Sklep 1 - Rupieciarnia 69133 134

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 16.09.2010 roku

Wyświetleń 69133

Odpowiedzi 134

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Buła link=topic=11438.msg113038#msg113038#msg113038#msg113038 date=1285493216
To okrągłe na nodze dalej jest źle.
Tam powinno być 3x mniej polygonów.
Te nóżki też ciągle za dużo.

Z tym 3 razy mniej to nie przeginaj. Mogę tam wywalić trochę polygonów, ale bez przesady :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Próbowałem zrobić szkatułę, ale napotkałem na kolejny problem. Zrobiłem model lp i hp. Wypaliłem normalkę przez projekcję,ale coś jest nie tak. I ile górna część wygląda w miarę, o tyle ścianki boczne wyglądają źle. Nie wiem, co jest powodem tego, czy ustawienie modeli przy projekcji, czy też w samych modelach leży problem. Uczyłem się z tego tutka: http://www.poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow_2.htm

Wie ktoś co robię źle?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
na wszelki wypadek zapytam. Zrobiłeś UVki na modelu LP? :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Oczywiście, że tak. Może to być wina viewport shadera?
 

LordNerevar

LordNerevar

Użytkownicy
posty38
Propsy19
  • Użytkownicy
Możesz pokazać normalkę? I widzę już jeden błąd, a mianowicie na modelu hi poly klapa szkatuły ma okrągłe rogi, a na low poly to zwykły czworokąt. Powinna być choć minimalnie zaokrąglona. Ale to nie jest raczej przyczyną całości.
 
YARRrrr...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Normalka wygląda tak. Czy wie ktoś jak dodać inne źródło światła w viewportshaderze 1.3 od Xoliul'a?
 

LordNerevar

LordNerevar

Użytkownicy
posty38
Propsy19
  • Użytkownicy
No i widać błędy. Po pierwsze nie wiem skąd takie kolory. Powinna być bardziej w jednej tonacji fioletu bądź podobnych. Poza tym widać, że zgłupiała. Ma wypalać zaokrąglenia na ostrych kantach. Dlatego tak to wygląda. Popraw low poly. Jak dodasz kilka szczegółów nic się nie stanie, a powinno wyglądać normalnie.
 
YARRrrr...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Po pierwsze: jakie swiatla tam sa? Jak pamietam zawsze robilem z skylightem, nie z zadnym innym. Viewport shadera chyba bym wylaczyl, gdyby nie to, ze z wiadomych wzgledow nigdy go nie wlaczalem. Z pewnych wzgledow mam dziwne wrazenie, jakby zly efekt byl spowodowany swiatlem rzucajacym cien.

Po drugie, mam nadzieje ze to oczywiste: czy podczas tworzenia projekcji modele byly jeden w drugim?

Nie wiem co poradzic bo nie mam jak zaglebic sie w maxa na chwile obecna.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11438.msg113121#msg113121#msg113121#msg113121 date=1285532581
Po pierwsze: jakie swiatla tam sa? Jak pamietam zawsze robilem z skylightem, nie z zadnym innym.

 :facepalm:  

Do normal map niepotrzebne są żadne światła :D .


Ja chyba wiem co się kabaci, ale nie jestem pewien więc nie będę tłumaczył, bo to i tak kurewsko skomplikowane. Darmor podrzuć w jakimś .FBX#msg113121#msg113121#msg113121#msg113121 date=1285532581]
Po pierwsze: jakie swiatla tam sa? Jak pamietam zawsze robilem z skylightem, nie z zadnym innym.
[/quote]

 :facepalm:  

Do normal map niepotrzebne są żadne światła :D .


Ja chyba wiem co się kabaci, ale nie jestem pewien więc nie będę tłumaczył, bo to i tak kurewsko skomplikowane. Darmor podrzuć w jakimś .FBXie oba modele, żebym się mógł upewnić.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Fartuess link=topic=11438.msg113124#msg113124#msg113124#msg113124 date=1285533284
:facepalm:  

Do normal map niepotrzebne są żadne światła :D .
Wiesz, ja nawet nie pamietam, bo ostatnio maxa widzialem na oczy w maju :D  Ale do lightmapy juz swiatla sa potrzebne.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Do lightmapy tak :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Modele są jeden w drugim, a bardziej na wierzchu jest model lp, ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Tu są te 2 modele: http://www.sendspace.pl/file/ff3f5e7b4f9f57ea5427038
 

LordNerevar

LordNerevar

Użytkownicy
posty38
Propsy19
  • Użytkownicy
Cytat: Darmor link=topic=11438.msg113142#msg113142#msg113142#msg113142 date=1285583789
Modele są jeden w drugim, a bardziej na wierzchu jest model lp, ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Ma znaczenie bo jeśli model low poly za bardzo wystaje to normalka nie ma się z czego na tych elementach wypalić. A najbardziej wystają rogi z tego co widzę i dlatego powinieneś je poprawić.
 
YARRrrr...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: LordNerevar link=topic=11438.msg113145#msg113145#msg113145#msg113145 date=1285588848
Ma znaczenie bo jeśli model low poly za bardzo wystaje to normalka nie ma się z czego na tych elementach wypalić. A najbardziej wystają rogi z tego co widzę i dlatego powinieneś je poprawić.

ehh... To high poly nie powinien wystawać z low poly, a nie odwrotnie...
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Zrobiłem nowy model, bo tamten mnie już wykańczał. Model hp jest całkiem schowany za lp. Czy to tak ma wyglądać czy dalej jest coś źle?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
nie mogłeś swoich modeli zauploadować na jakąś inną stronę? Na tej wolne są tylko serwery premium, a ja nie zamierzam bulić :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Sklep 1 - Rupieciarnia
#76 2010-09-27, 17:20(Ostatnia zmiana: 2010-09-27, 17:20)
Cytat: Fartuess link=topic=11438.msg113040#msg113040#msg113040#msg113040 date=1285494446
Z tym 3 razy mniej to nie przeginaj. Mogę tam wywalić trochę polygonów, ale bez przesady :D
To nie jest troche polygonów.
To są zwykłe propsy, a nie jakieś extra ważne modele. Taka noga powinna być max 8-kątna a tutaj widze dobre 20.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
A pamiętaj że Bułka widzi i wie wszystko !!!
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
słyszałem, że drzewa/ściany mają oczy. Ale pieczywo??
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Zrobiłem normala i speca. Co teraz poprawić? Jeszcze jedno pytanie. Jeżeli barwa modelu ogranicza się do jednego koloru, to trzeba robić diffuse'a?

http://yfrog.com/9d20100928180612j
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry