Stworzyłem postać i jej skrypt wygląda tak:
instance ACT_5000_Nero (Npc_Default)
{
	// ------ NPC ------
	name 		= "Nero";
	guild 		= Gil_Vlk;
	id 			= 5000;
	voice 		= 8;
	flags       = 0;
	npctype		= NPCTYPE_MAIN;
	
	// ------ Atrybuty ------
	slf.level = 5000;
		
		slf.attribute[ATR_STRENGTH] 		= 500;
		slf.aivar[REAL_STRENGTH]			= 500;
		slf.attribute[ATR_DEXTERITY] 		= 500;
		slf.aivar[REAL_DEXTERITY]			= 500;
		slf.attribute[ATR_MANA_MAX] 		= 10000;
		slf.aivar[REAL_MANA_MAX]			= 10000;
		slf.attribute[ATR_MANA] 			= 10000;
		slf.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]	= 5000;
		slf.attribute[ATR_HITPOINTS] 		= 5000;
	
	// ------ Taktyka walki	------
	fight_tactic		= FAI_Human_Master;		// Master / Strong / Normal/ Coward
	
	// ------ Wyposażenie------
	EquipItem			(self, ItMw_1H_Nero);
	EquipItem			(self, ItRw_Bow_Nero);
	CreateInvItems 		(self, ItRw_Arrow, 100);
	// ------ Ekwipunek ------
	B_CreateAmbientInv 	(self);
	CreateInvItems 		(self, ItMi_Gold, 517);
	// ------ Wygląd ------
	B_SetNpcVisual 		(self, MALE, "Hum_Head_Pony", Face_N_Nero, BodyTex_N, ItAr_Nero);
	Mdl_SetModelFatness	(self, 1);
	Mdl_ApplyOverlayMds	(self, "Humans_Relaxed.mds"); // Tired / Militia / Mage / Arrogance / Relaxed
	
	// ------ Inne umiejętności ------
	B_GiveNpcTalents (self);
	
	// ------ Umiejętność walki ------
	B_SetFightSkills (self, 100);
	
	// ------ Rutyna ------
	daily_routine 		= Rtn_Start_5000;
};
Func void Rtn_Start_5000 ()
{
	TA_Stand_ArmsCrossed 	(7,00,21,00,"NW_Taverne_BigFarm_04");
	TA_Stand_Guarding	 	(21,00,7,00,"NW_Taverne_BigFarm_04");
};
Func void Rtn_FindRimogard_5000 ()
{
	TA_Stand_ArmsCrossed 	(7,00,21,00,"NW_BigFarm_Chapel_01");
	TA_Stand_ArmsCrossed 	(21,00,7,00,"NW_BigFarm_Chapel_01");
};
Func void Rtn_RimogardIsHere_5000 ()
{
	TA_Smalltalk			(7,00,21,00,"NW_BigFarm_Chapel_01");
	TA_Smalltalk			(21,00,7,00,"NW_BigFarm_Chapel_01");
};
Problem jest taki, że NPC zamiast iść na waypoint (który istnieje), kieruje się jedynie do najbliższego i stoi tam z założonymi rękami (podobnie jak np. CH).