Tak vobki, w sensie użyłem tego jako ogólnego sformułowania, z racji że przykładowo jakieś domki wstawiłem sobie jako obiekt zCVob zamiast łączyć z podłożem. Teraz wychodzi na to że będę musiał naprawić swoje błędy i scalić je w blenderze z podłożem, problem w tym że w blenderze nie będę widział gdzie mam waypointy itp. W kwestii tego drugiego chodzi o to że jak wchodzę do starego obozu to npc przy bramie z reguły ustawiali się na swoje pozycje, teraz tego nie robią tylko wykonują animacje ruchu ale są cały czas w miejscu bo blokuje ich niewidzialna ściana, to samo jest z bezimiennym, nie może wejść do obozu bo coś go blokuje, dodam jeszcze że jak podczas gry jestem w SO to świat zachowuje się dziwnie tj. polygony w niektórych miejscach znikają i pojawiają się na zmianę. Problem dotyczy tylko starego obozu, właśnie dlatego wydaje mi się że to może chodzić o coś innego niż sposób w jaki wstawiałem obiekty 3ds ponieważ wcześniej miałem ich wystawionych dużo więcej niż obecnie i działało normalnie zarówno w spacerze jak i w grze, jedyną różnicą między tamtym okresem a tym jest edycja surface.3ds blenderem i połączenie świata Macrosem.