MACROS- Nakładanie się światów G1 3650 3

O temacie

Autor RKM

Zaczęty 9.03.2021 roku

Wyświetleń 3650

Odpowiedzi 3

RKM

RKM

Użytkownicy
posty76
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Potrzebuje pomocy z nakładaniem się światów w spacerze. Edytowałem sobie w blenderze surface.3ds, usunąłem kawałek skały i dałem za nią teren, skompilowałem to spacerem i zapisałem jako zen. Następnie użyłem Macrosa żeby połączyć wszystko w całość, łączenie trwało podejrzanie długo, kiedy świat się połączył wygląda to tak jakby stary i nowy model się na siebie nałożyły (kawałek skały który usunąłem nadal jest ale teren dodany za nim również) a sam rozmiar świata jest dwa razy większy niż powinien.

Skrypt Macrosa:
Spoiler
// *******************************
// *          "World"            *
// *******************************
// spacer macro "World create"
reset
set error 3
Load world _work\oldcamp.zen
Load world _work\psicamp.zen
Load world _work\newcamp.zen
Load world _work\freeminecamp.zen
Load world _work\demontower.zen
Load world _work\untitled1.zen
Load world _work\vobki1.zen
compile world outdoor
compile light high
// *******************************************
// *******************************************
// *******************************************
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3475
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Coś namieszałeś. Zeny MUSZĄ być w _work/data/worlds (nie bezpośrednio work, jak u ciebie), z kolei meshe świata MUSZĄ być w _work/data/meshes (dla ułatwienia najlepiej w podfolderze level). Edytujesz po prostu oryginalne, o oryginalnych nazwach, a potem sobie używasz macrosa. Jeśli pozmieniałeś im nazwy (widzę jakieś untitled1 i vobkil, co nie jest nazwami oryginalnymi), to nie ma się co dziwić. Nieskompilowany zen, który wcześniej zapisałeś zawiera informacje o vobach, w tym o meshach, z których ma być łączony świat - i tam na pewno były oryginalne nazwy ypu psicamp,oldcamp etc.

RKM

RKM

Użytkownicy
posty76
Propsy39
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
No w sumie wcześniej nie zmieniałem nazw i działało normalnie, jeśli chodzi o zeny to mam je teraz w nowym folderze w katalogu _work/data/worlds, zmieniłem również nazwy na oryginalne. Teraz pozostaje tylko czekać, niestety spacer dziwnie się zachowuje, strasznie wolno pracuje. Raczej nie jest to wina komputera bo na poprzednim systemie wszystkie operacje typu zapis czy kompilacja przebiegały dość szybko. A jeśli chodzi o plik vobki1.zen to jest to moje drzewo vobów więc z tego co widziałem w poradnikach nazwa może być dowolna.
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty93
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
Redagowałeś oryginalne meszki G1?
Po pierwsze, wyłącz świat.vdf zmieniając jego nazwę.
po drugie, zapisz plik zen w ANSI
po trzecie, otwórz ten plik Zen za pomocą edytora tekstu i poszukaj zCVobLevelCompo:zCVob
w ciągu visual=string: wpisz nazwę_meshes.3ds
W oryginalnym pliku XEN wszystkie 6 zcvoblevelcompo: zcvob ma zapisane następujące meshes:

visual=string:OLDCAMP.3DS
visual=string:PSICAMP.3DS
visual=string:NEWCAMP.3DS
visual=string:FREEMINECAMP.3DS
visual=string:DEMONTOWER.3DS
visual=string:SURFACE.3DS

również wszystkie oczka powinny leżeć w \_work\data\Meshes

Gdy to zrobisz, wykonaj następujące czynności:

Otwierasz zapisany świat w ANSI jako uncompiled
editormode ... sprzątać
Engine-Outdoor
Compile

Twoje oczka zostaną automatycznie zaktualizowane. Potem robisz World-Compile Light
i zapisujesz wynikowy plik Zen. Jeśli wymiary Świata się zmienią, zmieniony 3ds może nie pasować do współrzędnych lub jego rozmiar został zmieniony z powodu niewłaściwego zachowania.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry