Kilka trudności do skończenia modyfikacji. 1566 3

O temacie

Autor lucki666

Zaczęty 17.09.2019 roku

Wyświetleń 1566

Odpowiedzi 3

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty133
Propsy65
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tworzę modyfikację i jestem już niewielki krok do skończenia jej. Potrzebuję pomocy w kilku problemach, z którymi nie potrafię sobie poradzić. Czy to ze względów na niewystarczające umiejętności czy nie posiadając odpowiednich narzędzi i wiedzy w ich obsłudze.

Mam nadzieję, że nie są to rzeczy niemalże niewykonalne lub siedzące w kodzie gry, bo to mogłoby mnie przerosnąć.


1. Czy możliwa jest do utworzenia linijka skryptu, która dawałaby efekt, aby przy spadku punktów życia przeciwnika (smoka) poniżej odpowiedniej wartości, powstawałyby odpowiednie potwory w odpowiednich spotach/waypiontach?

2. W jaki sposób uzyskać efekt, aby potwory wstawione w swoje waypointy (plik Startup) podążyły do odpowiedniego spotu lub aby "patrolowały" obszar? Gdzieś o tym kiedyś czytałem, ale nie potrafię teraz tego odnaleźć. Podeślecie link lub wyjaśnicie?

3. Jak uzyskać efekt łuku/kuszy na lewym ramieniu bohatera? Pewnie przez programy graficzne?  3d max? Podpowiecie jakie pliki należy otworzyć i zmodyfikować? A najlepiej gdybyście podesłali gotowy plik.

4. Czy da się ustawić czas w grze tak, aby dzień upływał wolniej?

5. Czy można, w którymś pliku zmienić, aby do numeru 3 na klawiaturze również można było przypisać zaklęcie? I czy jest możliwe przypisanie do numerów od 3 do 0 również inne przedmioty? Chodzi głównie o mikstury i pochodnie.

6. W którym pliku można zmodyfiować czas trwania przywołańców ze zwojów/run i która linijka za to odpowiada?

7. Jak zmodyfikować dialog z Vatrasem, aby ten mógł uleczyć bohatera tylko raz dziennie?

8. Gdzie można zmienić efekt, aby zdobyte punkty doświadczenia i nowe wpisy w dzienniku pokazywały się  po lewej stronie zamiast na środku ekranu? Wiele modyfikacji to ma.

9. Czar światła - czy da się w łatwy sposób sprawić, aby oświetlało większy obszar? I aby sam blask był nieco wyżej i nie zasłaniał ekranu?

10. Gdzie mogę znaleźć wartość SPL_Cost_Scroll, która odpowiada za ilość potrzebnej many do rzucenia zwoju?

11. Nie potrafię logicznie zmienić dialogu u Jacka Aligatora, aby ten przestał ciągle pokazywać opcję o skórowaniu gadów i pozyskiwaniu kłów, nawet jeśli już to potrafimy? Wydaje mi się, że jest to dobrze napisane. Błąd gry czy jednak moje niedopatrzenie?

12. Jak uzyskać niebieską poświatę przy śmierci wojownika cienia, taką jak mają zombie?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
No to jedziemy.

1. Możesz to podpiąć do funkcji ZS_MM_Rtn_DragonRest_Loop w pliku ZS_MM_Rtn_DragonRest.d

2. Wystarczy dopisać im rutyny stania

3. Modyfikacja szkieletu postaci w programie do 3D, jak Blender czy 3DS Max z pluginem Kerrax. Następnie kompilacja modelu oraz wszystkich animacji ludzi.

4. Niestety tylko pakiety skryptowe albo AST lub Union. Na niemieckim forum jest gotowy skrypt stworzony z użyciem pakietów skryptowych: https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/879891-Skriptpaket-Ikarus-2?p=14841249&viewfull=1#post14841249

5. Nie. Chyba, że mówimy o zaawansowanych sposobach jak pakiety skryptowe czy AST lub Union. Na świecie jest tylko kilka osób, które były na tyle powalone by tego dokonać - Ja, @Siemekk, @bogu9821 i twórcy pakietu LeGo

6. Zmień wartość stałej MONSTER_SUMMON_TIME w pliku AI_Constants.d. Jeśli chciałbyś stworzyć osobny czas dla konkretnego potwora lub więcej, musiałbyś zmodyfikować pliki ZS_MM_RTN_Summoned.d oraz ZS_MM_Attack.d

7. Wystarczy zmienna i funkcja Wld_GetTime. Coś takiego jest chociażby wykorzystywane w dialogu z Bennetem o naprawieniu Oka Innosa.

8. Plik B_GivePlayerXP. Musisz tylko zmienić pozycję X wiadomości wyświetlanej funkcją PrintScreen

9. Wymaga to modyfikacji efektu cząsteczkowego zaklęcia światła. Nie znam jego nazwy, więc musisz sam poszukać i pokombinować.

10. Zmień wartość stałej SPL_Cost_LIGHT w pliku Spell_Light_Alle.d

11. Jeśli tak jest, to wystarczy dopisać warunki sprawdzające czy postać jest już nauczona danej umiejętności

12. Musiałbyś stworzyć osobny plik MDS dla szkieletów i dopisać efekt w eventTagu przy animacji umierania.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty133
Propsy65
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@ Splash

Cytuj
1. Możesz to podpiąć do funkcji ZS_MM_Rtn_DragonRest_Loop w pliku ZS_MM_Rtn_DragonRest.d
Mógłbyś podać przykład, abym z niego ściągnął?

Cytuj
2. Wystarczy dopisać im rutyny stania
Mógłbyś wyjaśnić precyzyjniej? Gdzie je wwstawić? Spacer? jakiś plik?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
2. Nie wszystkie potwory mają rutyny chodzenia między WP (patrolowania, to nazywa się FP_ROAM), np. nie mają ich ścierwojady. Możesz im jednak dorobić, niektóre mają (wilki, kretoszczury).

Tworzysz obok siebie spoty (freepointy) np trzy lub cztery, po których ma się poruszać potwór, nazywasz je jak chcesz z przedrostkiem FP_ROAM. Spawnujesz potwora/y na wp (możesz np dwa na jednym wp). I tyle.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry