Co robię nie tak? 3504 8

O temacie

Autor Piczer

Zaczęty 16.01.2016 roku

Wyświetleń 3504

Odpowiedzi 8

Piczer

Piczer

Użytkownicy
posty16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam.
Jestem zielony w moddingu, jednak znam się nieco na programowaniu  :P
Mam kilka pytań:
1.Co zrobić, żeby zmiany które chcę wprowadzić do gry, były w niej widoczne (zwykła zmiana w skrypcie dialogu, a potem podmiana pliku w folderze z dialogami nie pomogła).
2.Czy (_work/data/scripts/content/story/dialogue) to jedyny folder z dialogami (pytam, bo są w wersji niemieckiej, a tego języka niestety nie znam), a jeśli tak, to czy jest sposób na ich spolszczenie (mam polską wersje gry).
3.Czy te programy są wystarczające do wprowadzania zmian w skryptach (głównie dialogach):
 -G2MDK
 -notepad++
 -GoMan
pobrałem tylko to, na stronie było tego więcej, ale wolę zapytać Was, czego dokładnie będę potrzebował  :D
Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Link do strony (wątku) od którego zacząłem, ale jestem zbyt tępy żeby ogarnąć :P
http://themodders.org/index.php?topic=15898.0
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co do pierwszego, musisz zreparsować skrepty. Instalujesz Gothic starter. Dzięki niemu masz w folderze system z grą dwie dodatkowe opcje. Gothic starter służy do uruchamiania modów. Gothicstarter.mod do narzędzie dla moderów. Domyślnie ma zaznaczoną opcje właśnie reparsowania skryptów. Zaznaczasz i włączasz grę.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
1. Aby zmiany, których dokonałeś zostały wprowadzone do gry, musisz zreparsować skrypty:

a)GothicSourcerem (programik taki)
b)Spacerem (niezbyt polecam ;x)

*Jeśli chodzi o zmiany w dialogach to plik "Ou.bin", który zawiera dialogi. Najlepiej reparsować programem "Redefix" (jest po niemiecku ale bardzo łatwo się połapać) musisz tam tylko wskazać ścieżkę Gothic.dat i ou.bin, a potem kliknąć nowe pliki (jakoś tak) i "aktualizuj pliki" (po niemiecku będzie). Potem ou jest już sparsowane.

2. W folderze "Dialogue" masz skrypty dialogowe różnych postaci. W sumie to praktycznie jedyny folder z dialogami. Jest jeszcze plik "SVM.D", w którym są wszystkie teksty postaci jak i bohatera (monologi) a teksty postaci to te randomowe rozmowy między nimi.

3.

G2MDK - Konieczne do modowania
Notepad++ - Może być notatnik, ale to jest bardziej przejrzyste, więc tym najlepiej edytuj skrypty.
GoMan - On jest bardziej do tekstur nie jest ci potrzebny do reparsowania skryptów

Oprócz tych powyższych zaopatrz się w "Redefix" (do parsowania dialogów). Resztę rzeczy masz już w standardzie.


Piczer

Piczer

Użytkownicy
posty16
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Piczer

Co robię nie tak?
#3 2016-01-16, 18:58(Ostatnia zmiana: 2016-01-16, 19:16)
Ok, a te dialogi można odpalić w polskiej wersji? (w sensie odpalam skrypt dialogów postaci np. Xardas, a tam jest coś takiego:
FUNC VOID DIA_Xardas_FirstEXIT_Info()
{   
   AI_Output (other, self,"DIA_Xardas_FirstEXIT_15_00"); //Ich werde so schnell wie möglich aufbrechen!)
I tu moje pytanie, czy:" Ich werde so schnell wie möglich aufbrechen!" to jest dialog, czy odpaliłem nie to co trzeba?
folder _work/data/scripts/content/story/dialogue plik: DIA_NONE_100_Xardas.d

Nie mogę znaleźć ou.bin, nie wiesz jaka jest jego przybliżona lokalizacja?
   
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Pobierz sobie polskie skrypty do g2mdk.

Piczer

Piczer

Użytkownicy
posty16
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Piczer

Co robię nie tak?
#5 2016-01-16, 19:44(Ostatnia zmiana: 2016-01-16, 19:53)
Podziałałem z polskimi skryptami, jest o wiele przyjemniej.
Spróbowałem samym gothic starterem z opcją reparsowania i jedyne co zmieniło się w napisach to język z polskiego na niemiecki :/

Czy chodzi o OU.BIN z folderu cutscene?
Redefix żąda wyboru dwóch rzeczy, pierwszy wers odnosi się do folderu, drugi do pliku o rozszerzeniu .src, i szczerze nie wiem który folder i plik .scr wybrać...
 

Wicek

Wicek

Użytkownicy
posty27
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Piczer

Piczer

Użytkownicy
posty16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki za pomoc, wszystko działa :D
Nie wiem w jaki sposób można was wynagrodzić za to na forum, ale bardzo dziękuję  :P
Temat do zamknięcia.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Wielkie dzięki za pomoc, wszystko działa :D
Nie wiem w jaki sposób można was wynagrodzić za to na forum, ale bardzo dziękuję  :P
Temat do zamknięcia.

Sto propsów wystarczy, a tak na serio to nie ma sprawy :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry