[G1] Życie w Kolonii 3954 36

O temacie

Autor Mac

Zaczęty 23.04.2019 roku

Wyświetleń 3954

Odpowiedzi 36

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty624
Propsy198
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Fabio Sam się pewnie ze mną zgodzisz, że obozy w większości z tych modów były upchane na siłę. A ja bym chętnie zobaczył ciekawe zmiany w miejscach, które są całkowicie puste i aż prosi się o jakąkolwiek historię, jak np. arena orków, lecz niekoniecznie jakieś nie wiadomo co.

No i przede wszystkim tutaj mamy mieć dynamiczną fabułę. Coś czego mi zawsze w gothicu brakowało. Bo tak naprawdę po wykonaniu wszystkich questów z danej lokacji, stawała się ona zupełnie bezużyteczna. Jak np. wspomniany przez autora obóz na bagnie.
 
while (!success) try{...}

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co do maga, myślę, że będzie lepiej dla fabuły, kiedy jego pozycja zostanie nieco osłabiona (tzn. zmienię mu na zwykłą szatę ognia). Widzę to tak, Milten został magiem już za czasów istnienia bariery, więc jeszcze jeden mag nie musi być związany z zespołem tworzącym wcześniej barierę. Sam mag - Ernest, będzie swego rodzaju wysłannikiem Rhobara II (już po stworzeniu bariery), którego celem miało być wsparcie ludzi z Posiadłości. Jednak prawdziwy zamiar Ernesta okaże się inny, czego na ten moment nie będę zdradzać.
Jednym z głównych założeń jakie sobie postawiłem, jest aktywizacja lokacji tak, aby pod koniec gry dalej miały znaczenie dla linii fabularnej. Jak już wspominany Obóz na Bagnie, który ginął gdzieś w 3 rozdziale...
Ścieżka w Posiadłości miała wyglądać na solidne kafelki. Dla mnie jest nielogiczne, żeby na dworku była udeptana, brudna ziemia jako główna dróżka. Może lepsze będą pojedyncze kamienne kafelki w trawie. Bardziej by to pasowało do otoczenia. Pomyślę nad modernizacją.
 

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty63
Propsy78
Nagrody
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
@Mac fajnym dodatkiem byłyby mundury strażników Herwarda i sztandary z rodowym herbem. Możesz pobawić się w takie rozbudowanie lore przez zmajstrowanie herbu nawiązującego do tradycji górniczej czy coś w ten deseń (Herward mógłby wtedy rzucić tekstem, że tylko tyle zostało z potęgi jego rodu i że pewnego dnia te sztandary znów zawisną na murach górskiej fortecy albo coś takiego). Mimo początkowej krytyki projekt zaczyna mi się podobać i może uda się wykrzesać z tego coś ciekawego.
 


Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Drathar bardzo dobry pomysł. Myślę, że wzór herbu mógłby być połączeniem symboli królestwa Myrtany z aspektami pracy górniczej, np. trzymanie kilofa itp. Najlepiej iść w kierunku pokazania, że ród Herwarda zarządzał terenami górniczymi, miał władzę, jednak był przynależny do Rhobara II.
 

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
AKTUALIZACJA

Witam, przez ostatni miesiąc zajmowałem się wątkiem Miasta Orków i miałem sporo do przemyślenia. Pierwszą moją ideą było wykorzystanie mesh'a, którego autorzy GI nie zamieścili w swojej finalnej wersji. Pomysł wydawał się dobry: gotowy świat, czyli pracy mniej. Jednak czytając komentarze pod swoim postem lub też pod innymi zapowiedziami, doszedłem do wniosku, że oklepany świat jaki posiadam w zasobach GI, nie wniesie nowych wartości. Postanowiłem stworzyć coś nowego, oczywiście bazując na znanym Nam mesh'u MO – chciałem zachować klimat i nawet wykorzystałem część z lokacji wcześniej wspomnianego świata do wykreowania nowego, większego miejsca, którego jeszcze nikt z Was nie zna.

Co znajduje się w Mieście Orków?
Mimo nazwy używanej przeze mnie, lokacja nie składa się tylko z obszaru mieszkalnego dla rasy Orków, ukrytej głęboko pod ziemią przed wzrokiem mieszkańców Kolonii Karnej. Oprócz głównej jaskini z „domami” zamieszkanych przez wrogą ludzkości rasę, także znajdują się takie miejsca jak:
Spoiler
  • fragment Świątyni Śniącego, a raczej jednego z podziemnych wejść, które możemy zwiedzić, lecz w tym wypadku nie będzie nam dane wyruszyć głębiej do znanej nam już lokacji z GI (przejście do niższych poziomów jest zniszczone);
  • jaskinie z Wielkim (Martwym) Drzewem – dlaczego martwe i skąd pomysł na takie rozwiązanie? Pozostanie to tajemnicą, która rozwiąże się w trakcie wykonywania misji w MO;
  • różne mniejsze lub większe korytarze/jaskinie z wieloma przeciwnikami oraz przedmiotami do zdobycia;

Co do fabuły w Mieście Orków
Nie chcę jej w dużym stopniu przedstawiać, jednak krótki zarys celu Naszej wyprawy w głąb Górniczej Doliny mogę Wam wyjawić:
Spoiler
Przede wszystkim Naszym celem będzie rozmowa z wodzem Orków w sprawie klucza do zapieczętowanych wrót Świątyni Śniącego. Sprawa wydaje się prosta, jednak taka nie jest. Klucz mogą zrobić tylko trzej Synowie Ducha z MO, którzy posiadają odpowiednią moc oraz wiedzę. Dwóch z nich poznajemy na miejscu, a trzeci będzie w tym etapie gry już Nam znany: tak, to Ur-Shak, którego będziemy musieli „odkupić”, aby mógł wejść znowu do MO. Tworzenie nowego klucza, będzie wiązało się z kilkoma misjami, których nie będę na ten moment zdradzać.

Mała porcja screenów, oczywiście dotyczących dzisiejszego tematu:
Spoiler










Co do następnych prac to skupię się na dalszym rozwijaniu MO oraz jego wątku. Liczę na komentarze/opinie/krytykę co należy poprawić i co byłoby dobre, aby wstawić do modyfikacji. Życzę miłego dnia :)
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty99
Propsy24
  • Użytkownicy
@Fabio Sam się pewnie ze mną zgodzisz, że obozy w większości z tych modów były upchane na siłę. A ja bym chętnie zobaczył ciekawe zmiany w miejscach, które są całkowicie puste i aż prosi się o jakąkolwiek historię, jak np. arena orków, lecz niekoniecznie jakieś nie wiadomo co.

Wszystkie najlepsze fanowskie addony do Gothica oferują zadania związane z orkową areną. Edycja Rozszerzona, Świat Skazańców, Ludzie z Górniczej Doliny (tu tylko małe zadanko). Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, a masz ochotę na Gothic 1 to polecam Ci poprzechodzić te mody-dodatki, najlepiej wszystkimi obozami. :) Rzecz jasna dobrych addonów nigdy za wiele. Życie w Kolonii ma potencjał, chętnie zagram jak wyjdzie, każdy pretekst żeby wrócić do ukochanej jedynki jest dobry. :)
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty624
Propsy198
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Życie w Kolonii, moim zdaniem, może przebić o głowę wszystkie wymienione modyfikacje.
Podobno Ludzie z Górniczej Doliny to bardzo dobry addon, ale sądzę, że mnóstwo nowego, autorskiego contentu, zrealizowanego na przyzwoitym poziomie, zmiażdży konkurencję.
 
while (!success) try{...}

GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty17
Propsy4
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Na początku byłem trochę sceptycznie nastawiony do projektu, ale autor pokazał, że nie robi kolejnego bezsensownego addona. Jest tu kilka fajnych pomysłów, które na prawdę mi się podobają. Szczególnie moją uwagę przykuło miasto orków. Od razu na myśl przychodzi "osada" (nie wiem jak to nazwać) Lizardmanów i uczenie się (dosłownie) ich języka w Ultimie Uderworld. " 'Click-iriass thesh tosa, Yeshor'click "
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Cruc nie wiem czy przebiję, nie jest to moim celem, aby robić moda tylko po to by miałbyć lepszy od innych (nie wiem nawet czy bym dał radę). Oczywiście to nie znaczy, że nie będę się starać o poziom mego dzieła. Jak pisałem wcześniej, cały czas się uczę i z czasem zwiększam jakość mojej modyfikacji. Idę do przodu, co wyjdzie z mojej pracy, zobaczycie oraz ocenicie. ;)
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty624
Propsy198
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja tez nie wiem czy przebijesz. Dlatego napisałem, że Twój mod MOŻE przebić :P
Ale idziesz o wiele dalej już w samych zamierzeniach niż konkurencja, dlatego jestem dobrej myśli.
 
while (!success) try{...}

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty63
Propsy78
Nagrody
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Fajny pomysł z drugim wejściem do świątyni, nawet jeśli jest zawalone. W oryginale w świątyni było chyba kilka zasypanych korytarzy więc jak najbardziej jestem za. Poza tym cały kompleks będzie sprawiał wrażenie jeszcze większego (możesz dać w dialogu albo jakiejś notatce informację, że cała świątyni jest jeszcze większa, ale jakiś zawał zamknął dostęp do reszty). Nie za bardzo widzą mi się te harpie głęboko pod ziemią, o ile nie są to jakieś ożywieńce oczywiście. Tak samo ten pomysł z drzewem niezbyt mi pasuje do gothicowych klimatów i przywołuje na myśl Skyrima i quest z zdobyciem soku z jakiegoś podziemnego, starożytnego drzewa. W każdym razie jeśli to wszystko będzie zrobione z głową, to jestem ciekawy efektu finalnego. Czekam na więcej.
 


Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Drathar uznałem, że pomysł wrzucenia harpii pod ziemie nie jest nielogiczny. W świecie Gothic'a traktowane są jako demony, zatem inny rodzaj tych stworzeń (bardziej mroczniejszy oraz groźniejszy) można dostosować  do warunków głębokich jaskiń oraz tuneli. Jeśli chodzi o drzewo, to ma ono swoją historię, nie będę zdradzać jaką. Jednak jest ona związana właśnie z wcześniej wspomnianymi harpiami. Czy pasuje do klimatu? Nie wiem, lecz mam na uwadze to, że jest to coś nowego dla Gothicowego świata, co może być innowatorskim elementem wspierającym w jakimś stopniu lore. Szczerze mówiąc, bazowałem troszkę na drzewie w jaskini na wyspie Undvik z Wieśka III :P
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty624
Propsy198
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hmm. Szczerze mówiąc myślałem, że system jaskiń jest nawiązaniem do pierwotnej wizji gothica, w którym podziemia miałyby często eksplorowane, a pośród niektórych korytarzy mieli żyć orkowie :x
 
while (!success) try{...}

Drathar

Drathar

Użytkownicy
Lore Vult
posty63
Propsy78
Nagrody
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • Lore Vult
Fajnie byłoby zobaczyć połączone jaskiniami miasto orków i ich cmentarzysko. W końcu w jakiś sposób niezauważenie dostali się na cmentarzysko i zaskoczyli strażników świątynnych. Ale to by było pewnie zbyt czasochłonne do wykonania. Chociaż zdecydowanie bardzo ciekawe.
 


PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty32
Propsy43
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Orkowie na cmentarzysko mogli przecież przyjśc od strony tej cytadeli gdzie pierwszy raz spotykamy Ur-shaka. Ta cytadela jest polączona mostkiem z terenem przed kamienną twierdzą a stamtąd wystarczy zejśc na dół w stronę orkowego cmentarzyska. Poza tym mogli poruszac się w nocy terenów między obozami w kolonii nikt za bardzo nie patroluje. Z tego co pamietam to chyba i tak orkowie pojawili się na cmentarzysku przed Baalem Lukorem i strażnikami światynnymi, w koncu ork pojawia się w wizji a Lukoro mówi, że wyłonili się z ciemnosci.

 Ale fakt w pierwotnych załozeniach podziemi miało być zdecydowanie więcej w końcu twórcy wzorowali się na Ultimie Underworld. http://gothic.arhn.eu/G1/artykulypl/pcgames_5_1998_pl.html
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.

Mac

Mac

Użytkownicy
posty19
Propsy49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie będę starał się połączyć Miasta Orków z Cmentarzyskiem, jednak myślę, że ciekawym dodatkiem byłoby dodanie jakiejś krótkiej informacji odnośnie genezy Cmentarzyska (dlaczego to miejsce, kiedy powstało, czy szczególnie znaczyło dla orków itp.).
 

YesSeS

YesSeS

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No cóż modyfikacja zapowiada się świetnie zobaczymy jak z wykonaniem w razie czego mogę podrzucić parę pomysłów. Narazie pozostaje czekać i życzyć powodzenia i żeby wszystko ruszyło zgodnie z planem
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry