięściowy styl walki". Innymi słowy jest tyle innowacji, że nie da się tego opisać. W następnym edicie postaram się odkrywać pomału wszystkie nowości i podawać je wam screenami.