Problem z wstawieniem NPC w G2 NK 2732 7

O temacie

Autor Benku

Zaczęty 4.07.2019 roku

Wyświetleń 2732

Odpowiedzi 7

Benku

Benku

Użytkownicy
posty131
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zanim mi napiszecie "typie są tego typu tematy" to przeczytajcie.
Zrobiłem skrypt nowego NPC (skopiowałem skrypt innego NPC i pozmieniałem) no i wpisuję w Startup.d żeby pojawił się w konkretnym waypoincie. Dobra potem zaczynam kompilować skrypty i mi wywala błąd że nie rozpoznano VLK_001_Seth w Startup.d (VLK_001_Seth to mój NPC), dobra to usuwam go na chwilę z Startup.d i kompiluję skrypty i włączam grę. W grze włączyłem Marvina i spróbowałem przywołać mojego npc, ale nie działa. Potem w ogóle okazało się że przy kompilowaniu skrypt mojego NPC tak jakby nie był brany pod uwagę i był pomijany. Próbowałem coś jeszcze zdziałać, ale nic mi się nie udało, a jak dodawałem nowego NPC w Gothic 1 to normalnie działało :| .
Z góry dzięki za pomoc.
 

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy53
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najlepiej jakbyś pokazał cały skrypt swojej postaci. Sądząc po liczbie 001 w nazwie NPC, mogłeś dać wartość w id swojego NPC równą 1, która jest już używana przez innego NPC, co może być przyczyną błędu. Jednak są to tylko domysły. Najlepiej pokaż skrypt tego NPC :)
 

Benku

Benku

Użytkownicy
posty131
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najlepiej jakbyś pokazał cały skrypt swojej postaci. Sądząc po liczbie 001 w nazwie NPC, mogłeś dać wartość w id swojego NPC równą 1, która jest już używana przez innego NPC, co może być przyczyną błędu. Jednak są to tylko domysły. Najlepiej pokaż skrypt tego NPC :)

Teraz zmieniłem Instancję NPC, ale nadal nie działa
Jakby co waypoint podany niżej jest w grze

instance VLK_5000_Seth(Npc_Default)
{
   name[0] = "Seth";
   guild = GIL_VLK;
   id = 5000;
   voice = 13;
   flags = 0;
   npcType = npctype_main;
   B_SetAttributesToChapter(self,3);
   fight_tactic = FAI_HUMAN_NORMAL;
   EquipItem(self,ItMw_1h_Vlk_Axe);
   B_CreateAmbientInv(self);
   B_SetNpcVisual(self,MALE,"Hum_Head_Thief",Face_L_NormalBart01,BodyTex_L,itar_vlk_m);
   Mdl_SetModelFatness(self,-1);
   Mdl_ApplyOverlayMds(self,"Humans_Tired.mds");
   B_GiveNpcTalents(self);
   B_SetFightSkills(self,5);
   daily_routine = Rtn_Start_5000;
};


func void Rtn_Start_5000()
{
   TA_Stand(2,0,10,0,"MIASTO_1");
   TA_Stand(10,0,2,0,"MIASTO_1");
};
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Czy w Gothic.src masz dopisane, by wszystkie skrypty NPC były czytane? Bo są wersje Gothic.src, gdzie każdy plik jest osobno wypisany i takie, że jest parametr all na folder. Jeśli twój NPC nie pojawia się nawet po wpisaniu kodu, to tym bardziej nie pojawi się, gdy będziesz próbował wywołać go na danym WP w danym świecie.

PS. Zamiast kopiować i zmieniać, utwórz skrypt postaci od nowa. Masz tyle generatorów, do G2 też...

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy53
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może zmień w rutynie na:

func void Rtn_Start_5000()
{
   TA_Stand(20,00,10,00,"MIASTO_1");
   TA_Stand(10,00,20,00,"MIASTO_1");
};
 

Benku

Benku

Użytkownicy
posty131
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy w Gothic.src masz dopisane, by wszystkie skrypty NPC były czytane? Bo są wersje Gothic.src, gdzie każdy plik jest osobno wypisany i takie, że jest parametr all na folder. Jeśli twój NPC nie pojawia się nawet po wpisaniu kodu, to tym bardziej nie pojawi się, gdy będziesz próbował wywołać go na danym WP w danym świecie.

PS. Zamiast kopiować i zmieniać, utwórz skrypt postaci od nowa. Masz tyle generatorów, do G2 też...

Skrypt NPC jest poprawny na 100%, tu chodzi o to że przy kompilowaniu skryptów wywala mi błąd że nie potrafi rozpoznać instancji NPC czyli tak jak by nie było w ogóle skryptu NPC, a jest. A i takie pytanie jak dopisać w Gothic.src te czytanie skryptów?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Czy w Gothic.src masz dopisane, by wszystkie skrypty NPC były czytane? Bo są wersje Gothic.src, gdzie każdy plik jest osobno wypisany i takie, że jest parametr all na folder. Jeśli twój NPC nie pojawia się nawet po wpisaniu kodu, to tym bardziej nie pojawi się, gdy będziesz próbował wywołać go na danym WP w danym świecie.

PS. Zamiast kopiować i zmieniać, utwórz skrypt postaci od nowa. Masz tyle generatorów, do G2 też...

Skrypt NPC jest poprawny na 100%, tu chodzi o to że przy kompilowaniu skryptów wywala mi błąd że nie potrafi rozpoznać instancji NPC czyli tak jak by nie było w ogóle skryptu NPC, a jest. A i takie pytanie jak dopisać w Gothic.src te czytanie skryptów?

Uruchom notepadem++ i dopisz. Domyślnie jest parametr all, czyli tak:
STORY\NPC\*.d
Jeśli byłyby wypisane wszystkie skrypty ręcznie, to byłoby tak:
STORY\NPC\VLK_456_James.d
STORY\NPC\VLK_457_Berd.d

W ogóle, upewnij się, że twój skrypt jest w _work/data/scripts/npc, a nie gdzie indziej...

Benku

Benku

Użytkownicy
posty131
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy w Gothic.src masz dopisane, by wszystkie skrypty NPC były czytane? Bo są wersje Gothic.src, gdzie każdy plik jest osobno wypisany i takie, że jest parametr all na folder. Jeśli twój NPC nie pojawia się nawet po wpisaniu kodu, to tym bardziej nie pojawi się, gdy będziesz próbował wywołać go na danym WP w danym świecie.

PS. Zamiast kopiować i zmieniać, utwórz skrypt postaci od nowa. Masz tyle generatorów, do G2 też...

Skrypt NPC jest poprawny na 100%, tu chodzi o to że przy kompilowaniu skryptów wywala mi błąd że nie potrafi rozpoznać instancji NPC czyli tak jak by nie było w ogóle skryptu NPC, a jest. A i takie pytanie jak dopisać w Gothic.src te czytanie skryptów?

Uruchom notepadem++ i dopisz. Domyślnie jest parametr all, czyli tak:
STORY\NPC\*.d
Jeśli byłyby wypisane wszystkie skrypty ręcznie, to byłoby tak:
STORY\NPC\VLK_456_James.d
STORY\NPC\VLK_457_Berd.d

W ogóle, upewnij się, że twój skrypt jest w _work/data/scripts/npc, a nie gdzie indziej...

Wielkie dzięki działa :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry