Kuroi Kihaku - Keibi 9283 23

O temacie

Autor szczepan

Zaczęty 5.07.2010 roku

Wyświetleń 9283

Odpowiedzi 23

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy

szczepan

Kuroi Kihaku - Keibi
2010-07-05, 17:50(Ostatnia zmiana: 2010-07-09, 17:52)

Kuroi Kihaku - Keibi to drugi tom powieści z serii Kuroi Kihaku. W tej części zdobędziecie odpowiedzi na pytania pozostawione w pierwszej części, oraz ujżycie oczyma wyobraźni fascynujące pojedynki.
Jest to bezpośrednia kontynuacja wydarzeń z części pierwszej.
Nowe wyzwania, zdumiewające zwroty akcji i współpraca wcześniej skłóconych braci.

http://www.multiupload.com/KMOG5ZSG4E
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Hurra już druga część!
zabieram się za czytanie :)
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
książka prawie równie ciekawa co poprzednik
dobrze się czyta, lae nie jest och-łał-super jak pierwsza część
za to ciekawy pomysł z tą zamianą ról

tak czy siak przeczytałem calą :)
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Doskonale wiem, że jest gorsza niż część pierwsza.
Lecz to wina tego, że przez pewien czas nie miałem sił na pisanie dalej i trochę się to pokręciło.
Mogę wam powiedzieć tyle, że na dzień dzisiejszy mam już 19 stron części trzeciej.
Wg osoby, która ocenia to co piszę na bieżąco, część trzecia przebije pomysłami,fabułą, akcją itp. nawet część pierwszą.

Oraz chciałbym powiedzieć, że wraz z znajomym pracuje nad grą rpg via www na podstawie fabuły książek.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
czy powiązania z mangą/anime bleach są celowe czy przypadkowe?
bo schemat świata jest podobny (choć występują pewne ważne różnice)
jeśli przypadkowe, to czy kiedykolwiek czytałeś/oglądałeś bleach?
---
a ta twoja gra to będzie coś a'la battleknight, czy bardziej coś a'la myfantasy ?
a może będzie się dowodzić grupami i będzie coś a'la plemiona?
prosiłbym o szczegóły :)
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy

szczepan

Kuroi Kihaku - Keibi
#5 2010-07-10, 21:45(Ostatnia zmiana: 2010-07-10, 21:46)
Powiązanie z bleach celowe,całe kuroi kihaku miało być 10 stronicowym opowiadaniem o bleach.
Myśleliśmy nad wykorzystaniem skryptu graficznego, lecz ogrom pracy jaki byłby przy samym projektowaniu map nas odstraszył. Sam pałac Seken składałby się z 81 map.

Gra będzie więc na skrypcie rpg textowego. Wykorzystamy silnik orodlin, jednakże ze znacznymi modyfikacjami.
Zastanawiałem się nad czymś jak Bitefight, lecz pomysł odpadł.
Tak jak pisanie gry od zera. Po prostu brak nam czasu.

Jeśli jesteś zainteresowany, to mogę wysłać próbkę  (2 rozdziały) części 3.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
proponuje zamiast rouguelike (standard tekstowego RPG z pomieszczeniami w ASCII) proponuje zrobić grę na tzw. tile-ach
robi się to tak że gra jest na takiej jakby szachownicy i na każdym polu jest obrazek z zestawu (kafelek/tile)
w ten sposób w pliku mapy będzie tylko numerek obiektu na każde pole które to obiekty będą opisane w 1 pliku (+zestaw grafik w tych samych rozmiarach)... pomyśl o tym jak o rougelike w którym zamiast literek są obrazki o stałym wymiarze
jeśli będziesz miał problem mogę ci pomóc (pod warunkiem że dostanę część kasy z kont premium :D  - chyba nie myślisz że bez premiówek się obędzie? gry na przeglądarke to jeden z prostszych sposobów na zarabianie, nawet jeśli teoretycznie można grać za darmo)
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Pisałem, że tego typu gra odpada z powodu na ogrom świata.
(przebycie lasu Ajdusyt w książce zajmuje cały dzień, od seken do skraju lasu również jest jeden dzień tyle, że na shinpu)
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Cytat: szczepan link=topic=10694.msg103137#msg103137#msg103137#msg103137 date=1278858150
Pisałem, że tego typu gra odpada z powodu na ogrom świata.
(przebycie lasu Ajdusyt w książce zajmuje cały dzień, od seken do skraju lasu również jest jeden dzień tyle, że na shinpu)
to jaką tekstową chcesz zrobić? pytanie "Co chcesz zrobić" i wybieranie z pośród kilku odpowiedzi?
tylko pojedynki? czy co takiego to ma być?

pamiętaj że tworzenie świata może być podobne do pisania książki: pewne miejsca są bardziej istotne inne mniej
w książce mogłeś pominąć mniej istotne miejsca, w tworzeniu gry możesz je wylosować na podstawie wzorca (las, kanion, labirynt budynku, łąki itp), wystarczy że zaprojektujesz najważniejsze miejsca samemu

jest też drugie rozwiązanie bardzo często wykorzystywane w grach rpg z low endu: podział mapy na mikromapy i makromapę
makromapa opisuje świat bez szczegółów i jedna kratka to duża odległość po wejściu na kratkę z czymś istotnym otwiera się mikromapa, jedna z wielu prezentujące konkretne miejsce, odległości są rzędu kroków (nic nie stoi na przeszkodzie aby było to podzielenie trzypoziomowe lub więcej - np. świat - regiony (seken, siedziba bishado, wioska w lesie adjusyt) - domy lub pomieszczenia)

jeśli mimo zastosowania jednego z dwóch rozwiązań jest to dla ciebie za dużo możesz utworzyć zespół który się tym zajmie (np ty jako fabularz, ja jako twórca odpowiedniego silnika i 5-15 osób dbających o szczegóły :)  )
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer

majaczek
DreamVader

Kuroi Kihaku - Keibi
#10 2010-07-12, 16:45(Ostatnia zmiana: 2010-07-12, 16:46)
Cytat: szczepan link=topic=10694.msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności

o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem

ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tile#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności

o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem

ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileowi, będzie też oddzielna baza danych zawierająca właściwości tile#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności

o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem

ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileów względem jego własnego numeru (nr 1 - typ łąka - można przejść - zwykły teren, nr 35 - typ zamek - nie można przejść - główna przeszkoda) oczywiście w jakimś uproszczonym formacie bo nie będziemy parsować języka naturalnego, skrypt serwera będzie dostawał informację gdzie chcemy iść, sprawdzał poprawność, przenosił, wykonywał akcję... żeby przyspieszyć to można zrobić to bez odświeżania całej strony, w ajaksie... zdarzenia zakoduje się jako funkcje w samym php, u klienta będzie tylko wyświetlanie grafiki i pobieranie rozkazów (za pomocą klawiatury, przycisków, kliknięć)... nic nie przeszkadza aby gra była na wielu graczy (choć trzeba trochę popracować nad optymalizacją i synchronizacją)

silnik mogę zrobić w około miesiąc jeśli będę miał dobre wytyczne, narzędzia też, ale grafiki i plansze musi zrobić już kto inny... skrypt logowania jest dość prosty

co prawda z aplikacjami webowymi mam małe doświadczenie, ale napisałem parę prostych gier w C++ i róznego rodzaju Basic#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności

o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem

ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileach i czuję że podołam zadaniu, zwłaszcza że aplikacje webowe zazwyczaj kończą się na tych prostszych
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Im więcej o tym czytam to tym bardziej to przypomina gra na silniku Eclipsce Evolution xD.
Nie łatwiej było napisać, coś ala Margonem albo prp ?
Silniki tego typu już istnieją, a wiem jedno, gra może i fajnie wygląda lecz jest zabójcza dla serwerów.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Cytat: szczepan link=topic=10694.msg103246#msg103246#msg103246#msg103246 date=1278946480
Im więcej o tym czytam to tym bardziej to przypomina gra na silniku Eclipsce Evolution xD.
Nie łatwiej było napisać, coś ala Margonem albo prp ?
Silniki tego typu już istnieją, a wiem jedno, gra może i fajnie wygląda lecz jest zabójcza dla serwerów.

Margonem? prp? nie słyszałem
Eclipse Evolution nie znam
a co masz przez to na myśli?


a pisząc własny silnik mamy pełną kontrolę nad tym co się dzieje w grze (kiedy weźmiemy czyjś prędzej czy później trzeba będzie go łatać a łatać coś po kimś innym nie jest zbyt przyjemne)

poza tym to wcale nie musi być ażtakie złe dla serwa - można np. zrobić za pomocą ajaxa że obrazki będą wczytane raz u klienta i przy każdym następnym ruchu już nie będzie pobierał (przechowuje lokalnie), co oznacza że przesyłane będą głównie niewielkie pliki tekstowe (widoczny obszar mapy jako liczby, zmiany obiektów ruchomych/zdarzeniowych)

oczywiście trzeba wymyślić mechanikę walki, bo walka w czasie rzeczywistym to drogie posunięcie
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Walka turowa, otwierana w nowym oknie.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Cytat: szczepan link=topic=10694.msg103406#msg103406#msg103406#msg103406 date=1279094947
Walka turowa, otwierana w nowym oknie.
spoko :P
ale walka turowa też musi mieć jakąś mechanikę
(zestaw umiejętności (vide atrybuty), wyliczanie obrażeń, odporności na dany typ ataku, umiejętności używane zamiast ruchu (vide czary/zdolności specjalne) itp

a co z walką między graczami? (domyślne ruchy gdy obrońca nie jest online, dozwolenie walki tylko gdy obaj są online + jakiś limit czasu na ruch, jakieś ograniczenia ataku słabszych graczy itp.)

jeśli widzisz walkę jako turową proponuje wykorzystać kawałek mechaniki jak w my-fantasy:
gracze stojący na tym samym polu mogą rozpocząć walkę jeśli atakujący się zgodzi i spełnione są warunki relacji między obydwoma (nie atakuje się sojuszników, szanse graczy są wmiare wyrównane)
walka jestturowa na takiej samej mechanice jak z potworkami
walkę można toczyć grupami postaci (z limitem na liczebność grupy)
interfejs mapy jest odświeżany po wykonaniu kroku, lub po ustawieniu przez użytkowniku opcji odświeżane jest także co dłuższą chwilę nieaktywności (można włączyć/wyłączyć najlepiej dla serwera aby domyślnie było wyłączone)

a co z ograniczeniami ruchomości dla graczy?
można ograniczyć liczbę akcji na dzień (vide pseudoturowe)
lub można ustawić męczenie się postaci i poruszanie będzie możliwe tylko gdy nie jest zbyt zmęczona, odpoczywa się z czasem lub wykorzystaniem specjalnych przedmiotów (vide regenerowalne)
można też ograniczyć czas możliwego korzystania w ciągu dnia (vide limit czasowy)
te ograniczenia mają za zadanie uniemożliwić osobie korzystanie z gry jakieś 72godziny bez przerwy (zdarzają się tacy maniacy, lub są osoby które oddają część gry automatowi vide botowi) oraz wyrównać szansę między tymi z większą ilością wolnego czasu a tymi z mniejszą, znacznie także ograniczają zużycie serwera, oczywiście limity mogą być złaggodzone dla graczy z wykupionym premium

a jak ustalić strony konfliktu? (w książce Nivichi mógł stać się Bishado, Bishado mógł pracować dla Sekken itp. czy gra ma także zezwalać na luźne przypisanie do stron?)

a propos mechaniki poruszania się: jak zaimplementować shunpo? a może będzie mogło być wykorzystane tylko podczas walki?

jaką mechanikę doświadczenia planujesz (1: za akcje dostajesz doświadczenie, doświadczenie wbija poziom, co poziom punkty do rozdania vide exp, 2: za akcje dostajesz punkty do tego rodzaju akcji wbicie punktów w dany rodzaj akcji zwiększa umiejętność z nie związany vide skillowanie 3: awans uzyskuje się po wykorzystaniu obiektu lub wykorzystaniu zasobów vide wbijanie złotka w umiejki 4: inną )?

te i inne aspekty przydało by się rozpatrzeć jeszcze przed stworzeniem świata gry
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Co do stron konfliktu i luźne przypisywanie to tak.
Możemy być Nivichi, który wykonuje zlecenia dla klasztoru Bishado.
W nagrodę po którymś queście dostanie możliwość zmiany.
Klasa Bishado nie będzie dostępna od samego początku, trzeba będzie na nią zasłużyć.
Co do Shinpu to mogą zastąpić punkty ruchu w zamian za coś w stylu many.
Walka to odzwierciedlenie my fantasy czy też prp bo to jedno i to samo.
Co do samego rozwoju postaci, to lvl będzie mało ważnym aspektem.
Liczyć się będą statystyki.
Co do treningu i skillowania, to aby wymusić kolaboracje graczy,
trening może się odbyć tylko w dwóch lub więcej graczy, będzie on podobny do walki.
Będzie też trzeba odwiedzać różne akademie, łącznie z 3 częścią powieści jest ich koło 6-7.
Będą zadania w których będzie trzeba iść drużyną (zarejestrowaną w naszej siedzibie seken, klasztor itp.) drużyna będzie składać się z 4 osób, dowódca grupy i trzej wojownicy.

Początkowe klasy proponuje:
Nivichi
Virlat
później po ukończeniu 3 części można dodać
Heimin

Klasy nie wybierzemy przy rejestracji, grę zaczyna się bez klasy tuż przy bramie światów.
Klasa będzie zależeć od tego do jakiego NPC zagadamy.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Cytuj
Co do samego rozwoju postaci, to lvl będzie mało ważnym aspektem.
Liczyć się będą statystyki.

nadal nie odpowiedziałeś na pytanie... statystyki będzie się wbijać 1:Po wbiciu levla 2:po wykonaniu pewnej ilości skojarzonych akcji 3: będzie się płacić za trening?
jeśli 1 to level może służyć do szacowania mocy postaci (nie pozwolić 100 levelowcowi zmieść z powierchni ziemi kilku 20-levelowców - po prostu ich "nie zauważa" by umożliwić rozsądny start nowym graczom, można też wprowadzić ujemne punkty xp za atakowanie dużo słabszych (za to łatwiej w ten sposób się wzbogacić))
jeśli 2 lub 3 to level nie ma  zbyt dużego znaczenia, określa tylko na ile doświadczony jest gracz (tak jakby inny skill)
można też wyprowadzić rozwiązanie pośrednie - część umiejętności się trenuje/kupuje część się uzyskuje poprzez wydanie LP które zdobywa się co poziom

poza tym przydało by się wprowadzić więcej Kidou (technik typu błękitne igły, fioletowa fala, związanie itp)

ważne jest też aby dobrać odpowiednio zestaw umiejętności/statystyk możliwych do nabycia, tak by się nie dublowały i by każda była przydatna
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Teraz nie mam czasu nad tym myśleć, trochę spraw na głowie itp.
 

szczepan

szczepan

Użytkownicy
posty76
  • Użytkownicy
Porzucam serię kuroi kihaku, jestem zmęczony tą tematyką.
 

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Cytat: szczepan link=topic=10694.msg107281#msg107281#msg107281#msg107281 date=1281811214
Porzucam serię kuroi kihaku, jestem zmęczony tą tematyką.
Dlaczego? ;( ;(
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry