GIERA: Gothic II Noc Kruka/Złota Edycja (z CD/DVD czy Steama/GOGa; jeśli w wersji 2.6/2.7)
BIEŻĄCA WERSJA MODA: v2.6.8.1
AUTOR YAUPa: Czudak
UWAGA!!! Spolszczenia dla wersji 2.6 na razie nie ma!!!
W skrócie: KNP/YAUP to jest jeden z tych "staroszkolnych" projektów-dodatków do Nocy Kruka, który początkowo był poprawką tylko dla błędów (jak te "pacze" skryptowe od Fizzbana, czy Lorda Sargona), ale w pewnym momencie wyrósł poza ramy tego założenia. Sama poprawka była od startu skierowana na międzynarodowy "rynek" społeczności Gothica, żeby trafić do jak największej liczby fanów gry, więc wyszła po angielsku, i jest ogólnie znana pod nazwą YAUP (od Yet Another Unofficial Patch).
W szczegółach: KNP powstał w celu eliminacji wielu, mniejszych lub większych, błędów, którymi Noc Kruka jest przesiąknięta w finałowej wersji wypuszczonej przez PB. W obecnej wersji modyfikacja eliminuje ponad 300+ błędów czysto technicznych (jak zła składnia w skryptach, dzięki której można było wpływać na smoki za pomocą "Strachu", czy sprzedawać podwójnie tę samą liczbę mieczy u Harada), wałków kombinatorskich (związanych zwłaszcza z przekazywaniem/dębieniem przedmiotów przy BNach), plus niejasności/niespójności logicznych (jak zmieniające się nazwy ochron przy pancerzach albo latające losowe znaki przy opisach przedmiotów). Zmienia parę rozwiązań i mechanik technicznych oraz fabularnych (jak przy przywoływaniu nieskończonego strumienia stworzeń, czy "skoko-skradaniu"), dospawa tereny za palisadą orków w Górniczej Dolinie (dzięki modyfikacji Wasteland [wskazówka: jest tam trochę pusto, jak nazwa sugeruje]), zmienia źródła obrażeń niektórych potworasów (np. wilki teraz zadają obrażenia kłute, a nie miażdżone, widziadła w pełni zadają obrażenia tylko od ognia itd.), poprawia menu gry (zawierają parę opcji, które były dostępne wcześniej tylko w .INI), dodaje parę postaci tła dla specjalnych możliwości fabularnych (a których brakowało w podstawce), ogarnia system trenowania u nauczycieli (można sobie od razu żreć wszelkie premie z przedmiotów nie czekając na osiągnięcie pewnego pułapu kosztu w PNach) i naprawdę wiele, wiele więcej.
Nie ma za to tutaj nowoczesnych mechanik wprowadzonych przez znane mega modyfikacje, jak głód, pragnienie, udźwig, czy wytrzymałość (albo pasek PDków, tudzież karma u bogów, czy co tam), czy innych MMORPGowych zagrywek.
Dodatkowo, to pierwszy w ogóle mod, który w pełni zaaplikował istniejącą wersję Uniona już od wersji v1.0a w bardzo wczesnym 2019 oraz pierwsze napisane pod niego, a eksperymentalne wtyczki, tym samym stając się pionierską modyfikacją dla wszystkich innych w które grałeś [jak L'Hiver(y), Nostalgic, The Returning(i), VarusBiker, Atariar, Definitive, Odyseja, Guilds, czy Othello], a korzystają z jego dobrodziejstw.
SCREENSHITS:INSTRUKCJA INSTALACJI:Spoiler
Ta instrukcja jest niepodatna na własne "widzimisię" użytkownika, a powstała oparta o doświadczenia z wielu lat kadencji YAUPa. Tzn. można sobie pomijać kroki, czy bawić się we własne konfiguracje, ale to tylko jak ktoś chce robić za technicznego beta testera. Za pryncypium ten mod nie jest kompatybilny z żadnymi innymi łatkami (jak te wspomniane, od Fizzbana, czy IronKeep Community itp.), modkitami/oprogramowaniem/wtyczkami nie Unionowymi (jak Ninja), jakimiś różnymi poprawkami (Final Gothic II EXE, Steam Fix, 4GB Patch itp.), edytorami zmiennych w zapisach gry, czy jakimikolwiek SystemPackami (Union ma wszystko co w nich jest i więcej).
Z powodu nieudokumentowanych procesów instalacyjnych, znany menadżer modów, Spine, jest mocno odradzany i niezalecany na jakimkolwiek etapie instalacji.1. Pobierz instalator
Yet Another Unofficial Patch v2.6.8.1 (1 GB), "podążaj" za instrukcjami na ekranie.
2. Odpal przez skrót w menu Start i grej.
LISTA ZMIAN:Spoiler
Najnowsza wersja jest zawsze w najnowszym instalatorze. Pobierz, zainstaluj, potem poszukaj w głównym katalogu. Albo zwizytuj serwer tego moda na Discordzie i szukaj w sekcji #changelog. Elo.