[G1] Uczeń Nekromanty 1712 26

O temacie

Autor Benku

Zaczęty 18.06.2019 roku

Wyświetleń 1712

Odpowiedzi 26

GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty17
Propsy4
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Na górze zrobiła się dyskusja na temat hełmów, to ja napiszę coś na temat moda.
Tak jak napisał Simen, nie powinieneś publikować zapowiedzi gdy masz ukończone 28%.
Jak już mówili moi przedmówcy - świat jest zbyt płaski. Szczerze, lepiej teraz przysiąść do blendera czy 3d maxa (nie wiem w czym robisz) i poddać świat edycji, niż później tego żałować.  I nie chodzi tu tylko o pagórki i tym podobne.

Widzę, że nie dodałeś w meshu świata budynków, korzystasz z tych 3 chatek na krzyż jako VOBy. Przez to świat bardzo szybko się znudzi grającemu. W końcu wyobraź sobie grać w Gothica tylko z tymi trzeba chatkami. Nierealne, co?
Jeśli masz jakieś problemy z budynkami, to zawsze możesz napisać, jest tu wiele osób które ci z tym pomogą.

Co do fabuły, to jest ona prosta, ale kto powiedział że z takiej prostej podstawy nie da się zrobić czegoś dobrego?
Fabuła takiego Baldur's gate: Dark Alliance na początku to dosłownie: Bohater przybywa o Wrót Baldura w poszukiwaniu przygód, okradają go złodzieje, a on musi ich odnaleźć. Proste? Tak. A Gra jest uznawana za najlepszego RPGa na PS2.

Musimy odszukać magiczny amulet z doliny. Co to za amulet? Kim jest nekromanta, który powierzył nam to zadanie? Po co mu ten amulet? Co to za dolina? Widzisz ile można wyciągnąć z jednego zdania? Nie rób wszystkiego takim tajemniczym i nieznanym, pare informacji na początek przyda się graczowi i zmotywuje go do dalszej rozgrywki.

Do tego można wpleść różne wątki. W końcu jesteśmy uczniem nekromanty - może on sam pojawi się na naszej drodze?

Oczywiście nie jest powiedziane, że musisz wszystko przedstawić w temacie na forum. Możesz zgrabnie przedstawić aspekty fabuły w formie np. Opowieści niezwiązanej ściśle z czynami głównego bohatera, ale nawiązującą do niego. Jak sam napisałeś - fabuła może się zmienić, jeśli chcesz, możesz ją zmienić na coś bardziej złożonego, nikt w ci w tym nie przeszkodzi. Moją radą jest zatrzymanie prac nad vobowaniem czy pisaniem skryptów, tylko skupienie się nad dopracowaniem fabuły na ostatni szlif.

Co do wypowiedzi @Anonimus14 - po części się z tobą zgadzam, nic na siłę, warto trochę dłużej popracować nad modem, niż wydawać go jak najszybciej, zresztą Benku zrobił tak przy swoim pierwszym modzie, mam nadzieję, że nie będzie powtarzać swoich błędów. Co do nowych, niespotykanych form w Gothicu, to zgadzam się, warto eksperymentować, ale wszystko z umiarem!
Ale wg mnie nie trzeba nowych mechanik, stylów czy innych tego typu rzeczy, by opowiedzieć ciekawą historię. Według mnie w dzisiejszych czasach można zrobić arcydzieło nie używając nawet ikarusa.

Przykładem może być Diccuric, który fajne bajery skryptowe miał, ale to co urzekło mnie (i chyba większość), to różnorodność zadań (i to, na ile sposobów można je wykonać), ciekawy świat pełen sekretów, oraz dobrze przedstawiona fabuła.

Jednym słowem - nie rób nic na siłę, posiedź więcej przy modzie a nie publikuj go od razu i zadbaj o fabułę. Aha, jeszcze zmień świat!
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

Benku

Benku

Użytkownicy
posty110
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Na górze zrobiła się dyskusja na temat hełmów, to ja napiszę coś na temat moda.
Tak jak napisał Simen, nie powinieneś publikować zapowiedzi gdy masz ukończone 28%.
Jak już mówili moi przedmówcy - świat jest zbyt płaski. Szczerze, lepiej teraz przysiąść do blendera czy 3d maxa (nie wiem w czym robisz) i poddać świat edycji, niż później tego żałować.  I nie chodzi tu tylko o pagórki i tym podobne.

Widzę, że nie dodałeś w meshu świata budynków, korzystasz z tych 3 chatek na krzyż jako VOBy. Przez to świat bardzo szybko się znudzi grającemu. W końcu wyobraź sobie grać w Gothica tylko z tymi trzeba chatkami. Nierealne, co?
Jeśli masz jakieś problemy z budynkami, to zawsze możesz napisać, jest tu wiele osób które ci z tym pomogą.

Co do fabuły, to jest ona prosta, ale kto powiedział że z takiej prostej podstawy nie da się zrobić czegoś dobrego?
Fabuła takiego Baldur's gate: Dark Alliance na początku to dosłownie: Bohater przybywa o Wrót Baldura w poszukiwaniu przygód, okradają go złodzieje, a on musi ich odnaleźć. Proste? Tak. A Gra jest uznawana za najlepszego RPGa na PS2.

Musimy odszukać magiczny amulet z doliny. Co to za amulet? Kim jest nekromanta, który powierzył nam to zadanie? Po co mu ten amulet? Co to za dolina? Widzisz ile można wyciągnąć z jednego zdania? Nie rób wszystkiego takim tajemniczym i nieznanym, pare informacji na początek przyda się graczowi i zmotywuje go do dalszej rozgrywki.

Do tego można wpleść różne wątki. W końcu jesteśmy uczniem nekromanty - może on sam pojawi się na naszej drodze?

Oczywiście nie jest powiedziane, że musisz wszystko przedstawić w temacie na forum. Możesz zgrabnie przedstawić aspekty fabuły w formie np. Opowieści niezwiązanej ściśle z czynami głównego bohatera, ale nawiązującą do niego. Jak sam napisałeś - fabuła może się zmienić, jeśli chcesz, możesz ją zmienić na coś bardziej złożonego, nikt w ci w tym nie przeszkodzi. Moją radą jest zatrzymanie prac nad vobowaniem czy pisaniem skryptów, tylko skupienie się nad dopracowaniem fabuły na ostatni szlif.

Co do wypowiedzi @Anonimus14 - po części się z tobą zgadzam, nic na siłę, warto trochę dłużej popracować nad modem, niż wydawać go jak najszybciej, zresztą Benku zrobił tak przy swoim pierwszym modzie, mam nadzieję, że nie będzie powtarzać swoich błędów. Co do nowych, niespotykanych form w Gothicu, to zgadzam się, warto eksperymentować, ale wszystko z umiarem!
Ale wg mnie nie trzeba nowych mechanik, stylów czy innych tego typu rzeczy, by opowiedzieć ciekawą historię. Według mnie w dzisiejszych czasach można zrobić arcydzieło nie używając nawet ikarusa.

Przykładem może być Diccuric, który fajne bajery skryptowe miał, ale to co urzekło mnie (i chyba większość), to różnorodność zadań (i to, na ile sposobów można je wykonać), ciekawy świat pełen sekretów, oraz dobrze przedstawiona fabuła.

Jednym słowem - nie rób nic na siłę, posiedź więcej przy modzie a nie publikuj go od razu i zadbaj o fabułę. Aha, jeszcze zmień świat!

Jest już nowy świat, ale na razie go teksturuje, fabuła musiała się przez to zmienić trochę, z hełmów zrezygnowałem.
 

PR3C3L

PR3C3L

Użytkownicy
Zimno, ciemno, strasznie jest. A ja idę, wspinam się.
posty18
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Zimno, ciemno, strasznie jest. A ja idę, wspinam się.
Będziesz pracował nad dubbingiem?
 

Benku

Benku

Użytkownicy
posty110
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Będziesz pracował nad dubbingiem?

Nie w modzie nie będzie dubbingu, sam robię moda.
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
Parzival Z
posty25
Propsy7
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Parzival Z
@Benku Jak mod będzie dobry, to zorganizuje się ekipę znajomych dubbingerów. Ważne by był dobry mod.
 
Granica między prawdziwą tożsamością człowieka a tożsamością jego awatara zaczęła się zacierać. Nastał początek nowej ery, w której większość rasy ludzkiej spędza cały wolny czas wewnątrz gry komputerowej.

Benku

Benku

Użytkownicy
posty110
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Benku

[G1] Uczeń Nekromanty
#25 2019-07-15, 21:47(Ostatnia zmiana: 2019-07-16, 10:37)
@Benku Jak mod będzie dobry, to zorganizuje się ekipę znajomych dubbingerów. Ważne by był dobry mod.

Za niedługo wstawię film z nowym światem mojego autorstwa no i fabułę zmieniłem (przez zmianę Świata). Jest to jak narazie mój największy projekt i się do niego przykładam. Ale dziękuje, jeśli mod wyjdzie mi naprawdę dobrze to nie pogardzę pomocą w postaci dubbingu :)

Post połączony: 2019-07-16, 10:36
Nowy świat do moda, poprzedni świat który widzieliście nie zostanie wykorzystany w modzie
A oto prezentacja nowego świata.

https://www.youtube.com/watch?v=ES0Bi7f8yFY


Oczywiście będzie więcej vobów
 

Fabio

Fabio

White&Red
posty3130
Propsy1897
ProfesjaScenarzysta
  • White&Red
  • online
Propsuję. Bynajmniej za jakość, bo jakościowo nie ukrywając jest słabo (dobry lvl design często mocno poprawia odbiór wizualny, ale mesh też musi być na poziomie), a zachęć i tworzenie nowego autorskiego świata. Może coś z tego wyniesiesz i kiedyś zrobisz lepsze (chociaż niektórzy szlifowali przez dziesięć lat, co jednak jest zbyt długim czasem w tym roku).

Mod wizualnie wygląda na 2008, ale lepszy gówniany, aniżeli znowu oklepany.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry