[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1G 137817 219

O temacie

Autor lucki666

Zaczęty 23.10.2020 roku

Wyświetleń 137817

Odpowiedzi 219

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Achajos

Cytuj
1 pytanie do Ciebie - modyfikowałeś zasięgi ataków mobów? Domyślam się że broni białej na pewno, ale zauważyłem częsty bug odnosnie walki na mistrzowskim(60%+) poziomie - niektórzy przeciwnicy będący w zasięgu nie zostają trafieni przy szybkim wymachiwaniu miecza w combosie, PRZY CZYM ten problem występował jedynie przy atakach A i D, przy W atak zawsze trafiał.

Przy zasięgu potworów nie majstrowałem. Nie trafienie może być spowodowane zmianą zasięgu broni bohatera. Te z największym zasięgiem są zarezerwowane dla najlepszych broni. No i zawsze chyba było tak, że ataki na boki A-D mają mniejszy zasięg niż ten w przód W, bo po prostu animacja wysuwa do przodu bohatera, tym samym zwiększając zasięg.

Cytuj
2) Rozumiem że mod miał być polską odpowiedzią na returninga? Jest kurewsko trudno przez zmiany w ekonomii - zostałem czeladnikiem Mateo i o ile już wiem jak w następnym gameplauy szybko zdobyć armor obieżyświata, tak raczej się tego nie podejmę gdyż nie da się u Matea zarobić na życie. Domyślam się że harad/Bosper czy nawet Throben są jak za dawnych czasów, przynosisz item dostajesz nagrode. Constatnino płaci za trofea, co jest super. Ale grając u Matea niestety jest tragedia. Mikstury są drogie - pieniędzy nie ma, roślinek o wiele mniej, no nie ma się czym leczyć. Jest to PIERWSZA modyfikacja w której musiałem pożytkować się F8 w celach leczenia.

Zawszę czuję ukłucie, jak ktoś porównuję Gothic 2 Plus do Returninga, bo nigdy w niego nie grałem - a nawet więcej, uważam, że to już nie Gothic. Ekonomię uważam za udaną w modyfikacji, bo ilę o złoto ciężko to fakt, to mimo wszystko grę można przejść w zasadzie prawie nic nie kupując, bo ważne przedmioty można samemu zdobyć zwyczajnie eksplorując. Matteo jest bardzo podobnie zbalansowany, jak pozostali mistrzowie w pozyskiwaniu złota. U Matteo sprzedajesz wytworzone pancerze, gdy już stworzysz lepszy -  w ten sposób pozbywasz się 4 zbroi za 600, 1100, 1800, 2400 złota, zyskując 5900 - i w tych okolicach zyskasz za skóry u Bospera, miecze Harada czy trofea Constantino. Thorben jest specyficznym mistrzem, ponieważ u niego nie dostajesz bezpośrednio złota, lecz samemu tworząc menzurki, wytrychy, puste kamienie runiczne, strzały zwykłe, magiczne, bełty zyskujesz materiały, które normalnie musiałbyś kupić.
W orginale uważam, ze wszystkiego było za dużo, kasa sypała się z nieba i nie miałeś co z nią zrobić. Tutaj warto inwestować w pozyskiwanie trofea, aby mieć większe dochody - duże dochody.
Dla przykładu, ze można obejść się niemal bez kupców w modyfikacji odeślę cię do mojej jeszcze niekompletnej serii jak przechodzę grę magiem, niczego nie sprzedając i utrzymując się tylko z tego co znajdę lub stworzę.

https://www.youtube.com/watch?v=NtGUhuhSmFw


A jeśli chodzi o leczenie, to przeszedłem modyfikację z 10 razy i nie musiałem kupować roślin czy mikstur u kupców. Tworzyłem je z tego co samemu znalazłem. Ale biorę tez pod uwagę, że znam bardzo dobrze grę i po prostu może dzięki temu iść mi nieco lepiej. Do jakiegoś stopnia przyznam ci rację, że leczenia może być delikatnie za mało, bo oglądałem kilku stremerów i też mieli z tym w niektórych momentach problem, chodź powód był raczej prozaiczny -  zwyczajnie próbowali na siłę pokonać słabszym bohaterem silniejszych przeciwników, przez co tracili mnóstwo mikstur. W każdym razie zamierzam dodać odrobinę więcej roślin w najbliższej aktualizacji.

Cytuj
3) Jesteś fanem Goblin Slayera? Tak jak w Retardingu motywem przewodnim modyfikacji były "Szkielety" w każdej możliwej mieszance genetycznej z demonami czy innymi debilami tak tutaj mamy gobliny. Są praktycznie wszędzie, co nie jest jeszcze jakimś wyzwaniem nie wiadomo jakim - problem pojawia się przy spotkaniu z elitarnymi. Są co najmniej dwa, zawsze. Biją niczym taran oblężniczy, do tego okrążają i często nie reagują na stunlocka - kolejne odniesienie do Returning? Zaś dwa gobliny na dole kopalni w drodze do GB to już w ogóle katorga.

Gobliny są dobre, bo jest ich kilka rodzajów i można je dopasować do różnych etapów fabularnych. Gobliny elitarne są mocne, bo ich przeznaczenie jest dla doświadczonych bohaterów z poziomem 25+ przy dobrze rozwiniętej postaci. Nikt nie każde graczowi w słabszej zbroi i o niskiej sile ich zabijać, bo na nich natrafił. Gobliny są na tyle dobrymi przeciwnikami, że nie ma sposobu, jak w przypadku innych potworów, że można ich zabić bez utraty życia znając na nich sposób lub uderzając we właściwe tępo. One zazwyczaj są w grupie i biegają chaotycznie, dlatego podejmując walkę, trzeba mieć odpowiednio rozwiniętą postać a nie liczyć na szczęście.
A elitarne gobliny w kopalni nie trzeba zabijać przy pierwszym przejściu - nawet nie pomyślałem, że ktoś będzie zamierzał to robić. Można pójść inną odnogą szybu, zanurkować pod wodą i wyjść innym przejściem całkowicie ich pomijając.

Cytuj
6) Czy moby biją mocniej czy mi się wydaje? Early game bez środków na leczenie to katorga.

Potwory mają lekko zmodyfikowanie statystyki, lecz raczej symbolicznie. Moby nie bija mocniej, a pancerze mają mniej obrony o +-15%, więc dostajesz więcej obrażeń.
Tak jak pisałem ci wcześniej, dojdzie trochę więcej roślin w kolejnej aktualizacji i leczenie z kapliczek, snu, od Vatrasa i Sagity będzie leczyło pełnię zdrowia.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cześć. Przechodziłem moda na wersji 1.1a, teraz wrzuciłem 1.1b i nie działa mi save. Pasek wczytuje się do końca i tyle, cały czas zostaję w ekranie ładowania.
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cezarr Najprawdopodobniej różne wersje mają lekko zmodyfikowane światy i teraz gra nie potrafi wczytać nowej zmiany. Wersja 1.1a nie rożni się aż tak mocno od 1.1b. Jeśli nie chcesz tracić zapisu to graj na 1.1a.
Podrzucam ci link 1.1a gdybyś już nie miał plików, bo link do niej już podmieniłem w poście.
https://drive.google.com/file/d/1rgPqR5M3XhqxGSBzhNkfpGISGNX3Xgq8/view?usp=sharing

a jeśli mimo wszystko chcesz zacząć od nowa to odsyłam cię do świeżej wersji 1.1c
https://drive.google.com/file/d/1TtkrAS_pnte5uXyNhcnVmvxKTbIV4quY/view?usp=sharing

Post połączony: 2021-10-17, 22:24
Wersja 1.1c dostępna.

Zmiany/poprawki:
- Dodano kilka nowych połaci roślin do znalezienia w każdej lokacji.
- Zmniejszono ceny mikstur życia, many oraz roślin o około 30%.
- Gulasz oraz portawka przywracają 70 życia zamiast 65.
- Leczenie ze snu, kapliczek, Vatrasa oraz Sagity przywraca pełnię zdrowia.
- Dopiero po zabiciu Baala Tondrala w dawnym obozie Bractwa, pojawia się Szata czciciela Innosa.
- Naprawiono błąd, w którym Baal Tondral był niewrażliwy na magię.
- Przywołańce smoków zostali zamienieni tak, aby one same nie mogły ich trafić kulą ognia.
- Alternatywne składniki ekstraktu i eliksiru życia oraz many są teraz dużo bardziej opłacalne.
- Rzadkie potwory gonią bohatera nie dłużej niż 20 sekudn.
- Dexter posiada dodatkowe kwestie dialogowe z klasycznego Gothic 2, które zostały usunięte w Nocy Kruka.
- W skrzyni za kratą w posiadłości na wybrzeżu można znaleźć skarby.
- Naprawiono niedopatrzenie, w którym po zabiciu/pokonaniu Diego, Gorna, oraz Biffa pozostawało sporo eliksirów życia.
- Naprawiono literówkę przy zadaniu o wargach dla Elireny, która błędnie wysyłała bohatera na pola Orlana zamiast Onara.
- Poprawiono opis w ilości wymaganej czarnej rudy run 6 kręgu podczas tworzenia.
- Paladyn Parcival uczy many do 275 zamiast 250.
- Cipher i Rod w Górniczej dolinie polują prawidłowo na rzadkiego Smoczego zębacza i nie pomagają przy smoku w dawnym obozie Bractwa.
- Bandyta Świstak posługuje się bronią "bogato zdobioną".
- W Jarkendarze można natrafić na ciało Wrzoda.
- Poprawiono literówkę pancerz Nordmorczyka na Nordmarczyka.
- Zbroje bandytów noszone przez Maga ognia zapewniają regenerację many 1/3 sekundy zamiast 4.
- W jaskini Juana znajduję się grog, który zabrał zamordowanym piratom.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jesteś w stanie przedebugować co jest nie tak i poprawić jak wyślę ci swojego save?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cezarr Nie jestem w stanie zrobić takich rzeczy. Tak jak pisałem, pobierz 1.1a i graj dalej.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ok to pytanie czy robisz jeszcze jakieś poprawki/dodatki czy 1.1c to będzie ostateczna wersja? Jednak interesują mnie zmiany z 1.1b oraz c, a nie wiem czy po drodze nie będzie wersji d itd ;)
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cezarr
W najbliższych miesiącach na pewno nie będzie kolejnej wersji. Tak na prawdę największa różnica była między wersją 1.0, a 1.1. Kolejne A, B,C to już tylko takie drobne poprawki.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Cezarr

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#107 2021-10-19, 19:40(Ostatnia zmiana: 2021-10-19, 19:55)
Dlaczego mając dwie kości goblina, lagę oraz kamień runiczny pokazuje mi przy próbie stworzenia runy przywołania szekieleta-goblina, że mam za mało składników?
EDIT: zapomniałem o zwoju...
 

Achajos

Achajos

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@lucki666

Dzięki za odpowiedź.
Nie było moim celem ukłucie, po prostu widzę sporą zależność - wykorzystywanie np. ze skyrima tekstur, właśnie te gobliny(szkielety) czy poziom trudnosci który zaczerpnięto z serii Souls(którą uwielbiam, ale dlatego że silnik pozwala na to na co pozwala).
Co do healingu - nie wiem czy dodawanie roślin coś zmieni, bo nie o to chodziło - rzeczywiście mam ich w brud i z nich nie korzystam bo...nie wyszkoliłem się w alchemii, no i własnie - dlaczego niby powinieniem, skoro gram tępym łowcą smoków który walczył w zwarciu/dystans z kuszy i tyle ;)
Wielkim zaskoczeniem była dla mnie walka z Bagiennym Smokiem którą zostawiłem na koniec, teleportacja z nieba ciphera i roda którzy pomagają w walce była śmieszna i w sumie całkiem pomocna. Smoki podboostowane, dmg większy, chociaż usunąłeś ten pierdzielony regen hapa, więc w sumie jest w miarę fair(no może za wyjątkiem summonów które często fixują się bezpośrednio za plecami bohatera od razu gotowe do ataku - przy golemach to potrójny problem).
Co do Matea masz rację - tylko że wczesne zdobycie skór na pancerze, kości szkieletu(!) czy białej perły do oiezyświata jest niezwykle trudne, a jestem weteranem tej gry. Oczywiście już wiem gdzie ich szukać, zarówno białych jak i czanych, ale za 1 razem bieganie i męczarnia z tym dmg od mobów to było coś. Rzeczywiście, na end game porobiłem armoorów u matea i je posprzedawałem, można na tym zarobić sporo, z tym że tak jak mówiem - ekonomia early game trochę boli, dla nowego gracza może być po prostu zbyt ciężko. Ale sądzę że tej modyfikacji dal własnie nowego gracza nie przygotowałes lecz dla starych wyjadaczy, czyż nie?

Własnie otrzrymałem "tajemniczy list" który jest
Spoiler
lokalizacją zardzewiałych skrzyń i drzwi - o ile się nie mylę?
. Jednakże pewne oznaczenia jak "Grań" czy "Bgłogosławione miejsce(chyba dobrez zapamiętałem?)" są raczej nie do rozwikłania, o ile się tam już nie trafiło.

Duchy - heh, wielkim zaskoczeniem było dla mnie ponowne spotkanie obu Magnatów, a zboostowany Kruk ze Szponem miecie straszliwie, plus ten jego summon, w sumie tutaj nie ma co narzekać. Jest ciekawie. Są jeszcze inne duchy?

Znalazłem dziwny bug w grze, właściwie dwa. Postaram się je nagrać w następnym gameplayu, mianowicie :
#1 - farma sekoba, rozmowa z tillem. Po rozmowie o Bronku dookoła tila spawnują się ok 5 m nad ziemią dorosłe polne bestie, natępnie oczywiście spadają na swe nogoczułki i spuszczają rolnikom wpierdol. Po wczytaniu gry wydarzyło się to ponownie, ale po odczekaniu kilku minut i zagadniu po ponownym uruchomieniu gry - już nie.
#2 świątynia z obozu bractwa, zabicie bossa golema wyświetla - jak zawsze - info o pozostałych potworach. W moim przypadku było to 5. Następnie połozyłem się spać w świątynii na łóżku w środkowej komnacie. Po przebudzeniu pojawił się napis : Pozostałe rzadkie potwory - 4". Nie wiem który mi "umarł na zawał".

Część wskazówek w sprawie zleceń lowieckich jest bardzo nieintuicyjna, jak zresztą ktoś wspomniał o 4 roździale i firewaranach. Ja obecnie szukam mobów ze zlecenia bodajże właśnie tego : zębacze i warany, info o dwóch zawalonych wieżach na południu w ogóle się nie sprawdziło, przeleciałem całą mapę "na capslock + K" i nic, żadnego badziewia mi nie podświetliło. Jakieś sugestie?

A co do zasięgu broni - tak, w był zawsze dalszy. Ale często stojąc przy mobku, machając szybko A/D i tak zdarza się nie trafić. Czy modyfikowałeś odporność na oszołomienie/stunlock? Czasem ork normalnie oszołomiony uderzeniem bohatera i tak zadaje dmg, być może to też bug? Sprawdzę jutro w oryginale NK czy tak było.

Cóż, ja wytłukłem większość elitów w 2 roździale (szczególny fun miałem z golemem z dolinki quentina oraz czarnym trollem od kamienia i na końcu wielkim, błękitnym cieniostworem z klasztoru. Te 3 walki były chyba najtrudniejsze.

Po wizycie w Wolnej Kopalni nie spodzeiwałem się wiele, w końcu napisałes że nic tam nie ma. A jednak miałem przyjemność wpaść na bossa Panter oraz wojownika cienia :D

Cóż, ogólnie gra się bardzo przyjemnie, tzn sporo nerwów i kurew puściłem przy tej grze, np dlaczego nie działa u mnie regeneracja many na żadnej szacie prócz szaty wody(tej którą noszą magowie w jarkendarze).

Czy Baal Tondral miał być NPC? Czy ma mieć jakieś kwestie? Nie pojawia się info po zabiciu jakoby był elitem, nie jest agresywny i do tego napierdziela się ze swoimi własnymi summonami(ale to widzę że już ogarnięte).

To chyba wszyskie uwagi, więcej jakichś dziwnych buggów nie spotkałem, najwięcej irytacji sprawia fakt iż większość mobów potrafi walnąć "spoza" zasięgu jednocześnie my tracimy ich pasek HP - i kończy się to tak że nie możemy ich w ogóle dotknąć stojąc twarza w twarz.

I na koniec pytanie - czemu podmieniłeś animacje picia miksutr o trwałym efekcie oraz mikstur szybkości? O tych 1 się domyślam, zapewne w celu uniknięcia buggowania, ale 15 sekundowe picie mikstury szybkośći w trakcie walki zawsze skończy się śmiercią.

Pozdrawiam i płynę na Irdorath.
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Achalos

Cytuj
Wielkim zaskoczeniem była dla mnie walka z Bagiennym Smokiem którą zostawiłem na koniec, teleportacja z nieba ciphera i roda którzy pomagają w walce była śmieszna i w sumie całkiem pomocna. Smoki podboostowane, dmg większy, chociaż usunąłeś ten pierdzielony regen hapa, więc w sumie jest w miarę fair(no może za wyjątkiem summonów które często fixują się bezpośrednio za plecami bohatera od razu gotowe do ataku - przy golemach to potrójny problem). 

Masz rację, do tych wniosków sam doszedłem po jakimś czasie. Jest już wydana wersja 1.1c, w której Cipher i Rod nie pomagają z bagiennym smokiem. Ich przygoda kończy się przy rzadkim smoczym zębaczu.
Kamiennych oraz bagiennych golemów zastąpiłem już innymi potworami, bo byli problematyczni zarówno z odpychajacym uderzeniem, jak i dlatego, że smok mógł trafić ich kulą ognia.

Cytuj
ekonomia early game trochę boli, dla nowego gracza może być po prostu zbyt ciężko. Ale sądzę że tej modyfikacji dal własnie nowego gracza nie przygotowałes lecz dla starych wyjadaczy, czyż nie?

Tak. Modyfikacja jest bardziej dla starych weteranów. Nie brałem pod uwagę, że do Gothica, a tym bardziej od razu z modyfikacją przyjdą nowe osoby.

Cytuj
Są jeszcze inne duchy?

Duch Lotara oraz Lance'go - ale z nimi nie można walczyć.

Cytuj
#1 - farma sekoba, rozmowa z tillem. Po rozmowie o Bronku dookoła tila spawnują się ok 5 m nad ziemią dorosłe polne bestie, natępnie oczywiście spadają na swe nogoczułki i spuszczają rolnikom wpierdol. Po wczytaniu gry wydarzyło się to ponownie, ale po odczekaniu kilku minut i zagadniu po ponownym uruchomieniu gry - już nie.

Te bestie powinny się pojawić w pobliżu farmy, gdy pierwszy raz dajesz podczas rozmowy z Tillem "Koniec". Jestem świadomy, że któryś z farmerów może przy tym zginąć.

Cytuj
#2 świątynia z obozu bractwa, zabicie bossa golema wyświetla - jak zawsze - info o pozostałych potworach. W moim przypadku było to 5. Następnie połozyłem się spać w świątynii na łóżku w środkowej komnacie. Po przebudzeniu pojawił się napis : Pozostałe rzadkie potwory - 4". Nie wiem który mi "umarł na zawał".

Nie wiem co mogło się stać, że któryś rzadki potwór zginął bez twojego udziału. Osobiście przy kilku przejściach nie zdarzyło mi się to, ale podczas testów wiem, że gra pozwala, żeby osobnik się utopił i gra zaliczała go.

Cytuj
Część wskazówek w sprawie zleceń lowieckich jest bardzo nieintuicyjna, jak zresztą ktoś wspomniał o 4 roździale i firewaranach. Ja obecnie szukam mobów ze zlecenia bodajże właśnie tego : zębacze i warany, info o dwóch zawalonych wieżach na południu w ogóle się nie sprawdziło, przeleciałem całą mapę "na capslock + K" i nic, żadnego badziewia mi nie podświetliło. Jakieś sugestie?

Na pewno nie chciałem, aby było powiedziane wprost, gdzie szukać celu zlecenia, lecz aby przeczesać kawałek terenu. Ogniste jaszczury są w miejscu, gdzie był Diego w 2 rozdziale -naprzeciwko jego kotliny znajduje się wieża.

Cytuj
A co do zasięgu broni - tak, w był zawsze dalszy. Ale często stojąc przy mobku, machając szybko A/D i tak zdarza się nie trafić. Czy modyfikowałeś odporność na oszołomienie/stunlock? Czasem ork normalnie oszołomiony uderzeniem bohatera i tak zadaje dmg, być może to też bug? Sprawdzę jutro w oryginale NK czy tak było.

W tym zakresie niczego nie zmieniałem.

Cytuj
np dlaczego nie działa u mnie regeneracja many na żadnej szacie prócz szaty wody(tej którą noszą magowie w jarkendarze).

Tak jak jest napisane w szacie - "daje regenerację many magowi". A z tego co wydedukowałem, ty grasz łowcą smoków. Nic dziwnego, że nie działa.

Cytuj
Czy Baal Tondral miał być NPC? Czy ma mieć jakieś kwestie? Nie pojawia się info po zabiciu jakoby był elitem, nie jest agresywny i do tego napierdziela się ze swoimi własnymi summonami(ale to widzę że już ogarnięte).

To zwykły przeciwnik. Taki trochę trudniejszy poszukiwacz. Jego rolą było pilnowanie szaty. W wersji 1.1c szata powstaje po jego śmierci.

Cytuj
I na koniec pytanie - czemu podmieniłeś animacje picia miksutr o trwałym efekcie oraz mikstur szybkości? O tych 1 się domyślam, zapewne w celu uniknięcia buggowania, ale 15 sekundowe picie mikstury szybkośći w trakcie walki zawsze skończy się śmiercią.

Czy picie w trakcie walki nie za bardzo ułatwi samą walkę? Musisz pić przed walką, ale liczyć się, że wczytując w trakcie stracisz efekt.

Nie dawno wprowadziłem aktualizację 1.1c - jest tam trochę poprawek i to odnoście leczenia i trochę niższe ceny za mikstury. Jakbyś planował kolejne podejście to polecam.

Dzięki za opinię. I tą pozytywna i krytyczną - dzięki temu mogę przemyśleć dalej pewne kwestie i poprawiać kolejne elementy. Doceniam.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mi coś się zepsuła regeneracja many. Jestem magiem ognia i mam podstawową szatę, która ma regenerować 1 many na 3 sekundy. Niestety nie regeneruje (wcześniej działało). Czy coś trzeba zrobić? Np. jak w Returningu wypić wodę?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cezarr
A używałeś może kodów/konsoli? Czasem gra dziwnie reaguje odnośnie statystyk przy zmianie przedmiotów jak tryb MARVIN jest aktywny. Zdarza się, że np. przy ściąganiu pierścienia itp. premia pozostaje.

Ogólnie zauważyłem, że czasem regeneracja many przy wczytaniu gry nie działa. Należy wtedy wczytać grę raz jeszcze.
Przy zmianie pancerza regeneracja many też potrzebuje około minuty, aby się rozpoczęła prawidłowo przy szatach.

Ale jeśli w ogóle ci nie działa, to zrób tak:
- ściągnij pancerz/szatę - to bardzo ważne, abyś nie miał zbroi na sobie.
- uruchom konsolę MARVIN
- wpisz EDIT ABILITES
- wpisz ATTRIBUTE
- ustaw pozycję 7 = 60
teraz regeneracja powinna działać prawidłowo przy szatach.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Cezarr

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#112 2021-10-24, 22:32(Ostatnia zmiana: 2021-10-24, 23:35)
Mam MARVIN odpalony cały czas (przechodząc grę po raz X nie chce mi się tracić czasu na chodzenie między lokacjami, więc używam K :D ). Twój sposób nie zadziałał.
Powiedz mi jeszcze tylko - jak odblokować teleport na przełęcz po stronie góniczej doliny? Runa zawsze leżała zaraz obok skrótu za mostem gdzie były polne bestie, a teraz już nie wiem co zrobić, żeby odblokować :P

EDIT
Dobra masz rację, po jakimś czasie samo zaczęło działać
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4625
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Mamy 2021 rok weź sobie dograj Uniona i odpowiednie pluginy to będzie miał przyspieszenie x4 zamiast latać z włączonym marvinem.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Mr.Salty

Mr.Salty

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przeszedłem grę parę godzin temu, chciałem się podzielić opinią i uwagami co do moda. Oprócz tego wypiszę autorowi błędy, które wyłapałem. Zaznaczam, że to wersja 1.1b, więc niektóre moje wypociny mogą okazać się nieaktualne, ale do rzeczy.

Plusy moda:
- Walki ze smokami oraz Krukiem to w końcu wyzwanie, musiałem się natrudzić i wczytywać po kilka razy, aby ich pokonać. Było czuć, że są bossami, w przeciwieństwie do podstawki gdzie wystarczyło przyzwać demona/golema, aby zajął się problemem.
- Duża ilość pancerzy, różnią się statystykami obrony przed Broń/Magia, przez co używa się kilku zbrojek, w zależności od sytuacji. (Polecam wybrać się na cmentarzysko orków przed walką ze smokami :P)
Rzadkie potwory. (Mi sie gdzieś 2 bossy uchowały, myślałem, że będą na dworze Irdorath) Niemniej jednak bardzo mi to przypadło do gustu, wydłużyło mi to grę o godzinę/dwie. Nie są one zbyt ciężkie (z wyjątkami), a nagrody adekwatne do włożone wysiłku. Liczę, że autor wstawi może mapę z ich lokalizacją.
- System craftingu pancerzy i przedmiotów jako czeladnicy. Ja wybrałem grę czeladnika Thorbena z myślą o pierścieniu ze Sprintem, cóż, głupi byłem, bo udało mi się go zrobić dopiero w 5 rozdziale.
- Gospodarka jest na poziomie, nie trzeba wykupywać wszystkiego, bo spokojnie starczy wam do końca gry to, co zrobicie i znajdziecie sami. Niepotrzebnie wszystko chomikowałem i skupywałem, przez co skończyłem z OGROMNĄ ilością potek, więc nie bójcie się ich zużywać na bieżąco.
- W miarę odpowiednio dobrany balans. Skończyłem grę na 56lv i było mi wręcz łatwo, gdybym nie farmił wszystkiego. Myślę, że grę można spokojnie ukończyć na około 40 poziomie.
- Imienni bandyci, fajnie było zobaczyć jakieś urozmaicenie i starych znajomych wśród grup bandytów. Jedynie przeszkadzała mi niedopasowana broń (np. świstak z bronią 2h) oraz szkoda, że autor nie poszedł o krok dalej i nie nagrał może jakichś kwestii dialogowych jako smaczków, tak czy siak, na plus.
- Zmiana lokacji Biffa, całe szczęście, że to zostało przemyślane, bo bez niego nie dałbym sobie rady ze smokami + zabiłbym się, gdybym miał po niego biegać co chwilę na początek górniczej doliny.
- Usprawnione okienko informacji, kiedy dostaje doświadczenie i nowe przedmioty.

Minusy:
- Nie opłaca się uczyć języków kapłanów, Kapliczek III poziomiu znajdziesz max po 1 sztuce.
- Kapliczki/Saturas/Sagitta/Łóżka nie leczą całego życia, pytanie, czemu? Gracz zamiast raz pójdzie spać dwa razy.
- Kradzież kieszonkowowa to zmarnowane punkty nauki, jeśli nie idziemy pod zręczność. Max to 600xp (dla najgorliwszych może 1k)
- Mod ewidetnie stworzony pod grę magiem, który w podstawce i tak już jest potężny. Tarcze i kostury, które dają w cholere dodatkowej many. (Dla niektórych może to być fair, gdyż wojownicy i tak dostają od gry Szpon Beliara z którym się biega do końca gry.)
- Tarcze są słabe i nieużyteczne, ponieważ max daje 10 i 30 DEFA na broń/strzały, co nie jest warte 20 punktów nauki. - Dopiero pod koniec gry jak zostały mi zbędne PN to się tego wyuczyłem. Tarcza powinna dawać możliwość blokowania mobów tak samo jak uderzenia mieczy, dopiero wtedy można byłoby to traktować jako 'kolejną' ścieżkę rozwoju, jak np. w modzie Ucieczka. Póki co, tylko przydatne dla magów.
- Eksploracja Khorinis jest niewartościowa, autor nie nagradza zwiedzania każdego zakamarka mimo dodania nowych lokacji co bardzo mnie rozczarowało. (Jarkhendar i Górnicza Dolina to inna bajka, tam warto zwiedzać)
- Nie podoba mi się usunięcie żądeł krwiopicji z obozu bandytów, jeśli ktoś próbuje wykonać questa Meandry Umysły bez tracenia PN, to nieźle się nabiega.
- Podoba mi się, że autor pomyślał o Zombie i ich opancerzeniu, bo jest to fajne urozmaicenie, nie rozumiem jednak, czemu Zombie w pancerzach Paladynów są pochowani w Jarkhendarze, gryzie w oczy.
- Niezrozumiały system kluczy porozrzucany w randomowych miejscach/ciałach w GD, rozumiem, że co autor moda miał na myśli, jednak wydaje mi się, że mógłby to zrobić lepiej.
- 0 exp za piratów i niektórych NPC jak Rod, Cipher czy paladynów i kopaczy w kopalniach rudy.
- Brak autosprintu i brak quick lootingu, mamy rok 2021, to wydaje mi się, że takie funkcję powinny być automatyczne dodane do powstającego moda. (tak jak podpisane zwoje i amulety).
- Pancerze łowców demonów noszone przez strażników miejskich.
- Ulokowanie artefaktów Beliara jest po prostu... głupie, od razu mi się nasunęła myśl, po co miałby chować je na statku?? Lepiej było już wsadzić je wraz z łzami Innosa.

Błędy:
- Trolle spawnią te cholerne gobliny, nawet jeśli nie atakujesz je bugami. Po prostu się tepa albo lata w powietrzu po 2-3 uderzeniach i wywala mi w chuj goblinów.
- Podczas dialogu z Emiratem w Jarkendarze można mu dać pancerz "włuczęgi".
- Szaty magów regenerują manę nawet jeśli nie jesteś magiem.
- Biff nie chce nam pomóc walczyć z Urobosem (chyba, że to zamierzone, to git)
- Baal Taandral z bagna (czy jakoś tak), nie atakuje nas, ani nie ma kwestii dialogowej.
- Duch Kruka nie ma kwestii dialogowej i nie atakuje nas jeśli mamy pancerz bandyty.

W sumie krótko a nawet jeśli było więcej, to już nie pamiętam.

Ogółem mod polecam - zwłaszcza dla osób szukających cięższej gry. Nowi gracze również znajdą tutaj frajdę, o ile wybiorą mod EASY, bo dla doświadczonego gracza poziom standard jest wyzwaniem na początku gry.
 

Cezarr

Cezarr

Użytkownicy
posty38
Propsy2
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy ktoś też ma ten problem (i go rozwiązał), że na DX11 strasznie spowalnia gra jak użyje się np. kuli ognia? Sprzęt mam niewąski, a fps potrafią spaść do i nawet 20-30 z ponad 120, na których cały czas gram.
 

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#116 2021-10-25, 14:07(Ostatnia zmiana: 2021-10-25, 14:18)
Czy ktoś też ma ten problem (i go rozwiązał), że na DX11 strasznie spowalnia gra jak użyje się np. kuli ognia? Sprzęt mam niewąski, a fps potrafią spaść do i nawet 20-30 z ponad 120, na których cały czas gram.

DX11 jest wciąż betą i będzie miał takie problemy jeszcze długo. Pokombinuj w ustawieniach panelu sterowania karty graficznej, bo może AA i AF i parę innych się zazębia w ustawieniach karty graficznej i DX11.

EDYCJA: I jeszcze jedno... jak widzę to pisanie o Marvinach i wtyczkach na Time Speed Up, czy Quicklooting, to już wiem, że tutaj większość wykonuje tzw. "koncert życzeń", gdzie ktoś zrobi im moda pod ich wizję. Mr Author, lepiej zacznij brać grube poprawki na komentarze.
 

mani124578

mani124578

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
U kogo warto zostać czeladnikiem grając jako mag? Czy u Mateo można będzie robić zdroje magiczne? Albo constantino nauczy nas czegoś przydatnego?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty130
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@mani124578
Raczej mniejsze profity będziesz miał jako czeladnik Bospera oraz Harada. Za to pozostali:

- Constantino będzie skupywał od ciebie rzadkie trofea, przez co będziesz miał złoto, a w dodatku nauczy cię nowej receptury na miksturę przyspieszającą regenerację zdrowia.
- Matteo nie nauczy cię wytwarzania szat maga, a jedynie ulepszania tych co już znajdziesz. Niemniej ich statystyki podrosną zaledwie trochę.
- U Thorbena zbyt wiele nie zarobisz, ale za to będziesz mógł sam tworzyć wytrychy, menzurki i puste kamienie runiczne. W dodatku nauczy cię stworzenia pierścienia, który w zamian za złote i srebrne kosztowności będziesz mógł ulepszyć, dzięki czemu będzie miał nawet 5 statystyk.

@Mr.Salty

Dziękuję ci za opinię. Nawet z tych krytycznych podpunktów mogę wyciągnąć wnioski.

Cytuj
- Nie opłaca się uczyć języków kapłanów, Kapliczek III poziomiu znajdziesz max po 1 sztuce.

Tutaj się nie zgodzę. Wydanie 10PN zwróci się zazwyczaj. Ucząc się np. +3 siły oraz +3 broni2H wydasz 12PN, a dodatkowo możesz zyskać jeszcze manę, oraz zręczność. Wszystko zależy jak dużo zwiedzasz i na jakie tabliczki trafisz.

Cytuj
- Kapliczki/Saturas/Sagitta/Łóżka nie leczą całego życia, pytanie, czemu? Gracz zamiast raz pójdzie spać dwa razy.

Wersja 1.1c to poprawia

Cytuj
- Tarcze są słabe i nieużyteczne, ponieważ max daje 10 i 30 DEFA na broń/strzały, co nie jest warte 20 punktów nauki.
Wbrew pozorom ta obrona daje na prawdę sporo. Bo każdy otrzymany atak ma zmniejszoną wartość o obronę tarczy. A ile takich ciosów dostajesz na przestrzeni gry? 2000? 3000?
Albo inny przykład. Masz na tyle obrony, że ork uderzając cię zabiera 30 życia. A mając tarczę 10 obrony tylko 20. Wiec walcząc z grupą orków jesteś w stanie wytrzymać o 1/3 dłużej. I weź jeszczę pod uwagę, że blok tarczą trwa dużo dłużej niż mieczem. Ja dla samego dłuższego bloku chciałbym nosić tarczę, bo samo to daje sporo.

Cytuj
- Niezrozumiały system kluczy porozrzucany w randomowych miejscach/ciałach w GD, rozumiem, że co autor moda miał na myśli, jednak wydaje mi się, że mógłby to zrobić lepiej.

Może i tak. Równie dobrze pancerze z lochów mogłyby być w miejscu kluczy. Ale nie było pomysłu co zrobić z lochami. Nie chciałem dać tam zwykłych skrzyń lub niczego. Dodanie tam pancerzy rozwiązało problem, a w zamku i tak bywamy na tyle często lub w pobliżu.

Cytuj
- Brak autosprintu i brak quick lootingu, mamy rok 2021, to wydaje mi się, że takie funkcję powinny być automatyczne dodane do powstającego moda.

Osobiście wiem, że takie narzędzia istnieją, ale nie koniecznie chcę je używać. Każdy bez trudu może sobie je samemu dodać czy to przez Uniona czy Ninja.

 

Konanowicz

Konanowicz

Użytkownicy
posty35
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nawet spoko, mam Polowe 1 rozdziału
No i głowny plus to oczywiście można grać bez gildii i być czeladnikiem u mateo albo thorbena
+Ładny świat gry i nie traci klimatu
+Regeneracja Hp przez co nie zachęca do spania i można grać klimatycznie w nocy
+Cycki, Kobiety mają duże dekolty i wszystko widać, trochę dziwne bo khorinis to niebezpieczne miejsce i świeckie a te kobiety chodzą tak nawet w nocy i się nie boją co - za nie realizm
+abduin ibn djadir omar khalid zieje ogniem w nocy
+Różne zbroje bardzo ładne
-Usunięte wszystkie przedmioty z ziemi co dla mnie jako kolekcjonera to udręka, dodane troche nowych ale bardzo rzadko i jedyny plus to chyba taki że może przydać sie  szukąjący ognik
-Cavalorn ma kozak zbroje miecz i łuk a mówi ze pobili i obrabowali go bandyci po czym jak mówimy jedemu z nich ze cavlorn idzie im wpierdolic to ten od razu ucieka, bardziej prawdopodobne że cavalorn znał ich i przegrał złoto po pijaku w karty
-Magowie mają kaptury, z przodu wygladaja jak assasyni a z tyłu jak smerfy
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry