[G1][CLOSED ALPHA] Gothic I: Amplified 453 2

O temacie

Autor DerDrache

Zaczęty 10.02.2024 roku

Wyświetleń 453

Odpowiedzi 2

DerDrache

DerDrache

Użytkownicy
posty18
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy


OPIS:

Gothic I: Amplified to próba przemodelowania i zremasterowania świata Gothica I, starająca się zachować jedyny w swoim rodzaju klimat Górniczej Doliny. Podejście do projektu jest proste: ulepszyć i podkręcić każdy aspekt gry, bez dotykania fabuły, zadań, bez dodawania nowych NPC czy obozów. Pod wieloma względami jest to modyfikacja bardziej przypominająca L'Hiver czy Revisioned do drugiej części serii, niż popularne mody rozszerzające "jedynkę". Produkcja jest również mocno inspirowana protypowymi wersjami alpha i beta pierwszego Gothica, przywracając niektóre sensowne pomysły na które Piranhom nie wystarczyło czasu.


Główne założenia modyfikacji:

  • Odświeżenie całego świata Kolonii, zachowując oryginalny, surowy styl, bez sztucznego udawania stylu graficznego nowszych produkcji RPG (oszczędne wykańczanie świata obiektami otoczenia jak drzewa czy krzaki, oryginalne tekstury z poprawionym mapowaniem, obiekty intencjonalnie stylizowane na niską szczegółowość).
  • Przemodelowanie ekonomii gry, jak również balansu i podejścia do walki oraz rozwoju postaci w taki sposób, aby gra była bardziej przyjemna, wymagająca i różnorodna.
  • Nowe mechaniki, usprawnienia.
  • Brak dodatkowych obozów, NPC, questów, zmian w oryginalnej fabule Gothic I.


Bardziej szczegółowa lista feature'ów:
Spoiler
Przebalansowanie wszystkich broni, jak również nowe sposoby walki:
   Nowe właściwości broni, jak penetracja pancerza czy siła przeciw konkretnym typom oponentów.
   Obrażenia łuków skalujące się ze zręcznością
   Różne rodzaje strzał z możliwością ich szybkiej zmiany w trakcie walki.
   Znacznie bardziej agresywne potwory.
   Czary skalujące się z maną i kręgami (różne wzory dla run i zwojów - nierzadko użycie zwoju będzie wciąż opłacalne mimo posiadania runy).
   Walki z bossami.
   Różni przeciwnicy podatni na różne typy obrażeń.
   Możliwość założenia więcej niż jednej broni do walki w zwarciu i podpięcia jej pod klawisze 1-9.
   Opcjalne, szybsze wybieranie czarów pod jednym przyciskiem i myszką
   W pełni działające i zbalansowane potwory dystansowe, jak Ork z kuszą czy szkielet z łukiem.
Ulepszenia ekonomii
   Dostosowanie wartości każdego przedmiotu w grze.
   Niemożliwe jest po prostu kupienie najlepszych broni/amuletów/pierścieni.
   Mnożnik przy sprzedaży mocno obniżony.
   Ogólnie, znacznie zmniejszenie ilości rudy, i zwiększenie konieczności wydawania jej, w szczególności w końcowych rozdziałach.
   
Usunięcie każdego możliwego błędu w oryginalnych Gothicach  (bez dodawania nowych, tu ukłon do wersji nazwanej od najpopularniejszego interaktywnego obiektu w Świątyni Śniącego) (modyfikacja będzie również integrować już istniejące mod-fixy). Usunięcie również błędów nigdy nie poprawionych, jak zepsute SVM NPC-ów, brak losowej pory deszczu, błędy dźwiękowe przy zmianie niektórych motywów muzycznych (np. przy wyjście ze Starej Kopalni) i inne.
Możliwość nauki sprintu, jak również zwiększenia wytrzymałości przy użyciu przedmiotów.
Całkowicie nowy system kradzieży kieszonkowej, łączący najlepsze cechy tych z obu Gothiców.
Całkowicie nowy system otwierania zamków, nie losowy, i nie wymagający zapamiętywania kombinacji.
Usprawnienia typu quality-of-life, pochodnia pod przyciskiem, wygodny panel z informacjami, sprint pod przycisk, filtrowanie przedmiotów w ekwipunku po nazwie, ulepszenia focusowania przedmiotów, oznaczenie przeczytanych książek, możliwość używania stałych bonusów do statystyk od razu, i dużo więcej.
Przebudowany system teleportacji, z jedną runą i wybieraniem miejsca docelowego później. Również dodano wiele pojedynczych zwojów na wczesnym i średnim etapie gry aby zmniejszyć backtracking.
Opuszczona kopalnia.
Znane z dawnych wersji Podziemne miasto Orków, to z powierzchni zostało usunięte.
Przebudowane stare lokacje, jak Stara Cytadela, Wieża mgieł, Stary Klasztor, zachowując oryginalną stylistykę, jak również dziesiątki pomniejszych zmian w całym świecie.
Nowy system alchemii, z przejrzystymi, animowanymi ekranami informacyjnymi.
System tworzenia broni, z kilkoma poziomami wiedzy oraz recepturami do zdobycia, kupienia lub znalezienia.
Działająca Arena w Starym Obozie, z możliwością walki jak i obstawiania i oglądania codziennych walk.
Nowe potwore i nowe modele, animacje, rutyny, bronie, przedmioty użytkowe jak i otoczenia.
Pelna kompatybilność z DX11 i LegacyAltRenderer.
Dziesiątki pomniejszych zmian.


Screeny
Screeny dostępne są na stronie moda na moddb.com: https://www.moddb.com/mods/gothic-i-amplified


Stan prac
Aktualna wersja to CLOSED ALPHA. Działa większość featurów, część jest intesywnie testowana.
Chcesz pomóc, umiesz w grafikę 2D/3D, pisanie skrytów, copywriting, design świata, albo chcesz zostać testerem? Albo po prostu chcesz pogadać o modzie? Zajrzyj na nasz discord: https://discord.gg/G2Qu6SuE5E


Techniczne Info
Modyfikacja wymaga do działania Union w najnowszej wersji (proszę pamiętać o oryginalnej wersji Uniona z Steam Workshop/Resource Managera, a nie jakieś dziwne wersje krążące po discordach). Będzie dostępna również w Steam Workshop.


Foreigners info
Mod will be available also in EN. For details about mod, visit moddb mod page: https://www.moddb.com/mods/gothic-i-amplified


 
GOTHIC I: AMPLIFIED


Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Po co ci ktoś od copywritingu czy designu świata skoro w modzie "brak dodatkowych obozów, questów czy NPC"?

"Usunięcie każdego możliwego błędu w oryginalnych Gothicach" - W to akurat ciężko uwierzyć, bo "gotowce" z takimi fixami nie są wcale naprawione, a robienie tego od nowa jest czasochłonne, ale chętnie sprawdzę jak modzik już będzie publiczny.

Screeny dobrze by było wrzucić też tutaj dla osób, które nie chcą wchodzić na kolejne podstrony (chyba że w celu zobaczenia większej ilości zdjęć).

DerDrache

DerDrache

Użytkownicy
posty18
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
To chyba oczywiste, po co ktoś od designu, żeby przemodelować świat:
"Odświeżenie całego świata Kolonii, zachowując oryginalny, surowy styl, bez sztucznego udawania stylu graficznego nowszych produkcji RPG"

Mam już zaczątek zbioru wielotomowych ksiąg, przydałoby się więcej tego, bestiariusze, opowiadania, krótsze formy. Jednym z elementów odswieżenia świata jest jak to nazywam czasem "morrowindyzacja" otoczenia, wypełnienie go przedmiotami zamiast statycznymi obiektami (jak np. w TCoM, gdzie nie wiadomo którą butelkę, książkę, itp. da się podnieść). I do tego potrzebne jest sporo ksiąg.
 
GOTHIC I: AMPLIFIED



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry