Dialogi się nie wyświetlają. 18422 24

O temacie

Autor PRooszeQ

Zaczęty 19.12.2010 roku

Wyświetleń 18422

Odpowiedzi 24

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

PRooszeQ

Dialogi się nie wyświetlają.
2010-12-19, 12:14(Ostatnia zmiana: 2010-12-19, 12:15)
Mam pewien problem, mianowicie w grze nie wyświetlają mi się dialogi. Podczas reparsowania nie wyskakuje żaden błąd. Zrobiłem prostego questa, kiedy go biorę przeskakuje mi tylko okienko. Na środku ekranu pisze, że jest nowy zapis w dzienniku a dialog się nie wyświetla. Przeczytałem już dużo o tym, zrobiłem tak jak w tutorialach (tj. Usunąłem pliki GOTHIC.DAT, OU.BIN i OU.CSL, i skompilowałem ponownie, tak jak było to napisane tu w podpunkcie 12) i nadal nie działa... Męczę się z tym od kilku dobrych dni i zaczyna mnie szlak trafiać. Więc jeśli ktoś byłby skłonny mi pomóc byłbym naprawdę wdzięczny.
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zobacz w ustawieniach podpisy czy są włączone
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Podpisy są włączone.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jaki Gothic? Ewentualnie możesz zrobić paczkę z modem.

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Gothic 2 Noc kruka, paczkę z modem mam. Wszystko działa tylko dialogi się nie wyświetlają.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Nie wiem czy to ma wpływ (raczej nie), ale możesz sprawdzić czy w pliku twojmod.ini w katalogu gothic/system jest wpis:
force_subtitles=1Który wymusza napisy w grze.

Dodatkowo sprawdz czy OU.csl jest odpowiednio skompilowane
otworz ten plik i wyszukaj jednego ze swoich dialogów wedlug identyfikatora, np.

AI_Output (other, self,"DIA_Skip_First_15_00"); //Czym się zajmujesz?wyszukujemy w CSL
Cytuj
DIA_Skip_First_15_00
gdzie "w poblizu" powinna znaleść się linia dialogowa.

Jeżeli tutaj wszystko jest ok, to mozliwe ze plik .mod jest zle skompilowany lub cos pomieszales w .ini
//Nie jestem pewien czy to wszystkie możliwości.
 



PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
A więc tak, force_subtitles=1 jest na 1,
OU.CLS Sprawdziłem, wszystko jest na swoim miejscu (dam przykładowy wycinek :) )
[% zCCSBlock 0 49549]
blockName=string:DIA_Zenek_hello_1_01
numOfBlocks=int:1
subBlock0=float:0
[% zCCSAtomicBlock 0 49550]
[% oCMsgConversation:oCNpcMessage:zCEventMessage 0 49551]
subType=enum:0
text=string:Jak leci?
name=string:DIA_Zenek_hello_1_01.WAV
[]
[]
[]
(Chyba) Jest dobrze, ale nadal nie działa.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
ja też mam ten problem ale niem jak jest u Ciebie bo umnie spacer "olewa" moje dialogi i ich nie czyta przy aktualizacji dialogów a co śmieszniejsze gdy niema plików ou.bin i tego drugiego to i tak dialogi normalnych npc się wyświetlają
 

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
U mnie też się zdarza, że olewa, ale po zreparsowaniu skryptów SPACEREM, i usunięciu plików ou.bin oraz tego drugiego mogę te dialogi spokojnie skompilować i wszystko śmiga...
 

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Hmmm... Może reinstalacja pomoże.  :idea:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytat: PRooszeQ link=topic=12429.msg124539#msg124539#msg124539#msg124539 date=1292760050
Hmmm... Może reinstalacja pomoże.  :idea:
To głupi pomysł. Otwórz GothicVDFS swoją paczkę z modem i pokaż, jaką strukturę katalogową ma twój mod.

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Struktura
Proszę.
Chodź nie wiem czy o to chodzi  :)
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
też mi się dialogi nie wyświetlały pewnego razu ; pokaż skrypt tego dialogu, co napisy się nie wyświetlają jak możesz

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         EXIT
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_EXIT   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 999;
    condition    =  Dia_Zenek_EXIT_condition;
    information    =  Dia_Zenek_EXIT_info;
    permanent    = TRUE;
    description    = DIALOG_ENDE;
};

FUNC int  Dia_Zenek_EXIT_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_EXIT_info()
{
    AI_StopProcessInfos (self);
};
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         hello
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_hello   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 1;
    condition    =  Dia_Zenek_hello_condition;
    information    =  Dia_Zenek_hello_info;
    permanent    = FALSE;
    important    = FALSE;
    description    =  "Jak leci?";
};

FUNC int  Dia_Zenek_hello_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_hello_info()
{
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_1_01"); //Jak leci?
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_1_02"); //Nie jest źle... Tylko nurtuje mnie jedna rzecz...
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_1_03"); //Mianowicie
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_1_04"); //Napił bym się dobrego piwka
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_1_05"); //Myśle, że dam rade coś z tym zrobić.

    Log_CreateTopic(TOPIC_PIWKO_1, LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus(TOPIC_PIWKO_1, LOG_RUNNING);
    B_LogEntry(TOPIC_PIWKO_1, "Mam przynieść piwko dla Zenka");
};
// *********************************************************
//                                                      Hallo
// *********************************************************


instance DIA_Zenek_Piwo           (C_INFO)
{
        npc                      =     SLD_999_Zenek ;
        nr                       = 1;
        condition        =     DIA_Zenek_Piwo_Condition;
        information      =      DIA_Zenek_Piwo_Info;
        permanent       = FALSE;
        description      =     "Mam Piwo";
};

func int DIA_Zenek_Piwo_Condition ()
{
        if Npc_KnowsInfo (other, Dia_Zenek_hello)
        && (Npc_HasItems(other, ItFo_Beer) >= 1)
       {
               return TRUE;
       };
};

func void DIA_Zenek_Piwo_Info ()
{
        AI_Output (other, self, "DIA_Zenek_Piwo_15_00"); //Mam Piwko.
        B_GiveInvItems (other, self, ItFo_Beer, 1);
        AI_Output (self, other, "DIA_Zenek_Piwo_15_01"); //Świetnie! Dzięki!
        CreateInvItems (self, ItMi_Gold, 500);
        B_GiveInvItems (self, other, ItMi_Gold, 500);
       
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_PIWKO_1, LOG_SUCCESS);
        B_GivePlayerXP (200);
};
Proszę.
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
Cytat: PRooszeQ link=topic=12429.msg124592#msg124592#msg124592#msg124592 date=1292775665
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         EXIT
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_EXIT   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 999;
    condition    =  Dia_Zenek_EXIT_condition;
    information    =  Dia_Zenek_EXIT_info;
    permanent    = TRUE;
    description    = DIALOG_ENDE;
};

FUNC int  Dia_Zenek_EXIT_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_EXIT_info()
{
    AI_StopProcessInfos (self);
};
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         hello
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_hello   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 1;
    condition    =  Dia_Zenek_hello_condition;
    information    =  Dia_Zenek_hello_info;
    permanent    = FALSE;
    important    = FALSE;
    description    =  "Jak leci?";
};

FUNC int  Dia_Zenek_hello_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_hello_info()
{
   >>>>> AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_01"); //Jak leci?
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_02"); //Nie jest źle... Tylko nurtuje mnie jedna rzecz...
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_03"); //Mianowicie
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_04"); //Napił bym się dobrego piwka
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_05"); //Myśle, że dam rade coś z tym zrobić. <<<<<<<<

    Log_CreateTopic(TOPIC_PIWKO_1, LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus(TOPIC_PIWKO_1, LOG_RUNNING);
    B_LogEntry(TOPIC_PIWKO_1, "Mam przynieść piwko dla Zenka");
};
// *********************************************************
//                                                      Hallo
// *********************************************************


instance DIA_Zenek_Piwo           (C_INFO)
{
        npc                      =     SLD_999_Zenek ;
        nr                       = 1;
        condition        =     DIA_Zenek_Piwo_Condition;
        information      =      DIA_Zenek_Piwo_Info;
        permanent       = FALSE;
        description      =     "Mam Piwo";
};

func int DIA_Zenek_Piwo_Condition ()
{
        if Npc_KnowsInfo (other, Dia_Zenek_hello)
        && (Npc_HasItems(other, ItFo_Beer) >= 1)
       {
               return TRUE;
       };
};

func void DIA_Zenek_Piwo_Info ()
{
        AI_Output (other, self, "DIA_Zenek_Piwo_15_00"); //Mam Piwko.
        B_GiveInvItems (other, self, ItFo_Beer, 1);
        AI_Output (self, other, "DIA_Zenek_Piwo_15_01"); //Świetnie! Dzięki!
        CreateInvItems (self, ItMi_Gold, 500);
        B_GiveInvItems (self, other, ItMi_Gold, 500);
       
        Log_SetTopicStatus (TOPIC_PIWKO_1, LOG_SUCCESS);
        B_GivePlayerXP (200);
};
Proszę.

spróbuj dodać zera tak jak pokazałem (zamiast DIA_Zenek_hello_1_01 top daj DIA_Zenek_hello_10_01) i skompiluj

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Dałem i nic... Sądzę, że sam także dałem ciała. W dialogach bezia powinno byc DIA_INSTANCJADIALOGU_15 <--- Chodzi o tą 15, bo chyba bezio ma zawsze 15 :) ?
Zmieniłem na takie i teraz sprawdzę.
   AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_00"); //Jak leci?
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_01"); //Nie jest źle... Tylko nurtuje mnie jedna rzecz...
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_02"); //Mianowicie
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_03"); //Napił bym się dobrego piwka
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_04"); //Myśle, że dam rade coś z tym zrobić
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
A czy podczas aktualizacji dialogów są pokazane twoje?
 

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Tak. Już nie wiem co mam zrobić...
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
Cytat: PRooszeQ link=topic=12429.msg124598#msg124598#msg124598#msg124598 date=1292776639
Dałem i nic... Sądzę, że sam także dałem ciała. W dialogach bezia powinno byc DIA_INSTANCJADIALOGU_15 <--- Chodzi o tą 15, bo chyba bezio ma zawsze 15 :) ?
Zmieniłem na takie i teraz sprawdzę.
   AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_00"); //Jak leci?
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_01"); //Nie jest źle... Tylko nurtuje mnie jedna rzecz...
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_01"); //Mianowicie
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_10_02"); //Napił bym się dobrego piwka
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_15_02"); //Myśle, że dam rade coś z tym zrobić
już chyba wiem -tu powinno być tak przykładowo, gdyż ponieważ other(Bezio jak ma DIA_Zenek_hello_15_00 to npc musi mieć np. DIA_Zenek_hello_10_00 lub DIA_Zenek_hello_11_00 itd...) zrób tak (zwróć uwagę na numery dialog linijek dialogowych DIA...):
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         EXIT
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_EXIT   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 999;
    condition    =  Dia_Zenek_EXIT_condition;
    information    =  Dia_Zenek_EXIT_info;
    permanent    = TRUE;
    description    = DIALOG_ENDE;
};

FUNC int  Dia_Zenek_EXIT_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_EXIT_info()
{
    AI_StopProcessInfos (self);
};
///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         hello
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Zenek_hello   (C_INFO)
{
    npc    = SLD_999_Zenek;
    nr    = 1;
    condition    =  Dia_Zenek_hello_condition;
    information    =  Dia_Zenek_hello_info;
    permanent    = FALSE;
    important    = FALSE;
    description    =  "Jak leci?";
};

FUNC int  Dia_Zenek_hello_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Zenek_hello_info()
{
   >>>>> AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_01"); //Jak leci?
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_02"); //Nie jest źle... Tylko nurtuje mnie jedna rzecz...
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_15_00"); //Mianowicie
    AI_Output (self, other,"DIA_Zenek_hello_10_03"); //Napił bym się dobrego piwka
    AI_Output (other,self,"DIA_Zenek_hello_15_01"); //Myśle, że dam rade coś z tym zrobić. <<<<<<<<

    Log_CreateTopic(TOPIC_PIWKO_1, LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus(TOPIC_PIWKO_1, LOG_RUNNING);
    B_LogEntry(TOPIC_PIWKO_1, "Mam przynieść piwko dla Zenka");
};
// *********************************************************
//                                                      Hallo
// *********************************************************


instance DIA_Zenek_Piwo           (C_INFO)
{
        npc                      =               SLD_999_Zenek ;
        nr                       =               1;
        condition        =               DIA_Zenek_Piwo_Condition;
        information      =                DIA_Zenek_Piwo_Info;
        permanent       =                FALSE;
        description      =                 "Mam Piwo";
};

func int DIA_Zenek_Piwo_Condition ()
{
        if Npc_KnowsInfo (other, Dia_Zenek_hello)
        && (Npc_HasItems(other, ItFo_Beer) >= 1)
            {
                          return TRUE;
            };
};

func void DIA_Zenek_Piwo_Info ()
{
        AI_Output               (other, self, "DIA_Zenek_Piwo_15_02"); //Mam Piwko.
        B_GiveInvItems  (other, self, ItFo_Beer, 1);
        AI_Output               (self, other, "DIA_Zenek_Piwo_10_04"); //Świetnie! Dzięki!
        CreateInvItems  (self, ItMi_Gold, 500);
        B_GiveInvItems  (self, other, ItMi_Gold, 500);
       
        Log_SetTopicStatus      (TOPIC_PIWKO_1, LOG_SUCCESS);
        B_GivePlayerXP   (200);
};

PRooszeQ

PRooszeQ

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Hmmmm... Co dokładnie zmieniłeś? :D

EDIT.
Próbowałem robić dialogi z innych (tj. Kopiowałem dialog, zmieniałem instance i tekst) ale i tak i tak nie działało...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry