[G1] U:PAR Line 0 po załadowaniu GOTHIC.dat 1482 7

O temacie

Autor frans

Zaczęty 25.05.2020 roku

Wyświetleń 1482

Odpowiedzi 7

frans

frans

Użytkownicy
posty413
Propsy33
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Skończyłem tłumaczyć skrypty pewnego moda i przychodzi moment na reparsowanie ich w Spacerze. Po załadowaniu pliku GOTHIC.dat z rozpakowanych skryptów, wyskakuje błąd "U:PAR GOTHIC.dat not found (line 0)". Próbowałem także wkleić rozpakowane skrypty do folderu z czystym Gothic 1, ale bez zmian. Gdy usunąłem z głównego folderu plik OU.bin, to wyskakuje z kolei "Access Violation". Da się coś z tym zrobić?

Spoiler
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty95
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
więc są błędy w skryptach. Wykonaj reparse script z uruchomionym zSpy
 

frans

frans

Użytkownicy
posty413
Propsy33
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1. Rozumiem, że mam to odpalić przez GothicStarter_Mod, ale gdzie powinien te rozpakowane skrypty wkleić, aby program je wykrył? W tym momencie w okieku widzę tylko "GothicGame.ini" oraz "defaultmod.ini".
2. No i co z tym plikiem OU.bin w głównym folderze. Muszę go usunąć, czy zostawić? Jakie dane zawiera?
3. Gothic.dat jest czymś w rodzaju pliku zawierającego wszystkie skrypty? Gdy skrypty są modyfikowane, to ten plik zostaje zaktualizowany przez Spacer?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3464
Propsy2133
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
1. Do _work/data/Scripts.
2. Zawiera dialogi, trzeba je parsować Spacerem albo Redefixem.
3. Gothic.dat to skompilowane skrypty z folderu "Content" za wyjątkiem podfolderu Cutscene, który jest związany z plikami OU.

frans

frans

Użytkownicy
posty413
Propsy33
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Udało mi się uruchomić zSpy. Otrzymałem taki log: https://pastebin.com/kxtPr6Na

Widzę sporo błędów #460. Na przykład:
"00:54 Info:  5 U:    PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_VLK_572_GRAVO.D : Parse... .... <zError.cpp,#460>"
Co one konkretnie oznaczają? Co ciekawe, błędy wywala także przy plikach, których nawet nie ruszałem. Niezły bałagan, myślałem, że będzie to mniej skomplikowane hehe.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3464
Propsy2133
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
To nie jest błąd, a informacja o parsowaniu danego pliku, w tym wypadku pliku dialogowego dla postaci Gravo. Błąd jest w miarę czytelnie (zazwyczaj) oznaczony. Przy parsowaniu skryptów zSpy ustaw sobie na 5 lub 10. Z twoich logów wynika, że skrypty się skompilowały.

frans

frans

Użytkownicy
posty413
Propsy33
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przeprowadziłem proces ponownie. Tym razem wyskoczyło kilka komunikatów błędów w Spacerze. Głównie brakujące nawiasy, przecinki itp. Na sam koniec wywala Access Violation.
Log: https://pastebin.com/e0VQU7Ci
Domyślam się, że to przez błędy, których Spacer nie potrafił naprawić, więc trzeba ręcznie je poprawić?

Z drugiej strony, pliki Gothic.dat i reszta delikatnie zmieniła swój rozmiar, więc udało się je zreparsować?

Zaraz spróbuję zrobić paczkę i sprawdzę, czy mod się uruchamia.
Z folderu _work/DATA/Scripts/_compiled zabieram całość? Czy tylko Gothic.dat? To jest gotowy plik do budowania paczki .vdf? Poradniki opisują, jak rozpakować, ale część pakowania jest zazwyczaj mocno enigmatyczna.
 

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty95
Propsy15
ProfesjaTłumacz
  • Zbanowany
Najpierw napraw wszystkie błędy. W logu zaczynają się jako fatal.
Logowanie zspy nie może zrobić 10, wystarczy 5, usuń również wyświetlanie informacji w options-logging
Po skompilowaniu skryptów musisz odebrać gothic.dat i ou.bin do swojego modu.
Najcenniejszą rzeczą z dziennika jest tylko to:
https://pastebin.com/nemZFQ4T

Jak widać z logu, gdzieś jest błąd z nawiasami (źle ustawiony, zapomniał zamknąć i tak dalej). Przyjrzyj się uważnie skryptom, które zmieniłeś.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry