Nowa tekstura pancerza. 1618 3

O temacie

Autor lucki666

Zaczęty 30.01.2020 roku

Wyświetleń 1618

Odpowiedzi 3

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty132
Propsy65
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Znalazłem w niemieckiej stronie wiele nowych modeli i tekstur do ściągnięcia i użycia we własnych modyfikacjach


I zaciekawiła mnie zakładka z pancerzami. O ile przy pobieraniu gotowego modelu z teksturą nie mam problemu, aby dodać do modyfikacji, to kłopot zaczyna się, gdy do pobrania jest wyłącznie tekstura i trzeba ją podmienić z orginalnym modelem z gry.

Wiem, że należy to zrobić np. GoManem, lecz wtedy tracimy oryginalną teksturę na rzecz nowej. Jak chwycić dwie sroki za ogon? czyli wprowadzić nową teksturę, jednocześnie zostawiając starą?

Ja próbowałem tak:
- pobrałem teksturę w formacie .tga z
- następnie pobrałem model ciężkiej zbroi strażnika w formacie .asc (Armor_MIL_M.asc)
- zmieniłem jej nazwę na tą jak tekstury hum_wache_gesteppt_h.asc
- wkleiłem ją do folderu anims/compiled, a teksturę do texture/compiled
- stworzyłem odpowiedni skrypt:
Spoiler
INSTANCE ITAR_MIL_Z (C_Item)
{
   name                =   "Większy pancerz straży";

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]   =   80;
   protection [PROT_BLUNT] =    80;
   protection [PROT_POINT] =    80;
   protection [PROT_FIRE]    =    20;
   protection [PROT_MAGIC] =    20;

   value                =   4000;

   wear                =   WEAR_TORSO;

   visual                =   "ItAr_MIL_M.3DS";
   visual_change          =   "hum_wache_gesteppt_h.asc";
   visual_skin          =   0;
   material             =   MAT_LEATHER;
   
   description            =   name;

   TEXT[1]               =   NAME_Prot_Edge;         
   COUNT[1]            =    protection   [PROT_EDGE];
   TEXT[2]               =   NAME_Prot_Point;      
   COUNT[2]            =    protection   [PROT_POINT];
   TEXT[3]             =   NAME_Prot_Fire;         
   COUNT[3]            =    protection   [PROT_FIRE];
   TEXT[4]               =   NAME_Prot_Magic;      
   COUNT[4]            =    protection   [PROT_MAGIC];
   TEXT[5]               =   NAME_Value;         
   COUNT[5]            =    value;
};

Zapisuję i włączam grę naprawiając skrypty, lecz przywołując zbroje kodem, pojawia się oryginalna tekstura. Jak powinno wyglądać dodanie nowej tekstury, aby również pozostała stara?

No i jeszcze czasem są do pobrania tekstury z końcówką .jpg. Czy to ma jakies znaczenia?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Fabio
The Modders

Nowa tekstura pancerza.
#1 2020-01-31, 17:27(Ostatnia zmiana: 2020-02-01, 16:58)
W pliku modelu zbroi jest przypisana nazwa tekstury, musisz więc edytować ten plik i zmienić nazwę. Do edycji potrzebny ci jakiś program 3D (np. Blender) i wtyczka Kerrax do załadowania formatów z Gothica (w tym wypadku ASC). Jak edytujesz "ASC" prawym przyciskiem myszy, to widzisz w środku, jakie ma przypisane tekstury (wyszukując po frazie .tga). Nie wiem, czy da się w ten sposób edytować plik bez uszkodzenia, ale spróbować możesz.

RychuKapucino

RychuKapucino

Złote Wrota
posty27
Propsy78
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
Można edytować ASC w notatniku normalnie i będzie to działać, zmień tam nazwę starej tekstury na nową i już
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty132
Propsy65
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dzięki RychuKapucino. Banalne i skuteczne.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry