Wybór w wyborze 11084 34

O temacie

Autor Antitraxx

Zaczęty 3.04.2010 roku

Wyświetleń 11084

Odpowiedzi 34

Antitraxx

Antitraxx

Użytkownicy
posty70
Propsy18
  • Użytkownicy
Chcę w dialogu zawrzeć dwa wybory, a konkretnie jeden w drugim. Niestety twórca Easy Dialog Maker'a nie przewidział chyba takiej sytuacji ( ;]  ) i nie zrobił czegoś takiego by móc spokojnie po wybraniu czegoś wstawić drugi wybór.  A więc co potrzebuję wiedzieć:
- Czy po dokonaniu pozytywnego wyboru, muszę wpisać "Info_ClearChoices" i jeśli tak, to co w nawiasie.
- W instancji dialogów wyboru co muszę wpisać? Czy ma to wyglądać mniej więcej tak?

DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes

* - Podkreślony fragment instancji to instancja wyboru (Choice)

- No i czy dajecie gwarancję że to zadziała? ;)
Czekam w miarę możliwości na jak najszybsze odpowiedzi.

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pokaż cały dialog to zobaczymy co trzeba dopisać/zmienić.
 

Antitraxx

Antitraxx

Użytkownicy
posty70
Propsy18
  • Użytkownicy
//========================================
//-----------------> MyOwnWeapon
//========================================

INSTANCE DIA_Thomas_MyOwnWeapon (C_INFO)
{
   npc = VLK_576_Thomas;
   nr = 1;
   condition = DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Condition;
   information = DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Info;
   permanent = FALSE;
   Important   = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Condition()
{
if (Kapitel == 3)
{
return TRUE;
};
};


func VOID DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_03_01"); //Hej kolego! Zaczekaj.
AI_Output (other, self ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_15_02"); //Czego chcesz?
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_03_03"); //Huno wykuł niepełnowartościowy miecz z magicznej rudy, ale wygląda na to że może się jeszcze do czegoś przydać.
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_03_04"); //Za drobną opłatą mogę ci go ulepszyć, chcesz go?

Info_ClearChoices (DIA_Thomas_MyOwnWeapon);

Info_AddChoice (DIA_Thomas_MyOwnWeapon, "Tak.", DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes);
Info_AddChoice (DIA_Thomas_MyOwnWeapon, "Nie.", DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No);
};

func void DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_15_01"); //Tak.
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_03_02"); //Ulepszyć go czy nie?

(w tym momencie ma się pojawić drugi wybór;))

};

func void DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No_15_01"); //Nie, nie chcę.
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No_03_02"); //Nie to nie.
AI_StopProcessInfos (self);
Info_ClearChoices (DIA_Thomas_MyOwnWeapon);
};

Nie wstawiałem drugiego wyboru, bałem się że schrzanię cały dialog. Czy mam po prostu we wskazanym we mnie miejscu po prostu dodać:

Info_ClearChoices (DIA_Thomas_MyOwnWeapon);

Info_AddChoice (DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes, "Ulepszaj.", DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_Upgrade);
Info_AddChoice (DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes, "Nie ulepszaj.", DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No_NonUpgrade);
};

func void DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_Upgrade()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_Upgrade_15_01"); //Ulepszaj.
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_Upgrade_03_02"); //Więc poczekaj.

(Tu trwają jakieś tam czynności i inne tego typu animacje.)

AI_StopProcessInfos (self);
Info_ClearChoices (DIA_Thomas_MyOwnWeapon);

};

func void DIA_Thomas_MyOwnWeapon_No()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_NonUpgrade_15_01"); //Nie, nie ulepszaj,
AI_Output (self, other ,"DIA_Thomas_MyOwnWeapon_Yes_NonUpgrade_03_02"); //Nie to nie. Masz.

(wręczenie miecza)

AI_StopProcessInfos (self);
Info_ClearChoices (DIA_Thomas_MyOwnWeapon);

};

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Wybór w wyborze
#3 2010-04-09, 14:07(Ostatnia zmiana: 2010-04-09, 14:08)
popatrz w skryptach gomeza, tam jest trochę wyborów.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Niestety twórca Easy Dialog Maker'a nie przewidział chyba takiej sytuacji ( ;] ) i nie zrobił czegoś takiego by móc spokojnie po wybraniu czegoś wstawić drugi wybór

Przewidziałem, oj przewidziałem - uwierz mi, ale nie masz pojęcia jakie to jest wyzwanie zrobić taką możliwość ;] dlatego na dzień obecny odpuściłem sobie takie rozwiązanie. Może jak będę miał wenę, dobry humor, czas i pomysł jak to zrobić to coś takiego napisze, ale nic nie obiecuję. Siłą rzeczy prawdą jest, że jest to spora wada tego programu i warto byłoby to poprawić. Co do napisania ręcznego to nie jest to żadna filozofia - po prostu to co masz w głównym dialogu odpowiedzialne za tworzenie 'poddialogów' kopiujesz do tych funkcji odpowiadających 'poddialogom' i robisz następnych funkcje odpowiedzialne za wyświetlanie dialogów 'trzeciego rzędu'. Tak jak pawbuj powiedział - najlepiej popatrzeć w dialogach innych postaci.

Pozdrawiam ;]
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ogłaszam wszem i wobec iż ów magiczna opcja ZOSTAŁA DODANA DO PROGRAMU! (3.2v)

Zapraszam do pobierania!
Easy Dialog Maker 3.2v
 

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy
Mam problem pokazuje mi że w tym jest błąd tylko nie wiem gdzie

      AI_StartState       (self, ZS_MM_Flee, 0, "");
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Cytuj
popatrz w skryptach gomeza, tam jest trochę wyborów.
Albo Cor Kaloma.
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli masz G2 to powinno być raczej tak ;]
AI_StartState (self, ZS_Flee, 0, "");
 

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy

Kaled

Wybór w wyborze
#9 2010-11-11, 23:54(Ostatnia zmiana: 2010-11-12, 19:08)
a tutaj jaki błąd ??

      B_ClearPerceptions   (self);
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak chcesz zdeklarować funkcje, która już istnieje? Ogarniajcie trochę ludzie bo zaraz wpadnę w depresje.

Jeśli chodziło ci o wywołanie to chyba jasne:
B_AssessDamage();
 

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy

Kaled

Wybór w wyborze
#11 2010-11-12, 19:08(Ostatnia zmiana: 2010-11-12, 20:23)
tutaj także pokazuje błąd

      B_ClearPerceptions   (self);

pomóżcie
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pytanie, po co ci te funkcje? nie za często się je wykorzystuje...
 

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy
Cytat: Bucik link=topic=9550.msg118644#msg118644#msg118644#msg118644 date=1289598587
Mam pytanie, po co ci te funkcje? nie za często się je wykorzystuje...
Ponieważ ściągnołem miecz runiczny z którym był proble wywaliłem go i zaczęło mi pokazywac bład b_AssesDamage i B_mm_Assesdamage
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To jest coś poważniejszego - albo nie wszystko usunąłeś albo nieumiejętnie. Takie poprawianie błędu po błędzie raczej ci nie pomoże. Jeśli prócz tego miecza nie robiłeś nic innego ściągnij sobie jeszcze raz polskie skrypty. Niestety inaczej nie mogę ci pomóc.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Wybór w wyborze
#15 2010-11-13, 12:03(Ostatnia zmiana: 2010-11-13, 12:10)
Dlatego zawsze należy robić Back-up wszystkiego ;) Jeżeli wprowadzonych zmian było bardzo mało to strata tych danych (jeżeli są mało ważne) będzie do odrobienia (szybkiego) bez back-up'a, ale uwierz mi stary bo to wiem z własnego doświadczenia... lepiej sie w backup zaopatrzyć na przyszłość bo jak teraz Bucik ci pisze, że najprawdopodobniej new skrypty musisz mieć to tamto pójdzie w pizdziec jak nie masz backup ;d
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Skasuj gothic.dat i ponownie skompiluj skrypty w Spacerze.

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy
Cytat: Adanos link=topic=9550.msg118708#msg118708#msg118708#msg118708 date=1289650625
Skasuj gothic.dat i ponownie skompiluj skrypty w Spacerze.
Dobra spróbuje
 

Kaled

Kaled

Użytkownicy
posty36
  • Użytkownicy
Jesteście pewni że to zadziała bo nie chce sobie gorzej tego zepsuć
 

Nestor

Nestor

Użytkownicy
posty66
Propsy18
  • Użytkownicy
Wg. mnie na pewno zadziała bo miałem tak w przypadku hełmów.
 
Spoiler


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry