Spacer - Zapisywanie vobów 5937 12

O temacie

Autor Yetem12

Zaczęty 4.09.2018 roku

Wyświetleń 5937

Odpowiedzi 12

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty211
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, czy jest możliwość w spacerze zapisania obecnie umieszczonych vobów w celu ich późniejszego wczytania? Ponieważ dodałem kilka vobów a potem dokonałem zmian w strukturze świata i jak znowu utworzyłem zena to od nowa musiałem voby dodawać.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Zapisz jako uncompiled zen, podmień pliki levelmesha albo otwórz zen notatnikiem i zmień nazwę levelmesha, skompiluj od nowa zen + światło.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty211
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ok dzięki za pomoc.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
I zapisuj ten nieskompilowany plik pod inną nazwą, co zauważyłem: zacznij od innej litery. Jak dasz na takiej samej, to może ci nie zapisać zmian, kilka razy tak miałem.

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
Witam serdecznie. Przepraszam, że odkopuję ten temat le nie chciałem zakładać nowego wątku. Otóż w którym miejscu w tym nieskompilowanym zenie otwartym notatnikiem znajduje się linijka tycząca się levelmesha? Przykładowo zapisałem jako nieskompilowany ZEN górniczą dolinę w celu usunięcia z niej wieży Xardasa, po czym przywrócenia na mapę wszystkich vobów; ale nie wiem, która linijka odpowiada za model świata. Z góry przepraszam za brak brak wiedzy ale przychodzę tu właśnie po to by tę wiedzę zdobyć c:
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szukasz w złym miejscu.
Sprawdź tą zakładkę w spacerze tools->Macros:


Znajdziesz tam proste skrypty/polecenia, które wczytują do programu kilka modeli świata (mesh),
plus możesz dopisać wczytanie zen'a.

Skopiuj sobie przykładowe polecenie, utwórz własne na bazie kopii, wydedytuj ją pod siebie, po czym kliknij 2x na nie, wtedy program zacznie wczytywać na scenę wybrane rzeczy.

Musisz po prostu wczytać swoje party mesha, plus nieskompilowany zen.

Warto jeszcze wspomnieć o tym że istnieją dwa różne polecania:
Load world (wczytuje zen, ścieżkę do niego podajemy od tego katalogu: _Work/Data/Worlds/)
Load mesh (wczytuje mesh, ścieżkę do niego podajemy od tego katalogu: _Work/Data/Meshes/)
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
No dobrze, tylko gdzie znajdują się te modele świata? Przeszukiwałem folder meshes ale nie doszukałem się tam nic konkretnego poza modelmi obiektów takich jak np. orkowy sztandar, który chciałbym usunąć z ZENa ale nie mogę.

Dodm jeszcze tylko że model świta uzyskiwałem wczśniej za pomocą Blendera z Kerraxem.
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Musisz wyexportować zaimportowany ZEN w blenderze do formatu gothicowego 3ds.
UWAGA! Maksymalna ilość wierzchołkówjaką jesteś w stanie zapisać na jednym modelu zapisanym jako 3ds wynosi 65535, dlatego najpewniej musisz pociąć mapę na tzw "party".
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
Dobra, zrobiłem to w takiej kolejności:
- wczytałem zedytowany świat w firmie pliku .3ds, gdzie w środku jest pociachany na kilka partów
oteksturowałem go wedle upodobania
- zapisałem jako nowy plik
- następnie wczytałem oryginalny, nieskompilowany ZEN, skompilowałem do outdoor bez editmode
- stworzyłem nową formułkę w Macros z linijką "Load mesh [folder]/mapa.3ds
- po czym uruchomiłem tą formułkę w Macros

Efektem była pusta mapa z wczytaną kamerą i podaną nazwą świata jako model.3ds, ale na ekranie nie było ani modelu świata ani vobów. Co w takim razie robię źle albo dlaczego to nie działa??

UWAGA! Maksymalna ilość wierzchołkówjaką jesteś w stanie zapisać na jednym modelu zapisanym jako .3ds wynosi 65535, dlatego najpewniej musisz pociąć mapę na tzw "party".

Czy w takim razie po pociachaniu mapy powinienem ją zapisać jako kilka plików .3ds czy może mogę zostawić to jako kilka modeli w jednym pliku???
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O ile wiem, limit dotyczy nie tyle co pliku, a właśnie modelu, więc jeśli model jest podzielony, to nie ma problemu. Zresztą, sam raczej powinieneś to zauważyć po wadzę pliku (ile waży model? więcej niż 1kb? jak tak, to model został zapisany prawidłowo).

Spróbuj najpierw wczytać do spacera sam model/mesh świata (bez zen'a z vobami), zobacz jak to wyjdzie. (Oczywiście skompiluj sobie też świat i światło :P)
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
No dobra, powiedzmy że się udało. Oto co zrobiłem:
- Wyeksportowałem model świata w kilku partach w kilku różnych plikach.
- Uruchomiłem nieskompilowanego zena i skompilowałem w nim outdoor bez editmode
- następnie w Macros stworzyłem nową formułkę:
Cytuj
reset
set error 3
Load mesh worlds\OLDWORLD_EDITED_SURFACE_1.3DS
Load mesh worlds\OLDWORLD_EDITED_SURFACE_2.3DS
Load mesh worlds\OLDWORLD_EDITED_SURFACE_3.3DS
Load mesh worlds\OLDWORLD_EDITED_SURFACE_4.3DS
Load mesh worlds\OLDWORLD_EDITED_SURFACE_5.3DS
Load world swiatyBP\OLDWORLD_EDITED_BP.ZEN (nieskompilowany ZEN)
compile world outdoor
compile light high
- po czym uruchomiłem to zadanie w macros

Efektem było pojawienie się modelu swiata i wszystkich vobów, z tym, że voby były większe od mapy


Natomiast kolejnym problemem stał się Spacer, który chwilę po poruszaniu kamerą zaczął mi wyrzucać błąd z brakiem odpowiedzi, a windows zamyka mi ten program.


Post połączony: 2019-03-28, 18:17
No dobra. Do póki nie poruszałem się kamerą po tym moim zenie udało mi się zapisać całość jako skompilowany świat. Jednak jest problem; otóż model mapy jest w cholerę mniejszy od np. takiej biblioteczki. Czy może to być wina eksportowania mapy świata z Blendera do .obj i następnie zapisania gotowego, przygotowanego już świata w .3ds maxie??? Czy może jednak coś innego za to odpowiada???

Podrzucam screeny.

 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak najbardziej, jest to wina exportu.
Nie wiem czy kojarzysz, ale plugin KrxImpExp pozwalał ci wybrać skalę modelu, w jakiej model jest exportowany.
Ewidentnie widać, że skala jest niewłaściwa, nie miałem takiego problemu, ale no.. jeśli posiadasz model przed edycją do obj, to chyba najlepiej byłoby spróbować na nim.
Na pewno też dałoby się odpowiednio przeskalować model, ale do tego już musisz dojść sam, przynajmniej ja ci nie pomogę, może ktoś już miał podobny problem.
 

KayEvSki

KayEvSki

Użytkownicy
Agent specjalny
posty26
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Agent specjalny
No dobra. Powiedzmy że wszystko się udało według tego co pisałem wyżej. Jest na to jeszcze inna metoda.
Jak ma się gotowy model model świata w postaci jednego pliku .3ds to można przywołać voby za pomocą opcji VOBTree.

Kiedy mamy model świata ze skompilowanym światem i światłem bez editmode klika się prwaym przyciskieem myszy, wybiera się opcję VOB, z boku okwiera się mniejsza karta i tam wybieramy opcję VOBTree. Wybieramy tą opcję i z folderu ze światami wczytujemy nieskompilowany ZEN. I to wszystko.

Tam metoda jest o tyle dobra, że oprócz VOBów przenosi również waypointy na mapę.

Problemem jednak jaki mi pozostał są nieprawidłowo nakładające się tekstury na całym modelu świata oraz zaślepki w wejściach do budynków bądź jaskiń, ale podejrzewam, że jest to wina programu do 3D. W każdym razie dziękuję za pomoc; mam nadzieję, że to o czym wcześniej pisałem ja, Patrix9999 oraz inni przyda się każdemu, kto jest zupełnie zielony w temacie. Obyście nie mieli takich problemów z tym jak ja c:

Dziękuję Patrix za wszelką pomoc; naturalnie leci propsik.

#EDIT1
Dopiszę jeszcze tylko, że podczas importu ZENa do Blendera KONIECZNIE trzeba ustawić "Scale" na wartość "1" gdyż domyślnie jest wartość "0,01".
 

"...niech te drzwi obrotowe nie walną cię w dupę przy wychodzeniu!"
"Moja broń jest nie tyle wypasiona co ZAJE**STA!"


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry