[G1] Uczeń Nekromanty 22085 45

O temacie

Autor Benku

Zaczęty 18.06.2019 roku

Wyświetleń 22085

Odpowiedzi 45

GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty17
Propsy5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Na górze zrobiła się dyskusja na temat hełmów, to ja napiszę coś na temat moda.
Tak jak napisał Simen, nie powinieneś publikować zapowiedzi gdy masz ukończone 28%.
Jak już mówili moi przedmówcy - świat jest zbyt płaski. Szczerze, lepiej teraz przysiąść do blendera czy 3d maxa (nie wiem w czym robisz) i poddać świat edycji, niż później tego żałować.  I nie chodzi tu tylko o pagórki i tym podobne.

Widzę, że nie dodałeś w meshu świata budynków, korzystasz z tych 3 chatek na krzyż jako VOBy. Przez to świat bardzo szybko się znudzi grającemu. W końcu wyobraź sobie grać w Gothica tylko z tymi trzeba chatkami. Nierealne, co?
Jeśli masz jakieś problemy z budynkami, to zawsze możesz napisać, jest tu wiele osób które ci z tym pomogą.

Co do fabuły, to jest ona prosta, ale kto powiedział że z takiej prostej podstawy nie da się zrobić czegoś dobrego?
Fabuła takiego Baldur's gate: Dark Alliance na początku to dosłownie: Bohater przybywa o Wrót Baldura w poszukiwaniu przygód, okradają go złodzieje, a on musi ich odnaleźć. Proste? Tak. A Gra jest uznawana za najlepszego RPGa na PS2.

Musimy odszukać magiczny amulet z doliny. Co to za amulet? Kim jest nekromanta, który powierzył nam to zadanie? Po co mu ten amulet? Co to za dolina? Widzisz ile można wyciągnąć z jednego zdania? Nie rób wszystkiego takim tajemniczym i nieznanym, pare informacji na początek przyda się graczowi i zmotywuje go do dalszej rozgrywki.

Do tego można wpleść różne wątki. W końcu jesteśmy uczniem nekromanty - może on sam pojawi się na naszej drodze?

Oczywiście nie jest powiedziane, że musisz wszystko przedstawić w temacie na forum. Możesz zgrabnie przedstawić aspekty fabuły w formie np. Opowieści niezwiązanej ściśle z czynami głównego bohatera, ale nawiązującą do niego. Jak sam napisałeś - fabuła może się zmienić, jeśli chcesz, możesz ją zmienić na coś bardziej złożonego, nikt w ci w tym nie przeszkodzi. Moją radą jest zatrzymanie prac nad vobowaniem czy pisaniem skryptów, tylko skupienie się nad dopracowaniem fabuły na ostatni szlif.

Co do wypowiedzi @Anonimus14 - po części się z tobą zgadzam, nic na siłę, warto trochę dłużej popracować nad modem, niż wydawać go jak najszybciej, zresztą Benku zrobił tak przy swoim pierwszym modzie, mam nadzieję, że nie będzie powtarzać swoich błędów. Co do nowych, niespotykanych form w Gothicu, to zgadzam się, warto eksperymentować, ale wszystko z umiarem!
Ale wg mnie nie trzeba nowych mechanik, stylów czy innych tego typu rzeczy, by opowiedzieć ciekawą historię. Według mnie w dzisiejszych czasach można zrobić arcydzieło nie używając nawet ikarusa.

Przykładem może być Diccuric, który fajne bajery skryptowe miał, ale to co urzekło mnie (i chyba większość), to różnorodność zadań (i to, na ile sposobów można je wykonać), ciekawy świat pełen sekretów, oraz dobrze przedstawiona fabuła.

Jednym słowem - nie rób nic na siłę, posiedź więcej przy modzie a nie publikuj go od razu i zadbaj o fabułę. Aha, jeszcze zmień świat!
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Na górze zrobiła się dyskusja na temat hełmów, to ja napiszę coś na temat moda.
Tak jak napisał Simen, nie powinieneś publikować zapowiedzi gdy masz ukończone 28%.
Jak już mówili moi przedmówcy - świat jest zbyt płaski. Szczerze, lepiej teraz przysiąść do blendera czy 3d maxa (nie wiem w czym robisz) i poddać świat edycji, niż później tego żałować.  I nie chodzi tu tylko o pagórki i tym podobne.

Widzę, że nie dodałeś w meshu świata budynków, korzystasz z tych 3 chatek na krzyż jako VOBy. Przez to świat bardzo szybko się znudzi grającemu. W końcu wyobraź sobie grać w Gothica tylko z tymi trzeba chatkami. Nierealne, co?
Jeśli masz jakieś problemy z budynkami, to zawsze możesz napisać, jest tu wiele osób które ci z tym pomogą.

Co do fabuły, to jest ona prosta, ale kto powiedział że z takiej prostej podstawy nie da się zrobić czegoś dobrego?
Fabuła takiego Baldur's gate: Dark Alliance na początku to dosłownie: Bohater przybywa o Wrót Baldura w poszukiwaniu przygód, okradają go złodzieje, a on musi ich odnaleźć. Proste? Tak. A Gra jest uznawana za najlepszego RPGa na PS2.

Musimy odszukać magiczny amulet z doliny. Co to za amulet? Kim jest nekromanta, który powierzył nam to zadanie? Po co mu ten amulet? Co to za dolina? Widzisz ile można wyciągnąć z jednego zdania? Nie rób wszystkiego takim tajemniczym i nieznanym, pare informacji na początek przyda się graczowi i zmotywuje go do dalszej rozgrywki.

Do tego można wpleść różne wątki. W końcu jesteśmy uczniem nekromanty - może on sam pojawi się na naszej drodze?

Oczywiście nie jest powiedziane, że musisz wszystko przedstawić w temacie na forum. Możesz zgrabnie przedstawić aspekty fabuły w formie np. Opowieści niezwiązanej ściśle z czynami głównego bohatera, ale nawiązującą do niego. Jak sam napisałeś - fabuła może się zmienić, jeśli chcesz, możesz ją zmienić na coś bardziej złożonego, nikt w ci w tym nie przeszkodzi. Moją radą jest zatrzymanie prac nad vobowaniem czy pisaniem skryptów, tylko skupienie się nad dopracowaniem fabuły na ostatni szlif.

Co do wypowiedzi @Anonimus14 - po części się z tobą zgadzam, nic na siłę, warto trochę dłużej popracować nad modem, niż wydawać go jak najszybciej, zresztą Benku zrobił tak przy swoim pierwszym modzie, mam nadzieję, że nie będzie powtarzać swoich błędów. Co do nowych, niespotykanych form w Gothicu, to zgadzam się, warto eksperymentować, ale wszystko z umiarem!
Ale wg mnie nie trzeba nowych mechanik, stylów czy innych tego typu rzeczy, by opowiedzieć ciekawą historię. Według mnie w dzisiejszych czasach można zrobić arcydzieło nie używając nawet ikarusa.

Przykładem może być Diccuric, który fajne bajery skryptowe miał, ale to co urzekło mnie (i chyba większość), to różnorodność zadań (i to, na ile sposobów można je wykonać), ciekawy świat pełen sekretów, oraz dobrze przedstawiona fabuła.

Jednym słowem - nie rób nic na siłę, posiedź więcej przy modzie a nie publikuj go od razu i zadbaj o fabułę. Aha, jeszcze zmień świat!

Jest już nowy świat, ale na razie go teksturuje, fabuła musiała się przez to zmienić trochę, z hełmów zrezygnowałem.
 

PR3C3L

PR3C3L

Użytkownicy
Zimno, ciemno, strasznie jest. A ja idę, wspinam się.
posty18
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Zimno, ciemno, strasznie jest. A ja idę, wspinam się.
Będziesz pracował nad dubbingiem?
 

Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Będziesz pracował nad dubbingiem?

Nie w modzie nie będzie dubbingu, sam robię moda.
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
@Benku Jak mod będzie dobry, to zorganizuje się ekipę znajomych dubbingerów. Ważne by był dobry mod.
 

Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Benku

[G1] Uczeń Nekromanty
#25 2019-07-15, 21:47(Ostatnia zmiana: 2019-07-16, 10:37)
@Benku Jak mod będzie dobry, to zorganizuje się ekipę znajomych dubbingerów. Ważne by był dobry mod.

Za niedługo wstawię film z nowym światem mojego autorstwa no i fabułę zmieniłem (przez zmianę Świata). Jest to jak narazie mój największy projekt i się do niego przykładam. Ale dziękuje, jeśli mod wyjdzie mi naprawdę dobrze to nie pogardzę pomocą w postaci dubbingu :)

Post połączony: 2019-07-16, 10:36
Nowy świat do moda, poprzedni świat który widzieliście nie zostanie wykorzystany w modzie
A oto prezentacja nowego świata.

https://www.youtube.com/watch?v=ES0Bi7f8yFY


Oczywiście będzie więcej vobów
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Propsuję. Bynajmniej za jakość, bo jakościowo nie ukrywając jest słabo (dobry lvl design często mocno poprawia odbiór wizualny, ale mesh też musi być na poziomie), a zachęć i tworzenie nowego autorskiego świata. Może coś z tego wyniesiesz i kiedyś zrobisz lepsze (chociaż niektórzy szlifowali przez dziesięć lat, co jednak jest zbyt długim czasem w tym roku).

Mod wizualnie wygląda na 2008, ale lepszy gówniany, aniżeli znowu oklepany.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@Benku i jak Ci tam idzie? :)
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Benku i jak Ci tam idzie? :)

Jakoś idzie, ale szkoła się zaczęła i mam ostatnio mało czasu, ale moda nie porzucę, nadal pracuję nad nim  :D
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
będziemy też się poruszać w modzie w górę i w dół, jeśli wiesz o co mi chodzi
:lol:

szkoła się zaczęła i mam ostatnio mało czasu, ale moda nie porzucę
:lol:

A tak na powaznie to nie podzielam pesymizmu poprzedników. Świat jest źle zaprojektowany, źle wymodelowany, mało szczegółowy i brzydki ale widać sprawność w posługiwaniu się narzędziami. Musisz dokładnie obejrzeć oryginalnego zena, tam było nadziubdziane sporo rzeczek pagórków, wzniesień, był generalnie bardziej rozbudowany zen.
Co do fabuły to też jest chujowa, jakbym miał znowu 15 lat  :lol: i chciał robić moda do gothica to bym ściągał co się da z seriali typu gra o tron, można sporo pomysłów przemycić jak nie na zadania to chociaż na same postaci i dialogi. Masz propsa na zachętę, wyjeb ten świat i zmien fabułę i będzie spoko.
 
Gothic najlepszy

Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
będziemy też się poruszać w modzie w górę i w dół, jeśli wiesz o co mi chodzi
:lol:

szkoła się zaczęła i mam ostatnio mało czasu, ale moda nie porzucę
:lol:

A tak na powaznie to nie podzielam pesymizmu poprzedników. Świat jest źle zaprojektowany, źle wymodelowany, mało szczegółowy i brzydki ale widać sprawność w posługiwaniu się narzędziami. Musisz dokładnie obejrzeć oryginalnego zena, tam było nadziubdziane sporo rzeczek pagórków, wzniesień, był generalnie bardziej rozbudowany zen.
Co do fabuły to też jest chujowa, jakbym miał znowu 15 lat  :lol: i chciał robić moda do gothica to bym ściągał co się da z seriali typu gra o tron, można sporo pomysłów przemycić jak nie na zadania to chociaż na same postaci i dialogi. Masz propsa na zachętę, wyjeb ten świat i zmien fabułę i będzie spoko.

Pisałem wyżej że fabuła będzie zmieniona (nawet parę razy to pisałem), a obecnego świata już nie wywalę bo napracowałem się nad nim podczas tworzenia i wstawiania vobów, za jakiś czas wstawię film z postępów nad modem. Ale dzięki za zachętę i propozycje.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Cytat: Benku
obecnego świata już nie wywalę bo napracowałem się nad nim podczas tworzenia i wstawiania vobów
e no koleś, co to jest za argument? Zen jest slaby i dlatego większość osób nawet nie ściągnie tego moda. Słusznie uzna że skoro wygląda chujowo to i rozgrywka będzie chujowa i szkoda miejsca na dysku. Poza tym taki zen można wysrac w 2 popołudnia więc nie bajdurz tu o nakładzie pracy który w niego włożyłes
 
Gothic najlepszy

Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Benku
obecnego świata już nie wywalę bo napracowałem się nad nim podczas tworzenia i wstawiania vobów
e no koleś, co to jest za argument? Zen jest slaby i dlatego większość osób nawet nie ściągnie tego moda. Słusznie uzna że skoro wygląda chujowo to i rozgrywka będzie chujowa i szkoda miejsca na dysku. Poza tym taki zen można wysrac w 2 popołudnia więc nie bajdurz tu o nakładzie pracy który w niego włożyłes

Ale ja nie robię dużego moda, poza tym się jeszcze uczę modowania, to jest mój jak na razie największy projekt. A i rozumiem że piszemy o moim drugim zenie, a nie tym pierwszym który był rzeczywiście gówniany.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poza tym taki zen można wysrac w 2 popołudnia więc nie bajdurz tu o nakładzie pracy który w niego włożyłes

Skills nie oznacza tylko jakości ale też czas w jakim potrafisz się uwinać z daną rzeczą. W jego wieku tworzylem takie same prace albo i gorsze i schodziło mi z tym dłużej niż z obecnymi bardziej zaawansowanymi modelami. Niepotrzebnie się tak napinasz i hejtujesz.
W tej sytuacji glupotą jest wyrzucanie i zaczynanie od nowa. Najlepszy jest w tym wszystkim proces edycji i dokształcania zena.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
jakbym miał znowu 15 lat  :lol: i chciał robić moda do gothica to bym ściągał co się da z seriali typu gra o tron, można sporo pomysłów przemycić jak nie na zadania to chociaż na same postaci i dialogi. Masz propsa na zachętę, wyjeb ten świat i zmien fabułę i będzie spoko.

Yyy, no właśnie. Jakbyś miał 15 lat. I taki poziom prezentowałaby tego typu fabuła. Robienie z Gothica na siłę Gry o Tron, Wiedźmina czy innego tego typu uniwersum jest niepotrzebne - pewne rozwiązania można przemycić, ale na dłuższą metę zbytnia inspiracja przerodzi się w patologię, w której albo co drugi będzie rzucał kurwami, by rzucić, a nie podkreślić daną sytuację lub będzie kurwił się każdy z każdym (przykład Gry o Tron). Poza tym nie wiem czy mówisz o książce czy serialu, ale serial nie pewno nie jest spójny i jest tam tyle dziur, co w serze szwajcarskim, raczej antyprzykład.

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Pisałem o przemycaniu pomysłów na postaci i zadania a nie wklejaniu rycerza ze złotą ręką czy innego geralta. Albo wrzucaniu do dialogow tekstów z serialu, myślę że to logiczne. Nie ma w tym nic złego, lepiej mieć 9 unikatowych npc niż 90 zrobionych na zasadzie ,,kopiuj-wklej", do tego zadania jak z gothica 3 typu przynieś mi 20 sztuk czegoś tam. Bez polotu, bez sensu.
 
Gothic najlepszy

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja wyróżniłbym trzy etapy tworzenia fabuły.
Pierwszy to ten gdy jako dzieciak chcesz dodawać smoki, tytany czy inne fantastyczne badziewie. Drugi to pseudo dojrzały etap domorosłego gimba, gdzie masz beke z poprzednika i wydaje ci się że dodawanie bluzgów i silenie się na mroczny klimat zrobi robotę bo przecież coś co jest dobre musi być złe i generalnie okrutne. Ale potem nadchodzi etap trzeci gdzie dociera do ciebie że dobry scenariusz jest wtedy gdy nic nie jest oczywiste. Graczowi może wydawać się ze bierze udział w jakiejś płytkiej szopce by po czasie zaczynał odkrywać studnie bez dna i to co wcześniej było dla niego oczywiste teraz jest znakiem zapytania a np tego dobrego zakończenia może nigdy nie być bo ostatecznie każda postać uwikłana w jakimś zadaniu kończy jako poszkodowana.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A czy istnieje jakiś skończony mod w którym są tytany?
 
Gothic najlepszy

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@boguc to naprawdę ciężkie pytanie. Chwilę się nad tym zastanawiałem i chyba nie ma.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Benku

Benku

Użytkownicy
posty132
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=Dd49yBGR2Jg

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry