[G2NK] Aetherna v1.3 12392 28

O temacie

Autor Anonimus14

Zaczęty 30.03.2019 roku

Wyświetleń 12392

Odpowiedzi 28

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Przy czym chciałem zaznaczyć, że ja jedynie poprawiłem interpunkcyjne/orty i lekko składnię. Nie odpowiadam za brzmienie niektórych zdań i rozmów.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



GaMBiD

GaMBiD

Użytkownicy
posty17
Propsy5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ogólnie mod bardzo fajny. Soundtrack, udźwiękowienie i lokacje dodają bardzo dużo klimatu. Fabuła też niczego sobie. Najbardziej jednak boli mnie brak zadań i postaci pobocznych. Do powiedzenia mają coś tylko postaci związane z wątkiem głównym. To całe przerażenie mieszkańców (wyrażone chociażby w krótkich dialogach lub zadaniach pobocznych) wg mnie jest priorytetem do dodania w wersji 2.0 - zwiększyłoby tę "nutkę grozy". Dialogi są niezłe (jakby porównywać do twoich wcześniejszych modów to są cudne). Mod jest zdecydowanie za trudny - grałem w pierwszą wersję to był za łatwy ale to podkręcenie statystyk jest zdecydowanie za wysokie. Walka pod koniec gry przy dobrym zakończeniu to jakiś żart. Giniesz 3 sekundy po skończeniu dialogu przez co musiałem skończyć na kodach. Wnerwiał mnie brak runy w okolice świątyni np. na plażę bo bieganie w te i wewte do świątyni. Brakuje mi tu zwykłego nauczyciela siły czy walki bronią 1h/2h (bo nikt raczej nie pójdzie w drogę łuków z jednym krótkim łukiem na cały mod czy w magię). Występują nieliczne literówki.

W skrócie:
Gdyby ktoś się spytał, czy warto zagrać powiedziałbym:
Możesz zagrać, ale przygotuj się na dużo biegania i niewykorzystany potencjał. Lepiej poczekać na wersję 2.0

Pozdrawiam
 
Kolekcja klasyki. Najchętniej kupowane gry w Polsce. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski

Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty89
Propsy78
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za opinię.
Co do nauczycieli to postanowiłem z tego zrezygnować ponieważ chciałem aby mod skoncentrował się na przechodzeniu fabuły oraz na walce. Nie wiem czy każdy to zauważył ale statystyki zwiększają się wraz z poziomem bohatera i raczej druga wersja też będzie się na tym skupiać.
W ogóle uważam że małe mody, takie jak mój, nie powinny mieć nauczycieli bo podczas grania w takie powinniśmy się skupić na fabule a nie na podbijaniu statystyk którymi i tak za bardzo się nie nacieszymy.

Poziom trudności w Gothicu to bardzo ciężka sprawa bo przez system walki niełatwo jest zbalansować pojedynki. Wcześniej było za łatwo, teraz jest, powiedzmy, tak średnio. Przy walce z Aetherną spokojnie można uciec ze świątyni z max jednym trafieniem i wyciągać pojedynczo wrogów co sprawdzałem sam parę razy. Na dodatek w EQ ma się dwa (w wersji 1.2.1) zwoje z armią ciemności co tylko pomaga w walce.
Chyba w wersji 2.0 będę musiał wprowadzić dwuetapową walkę i tak będzie sprawiedliwiej.

Run też za bardzo nie chciałem robić bo gdyby był teleport w każde miejsce to mod trwałby dużo krócej. Dałem tylko do wioski bo tam akurat często się bywa. Wiem też, że chodzenie to nie jest dobry sposób na wydłużenie moda ale z dwojga złego wolę aby gracz chodził niż się teleportował, tym bardziej jeśli mówimy tu o mrocznej wyspie gdzie chodzenie w ciemnościach i mgle powinno dawać nam satysfakcję.

Żeby nie było, to co tutaj napisałem to tylko moje odniesienie się do recenzji i nie chcę tutaj się wybielać czy coś. Wszystkie sugestie będą wzięte pod uwagę przy tworzeniu wersji 2.0

PS: Mod trafił na spine :)
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty665
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W końcu się zabrałem, aby przejść tego moda.

Nareszcie mogę powiedzieć, że jest znaczny progres w porównaniu do poprzedniego tytułu.
Ogólnie ciekawi czy Aetherna nawiązuje do poprzednich modów i to co się działo w Grupach Oszustów 2 było pewnym następstwem wydarzeń z tego moda, czy to jedynie zbieżność mapy, twarzy npców itp. :P

Co do samego moda. Podobał mi się. Mam odmienną opinię niż Gambid. Oczywiście było sporo biegania, ale nie męczyło mnie to. Zupełnie odwrotnie niż w przypadku GO2. Tutaj rzeczywiście czułem rozwój tej fabuły. Pomimo wyraźnego wpływu Ciemności Gordotha widać było, że miałeś własny pomysł na moda i to się chwali (całe szczęście, że szaleniec nie skoczył z latarni xd)

Dialogi przeważnie były w porządku. W sumie to chyba większość z nich. Choć niektóre wiały tandetą. Np. tekst "jebańcu". Nie wiem, może się czepiam, ale średnio mi pasuje do gothica :F

Muzyka była bardzo klimatyczna. Dobrze się komponowała z ogólną grozą. Szkoda tylko, że pomimo tych okropnych ciemności nagle słońce potrafiło nam przywalić po oczach. To była taka drobna niedoróbka, przez którą musiałem iść spać do wieczora, aby rzeczywiście poczuć te ciemności.

Rozwój fabuły też mi się raczej podobał. Za wyjątkiem momentu, w którym przyprowadzaliśmy szaleńca do krypty. Może to tylko ja, ale dla mnie już w momencie, w którym dostawaliśmy polecenie przyprowadzić osobę do rytuału, było wiadomym co się zaraz stanie :P

Ogólnie fajnie wyszło. Zagrałem dwa razy. Obadałem wszystkie zakończenia. Polecam zagrać.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty89
Propsy78
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wiem, że pewnie mało kto pamięta już o tej modyfikacji ale tak, od 2019 baaaardzo mozolnie powstaje wersja 2.0 moda. Sprawy troszkę przyśpieszyły odkąd zgłosiła się do mnie osoba która chętnie zajmie się rozbudową i stworzeniem razem ze mną scenariusza.

Więc co wiadomo na pewno na dzień dzisiejszy?
-Raczej dalej podtrzymuję czas rozgrywki od 4 do 5 godzin, na pewno nie krócej
-Pojawią się aż 4 zeny, a dokładniej 3 bo jeden będzie mocną przeróbką zena głównej wyspy (btw. każdy zen to jakby osobny rozdział moda)
-Jeden główny wątek który będzie kolosalnie zmieniony choć będzie prowadzić mniej więcej do tego samego zakończenia co w wersji 1 ale będą też wątki poboczne w których będziemy mogli brać udział
-Oczywiście pojawią się zadania poboczne, zwłaszcza dość ważny wątek ucznia który będzie przeplatać się przez całego moda, na pewno z każdą postacią na wyspie będzie można chociaż raz zagadać o sytuacji jaka wystąpiła na wyspie by zwiększyć immersję
-Pojawi się więcej straszaków ale nie typu jumpscare ale takich bardziej działających na podświadomość i ogólny niepokój, myślę że zostanie coś zaczerpnięte z Kronik Myrtany bo tam było kilka ciekawych rozwiązań
-Zakończenie będzie wyglądać różnie w zależności od poczynionych przez nas wyborów podczas zadań, pojawi się też mała losowość w niektórych zadaniach
-Ogólny poziom moda mocno wzrośnie, o ile poprzednie moje produkcje były tworzone momentami "na odwal" tak tutaj postanowiłem nie iść w bylejakość i kompromisy ale też zdaje sobie sprawę z moich ograniczeń zwłaszcza w pisaniu skryptów więc jedne rozwiązania zostaną zastąpione innymi wcale nie gorszymi

Na pewno gdy mod będzie bliski skończenia zorganizuje jakieś testy moda by wyłapać jak najwięcej błędów i to nie tylko tych związanych z zadaniami itd. ale też z fabułą (nieścisłości, brak logiki). Myślałem nad jakimś demem a dokładniej wycięciem pierwszej części moda i opublikowaniem go dla was ale nie wiem czy jest sens.

Data premiery? Zbyt długo odwlekam pracowanie nad modem ale im bardziej zadręczam się właśnie tym że go olewam tym bardziej chce mi się nad nim pracować a postanowiłem że za wszelką cenę go nie porzucę, tak wiec najpóźniej okolice halloween 2022 to bardzo prawdopodobny czas wydania tej wersji moda.

Po wersji 2.0 myślę jeszcze nad wydaniem wersji już ostatecznej 2.5 w której największym atutem byłby dubbing i jakieś dodatkowe zadania oraz poprawki do tych istniejących ale to już pieśń przyszłości który też zależy od odbioru wersji 2.0
 

Damianu

Damianu

Użytkownicy
posty8
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja pamiętałem, że nadal na tym ktoś pracuje. Zgłaszałem się nawet do pomocy, ale znalazłem już inną modyfikację, którą mogę współtworzyć.

Odkąd zacząłem współtworzyć moda, nie jestem już taki chętny do testowania modów do Gothica. Pisząc skrypty, dialogi czy fabułę trzeba być zdyscyplinowanym, skupionym i robić to wolno. Bo w efekcie popełni się mniej błędów i mniej czasu zajmie ich poprawa.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Modyfikacja została udostępniona na platformę Steam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty89
Propsy78
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Anonimus14

[G2NK] Aetherna v1.3
#27 2024-09-27, 15:35(Ostatnia zmiana: 2024-09-27, 15:48)
PATCH 1.3

Po wielu latach postanowiłem powrócić do mojego, póki co, najlepszego moda (choć może się to zmienić) który został przyjęty przez ogół dość dobrze ale nie bardzo dobrze.
Tym patchem być może polepszę poziom moda, pierwotnie miałem to zrobić poprzez wersję 2.0 ale projekt ten jest zawieszony więc postanowiłem, że poprawię wersję która obecnie jest reprezentatywna.

Co zostało zmienione/dodane?

Największa nowość czyli DUBBING w wersji AI: wykorzystałem głosy z ElevenLabs, nie ma więc mowy o wykradnięciu głosów z Gothica czy też innej gry. Moim zdaniem głosy brzmią dobrze, na pewno lepiej niż większość dubbingów nagrywanych mikrofonem za 5 zł. Sama modyfikacja na pewno dużo na tym zyskała i przyjemniej się ogrywa co mam nadzieję, zachęci tych którzy dubbing w modach preferują.

Rozwiązania zaczerpnięte z wersji 2.0:
-Nowy system mroku/pogody/mgły (zwał jak zwał): teraz faktycznie na mapie jest ciemno, bez pochodni albo zwoju światła nie ma absolutnie sensu się poruszać na mapie gdyż nic nie zobaczycie. Poprawiłem za to oświetlenie kluczowych miejsc m.in w wiosce i tam jako tako dacie radę.
-Nowy straszak leśny, gobliny uznałem za wkurzające więc straszyć was będzie co innego :)

Zmiany:
-Drobne poprawki w dialogach, poprawiłem literówki, brak polskich znaków a także inne głupotki w dialogach.
-Poprawki w balansie, Prorocy zadają mniej obrażeń kulami ognia, Bohater zyskuje nie 3 ale 4 punkty do siły i zręczności co poziom (nie każdy o tym wiedział więc ta informacja pojawia się także obok komunikatu o nowym poziomie)
-Nowy sposób prezentacji nowego wpisu do dziennika
-Zmiany w zenie, m.in więcej światła w kluczowych miejscach.
-Parę efektów graficznych np. w modelu Aetherny.
-Mniejsza waga plików wideo, pozwoliło to choć trochę zmniejszyć wagę moda.


No i coś by się jeszcze znalazło.
Tą wersję moda stworzyłem na oryginalnych plikach z 2019 ale coś mogło się zepsuć przy przenosinach na nowego gothica do modowania więc jeśli znajdziecie jakiś błąd, również te uniemożliwiające grę, to piszcie śmiało. Ja oczywiście modyfikację testowałem i da się przejść ale jestem tylko jeden więc mogłem czegoś nie zauważyć.

DOWNLOAD 1.3
Mod dostępny do pobrania z linku tutaj jak i na początku wątku. Wersja zaktualizowana trafiła również na Steam.
Patch ten jest niejako zapowiedzią nowej modyfikacji nad którą obecnie pracuję. Szczegóły poznacie gdy już się pojawi.

MOD W DALSZYM CIĄGU NIE OBSŁUGUJE DX11, NALEŻY WIĘC GRAĆ BEZ NIEGO, INACZEJ BĘDZIECIE MIELI NORMALNĄ POGODĘ.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Moje gratulacje :)
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry