[G1] Golden Mod PL 41066 28

O temacie

Autor Mannelig

Zaczęty 15.02.2008 roku

Wyświetleń 41066

Odpowiedzi 28

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2157
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Odnośnie spolszczenia Narod Minetala + Golden Mod nie będzie bugów, które wymieniacie. Postanowiliśmy nie korzystać w żadnym stopniu z obecnego spolszczenia, które niestety jest słabej jakości. Spolszczymy od nowa, nie będziemy nic ucinać, ani zmieniać w skryptach.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4791
Propsy3193
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To chyba zły dział, nie sądzicie? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2157
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Tak, myślę że admini powinni przenieść do "Ukończonych modyfikacji".
 

Memorius

Memorius

Użytkownicy
Ojciec Wszystkich Narodów
posty3001
Propsy1305
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • Ojciec Wszystkich Narodów
Ta właśnie tu przylazłem żeby to samo napisać.
Teraz będą tam dwa takie same tematy :)
 
Już niebawem nowa wersja Global Mod PL 1.7.11 Special Edition

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty116
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany

Drakon1590

[G1] Golden Mod PL
#24 2014-06-27, 00:49(Ostatnia zmiana: 2014-06-27, 20:13)
Przypomniałem sobie, że miałem napisać wszystkie niedociągnięcia tego moda jakie zauważyłem, więc postaram się to teraz zrobić. Wcześniej wymieniłem już te najpoważniejsze błędy (i chyba kilka mniej poważnych), ale poza nimi jest jeszcze kilka drobnic, które mogłyby zostać poprawione.

1. Gdy zabieramy się za zadanie "Nowy Dom dla Kyle'a", mamy do wyboru dwa rozwiązania tego zadania. Jeśli wybierzemy rozwiązanie, w którym musimy przekonać Wrzoda do zmiany domu, to niezależnie od tego, czy wcześniej z nim gadaliśmy i go pobiliśmy za upierdliwość, czy też nie, to i tak jeśli po wykonaniu tego zadania porozmawiamy z nim, o jego nowej chacie, to po zakończeniu rozmowy zaczepi nas i będzie chciał z nami chodzić, jak to on. Problem polega na tym, że jeśli już wcześniej się do nas przyczepił i go pobiliśmy, to teraz będzie za nami łaził niezależnie od tego, ile razy skopiemy mu tyłek i już nigdy się od nas nie odczepi (chyba że go zabijemy). Jeśli jednak wcześniej z nim nie rozmawialiśmy, a co za tym idzie nie mieliśmy jeszcze okazji skopać mu tyłka, to teraz gdy to zrobimy wróci do swojej starej chaty, zamiast do nowej. Kyle natomiast nawet po wykonaniu tego zadania zaczepia nas ilekroć się do niego zbliżymy i wrzeszczy żebyśmy nie przechodzili przez jego chatę, jak on zwykł to robić, gdy był jeszcze w swoim starym domu.

2. Zadanie "Gilbert" (opis zadania zamieszczę poniżej) jest niedopracowane, gdyż przebieg zadania jest dość chaotyczny. Należy zacząć od tego, że w zadaniu mamy porozmawiać z kilkoma osobami, gdyż naszym zadaniem jest przeprowadzenie śledztwa w celu odnalezienia cennego przedmiotu, który Gilbert ukradł Thorusowi. Jednak już sama rozmowa z Gravo jest źle zrobiona, ponieważ już przy pierwszej rozmowie podaje nam bardzo ważną informację, czyli gdzie Gilbert pracował zanim dopuścił się tego haniebnego czynu, a przecież to pozbawia nas całej przyjemności przeprowadzania śledztwa. Tę informację powinniśmy od niego uzyskać dopiero pod koniec zadania, by po jej uzyskaniu skierować się do tego miejsca, a tym samym zawęzić pole poszukiwań. Następną rzeczą jest rozmowa ze strażnikami (Fletcher, Bloodwyn, Szakal, Stone i Skip), którzy mogą nam udzielić informacje na temat tego, co Gilbert ukradł Thorusowi i ewentualnie na temat samego Gilberta. Z jednej strony jest to część śledztwa, ale z drugiej strony nie ma żadnego w tym sensu. Absolutnie niczego pomocnego się od nich nie dowiadujemy, nawet Skip jedynie potwierdza, że zna Gilberta, i że ten pracował kiedyś w kuźni. A do tego brakuje konsekwencji w samych rozmowach, nie ma żadnej ustalonej kolejności, z kim po kim mamy rozmawiać i to tyczy się ogólnie całego zadania, a nie tylko strażników. Całe zadanie powinno zostać poprawione, gdyż jedyne, co jest w nim pewne, to to, że mamy coś znaleźć, co kiedyś Gilbert ukradł Thorusowi i praktycznie bez żadnych podpowiedzi trzeba się domyślić, gdzie tego szukać.

3. W trakcie rozmowy z Cor Kalomem, związanej z zadaniem "Wydzielina z wnętrzności pełzaczy", gdy oddajemy mu owe wnętrzności pełzaczy, ten mówi nam, że możemy wybrać sobie jeden z jego najlepszych eliksirów. Oczywiście chodzi mu, o miksturki dodające jakiś atrybut na stałe. Problem w tym, że w oryginalnym Gothicu nie mówił tego, a poza tym zamiast faktycznie dać nam wybór, daje nam trzy zwykłe miksturki przywracające manę. I jakby tego jeszcze było mało, ten problem dotyczy też innej kwestii, ale tym razem chodzi o kwestię związaną z oddaniem czegoś, za co powinniśmy dostać taki wybór (tylko nie pamiętam za co, chyba jaja pełzaczy, ale nie jestem pewien), lecz niestety tym razem Kalom nawet nic nie mówi na ten temat.

Ogólnie mod potrzebuje dopracowania, jak nieoszlifowany diament szlifu, niestety nic więcej już sobie nie przypomnę.


Opis zadania: "Gilbert"
Gdy odnajdziemy Gilberta i z nim porozmawiamy, powinniśmy skierować swe kroki do Starego Obozu i porozmawiać z Gravo, ten powie nam, żebyśmy porozmawiali z Thorusem, ale poza tym może nam od razu co nieco powiedzieć na temat Gilberta (niestety jak na ten etap zadania zdecydowanie za dużo się od niego dowiadujemy, lepiej byłoby, gdybyśmy rozmawiali z nim o tym wszystkim znacznie później). Thorus nie będzie przyjemnym rozmówcą, gdyż pod koniec rozmowy każe nam odnaleźć to, co ukradł mu Gilbert, a jeśli mu odmówimy - no cóż powiedzmy, że składa nam propozycję nie do odmówienia. Thorus kazał nam znowu porozmawiać z Gilbertem, więc znowu się do niego udajemy i po rozmowie jesteśmy zmuszeni z nim walczyć, gdyż ten nie ucieszył się na wieść, iż Thorus kazał nam odszukać skradziony przedmiot. Po walce zabieramy klucz, który Gilbert ma przy sobie i rozmawiamy z nim o tym, co ukradł Thorusowi, lecz Gilbert woli nam nic nie mówić. Znowu udajemy się do Thorusa i mówimy mu, że znaleźliśmy tylko ten klucz, a on mówi, że nie interesuje go jakiś tam klucz i mamy odnaleźć jego własność. Idziemy więc porozmawiać o tym z Gravo, który mówi nam, żebyśmy porozmawiali ze strażnikami w Starym Obozie i tak też robimy. Strażnicy, z którymi musimy porozmawiać to kolejno Fletcher, Bloodwyn, Szakal, Stone i Skip. Po rozmowie ze Skipem podchodzimy do zamkniętych drzwi do schowka, które znajdują się na prawo od niego i otwieramy je kluczem, który znaleźliśmy przy Gilbercie. Teraz wystarczy otworzyć wytrychem obie skrzynie, które znajdują się w środku, zabrać ich zawartość, a następnie pójść z powrotem do Thorusa i oddać mu jego pierścień, który znaleźliśmy w jednej ze skrzyń. Tak właśnie się kończy to zadanie, za które dostajemy całkiem sporo doświadczenia, nieco bryłek rudy od Thorusa i zachowujemy pozostałe przedmioty z obu skrzyń ze schowka Gilberta w kuźni, które są łącznie całkiem sporo warte. Zadanie jest niedopracowane więc większość z tego, co tu napisałem można nawet pominąć.
 

Argoth

Argoth

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy jest obecnie jakas wersja golden moda bez buga z Ulu mulu?
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty413
Propsy433
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Nie wiem czy ta wersja akurat poprawia bug z Ulu-Mulu, ale jest poprawiona wersja Golden Moda z 2014 na naszym forum:
https://bractwogothica.pl/thread-398-post-5817.html#pid5817
 

Argoth

Argoth

Użytkownicy
posty9
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dzięki, poza tym zastanawiam sie czy lepszy bedzie golden mod czy moze patch 1.2 jakies rady?
 

bgm22

bgm22

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak znaleźć rośliny do specjalnego eliksiru CorKaloma którego się uczymy? Brakuje mi rośliny Velais
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry