1
Pytania i problemy / Cycles - Efekty bez tła
« dnia: 2015-01-07, 20:47 »
Renderując w cycles, żeby dobrze odzwierciedlić na renderze odbicia, światła itd. muszę mieć jakąś scenę, tło.
Potrzebuję jednak rendera modelu z przeźroczystym tłem. Niestety gdy usunę backdropy i włączę rendering z przeźroczystym tłem, to na modelu oczywiście nie ma żadnych efektów pokroju odbić (np. metal jest matowy, bo nie ma czego odbijać).
Tu nasuwa się moje pytanie. Czy możliwe jest renderowanie modelu z przeźroczystym tłem, ale z zachowaniem efektów sceny? Chodzi mi o jakieś np. wyłączenie widoczności innych modeli w renderze, ale przy pozostawieniu ich "oddziaływania" na główny model.
EDIT
Pomogła opcja "mask" przy warstwach.
Pojawił się jednak inny problem. Otóż teraz wycięcie jest niedokładne i wokół niektórych części modelu zostaje biała "poświata", czyli najbliższe piksele mają kolor tła.
Potrzebuję jednak rendera modelu z przeźroczystym tłem. Niestety gdy usunę backdropy i włączę rendering z przeźroczystym tłem, to na modelu oczywiście nie ma żadnych efektów pokroju odbić (np. metal jest matowy, bo nie ma czego odbijać).
Tu nasuwa się moje pytanie. Czy możliwe jest renderowanie modelu z przeźroczystym tłem, ale z zachowaniem efektów sceny? Chodzi mi o jakieś np. wyłączenie widoczności innych modeli w renderze, ale przy pozostawieniu ich "oddziaływania" na główny model.
EDIT
Pomogła opcja "mask" przy warstwach.
Pojawił się jednak inny problem. Otóż teraz wycięcie jest niedokładne i wokół niektórych części modelu zostaje biała "poświata", czyli najbliższe piksele mają kolor tła.