Zwierzęta w nowym świecie 3263 6

O temacie

Autor SebaSX

Zaczęty 19.03.2010 roku

Wyświetleń 3263

Odpowiedzi 6

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Witam
Mam pewien problem otóż. Zrobiłem nowy świat (wyspa), o teksturowałem, dodałem voby no porostu normalny zen.
Po zrobieniu go trzeba dodać zwierzaki no to wstawiłem 2 - Waypointy i 32 freepointy i dopisałem do "Startup.d" zwierzaki.
Włączam grę no i wszystko się udało zwierzaki śmigają po zenie atakują itd.
Ale po zapisaniu gry i wczytaniu save zrobiło się ich 2x więcej, po ponownym wczytaniu (ten sam save) 3x więcej, taki sam efekt jest też podczas przenoszenia się na moją wysepkę z innych światów.
No i tu moje pytanie co zrobiłem nie tak ???
Napiszę co ja podejrzewam że jest źle:
1 - "Startup.d" tu dodałem na samym końcu pliku takie linijki:

func void STARTUP_WYSEPKA_1 ()
{

};

   func void INIT_SUB_WYSEPKA_1 ()
   {
   };

func void INIT_WYSEPKA_1 ()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   INIT_SUB_WYSEPKA_1();

Wld_InsertNpc ******* (zwieżaki i *pointy)
};

2 - Może przyczyną jest to że zwierzaki mają tylko 2x waypointy (połączone) a resztę samych freepointów??
 

michalsz

michalsz

Użytkownicy
posty132
  • Użytkownicy
Mi się zdaje że po save lub po wejściu do tego świata sekwencja (startup) powtarza przywołanie ;]   musisz to jakoś zamknąć albo masz źle napisany skrypt zwierzaków to powinno tak wyglądać  :D   :
Wld_InsertNpc    (a tu zwierzak,    "Tutaj waypoint");
 

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Tak to mam zrobione inaczej by się żaden zwierzak w ogolę nie pojawił problem jest pewnie gdzie indziej.
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Zwierzęta w nowym świecie
#3 2010-03-19, 12:39(Ostatnia zmiana: 2010-03-19, 12:40)
Ja się na tym za bardzo nie znam ale może wsadziłeś funkcję przywoływania potworów w złym miejscu w startupie i mimowolnie uruchomiłeś coś w stylu respawnu.
Na twoim miejscu spróbował bym przerzucić te wld_insert... do innego miejsca, np. pod

func void STARTUP_WYSEPKA_1 ()
{

};

lub
func void INIT_SUB_WYSEPKA_1 ()
{
};
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Już doszedłem gdzie był błąd. Źle napisałem skrypt w "Startup.d" napisze jak ma wyglądać jakby ktoś inny miał problem.

func void STARTUP_WYSEPKA_1 ()
{

Wld_InsertNpc (Zwierzak,"*point");

};

   func void INIT_SUB_WYSEPKA_1 ()
   {
   };

func void INIT_WYSEPKA_1 ()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   INIT_SUB_WYSEPKA_1();
};

Tak to wygląda poprawnie. Temat do zamknięcia
 

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Zwierzęta w nowym świecie
#5 2010-03-19, 12:41(Ostatnia zmiana: 2010-03-19, 13:01)
Czyli dobrze napisałem   :lol:



Ważne że gdybyś tak szybko nie rozwiązał tego problemu to coś by to pomogło  :roll:  
I
 I
 I
V
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy

SebaSX

Zwierzęta w nowym świecie
#6 2010-03-19, 12:46(Ostatnia zmiana: 2010-03-19, 12:48)
"Sergio
Czyli dobrze napisałem lol_s.gif"

Raczej nie bo chodzi tu jeszcze o położenie innych skryptów np. z rutyną. Ale byłeś na dobrej drodze.
Dobra temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry