Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Elgcahlxukuth

Strony: [1] 2 3
1
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic v0.8.1
« dnia: 2019-07-10, 19:33 »
Bo to jest cholerny Gothic, a nie jakiś "dowolny rozwijany projekt open-source na githubie". Już były co najmniej dwa takie pomysły, żaden się nie przyjął, więc mam pojęcie o czym mówię.
Nie sugeruję, że nie masz pojęcia. Wierzę że masz i dlatego pytam w czym dokładnie leży problem Gothica, bo chciał bym zrozumieć, z ciekawości.

2
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic v0.8.1
« dnia: 2019-07-09, 01:36 »
A co za problem w 2019 r. z różnymi narodowościami, kwestia organizacji i dobrze dobranego modelu komunikacji
Z Mordhau się udało ;)

No cóż, a ja z doświadczenia Ci powiem, że jest to niemożliwe. Chyba, że rzekoma wielonarodowość projektu będzie wyglądać tak, że będzie jedna osoba, która będzie miała swoją wizję (...)
Dlaczego niemożlwe? Rzuć kaminiem w dowolny rozwijany projekt open-source na githubie - myślisz, że pracują nad nim osoby z jednego kraju? Nie rozumiem w czym projekt tego typu jak ów mod do gothica się różni. Rozumiałbym jeszcze, gdyby w grę wchodziło tworzenie nowej fabuły itp. bo to musi być silnie koordynowane, ale jeśli chodzi o przepisywanie ficzerów G1 (które jakie są każdy wie) do G2...

3
Skrypty / [ZenGine] Union
« dnia: 2019-07-06, 20:14 »
To dziwactwo, na którym są napisane skrypty Gothic jest pochodną C, poza tym pisanie podstawowych skryptów jest tak banalne (chociażby przy tej ilości dostepnych tutoriali), że osoby, które znają C++ powinni BEZ PROBLEMU sobie poradzić.
Jasne że sobie poradzą z samą składnią skryptów, ale wydaje mi się, że struktura tych danych i sposób w jaki się tam wprowadza zmiany to jest coś zupełnie mniej przyjemnego, niż praca ze zwykłym kodem źródłowym przeciętnego projektu pisanego obiektowo w języku C++. Ktoś ko jest przyzwyczajony do programowania we współcześnie tworzonych projektach w dowolnym obiektowym języku, może mieć dużą niechęć do zabawy w tych skryptach - to trochę jak przesiąść się z gry typu Wiedźmin 3 na Gothic 1 - z początku będzie razić, że wszystko jest kanciaste i brzydkie i niefunkcjonane itd.

Nie wnikałem w tego Uniona, ale czy przypadkiem nie jest tak, że on udostępnia względnie wygodne API, w którym można pisać efektywniej, niż w w przypadku skryptów?

4
Skrypty / [ZenGine] Union
« dnia: 2019-07-06, 19:10 »
(...) duża część osób nie będzie go używała, ze względu na poziom trudności, który jest trudniejszy od ikarusa, bo to c++, (...)
Z drugiej strony, ludzi znających C++ jest znacznie więcej, niż znających to dziwactwo w którym są napisane skrypty Gothic. Być może ten cały Union będzie szansą na rozpoczęcie przygody z moddingiem dla wszystkich tych osób, które znały C++ ale, których dotychczas odstraszała forma oryginalnych skryptów.

Co do WoG,
z tego co gdzieśtam słyszałem, to Union powstał w taki sposób, że w praktyce zdeassemblowano oryginalną grę, i użyto tak powstałego kodu jako bazy do Union. Dlatego właśnie jest to totalnie nielegalne. W krajach innych niż Polska czy Rosja ludzie po prostu mają inne podejście do praw autorskich i utożsamiają je z szacunkiem do twórców gry. Myślę że, stąd właśnie wynika odcinanie się WoG od Uniona, a nie z poczucia rywalizacji i konkurencji względem LeGo itp. Wielu z WoG'owch wyjadaczy prywatnie pracuje w branży IT jako programiści, to też trochę wpływa na ich postrzeganie zagadnienia praw autorskich software'u.

5
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak długo organizm przyzwyczaja się do działania wody leczniczej (minus do siły) którą dostaję od Karoli?

6
Zaginione modyfikacje / Poszukujemy modów!
« dnia: 2019-01-03, 21:38 »
To prawda, z prawami autorskimi bylby pewnie problem.
Zawsze mnie to troche irytowalo ze mody i spolszczenia do gothica so rozwalone po calym internecie. Szkoda, ze tworcy oraz tlumacze nie wrzucaja tego po prostu na nexusmods, wtedy nawet nie bylby potrzebny Spine. Chociaz na www.moddb.com widze ze troche modow jest... szkoda ze nie tak duzo, jak na wog itp. Pewnie ludzie juz sie na tyle przyzwyczaili do wog (i innych kilku), ze nie dalo by sie ich namowic na przesiadke do nexusa... :(

7
Zaginione modyfikacje / Poszukujemy modów!
« dnia: 2019-01-03, 20:58 »
Nie myśleliście o tym, aby wrzucać mody na jakąs stronkę typu https://www.nexusmods.com/ lub chociazby https://www.moddb.com/ ? Te stronki istnieja od lat i sa pewne. W dodatku sa popularne. Sa tez wielojezykowe tzn. ludzie umieszczaja np. mody, a inni ludzie umieszczaja spolszczenia do tamtych jako osobne mody.

Linki na forach prowadzace do innych miejsc maja tendencje do przepadania wraz z forami albo innymi miejscami.

8
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-12-31, 13:17 »
Nice work.

BTW. mój ulubiony fragment:
Cytuj
a ile to zioło ma kosztować? (...) 15 równa się 10... czekaj... 15 procent to dziesięć... x równa się 100, czyli... 15 razy 100... podzielić na... razy 15 percent... równa się... dobra kij, cośtam się wymyśli.
:-D

Dużo się znalazło rzeczy do poprawienia? Jakieś większe problemy?

9
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-12-28, 16:18 »
Awsome :)

Mam pytanie odnośnie nauki umiejętności wyrażonej w procentach:
w G1 aby wytrenować np. jednoręczną na max wystarczyło 30PN (poziom 1: 10PN + poziom 2: 20PN).
w G2, za 30PN mozna bylo sie nauczyc jedynie 30% jednorecznej, a zeby dojsc do max umiejetnosci trzeba duzo wiecej punktow.
Zatem ile bedzie w twojej modyfikacji kosztowac nauka max umiejetnosci? Czy zmieni to balans gry G1 stosujac koszt nauki z G2, czy moze po prostu beda tez "dwa poziomy", a jedynie wyrazone w procentach (czyli uczymy sie wpierw 50% jednorecznej za 10PN, a potem uczymy sie drugi raz 50% --> 100% za 20PN)?

10
Nie podoba mi się to, że wszędzie ogłaszacie ten projekt pełnoprawną grą i staracie się za wszelką cenę uniknąć nazywania waszej modyfikacji modyfikacją.
Też trochę wydało mi się to dziwne, ale osobiście mam to w nosie. Jeśli tylko powstanie coś wartościowego co da mi parę godzin zabawy, to niech się nazywa jak chce: mod, pełnoprawna gra, dildo analne - co za różnica?

A co do samej definicji pełnoprawnej gry... jeśli tworzysz coś w oparciu o cudzy silnik (np. Unity lub Unreal Engine), i budujesz fabułę w oparciu o istniejące już wcześniej uniwersum (np. świat wymyślony przez sapkowskiego w serii książek o wiedźminie) to czy to jest powód, żeby nie nazwać tego tworu grą? Większość obecnych gier na rynku powstała na istniejących silnikach, a wiele z nich czerpie z istniejących wcześniej pomysłów. Różnica między modem a grą jest chyba faktycznie wyłącznie taka, że gra ma swoją instalkę, a moda dorzucamy jako dodatkowe pliki do jakiejś zainstalowanej gry.

Zapewne każdego istniejącego już moda do Gothica dało by się upakować w postaci gry która się instaluje osobno. Pytania o celowość i legalność takiej procedury są uzasadnione. Dla mnie osobiście powody jakimi się przy tym kierują twórcy SG nie mają znaczenia - ich sprawa, niech robią jak im pasuje. Jeśli im bardziej odpowiada perspektywa w stylu "tworzymy nową grę", bardziej ich to motywuje, lepiej się przez to czują, to super, może dzięki temu wcześniej skończą :) Nie widzę problemu. Problemem jest legalność, ale to problem Piranii, czy kogo tam... zresztą skoro różnica między modem a grą jest tylko w sposobie instalacji, to czy naprawdę Pirania ucierpi od SG bardziej niż od wszystkich modów..?

11
Fajnie, że robicie coś nowego :) trzymam kciuki aby udało się skończyć i żeby wyszło tak jak chcecie.

Bardzo chętnie zobaczył bym jakiś opis czym dokładnie ma Gothic Sequel być. Poza wzmianką, że w jakiś sposób dotyczy on moda o tej samej nazwie, który nigdy nie ujrzał światła dziennego, i o którym trzeba szukać informacji w internecie, to tak naprawdę nie za bardzo przedstawiliście swój pomysł. Mile widziane byłyby informacje w stylu:
- czy gra zawiera questy i historię z G2, czy jest zupełną alternatywą dla G2?
- jak długa ma być gra: ile rozdziałów, ile godzin przewidywane?
- na jakim silniku powstaje gra? patrząc na trailer wygląda jak G1/G2? jeśli faktycznie jest to silnik gothica, to jaki dokładnie jest cel wydawania tego w postaci .exe zamiast moda? (tutaj również jak któryś przedmówca zastanawiam się nad prawami autorskimi... ale nie jestem ekspertem. uważam jednak warto to jasno napisać, wyjaśnić)
- co będzie nowe, a co będzie stare? na trailerze widziałem nowe kolorowsze wersje tekstur potworów, a mapka wyglądała jak ta z G1 chyba zmodyfikowana?

12
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-10-15, 20:22 »
Na logikę, twórcy returninga powinni siedzieć od dawna za kratami :F
To zależy, czy właścicielom praw do Gothica zależy, aby pozwać moderów do sądu. Na logikę, nie powinno im zależeć, bo mody napędzają popularność samym autorom/wydawcom gry i zwiększają sprzedaż... pomimo lat.

Co innego, gdyby moderzy brali hajs od graczy za swoje mody... podejrzewam, że wtedy twórcy gry mogli by zacząć mieć im za złe... że im nic nie skapnęło.

Tak więc, o ile mod jest za darmo i promuje samą "markę" Gothic (tj. nie używasz silnika do stworzenia czegoś co np. nawiązuje do - nie wiem - Skyrima np.) to nie ma się czego bać, pewnie twórcy sami kibicują takim modom.

13
hejka, mam pytanie - bo chyba utknąłem w 7 rozdziale:
Spoiler
Po zdobyciu artefaktów (za radą Netbeka) oraz kamienia ogniskującego, stworzyłem super-runę która pozwoli mi zniszczyć opiekunów. Jednak po ich zabiciu nie pojawia się mi nic nowego w logu. Nadal mam info w stylu "teraz mając runę mogę ich zbić". Nie pojawiła się żadna opcja dialogowa u Pyrokara. Próbowałem też porozmawiać z opiekunami zanim ich zbiję, ale nie ma tam żadnych ciekawych opcji dialogowych (traktuja mnie jak nowicjusza, co jest w sumie dziwne bo przecież wcześniej Daragoth chciał mnie zabić...).
Co mam począć w tym punkcie fabuły?
(...Czy może coś się schrzaniło?)
pozdrowionka!

14
Returning 2.0 / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-09-30, 22:43 »
@Elgcahlxukuth Grasz na przestarzałej wersji, ten wątek dotyczy Returninga 2.0, ty grasz na 1.1 z Rebalancem. Odpowiedni wątek jest o tu https://themodders.org/index.php?topic=20521.0 O runie musisz pogadać z Saturasem (na tej wersji zdarza mu się znikać, jeśli więc nie ma go na farmie Onara, włącz konsolę i wpisz "goto waypoint tot").
Wielkie dzięki za kompletną odpowiedź - komenda się przydała. Wymiatasz :ok:
(Dzięki też za link, od teraz będę pisał w odpowiednim temacie.)

BTW. co to jest ten waypoint "tot"? mam tam bardzo dużo różnych postaci oraz zwłok... czy to oznacza że one są jakoś zbugowane i już się nie pojawią w normalnym przebiegu gry?

15
Returning 2.0 / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-09-30, 20:31 »
@Elgcahlxukuth (świetny nick swoją drogą) Musisz zabić patronów, o których mówili Pyrokar, Lee i Netbek. Ten ostatni zresztą mówił też, żeby pomówić z nim następnego dnia po wskazówki.
Dzięki za odzew Jao.
Czyli mówisz, że zanim wykonam runę, za pomocą której będę mógł zbić opiekunów w ich siedzibie, to muszę jeszcze jakichś patronów bić? Niestety żadna z wymienionych postaci (Pyrokar, Netbek, Lee) nie wspominał o "patronach".
Nie mam już u nich żadnych opcji dialogowych (minęło kilka dni od ostatniej rozmowy z Netbekiem).

Być może jestem w innym punkcie gry niż myślisz? Zerknij proszę na screenshot z quest-loga:

- Zadanie "Opiekunowie":
https://imgur.com/a/1fuoDAQ

- Zadanie "Wojna z orkami":
https://imgur.com/a/HWPIqtX

16
Returning 2.0 / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-09-30, 03:26 »
Hej,

Mam problem z zadaniem Opiekunowie w 7 rozdziale:
Spoiler
Po rozmowie z Baal Netbek i otrzymaniu blogoslawienstwa bogow, zdobylem wszystkie 4 artefakty:
- duch wody,
- serce prawdziwego ducha ognia
- serce golema cienia,
- oko kamiennej pumy,
ale nadal nie pojawila mi sie zadna nowa runa w menu, kiedy podchodze do stolu runicznego.
Czy jakies jeszcze skladniki sa wymagane? Probowalem tez miec w plecaku czarna rude, nie pomoglo.
W notesie bezimiennego jest cos wspomniane o kamieniu ogniskujacym... ale nie wiem czy musze miec takowy przedmiot? Skad go wziac, jesli tak?

Bede wdzieczny za kazda przydatna wskazowke...

Pozdrawiam

17
Dyskusje / Instalacja modów
« dnia: 2016-04-25, 11:10 »
A ja dodam, że u mnie zazwyczaj Gothic2NK działa bez instalacji, czyli mam skopiowany folder gry kilka razy w osobne miejsca, w każdym z nich inny mod i nie ma problemu z używaniem takich kopii do grania.

18
Returning 2.0 / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2016-04-24, 13:03 »
Co należy spełnić, aby w rozmowie z Ur-Grom'em pojawiła się opcja dialogowa pochwalenia się magiczną kuszą "Chyba znalazłem ta broń"? W którym dokładnie momencie się ona pojawia, czy to zależy od tego co mam w plecaku i czy muszę wcześniej naładować oko?
Kuszę mam, wszystko inne również (oko, talizman szamana, starą księgę w języku demonów) bo wpierw zrobiłem kryptę, a potem dopiero znalazłem orczego szamana. Kombinuję na różne sposoby ale nigdy nie mogę dostać tej opcji dialogowej przez co po zabiciu smoka i rozmowie z Ur-thral zadanie "Ludzie w dolinie" mam zepsute :-/ Czy jest szansa dostania tej opcji bez wczytywania sejwa sprzed wejścia do krypty? Nie chce mi się ponownie bić tych nieumarłych...

UPDATE:
już wszystko wiem. Pomyliłem Ur-groma z Ur-hanem :) to Ur-grom rozmawia o kuszy, a Ur-han o sposobie przywolania smoka itp.

19
Ukończone modyfikacje / [G½] Gothic DirectX 11 #2
« dnia: 2016-03-09, 14:39 »
(...) DX11 (...) jednak sporo też ujmuje. (...)Niebo jest jednolicie niebieskie, praktycznie brak na nim chmur, a przecież "ficzerem" drugiego Gothica były cienie chmur sunących na niebie.
(...)
Być może niektóre kwestie o których piszę zostały albo zostaną dodane na co liczę.
Osobiście jeszcze nie próbowałem najnowszych wersji, ale z tego co zrozumiałem czytając forum WoG to w najnowszym preview-buildzie 17.2 niebo jest już naprawione.
https://github.com/Degenerated1123/GD3D11/tree/master/PreviewBuilds

20
Multiplayer / [G1] Gothic Online
« dnia: 2015-10-22, 15:07 »
W jaki sposob wyobrazacie sobie wykonywanie questow w trybie cooperative? Ja widze dwa podstawowe warianty:

1) Gracze sa nierozroznialni z punktu widzenia NPC i fabuly. Oznacza to ze jesli gracz A wykonujac questa spowoduje zmiane stanu jakiegos NPC, to gracz B wchodzac w interakcje z tym NPC zostanie potraktowany tak, jak by rowniez wykonal questa. Dany quest moze byc wykonany tylko jeden raz i tylko przez jednego z graczy. Raz otworzona i okradziona skrzynia pozostaje pusta dla wszystkich graczy. Czyli postep w fabule jest globalny dla wszystkich. Tutaj nalezy rozwazyc kwestie ewentualnego "restartu" fabuly w przypadki gdy zostanie wykonany ostateczny cel (jak zabicie ostatniego smoka w G2) lub gdy ilosc graczy wynosi 0 przez dluzej niz 10 minut. Warto tez powiadomic kazdego usera o stanie fabuly, np. updatujac dziennik wydarzen dla kazdego gracza gdy dowolny z nich wykona jakas akcje zwiazana z questem. Problem synchronizacji w przypadku questow dotyczy nie tylko NPC, ale tez itemkow. Co w przypadku gdy koles posiadajacy kluczowy przedmiot typu oko innosa zostanie odlaczony od gry? Nikt nie moze kontynuowac. Mozna przerzucic kluczowe itemy do plecakow losowych graczy? Mozna by pomyslec o jakims oznaczaniu graczy posiadajacych kluczowe itemy, lub wylistowaniu ich imion.

Wariant drugi:
2) NPC rozrozniaja graczy. Kazdy gracz rozpoczyna osobno swoja linie fabularna. (Poniekąd rozwarstwienie rzeczywistości, ale w ograniczonym stopniu.) NPC w zaleznosci od tego ktory gracz do niego podchodzi zachowa sie inaczej, bo kazdy gracz jest w innym punkcie fabuly. Skrzynia otworzona i okradnieta przez jednego gracza pozostaje nadal zamknieta dla kazdego, kto jeszcze jej nie otworzyl. Problemem w tym przypadku sa sytuacje gdzie dany NPC podczas questa zostaje zabity (np. smok). Mozliwe rozwiazanie: auto-respawn kazdego NPC. W takim wypadku jednak zrespawnowany NPC powinien "pamietac" ze dany gracz go zabil i nie wchodzic z nim wiecej w zadne interakcje (jest dla danego gracza przezroczysty). Gdy kilka osob bije NPC, tylko jedna osoba powinna byc uznana za zabojce i inni nie powinni miec dostepu do loot'u (esencja smoczego serca itp). Sa tez sytuacje gdy zabiera sie danego NPC ze soba np. na polowanie i wowczas jest on niedostepny w swoim pierwotnym miejscu przebywania. Moze tez byc tak, ze po wykonaniu questa NPC zmienia swoje miejsce pobytu (np. Bulko w 1 rozdziale siedzi na farmie, a w 4 rozdziale jest w dolinie smokow).

Strony: [1] 2 3
Do góry