reaktywacja tematu:
Pomyślałem, że dobrze będzie stworzyć coś w stylu FAQ skryptów.
By nie pisać kilku tematów o tym samym, będę tu zbierać odpowiedzi z topiców z tego działu. Tak więc każdy za nim coś napisze, niech najpierw zajrzy tutaj!
To zaczynamy:
1.Jak powiększyć potwora?
Funkcją:
Mdl_SetModelScale (self, x, y, z) ;
self- instancja zmienianej postaci
x,y,z -długość, wysokość i szerokość. Do każdego argumentu dajemy liczbę zmiennoprzecinkową. np, jeśli damy 0.5 postać będzie dwa razy mniejsza, a gdy 2.0, będzie dwa razy większa.
2.Jak zmienić wygląd postaci?
Funkcją Mdl_SetVisualBody (); Jej argumenty w kolejności to:
self, //instancja danej postaci
"hum_body_Naked0", //model postaci
2, //tekstura postaci
1, //kolor skóry
"Hum_Head_Pony", //model głowy
3, //tekstura głowy
2, //tekstura zębów
-1 //zbroja noszona, jeśli jest -1 to zbroi brak
3.Jak zrobić, żeby NPC (w Gothicu 1) Pojawił się na przykład od drugiego rozdziału? I czy tak się da? Jeśli się nie da, to czy można zrobić, żeby pojawiał się do/po jaimś queście??
Funkcją Wld_InsertNpc ();
OrcElita, //instancja istoty którą przywołujemy
"OW_PATH_ORCENTRANCE" //WayPoint w którym się pojawi
dalej w pliku B_Kapitelwechsel.d odnajdujemy linijkę:
"else if (neues_Kapitel == 2)
{"
Poniżej wpisujemy funkcję przywołującą.
Co do pojawienia się po jakimś zadaniu/dialogu. Znajdujemy odpowiedni dialog postaci i wpisujemy funkcję w części "Condition".
6.12.2007
4. W czasie reparse'owania skryptów pojawia się błąd "Syntax Error".
Jest to błąd składniowy. Oznacza to, że w funkcji użyliśmy nieodpowiedniego argumentu.
Na przykład w funkcji Wld_InsertNpc (); mamy 2 argumenty, jeden typu C_NPC (instancja NPCa), a drugi typu String (ciąg znaków w nawiasie). Błędy pojawią się, jeśli użyjemy innych typów. Na przykład w miejsce instancji NPCa damy instancję przedmiotu (gdyż są to dwa różne typy). Podobnie jest w przypadku argumentu String, tu również nie możemy dać innego typu (np int), gdyż wywoła to błąd.
Kolejnym powodem dla którego wyświetla nam się wyżej wymieniony błąd jest, kolokwialnie mówiąc, "zjedzenie" przecinka. Na przykład:
Wld_InsertNpc (ItAt_Meatbug_01 "OW_PATH_ORCENTRANCE");
wyświetli nam błąd, gdyż komputer będzie próbował, do jednego argumentu przypisać dwa typy (i w dodatku niepasujące do argumentu), ponieważ każdy argument musi być oddzielony "," od innych.
Na razie wiem, że mało tego, ale mam nadzieję, iż w czasie, się zapełni. W razie niejasności, proszę kontaktować się ze mną na PW.