Prace Game-Artowe 564418 1152

O temacie

Autor Pietrek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 564418

Odpowiedzi 1152

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!


Powiedzmy, że to jest hi poly do modelu. Interesuje mnie feedback na temat designu. Czy macie jakieś pomysły na dodanie jakiegoś dodatkowego detalu?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jeśli to hp to pokaż render i zbliżenie. Ciężko cokolwiek powiedzieć na temat detali przy pikselozie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
dodaj roznorodnosc tych szufelkow np naprawo daj zamiast trzech jeden duzy na otwieranie
 


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jeśli to hp to pokaż render i zbliżenie. Ciężko cokolwiek powiedzieć na temat detali przy pikselozie.
Dokładnie. To ma w ogóle turbosmootha?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
@Mark56
Miałem Zamiast dwóch środkowych szufladek tam pustą przestrzeń, tylko mały łuczek dekoracyjny. Chciałem sprawdzić obecny wariant bo był bliższy refkom, ale niechcący zamiast kopii modelu zrobiłem instancję i wprowadzone zmiany były też wprowadzane do wcześniejszej wersji :/. Mogę próbować do tego wrócić, ale nie jestem pewien czy warto. Co do bocznych drzwiczek to raczej nie przejdzie bo to patent współczesny a biurko ma być zabytkowe (a w zasadzie wszystkie refki miały tylko szufladeczki).

Moment. Moja pierwsza refka na której bazowałem gdy modelowałem akurat wyjątkowo ma podobne drzwiczki. Oto ona:


@Buła
Nie ma bo stwierdziłem, że mi to nie jest potrzebne. Za dużo pierdolenia z support edgeami i utrudniona dalsza modyfikacja designu a na bake'u różnicy widocznej nie będzie. To nie jest żaden beauty render.

@ZGS
Proszę bardzo, ale zaznaczam, że najmniejszych detali i tak potem nie będzie widać na wypalonych teksturach.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#305 2012-07-15, 19:14(Ostatnia zmiana: 2012-07-15, 19:15)
jakie tam znowu pierdolenie z support edgami :P tniesz model na elementy, robisz je, skladasz do kupy, a efekt masz 100x lepszy.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Gdybym to ja znał w Mayi funkcję która mi pokroi automatycznie model na podmodele bazujące na smothing groupach. Zresztą jak model pokroję to i tak będzie mi to utrudniać prototypowanie. Mogę zamiast support edge'y/cięcia dać po prostu smooth na wszystko i creasing na hard edge, będzie jeszcze łatwie tyle, że nie widzę zbytnio potrzeby robienia tego w tej chwili. Jeśli się okaże, że model się brzydko wypala w obecnej wersji to wtedy pomyślę nad tym. Nie chcę za dużo czasu spędzać nad modelem dopóki koncepcja nie jest w stu procentach ustalona. Nagle stwierdzę, że model do dupy i muszę zrobić od nowa i co wtedy?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#307 2012-07-15, 20:43(Ostatnia zmiana: 2012-07-15, 20:46)
LOL! gdzie ja powiedzialem, ze masz kroic model ze wzgledu na smoothgrupy!? Masz podzielic na elementy dodac supporty i detal na flo geo.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
myślałem, że kombinujesz tak, żeby nie dodawać support edge'y tylko kroić tak model, żeby nie było smoothowania w miejscach przecięć.

A pociąć model na podelementy mógłbym, tylko że jak już pisałem póki co nie mam po co :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
A od kiedy na HP nie potrzebny jest turbosmooth? Jak chcesz to ładnie wypalić bez niego?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
ostre krawędzie przecież źle mi się nie wypalą.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
No właśnie, nie wypalą się.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Czy smooth grupy mają wpływ na to, co się ostatecznie wypali? Zdaje mi się że w tym przypadku Buła ma trochę racji, idealnie prostopadłe elementy mogą chyba pozostać niezauważone podczas wypalania. Ogólnie model wygląda w porządku i chyba więcej detalu mu nie trzeba. Jak dokładny ma być ostatecznie? Rączki mają być modelowane czy wszystko na teksturze?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Dlatego porobiłem skosy - nie ma prostopadłości. A pozaokrąglane prostopadłości to w sumie też jest złe wypalenie jak się nie zrobi skosów.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
A co ze smooth grupami? Na modelu są chyba złe. Mam na myśli te obramowania szuflad. Czy to będzie miało wpływ na wypalenie?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
bedzie mialo
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
jak w rogach zrobię hard edge, jeśli ich tam jeszcze nie ma, to powinno być ok. Ew mogę całe dac na hard edge lub machnąć chamferem. Zobaczy się jeśli się źle wypali.

W każdym razie pieprzycie o technikaliach a mi tu o design chodzi. Jak będzie problem to sobie z nim poradzę wtedy gdy ten się pojawi. Ciężko to zrozumieć?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W każdym razie pieprzycie o technikaliach a mi tu o design chodzi. Jak będzie problem to sobie z nim poradzę wtedy gdy ten się pojawi. Ciężko to zrozumieć?
W grafice jestem jeszcze noobem, ale nie rozumiem Ciebie w tym momencie, po co sobie dokładać roboty? Sama rozmowa o technikach powinna być dla Ciebie wystarczającą motywacją by ich posłuchać, nie mówiąc już o tym że w przyszłości zapewne zaoszczędzi Ci to czasu.
Designu nie ma co się za bardzo czepiać, to mówię ja - Wiecznie Narzekający Noob, bo dość sztywno trzymasz się zdjęć referencyjnych.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace Game-Artowe
#318 2012-07-17, 16:22(Ostatnia zmiana: 2012-07-17, 16:22)
Czy smooth grupy mają wpływ na to, co się ostatecznie wypali?
Smooth grupy mają ogromny wpływ na bake#msg1044990a.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!

mgr Fartuess

Prace Game-Artowe
#319 2012-07-17, 17:27(Ostatnia zmiana: 2012-07-17, 17:51)
Nie dokładam sobie roboty właśnie. Rozmowa o technikaliach motywacją jest dla mnie żadną bo ich wiedza jest na poziomie tego co musi wiedzieć artysta a nie na poziomie jak to dokładnie wszystko w bebechach jest obliczane. Ja odpowiednie przeszkolenie przeszedłem na kole technologii gier komputerowych, więc mogę czuć się dość pewnie w dyskusjach na te tematy. Czyli jak twierdzę, że coś niekoniecznie się zkabaci to wolę sprawdzić w praktyce czy tak będzie. A nuż nauczę się czegoś nowego.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry