Znalazłem w niemieckiej stronie wiele nowych modeli i tekstur do ściągnięcia i użycia we własnych modyfikacjach
I zaciekawiła mnie zakładka z pancerzami. O ile przy pobieraniu gotowego modelu z teksturą nie mam problemu, aby dodać do modyfikacji, to kłopot zaczyna się, gdy do pobrania jest wyłącznie tekstura i trzeba ją podmienić z orginalnym modelem z gry.
Wiem, że należy to zrobić np. GoManem, lecz wtedy tracimy oryginalną teksturę na rzecz nowej. Jak chwycić dwie sroki za ogon? czyli wprowadzić nową teksturę, jednocześnie zostawiając starą?
Ja próbowałem tak:
- pobrałem teksturę w formacie .tga z
- następnie pobrałem model ciężkiej zbroi strażnika w formacie .asc (Armor_MIL_M.asc)
- zmieniłem jej nazwę na tą jak tekstury hum_wache_gesteppt_h.asc
- wkleiłem ją do folderu anims/compiled, a teksturę do texture/compiled
- stworzyłem odpowiedni skrypt:
Spoiler
INSTANCE ITAR_MIL_Z (C_Item)
{
name = "Większy pancerz straży";
mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;
protection [PROT_EDGE] = 80;
protection [PROT_BLUNT] = 80;
protection [PROT_POINT] = 80;
protection [PROT_FIRE] = 20;
protection [PROT_MAGIC] = 20;
value = 4000;
wear = WEAR_TORSO;
visual = "ItAr_MIL_M.3DS";
visual_change = "hum_wache_gesteppt_h.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_LEATHER;
description = name;
TEXT[1] = NAME_Prot_Edge;
COUNT[1] = protection [PROT_EDGE];
TEXT[2] = NAME_Prot_Point;
COUNT[2] = protection [PROT_POINT];
TEXT[3] = NAME_Prot_Fire;
COUNT[3] = protection [PROT_FIRE];
TEXT[4] = NAME_Prot_Magic;
COUNT[4] = protection [PROT_MAGIC];
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
};
Zapisuję i włączam grę naprawiając skrypty, lecz przywołując zbroje kodem, pojawia się oryginalna tekstura. Jak powinno wyglądać dodanie nowej tekstury, aby również pozostała stara?
No i jeszcze czasem są do pobrania tekstury z końcówką .jpg. Czy to ma jakies znaczenia?