Spacer G1 Crash 2256 7

O temacie

Autor RKM

Zaczęty 16.03.2021 roku

Wyświetleń 2256

Odpowiedzi 7

RKM

RKM

Użytkownicy
posty73
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Sprawa wygląda tak że gdy w spacerze poruszam się po starym obozie wywala mi spacera.

Świat był edytowany i łączony Macrosem, ingerencja w podłoże dotyczyła tylko surface.3ds, robiłem to w blenderze.

Gdy już włącze ładowanie świata wywala mi coś takiego:

Następnie po chwili przebywania w SO:

Na koniec wywala Acess Violation:

Mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
To jest spowodowane tym, że masz w meshu świata obiekty, które nie są z nim połączone, co nie jest dozwolone w Gothicu. Czyli jak masz powiedzmy mesh domu 3D, a jest on osobnym modelem "położonym" na meshu świata, to nie będzie już to tak działać.

RKM

RKM

Użytkownicy
posty73
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Czyli mam rozumieć że będę musiał po prostu połączyć blenderem vobki z podłożem i powinno być dobrze? W sumie to odpalając Gothica i wchodząc do SO zauważyłem że w miejsca gdzie są bramy pojawiły się "niewidzialne ściany" które zatrzymują npcy, to również spowodowane jest przez to samo?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
"Vobki"? Vobki są wtedy, gdy je dodasz w spacerze osobno, na przykład jakieś modele krzaczków etc, a nie wtedy, jak są w meshu świata. Co do tego drugiego - nie rozumiem za bardzo.

RKM

RKM

Użytkownicy
posty73
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Tak vobki, w sensie użyłem tego jako ogólnego sformułowania, z racji że przykładowo jakieś domki wstawiłem sobie jako obiekt zCVob zamiast łączyć z podłożem. Teraz wychodzi na to że będę musiał naprawić swoje błędy i scalić je w blenderze z podłożem, problem w tym że w blenderze nie będę widział gdzie mam waypointy itp. W kwestii tego drugiego chodzi o to że jak wchodzę do starego obozu to npc przy bramie z reguły ustawiali się na swoje pozycje, teraz tego nie robią tylko wykonują animacje ruchu ale są cały czas w miejscu bo blokuje ich niewidzialna ściana, to samo jest z bezimiennym, nie może wejść do obozu bo coś go blokuje, dodam jeszcze że jak podczas gry jestem w SO to świat zachowuje się dziwnie tj. polygony w niektórych miejscach znikają i pojawiają się na zmianę. Problem dotyczy tylko starego obozu, właśnie dlatego wydaje mi się że to może chodzić o coś innego niż sposób w jaki wstawiałem obiekty 3ds ponieważ wcześniej miałem ich wystawionych dużo więcej niż obecnie i działało normalnie zarówno w spacerze jak i w grze, jedyną różnicą między tamtym okresem a tym jest edycja surface.3ds blenderem i połączenie świata Macrosem.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Strasznie kombinujesz. Wp się łączą ze sobą same, gdy użyjesz macrosa (na ścieżkach).

RKM

RKM

Użytkownicy
posty73
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Nic nie kombinuje, jedynie szukam odpowiedzi. Chodzi mi bardziej o to że skoro nie wstawia się obiektów 3ds w spacerze tylko w trzeba je połączyć z modelem świata, więc w blenderze będe musiał dodać domki w tych samych miejscach w których robiłem to w spacerze, dodałem tam również wp które są połączone. Chodzi o to czy jest jakiś sposób żeby wstawić wszystko w tych samych miejscach, widziałem w blenderze opcje importu .ZEN ale pytanie czy ta opcja działa i czy z poziomu pliku zen będę mógł robić edycje podłoża.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
W spacerze dodaje się mniejsze obiekty jak moby (obiekty interaktywne) czy małe voby dekoracyjne (krzaki, beczki), a nie całe budynki.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry