G2NK na nowyszych systemach + pytania o grę, LeGo, Ikarusa 1316 17

O temacie

Autor Wixor

Zaczęty 1.08.2021 roku

Wyświetleń 1316

Odpowiedzi 17

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Hej !
Przychodzę do was z pytaniem, Gothic 2 NK jak wiemy to dość już leciwa (przy czym moim zdaniem genialna) gra, odpalając wersję np steamową czy pudełkową(a posiadam obie) to zmiana rozdzielczości prowadzi do crasha do tego gra średnio wygląda i działa, po wgraniu 2.6 rev2 + player kita + system packa 1.8 gra chodzi bezproblemowo i wszystko działa, jednak odpalając taką wersję w spacerze wywala błąd (który ignoruje bo to info że pp jest niby niewspierana wersja gry ale i tak bangla wszystko a przynajmniej to co patrzyłem ;) ).

Po tym wstępie który, ma opisać jakby podstawę którą, się kieruję mam pytania:
1) Czy tworząc moda mogę jakość dodać wszystkie te usprawnienia do gry ? czy wystarczy ze mam zainstalowane dodaję mdk itd i potem mod będzie to już miał w sobie ?

2) Jak wgl zrobić paczkę z modem ? tak by potem w starterze pojawiała się opcja odpalenia go osobno od gry ? (starałem się szukać info na ten temat ale jakoś nie znalazłem - może złe hasła wpisywałem albo dzban jestem xD)

3) Ostatnie chyba takie którego, powiem szczerze się aż wstydzę, ale lubie wiedzieć co i jak, te "pakiety systemowe" Lego oraz ikarus czym tak naprawdę są i co dają osobie piszącej skrypy ? czy od razu zmieniaja coś w grze czy nie ? jak to wgl działa i jakie daje możliwości względem tego starego pisania skryptów które są w G2NK?

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4167
Propsy3369
ProfesjaNierób
  • Moderator
1. Nie za bardzo rozumiem to pytanie.

2. https://themodders.org/index.php?topic=1670.0

3. LeGo i Ikarus to pakiety skryptowe, nie systemowe. Ikarus po prostu wykorzystuje lukę w parserze skryptów poprzez pushowanie zmiennej na stos oraz użycie funkcji Hlp_GetNpc. W ten sposób można uzyskać dostęp każdego adresu w pamięci gry, a tym samym dostęp do każdej klasy i wywołać dowolną funkcję silnika gry. LeGo jest dodatkiem bazującym na Ikarusie, który oferuje sporo gotowych rozwiązań ułatwiających pracę. Wszystko to z poziomu skryptów. W samej kwestii pisania skryptów nic się nie zmienia. Jednakże pakiety skryptowe wymagają jakiejś wiedzy na temat programowania obiektowego oraz inżynierii wstecznej. Bez tego możesz tylko narobić sobie tylko wycieków pamięci, crashy lub spadków wydajności. W przypadku tego ostatnio warto pamiętać, że to nadal tylko skrypty, które są znacznie wolniejsze od c++, więc tu trzeba sporej kreatywności i znajomości samego silnika by wiedzieć jak zrobić coś bez wpływu na wydajność.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
1. Chodzi mi o to że po wgraniu tych patchów gra ładnie chodzi na np win10 i w full hd bez tego crashuje, chodzi mi o to czy jest jakiś sposób by te usprawienia były w grze od razu ? PS: dzięki za odpowiedź, co do pkt 3. są jakieś polskie poradniki objaśnienia - nie jestem programistą, coś liznąłem z c++ w średniej, ale myślę do douczać się warto zawsze :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4167
Propsy3369
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie, ponieważ nie są to oficjalne łatki.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
no dobrze, a da radę jakoś zaimplementować te "łatki" do moda ? lub czy po instalacji moda potem łatek będzie śmigać ładnie ? wadą jest to że po odpaleniu mod startera nie da się w okienku na pewno i czasem jak się coś sypnie to jest licho :3
 

Splash

Splash

Moderator
posty4167
Propsy3369
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
no dobrze, a da radę jakoś zaimplementować te "łatki" do moda ?
Po co? Przecież instalacja SystemPacka to podstawa dzisiaj. Chyba każdy poradnik instalacji modów zawiera taką informację. Jeśli ktoś zabiera się za mody bez żadnej wiedzy i ma z tym potem problemy, to jest jego wina, a nie twórców moda.

Cytuj
wadą jest to że po odpaleniu mod startera nie da się w okienku
Wystarczy uruchomić przez starter dla modderów i zaznaczyć opcję Windowed Mode. Drugim sposobem jest otworzenie pliku Gothic.ini i zmiana opcji zStartupWindowed na 1
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Cytuj
wadą jest to że po odpaleniu mod startera nie da się w okienku
Wystarczy uruchomić przez starter dla modderów i zaznaczyć opcję Windowed Mode. Drugim sposobem jest otworzenie pliku Gothic.ini i zmiana opcji zStartupWindowed na 1
[/quote]

To akurat wiem, tylko że i w pliku ini i w starterze mam zaznaczone i nie odpala się w okienku :D

Wracając do pytania - jest gdzieś jakiś poradnik taki na chłopski rozum co do korzystania z możliwości ikarusa , do lego widziałem ze były pewne poradniki które odnosiły się do jakby funkcji które ma on w sobie zaimplementowane
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3440
Propsy2126
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jak instalujesz Gothica 1 lub Gothica 2, to instaluj również Systempacka lub Uniona (nowszy Systempack, który jest kompatybilny do każdej części). Po instalacji go, w Systempack.ini znajdź BorderlessWindow = 0 i ustaw na 1. Od teraz będziesz mógł minimalizować grę. No chyba, że masz wersję z GOGA - tam jest blokada, ale da się ją zdjąć.

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Jak instalujesz Gothica 1 lub Gothica 2, to instaluj również Systempacka lub Uniona (nowszy Systempack, który jest kompatybilny do każdej części). Po instalacji go, w Systempack.ini znajdź BorderlessWindow = 0 i ustaw na 1. Od teraz będziesz mógł minimalizować grę. No chyba, że masz wersję z GOGA - tam jest blokada, ale da się ją zdjąć.

Wykaże się niewiedzą, ale coś słyszałem o tym unionu i zadawało mi się że to bardziej narzędzie moderskie niż rodzaj "system packa" - ale ale z doświadczenia bardziej ogarniętych union czy systempack ? co wybrać ? jakie są plusy i minusy jedno i drugiego ? przy okazji doczytałem ze instalując uniona nie używa się lego i ikarusa bo on jest bardziej rozbudowany niż te dwa, ale tak szczerze dla kogoś kto mniej więcej rozumie co zrobi w skrypcie ale nie jest mistrzem które będzie lepsze ? w planach chcę dodać respawn potworów (o północy widziałem już poradnik - bo część tak się będzie odradzać) a inne dodatkowe w łóżku chcę dodać opcję, do tego chciałbym bronie które, będą np działać na ludzi inaczej i na potwory też inaczej (to wiem ze da radę z "if" raczej zrobić) oraz chyba najwazniejsze dodawać nowe czary typu te które ładnie były pokazane tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=EMydiJl-mUg
- przynajmniej chcę się troszkę wzrować, nowy system regeneracji którą można wzmacniać (z tego co wiem w lego jest to trzeba tylko to wykorzystać) nooo i chciałbym broń która ma szanse spella wystrzelić we wroga (bron do walki w zawarciu jak i dystansowa - które będa pobierać manę zamiast strzał i w czasie uderzenia gdy zaliczy nam wgl trafienie, lub i gdy wróg będzie oddalony od nas o X to wtedy strzela np strzałą ogania a potem przestaje i zadaje normalne obrażenia) zmodyfikowane na szybko wiec sorki za brak interpunkcji ;) - pytanie to czy ikarus+lego czy union będzie bardziej dla mnie przestępny i pozwoli mi na takie rzeczy :)
 

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty128
Propsy27
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W unionie zdecydowanie będzie to łatwiejsze do zrobienia, pytanie jak stoisz z wiedzą z programowania.
 

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
W unionie zdecydowanie będzie to łatwiejsze do zrobienia, pytanie jak stoisz z wiedzą z programowania.

Cóż wiedza programistyczna może tak - podstawy są jakieś (technik... nie ma czym się chwalić) ale jeśli mam podaną komednę do tego objaśnienie jej jak działa - to dam radę analogicznie ją wykorzystać, w gothicu się bawiłem troszkę lata temu jak pisałem- przenosiłem  zbroje z G1 do G2NK, oraz bronie, z opcją że dany npc moze ulepszyć sprzęt, wiec raczej mocno podstawowy poziom jeśli chodzi o G2NK niestety głównie bawiłem się w językach niskopoziomowych ;)

Pytanie: do uniona przed jego wgraniem coś potrzeba ? i czy np taki mod jak Randomizer jest na ikarusie zrobiony czy unionie ?
oglądałem prezentacje kogoś od "dziejów khorinis" i powiedział, że ikarus to taka hmm brudna forma rozbudowy silnika, że union lepszy bo pozwala własne pluginy pisać, widziałem, że jest pare do pobrania ale cóż... niby LeGo już jakieś tam swoje ma, zależy mi na tym by z lekkim douczeniem się móc rozwinąć się troszkę :) dlatego zastanawia mnie co lepsze ;) (bo niby union nie ma limitów, ale nawet nie wiem bo wracam do G2NK po latach jakie mody na czym są pisane z prezentacji wnioskuję że Dzieje Khorinis są pisane na unionie)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4167
Propsy3369
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Pytanie: do uniona przed jego wgraniem coś potrzeba ?
Union bez pluginów jest po prostu SystemPackiem w wersjach nowszych od 1.8, więc musisz jedynie zainstalować patch Gothic 2.6 (fix) oraz GothicStarter.

Cytuj
i czy np taki mod jak Randomizer jest na ikarusie zrobiony czy unionie ?
Ikarus + LeGo

Cytuj
ikarus to taka hmm brudna forma rozbudowy silnika
To nie jest żadna rozbudowa, ponieważ nie dodaje on nic nowego. Pozwala jedynie za pomocą luki w parserze skryptów uzyskać dostęp do pamięci, a tym samym wykorzystać praktycznie wszystkie możliwości silnika z poziomu samych skryptów. Ale poszerzyć jego możliwości już nie. Rozbudować możesz go na przykład poprzez wstrzyknięcie kodu z własnej dll-ki. Ikarus ma jedynie możliwość ładowania plików dll, ale zwykły loader każdy może sobie zrobić w kilka minut. Przykładowy kod łatwo znaleźć w internecie.

Cytuj
że union lepszy bo pozwala własne pluginy pisać
To, że pozwala to jedna sprawa. Ale istotne jest też to kto ten plugin tworzył. Widziałem kody źródłowe paru pluginów pewnych osób i mogę z pewnością stwierdzić, że z użyciem pakietów skryptowych zrobiłbym to lepiej... Istnieje też ryzyko konfliktów niektórych pluginów, co zresztą nietrudno zauważyć na niektórych gothicowych serwerach Discord czy facebookowych grupach. Ludzie potrafią mieć nasrane kilkadziesiąt pluginów, a potem pytać czemu gra się sypie.

Cytuj
bo niby union nie ma limitów
To C++ nie ma limitów. W tym zakresie Union oferuje jedynie loader dynamicznych bibliotek, trochę gotowych rozwiązań ułatwiających pracę i w pełni zreversowane klasy. To co chcesz zrobić nie jest zależne od Uniona, tylko od twoich umiejętności. Jak jesteś na tyle zdeterminowany, to możesz nawet zmienić API renderujące z DirectX 7 na DirectX 12 lub Vulkan i dodać sobie do tego ray tracing, wielowątkowość i inne pierdoły.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Splash, bardzo Ci dziękuję za te objaśnienia, teraz czaję czym to się różni, i jednak decyduję się na Ikarusa i LeGo ze względu na już dodatkowe rzeczy które wprowadza LeGo, temat zamknięty tak mi się wydaje :) jeśli będę potrzebować pomocy z danym skryptem na pewno napiszę :) dziękuje panowie
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty380
Propsy172
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
Pytanie: do uniona przed jego wgraniem coś potrzeba ?
Union bez pluginów jest po prostu SystemPackiem w wersjach nowszych od 1.8, więc musisz jedynie zainstalować patch Gothic 2.6 (fix) oraz GothicStarter.

Cytuj
i czy np taki mod jak Randomizer jest na ikarusie zrobiony czy unionie ?
Ikarus + LeGo

Cytuj
ikarus to taka hmm brudna forma rozbudowy silnika
To nie jest żadna rozbudowa, ponieważ nie dodaje on nic nowego. Pozwala jedynie za pomocą luki w parserze skryptów uzyskać dostęp do pamięci, a tym samym wykorzystać praktycznie wszystkie możliwości silnika z poziomu samych skryptów. Ale poszerzyć jego możliwości już nie. Rozbudować możesz go na przykład poprzez wstrzyknięcie kodu z własnej dll-ki. Ikarus ma jedynie możliwość ładowania plików dll, ale zwykły loader każdy może sobie zrobić w kilka minut. Przykładowy kod łatwo znaleźć w internecie.

Cytuj
że union lepszy bo pozwala własne pluginy pisać
To, że pozwala to jedna sprawa. Ale istotne jest też to kto ten plugin tworzył. Widziałem kody źródłowe paru pluginów pewnych osób i mogę z pewnością stwierdzić, że z użyciem pakietów skryptowych zrobiłbym to lepiej... Istnieje też ryzyko konfliktów niektórych pluginów, co zresztą nietrudno zauważyć na niektórych gothicowych serwerach Discord czy facebookowych grupach. Ludzie potrafią mieć nasrane kilkadziesiąt pluginów, a potem pytać czemu gra się sypie.

Cytuj
bo niby union nie ma limitów
To C++ nie ma limitów. W tym zakresie Union oferuje jedynie loader dynamicznych bibliotek, trochę gotowych rozwiązań ułatwiających pracę i w pełni zreversowane klasy. To co chcesz zrobić nie jest zależne od Uniona, tylko od twoich umiejętności. Jak jesteś na tyle zdeterminowany, to możesz nawet zmienić API renderujące z DirectX 7 na DirectX 12 lub Vulkan i dodać sobie do tego ray tracing, wielowątkowość i inne pierdoły.

Splash, Tobie się nawet nie chce zainstalować visual studio, aby zrobić plugin XD
Niektóre rzeczy jest łatwiej zrobić na pakietach skryptowych, ale to tylko, że powstało X gotowych rozwiązań np. z Lego.
Ale za to inne łatwiej zrobić unionem, bo masz całe API silnika w c++ gotowe, więc też nie widzę sensu robić swojego, jeżeli chcesz zrobić moda, a nie nauczyć się, w jaki DOKŁADNIE sposób silnik funkcjonuje.
Parę pluginów jest napisanych w słaby sposób, ale to nie wina samego pakietu, a twórców.
C++ będzie zawsze szybsze, jeżeli napiszesz optymalnie kod, ikarus ma z tą szybkością problem dosyć widoczny,
jeżeli dużo się go wykorzystuje, a to pokazywał choćby permem, który przy sporej ilości obiektów wczytywał 2 minuty grę (to być może jest już zoptymailowane trochę, ale nadal raczej to nie jest idealne).
A to czy poszczególne pluginy kolidują to już nie wiem co to za problem, ikarus też ma ninję i ona także może kolidować, zawsze można zablokować w swoim modzie je. A na pewno teraz kolidują mniej (także z lego) tym, że mogą używać hooki jako PATCH.
Pakiety skryptowe mają jeden największy problem, a mianowicie BARDZO SŁABE informowanie o błędach.

Możesz w skryptach zrobić coś takiego i nie będzie błędu, a to jest nawet błąd z podstawowych skryptów:
if(zmienna)
{
    var int zmienna; zmienna = 12321;
};
Pakiety skryptowe czasem dodają chociaż call stack, ale nadal to się wyświetla dopiero, gdy dany błąd nastąpi i wywali całkiem grę.
Nawet w lego przez parę lat był wyciek pamięci z permmema i dopiero w tym albo tamtym roku to naprawili twrócy, a błędów tego typu było też trochę innych.
I to jest największa według mnie bolączka pakietów skryptowych, w c++ masz lepsze możliwości debugu (jeżeli oczywiście chcesz z nich korzystać).

Pakiety skryptowe oczywiście nie mają samych minusów, jednak union raczej ma plusów więcej, dużo bardziej komfortowo się kod pisze, dużo częściej trzeba korzystać z różnych deassemblerów z pakietami skryptowymi, niż z unionem, np. nawet jak chcesz wywołać głupią funkcję z silnika, to musisz mieć jej adres z pamięci i jeszcze powywoływać w odwróconej kolejności argumenty, które też często musisz z różnych innych źródeł znaleźć.
Z unionem też, jeżeli będziesz chciał robić głębokie zmiany w silniku, to musisz trochę przy takich narzędziach spędzić czasu, jednak częstotliwość ich używania jest dużo mniejsza.
Jednak jeżeli się nie ma doświadczenia z programowaniem, to lepiej raczej korzystać z gotowych rozwiązań na pakietach skryptowych, które przez lata powstały w setkach.

Dzieje khorinis są na unionie, ale ogólnie to dużo modów raczej nie ma na unionie, bo modderzy są przyzwyczajeni do starych rozwiązań i korzystają z dziury w parserze,tak samo jak Splash :>
 
while(false) do();

Splash

Splash

Moderator
posty4167
Propsy3369
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Splash, Tobie się nawet nie chce zainstalować visual studio, aby zrobić plugin XD
Na obecnym komputerze mam Visual Studio zainstalowane od dwóch lat

Cytuj
modderzy są przyzwyczajeni do starych rozwiązań i korzystają z dziury w parserze,tak samo jak Splash :>
Nie pamiętam kiedy ostatni raz bawiłem się w modding tej gry, pomijając sprawdzenie jakiegoś pomysłu
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Cytuj
Pytanie: do uniona przed jego wgraniem coś potrzeba ?
Union bez pluginów jest po prostu SystemPackiem w wersjach nowszych od 1.8, więc musisz jedynie zainstalować patch Gothic 2.6 (fix) oraz GothicStarter.

Cytuj
i czy np taki mod jak Randomizer jest na ikarusie zrobiony czy unionie ?
Ikarus + LeGo

Cytuj
ikarus to taka hmm brudna forma rozbudowy silnika
To nie jest żadna rozbudowa, ponieważ nie dodaje on nic nowego. Pozwala jedynie za pomocą luki w parserze skryptów uzyskać dostęp do pamięci, a tym samym wykorzystać praktycznie wszystkie możliwości silnika z poziomu samych skryptów. Ale poszerzyć jego możliwości już nie. Rozbudować możesz go na przykład poprzez wstrzyknięcie kodu z własnej dll-ki. Ikarus ma jedynie możliwość ładowania plików dll, ale zwykły loader każdy może sobie zrobić w kilka minut. Przykładowy kod łatwo znaleźć w internecie.

Cytuj
że union lepszy bo pozwala własne pluginy pisać
To, że pozwala to jedna sprawa. Ale istotne jest też to kto ten plugin tworzył. Widziałem kody źródłowe paru pluginów pewnych osób i mogę z pewnością stwierdzić, że z użyciem pakietów skryptowych zrobiłbym to lepiej... Istnieje też ryzyko konfliktów niektórych pluginów, co zresztą nietrudno zauważyć na niektórych gothicowych serwerach Discord czy facebookowych grupach. Ludzie potrafią mieć nasrane kilkadziesiąt pluginów, a potem pytać czemu gra się sypie.

Cytuj
bo niby union nie ma limitów
To C++ nie ma limitów. W tym zakresie Union oferuje jedynie loader dynamicznych bibliotek, trochę gotowych rozwiązań ułatwiających pracę i w pełni zreversowane klasy. To co chcesz zrobić nie jest zależne od Uniona, tylko od twoich umiejętności. Jak jesteś na tyle zdeterminowany, to możesz nawet zmienić API renderujące z DirectX 7 na DirectX 12 lub Vulkan i dodać sobie do tego ray tracing, wielowątkowość i inne pierdoły.

Splash, Tobie się nawet nie chce zainstalować visual studio, aby zrobić plugin XD
Niektóre rzeczy jest łatwiej zrobić na pakietach skryptowych, ale to tylko, że powstało X gotowych rozwiązań np. z Lego.
Ale za to inne łatwiej zrobić unionem, bo masz całe API silnika w c++ gotowe, więc też nie widzę sensu robić swojego, jeżeli chcesz zrobić moda, a nie nauczyć się, w jaki DOKŁADNIE sposób silnik funkcjonuje.
Parę pluginów jest napisanych w słaby sposób, ale to nie wina samego pakietu, a twórców.
C++ będzie zawsze szybsze, jeżeli napiszesz optymalnie kod, ikarus ma z tą szybkością problem dosyć widoczny,
jeżeli dużo się go wykorzystuje, a to pokazywał choćby permem, który przy sporej ilości obiektów wczytywał 2 minuty grę (to być może jest już zoptymailowane trochę, ale nadal raczej to nie jest idealne).
A to czy poszczególne pluginy kolidują to już nie wiem co to za problem, ikarus też ma ninję i ona także może kolidować, zawsze można zablokować w swoim modzie je. A na pewno teraz kolidują mniej (także z lego) tym, że mogą używać hooki jako PATCH.
Pakiety skryptowe mają jeden największy problem, a mianowicie BARDZO SŁABE informowanie o błędach.

Możesz w skryptach zrobić coś takiego i nie będzie błędu, a to jest nawet błąd z podstawowych skryptów:
if(zmienna)
{
    var int zmienna; zmienna = 12321;
};
Pakiety skryptowe czasem dodają chociaż call stack, ale nadal to się wyświetla dopiero, gdy dany błąd nastąpi i wywali całkiem grę.
Nawet w lego przez parę lat był wyciek pamięci z permmema i dopiero w tym albo tamtym roku to naprawili twrócy, a błędów tego typu było też trochę innych.
I to jest największa według mnie bolączka pakietów skryptowych, w c++ masz lepsze możliwości debugu (jeżeli oczywiście chcesz z nich korzystać).

Pakiety skryptowe oczywiście nie mają samych minusów, jednak union raczej ma plusów więcej, dużo bardziej komfortowo się kod pisze, dużo częściej trzeba korzystać z różnych deassemblerów z pakietami skryptowymi, niż z unionem, np. nawet jak chcesz wywołać głupią funkcję z silnika, to musisz mieć jej adres z pamięci i jeszcze powywoływać w odwróconej kolejności argumenty, które też często musisz z różnych innych źródeł znaleźć.
Z unionem też, jeżeli będziesz chciał robić głębokie zmiany w silniku, to musisz trochę przy takich narzędziach spędzić czasu, jednak częstotliwość ich używania jest dużo mniejsza.
Jednak jeżeli się nie ma doświadczenia z programowaniem, to lepiej raczej korzystać z gotowych rozwiązań na pakietach skryptowych, które przez lata powstały w setkach.

Dzieje khorinis są na unionie, ale ogólnie to dużo modów raczej nie ma na unionie, bo modderzy są przyzwyczajeni do starych rozwiązań i korzystają z dziury w parserze,tak samo jak Splash :>


Nie nie, mi chodzi o proste rzeczy typu nowe czary, telepory, zbroje, dialogi zadania, troche losowości, respawny, i bronie którę mają różne działania :) wiec chyba nie jest to grube modyfikowanie silnika, dla mnie gothic ma dobry sam w sobie system rozgrywki - troszkę zmusza do robienia zadań bo wiadomo bez stat to nic się nie zrobi ;)
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty380
Propsy172
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Pytanie brzmi na ile te rzeczy będą proste względem oryginału, które masz w głowie.
Naprawdę sporo można zrobić nawet na podstawowych skryptach, ale niektórych rzeczy nie przeskoczysz.
Ostatecznie to polecam przetestować to i to oraz samemu zdecydować.
 
while(false) do();

Wixor

Wixor

Użytkownicy
posty12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Pytanie brzmi na ile te rzeczy będą proste względem oryginału, które masz w głowie.
Naprawdę sporo można zrobić nawet na podstawowych skryptach, ale niektórych rzeczy nie przeskoczysz.
Ostatecznie to polecam przetestować to i to oraz samemu zdecydować.

Dziękuje za radę :) jednak jak wspomniałem ostatni raz z modowaniem gothica miałem doczynienia z 10 lat temu jak nie więcej (albo i wcześniej potem kupiłem gothica w wersji kolekcjonerkiej G1,G2+NK), więc czuje pp że union mnie przerośnie troszkę :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry