Jak dodać nowa animację 2089 4

O temacie

Autor

Zaczęty 9.08.2008 roku

Wyświetleń 2089

Odpowiedzi 4

Nazz
  • Gość
Jak dodać nową animacje do gothica, żebym mógł ja potem odpalić z konsoli i przetestować?
Na razie zrobiłem tak:
1.Rozpakowałem GothicVDFS'em anims.vdf
2.W Gothic Sourcerze kliknąłem na tools->decompilers models->dynamic (mds)
3.Pliki .asc rozpakowały się do gothic1\GothicSourcer V3.14\Gothic Projects\Anims\asc_humans
4.Wkleiłem moją animacje do folderu asc_humans

I nie wiem co dalej. Pomoże ktoś? ;]
 

dr inż. Fenix

dr inż. Fenix

The Modders
Dekadent
posty262
Propsy131
  • The Modders
  • Dekadent
musisz dodać tą animację do pliku mds, a następnie skompilować tego mdsa
 
"Wolna wola jest iluzją!"

"Biorąc pod uwagę, że wszechświat jest układem zamkniętym, w którym wszystkie ruchy cząstek elementarnych, będących bodźcami organizmów żywych są determinowane ruchami Browna trwającymi od wielkiego wybuchu."

Jednak czy wszechświat to tylko cząstki elementarne?





"I am the blade of TheModders!"

Nazz
  • Gość

Nazz
Gość

Jak dodać nowa animację
#2 2008-08-09, 22:11(Ostatnia zmiana: 2008-08-09, 22:17)
no ok, ale jak dodać to do tego pliku .mds? Możesz jaśniej to opisać najlepiej w punktach?
Edit:
w gothic sourcerze klikąłem na tool compiler models-> static (asc) i uzyskałem moja animacje w pliku .mdl tylko co dalej?
 

dr inż. Fenix

dr inż. Fenix

The Modders
Dekadent
posty262
Propsy131
  • The Modders
  • Dekadent
przejrzyj .mds notatnikiem czy czymkolwiek, zobaczysz wtedy jak zbudowane są skrypty animacji.
 
"Wolna wola jest iluzją!"

"Biorąc pod uwagę, że wszechświat jest układem zamkniętym, w którym wszystkie ruchy cząstek elementarnych, będących bodźcami organizmów żywych są determinowane ruchami Browna trwającymi od wielkiego wybuchu."

Jednak czy wszechświat to tylko cząstki elementarne?





"I am the blade of TheModders!"

Nazz
  • Gość

Nazz
Gość

Jak dodać nowa animację
#4 2008-08-09, 23:35(Ostatnia zmiana: 2008-08-09, 23:39)
Uwierz mi, że zawsze zanim napisze temat staram się rozwiązać swój problem używając całej wiedzy jaką posiadam, a jeśli mi się to dalej nie udaje to dopiero pytam tutaj na forum, więc to nie jest tak, że zakładam temat dlatego że mi się samemu nie chciało pokombinować tylko dlatego, że nic nie wykombinowałem, jednocześnie rozumiem, doceniam i jak najbardziej popieram formę w jakiej starasz mi sie pomóc, czyli naprowadzanie mnie, aż sam dojdę do rozwiązania, ale w moim przypadku jest to raczej nieodpowiednie gdyż zależy mi na jak najszybszy rozwiązaniu mojego problemu, ponieważ nie chcę się za bardzo bawić w skrypty tylko umieć tyle, aby mi to wystarczyło do testów moich animacji, czy modeli.
Podsumowując ja nie chce się zajmować skryptami tylko grafiką więc każda minuta więcej która przeznaczę na zabawę ze skryptami oznacza minute mniej na naukę grafiki.

W sumie to prosiłbym o gotowca jak wrzucić ta animacje do gry i jak ja odpalić z konsoli, ale żeby nie było, że sie poddaje bez próbowania samemu to napisze co wiem a czego nie.
A więc wiem, że muszę dodać moją animacje do humans.mds, ale nie wiem jak to zrobić, gdy w gothic soucerze używam opcji tool->compiler models->static moja animacja zmienia się z pliku *.asc w plik *.mdl z którym nie wiem co zrobić.
Jeśli w końcu jakoś uda mi się dodać moją animacje do humans.mds muszę jej napisać odpowiedni skrypt wzorując się na tym z mds'a, ale przykładowy skrypt z mds'a wygląda tak:
Cytuj
// ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
//   STRAFING

         ani         ("t_RunStrafeL"         1   "s_Run"         0.1   0.1   M.   "Hum_RunStrafeLR_M01.asc"   F   0   25)
         {
            *eventSFXGrnd   (4   "Run")
            *eventSFXGrnd   (15   "Run")
            *eventSFXGrnd   (20   "Run")
         }
         ani         ("t_RunStrafeR"         1   "s_Run"         0.1   0.1   M.   "Hum_RunStrafeLR_M01.asc"   F   25   50)
         {
            *eventSFXGrnd   (28   "Run")
            *eventSFXGrnd   (39   "Run")
            *eventSFXGrnd   (43   "Run")
         }

         ani         ("t_WalkStrafeL"      1   "s_Walk"      0.1   0.1   M.   "Hum_WalkStrafeL_M02.asc"   F   1   18)
         {
            *eventSFXGrnd   (4   "Sneak")
            *eventSFXGrnd   (11   "Sneak")
            *eventSFXGrnd   (16   "Sneak")
         }

         ani         ("t_WalkStrafeR"      1   "s_Walk"      0.1   0.1   M.   "Hum_WalkStrafeR_M02.asc"   F   1   18)
         {
            *eventSFXGrnd   (4   "Sneak")
            *eventSFXGrnd   (11   "Sneak")
            *eventSFXGrnd   (16   "Sneak")
         }

         ani         ("t_SneakStrafeL"      1   "s_Sneak"      0.1   0.1   M.   "Hum_SneakStrafeLR_M01.ASC"   F   1   25)
         aniAlias   ("t_SneakStrafeR"      1   "s_Sneak"      0.1   0.1   M.   "t_SneakStrafeL"         R)


// ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i nic mi to nie mówi oprócz kawałka "Hum_RunStrafeLR_M01.asc" który jest po prostu nazwą animacji. Domyślam się że po dodaniu mojej animacji do mdsa musze skopiować któryś z tych skryptów i zmienić w nim właśnie nazwę animacji wskazując na moja animacje, a następnie skomilować mds'a do końca nie wiem jak to zrobić chyba też przez gothic soucera?


A więc zlituje się ktoś i da mi tego gotowca, abym mógł tylko sprawdzić, czy moja animacja dobrze działa, czy nie psuje się rig i czy dobrze wyglada w grze?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry