41
Returning 1.1 ReBalance 2.1 (Archiwum) / Gothic 2 NK Returning - Profesjonalne spolszczenie [Linki, Instrukcja, Galeria]
« dnia: 2014-10-20, 22:31 »
Zauważyłem dziwną rzecz w jednym z dialogów, można to uznać za błąd... albo może nie zrozumiałem czegoś.
Podczas negocjacji ceny wina u maga ognia Goraxa jest coś w stylu:
- Obniż cenę 5%względnie
- Obniż aktualną cenę o 10%
- Podnieś aktualną cenę o 5%
- Podnieś aktualną cenę o 10%
Pisałem z pamięci (nie mam już save) więc te teksty de facto brzmią trochę inaczej, w każdym bądź razie ten pierwszy tekst jest napisany w całkiem innej i do tego trochę dziwnej formie. Trochę wg mnie wprawia to gracza niepotrzebnie w rozkminę "o co chodzi?". Ujednoliciłbym to, aby wyglądały wszystkie tak samo.
Twoją wypowiedź zrozumiałem dwojako:
a=rand(0, dex postaci)
b=rand(0, dex mój)
kradzież udana jeśli b>a
albo tak:
a=rand(0, dex postaci)
b=dex mój
kradzież udana jeśli b>a
pewnie żaden z tych sposobów nie jest kompletny, bo są jakieś progi (np. sędziego nie da się próbować okraść poniżej 30 dexa czy coś takiego). Może też zakresy losowania nie są wyznaczone wartością dex, tylko jakąś zależną od dex...
Zastanawia mnie jeszcze jeden temat. Czy wszystkie te zmiany w balansie, które są zawarte w spolszczeniu mogą być jakoś odseparowane od samego spolszczenia?
Tłumaczenie tekstów to jedno, a tworzenie patcha poprawiającego bugi i balansującego grę to osobna sprawa. Czy ten patch jest może gdzieś udostępniony, skąd mogli by go pobrać gracze nie Polacy? Myśleliście o tym, żeby go udostępnić szerzej? To by pewnie wymagało przetłumaczenia listy zmian/poprawek na angielski lub inny język... o ile istnieje w ogóle taka zbiorcza lista?
Podczas negocjacji ceny wina u maga ognia Goraxa jest coś w stylu:
- Obniż cenę 5%względnie
- Obniż aktualną cenę o 10%
- Podnieś aktualną cenę o 5%
- Podnieś aktualną cenę o 10%
Pisałem z pamięci (nie mam już save) więc te teksty de facto brzmią trochę inaczej, w każdym bądź razie ten pierwszy tekst jest napisany w całkiem innej i do tego trochę dziwnej formie. Trochę wg mnie wprawia to gracza niepotrzebnie w rozkminę "o co chodzi?". Ujednoliciłbym to, aby wyglądały wszystkie tak samo.
Sprawdziłem na szybko. Losuje pewną liczbę ze zręczności okradanego, a potem przyrównuje do naszej. Różne postaci mają różną ilość zręczności. Od 10 do nawet 1000 (tylko nie ma opcji kradzieży przy tych postaciach). Te, które da się okraść mogą mieć nawet 500 zręczności.A mógłbyś napisać, jaka dokładnie jest zależność między tymi losowymi liczbami, a zręcznościami? Zawsze mnie nurtowało jak to działa.
Twoją wypowiedź zrozumiałem dwojako:
a=rand(0, dex postaci)
b=rand(0, dex mój)
kradzież udana jeśli b>a
albo tak:
a=rand(0, dex postaci)
b=dex mój
kradzież udana jeśli b>a
pewnie żaden z tych sposobów nie jest kompletny, bo są jakieś progi (np. sędziego nie da się próbować okraść poniżej 30 dexa czy coś takiego). Może też zakresy losowania nie są wyznaczone wartością dex, tylko jakąś zależną od dex...
Zastanawia mnie jeszcze jeden temat. Czy wszystkie te zmiany w balansie, które są zawarte w spolszczeniu mogą być jakoś odseparowane od samego spolszczenia?
Tłumaczenie tekstów to jedno, a tworzenie patcha poprawiającego bugi i balansującego grę to osobna sprawa. Czy ten patch jest może gdzieś udostępniony, skąd mogli by go pobrać gracze nie Polacy? Myśleliście o tym, żeby go udostępnić szerzej? To by pewnie wymagało przetłumaczenia listy zmian/poprawek na angielski lub inny język... o ile istnieje w ogóle taka zbiorcza lista?