Przypisanie broni do ZS'a 3855 10

O temacie

Autor krupam

Zaczęty 15.12.2009 roku

Wyświetleń 3855

Odpowiedzi 10

krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam takie pytanie: jak zrobić, by bronie jednoręczne zamiast na ZS'ie ZS_SWORD pojawiały się na ZS_LONGSWORD, tzn. żeby zamiast za pasem pojawiał się na plecach, gdzie jest m. dwuręczny. Wiem, że można przesunąć ZS'a w modelu, ale to bez sensu, bo trzeba by wtedy zmieniać to we wszystkich animacjach, których jest w pi**u.
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Mam takie pytanie: jak zrobić, by bronie jednoręczne zamiast na ZS#msgote author=krupam link=topic=8072.msg73844#msg73844 date=1260904633]Mam takie pytanie: jak zrobić, by bronie jednoręczne zamiast na ZSie ZS_SWORD pojawiały się na ZS_LONGSWORD, tzn. żeby zamiast za pasem pojawiał się na plecach, gdzie jest m. dwuręczny. Wiem, że można przesunąć ZS#msgote author=krupam link=topic=8072.msg73844#msg73844 date=1260904633]Mam takie pytanie: jak zrobić, by bronie jednoręczne zamiast na ZSa w modelu, ale to bez sensu, bo trzeba by wtedy zmieniać to we wszystkich animacjach, których jest w pi**u.

Hmmm... może zrobić, aby po założeniu była odtwarzana animacja, która przesuwałaby miecz na plecy?

Ale nie jestem pewien :P
 

krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co, nikt nie wie jak to zrobić?
Bo potrzebuję wiedzieć, bo muszę zrobić bronie jedno- i dwuręczne na jednym zs'ie, bo u orka bronie jednoręczne po prostu przed nim latają.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Możesz zrobić funkcje, w której miecz założony przez orka automatycznie jest dwuręczny.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy
:lol2:
A jak to zrobić??
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
da sie tak ze zrobisz dla orka mds na jednorenczna bron i animacje benda takie same jak ma u dvurencznych :P
 


krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrobiłem już to dawno.
Problem w tym, że ZS "SWORD" w animacjach mocno zmienia swoje położenie i jak np. biegniemy, to broń lata przed orkiem.
 

krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może tak:
Jak napisać funkcję typu Equip/UnEquip, że jak ubieramy broń to pojawia się ona na zs_<nazwa>?
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Może tak:
Jak napisać funkcję typu Equip/UnEquip, że jak ubieramy broń to pojawia się ona na zs_<nazwa>?

Jak już pisałem może być odtwarzana animacja, może opiszę to dokładniej:

Zacznę od samych funkcji equip/unequip:

func int Equip_1h_For_Orc()
      {
         AI_PlayAni (self,"T_EQUIP1HFORORC");
      };

func void Unequip_1h_For_Orc()
      {
         AI_PlayAni (self,"T_UNEQUIP1HFORORC");
      };

Teraz animacja, dopisz ją do Orc.mds:

ani         ("T_EQUIP1HFORORC"         1   ""   0.0   0.0   M.   "None.asc"      F   1   1)
      {
            *eventSwapMesh(1  "ZS_LONGSWORD" "ZS_SWORD")
      }
         
         
ani         ("T_UNEQUIP1HFORORC"         1   ""   0.0   0.0   M.   "None.asc"      F   1   1)
      {
            *eventSwapMesh(1  "ZS_SWORD" "ZS_LONGSWORD")
      }

Co za animację zrobisz do tego pliku to Twoja sprawa już, może się szkielet nie ruszać, wtedy miecz po prostu mignie na plecach i poleci do pochwy, a właściwie tam, gdzie powinna ona być. Jeśli wolisz możesz też zrobić animację że ork przekłada broń z pleców do "pochwy", albo nawet że drapie się po tyłku - jak już pisałem Twoja sprawa :lol2:
 

krupam

krupam

Użytkownicy
posty105
Propsy43
Profesjabrak
  • Użytkownicy

krupam

Przypisanie broni do ZS'a
#9 2010-01-08, 18:13(Ostatnia zmiana: 2010-01-08, 20:27)
A nie będzie tak, że jak człowiek założy broń 1h to to pieprznie?
I będę musiał dopisać to do każdej broni?
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
A nie będzie tak, że jak człowiek założy broń 1h to to pieprznie?
I będę musiał dopisać to do każdej broni?

Do każdej, która ma być na plecach :P

Funkcję starczy zdefiniować raz, potem tylko zmienisz equip, na "Equip_1h_For_Orc" i unequip odpowiednio, a w broniach które mają już equip będziesz musiał dopisać do ich funkcji te linijki z PlayAni :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry