Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności
o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem
ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tile#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności
o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem
ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileowi, będzie też oddzielna baza danych zawierająca właściwości tile#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności
o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem
ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileów względem jego własnego numeru (nr 1 - typ łąka - można przejść - zwykły teren, nr 35 - typ zamek - nie można przejść - główna przeszkoda) oczywiście w jakimś uproszczonym formacie bo nie będziemy parsować języka naturalnego, skrypt serwera będzie dostawał informację gdzie chcemy iść, sprawdzał poprawność, przenosił, wykonywał akcję... żeby przyspieszyć to można zrobić to bez odświeżania całej strony, w ajaksie... zdarzenia zakoduje się jako funkcje w samym php, u klienta będzie tylko wyświetlanie grafiki i pobieranie rozkazów (za pomocą klawiatury, przycisków, kliknięć)... nic nie przeszkadza aby gra była na wielu graczy (choć trzeba trochę popracować nad optymalizacją i synchronizacją)
silnik mogę zrobić w około miesiąc jeśli będę miał dobre wytyczne, narzędzia też, ale grafiki i plansze musi zrobić już kto inny... skrypt logowania jest dość prosty
co prawda z aplikacjami webowymi mam małe doświadczenie, ale napisałem parę prostych gier w C++ i róznego rodzaju Basic#msg103168#msg103168#msg103168#msg103168 date=1278873453]
Pisałem już o rozwiązaniu mapowym, samo seken to 81 map.
Których nie można zrobić od tak, trzeba dokładnie wczytać się w tekst i je odwzorować.
Na razie prace nad grą ustały, jeśli potwierdzisz jakoś swoje słowa i pomysły. Wtedy rozważę twoją propozycje.
Same słowa to za mało.
[/quote]
wiesz nie będę robił takiego dużego projektu tylko po to żeby pokazać że coś takiego da się zrobić a ty odpowiesz "a jednak nie"
przypuszczam że dopracowanie silnika do pierwszej grywalności zajmie ponad tydzień, poza tym ponad połowe trzebaby poprawić aby dostosować do twoich wytycznych, więc lepiej najpierw mieć wytyczne
akurat zrobienie generatora losowego który poradzi sobie ze specyficznym zadaniem jest tu jednym z najprostszych rzeczy, tym bardziej wyświetlenie jednej z wielu map, trudniejsze będzie zebranie dobrych grafik (kratki np. 32x32 piksele muszą być zrobione co do piksela) i wprowadzenie interaktywności
o ile ma się własny format zapisu to zrobienie edytora tilemap to bułka z masłem pod PHP, trudniej jeśli piszesz pod czyjś silnik z ustalonym już formatem
ja to widzę tak: mamy tilemapy których dwie pierwsze wartości to wymiary (x,y) pozostałe to numery tilesów po kolei względem pozycji, w folderze GFX będą obrazki od "1.bmp" do np "3570.bmp", gdzie numer obrazka odpowiada tileach i czuję że podołam zadaniu, zwłaszcza że aplikacje webowe zazwyczaj kończą się na tych prostszych