Limit aivarów 4088 7

O temacie

Autor Revoke

Zaczęty 18.07.2018 roku

Wyświetleń 4088

Odpowiedzi 7

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hej.
Gothic 1 ma zdecydowanie mniejszą ilość możliwych do użycia aivarów niż G2 nawet pomimo tego, że niektóre z tych dodanych przez twórców są niewykorzystane. Nie to jest jednak największym problemem. Gorsze jest mieszanie tabel ludzi i potworów, co zdarzyło mi się zaobserwować podczas gry, kiedy Gothic utożsamił aivar zwierzęcy z ludzkim, dlatego że miał on taką samą wartość stałą. Jedyne możliwe rozwiązanie tego problemu, jakie widzę to połączenie obu tabel, aby to jednak było możliwe, trzeba zmienić odgórne ograniczenie. Teoretycznie wystarczy podmienić w pliku classes.d aivar[50] na aivar[100], jednak nie jestem pewny jak by na to zareagował silnik gry. O ile dobrze pamiętam, to przeczytałem kiedyś, że tego typu zabiegi są nieprzyjemne dla silnika, aczkolwiek nie ręczę za to, bo mogło się to odnosić do zupełnie czegoś innego.
Stąd też moje pytanie do osób bardziej zaawansowanych ode mnie: czy mogę to sobie bez obaw zmienić, czy jednak trzeba to jakoś inaczej rozwiązać?
Z góry dziękuję za rady.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy235
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tego co pamiętam, to parser zna rozmiary klas i jakakolwiek próba obejścia tego dedalusem skończy się crashem. Jedyne rozwiązanie to Ikarus, albo jakieś rozszerzenie klasy przez AST.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Z tego co pamiętam to nawet Ikarus pada przy takiej próbie. Da się zrobić nową klasę, ale wtedy nie możesz wczytać gry, bo jest klasa która nie istnieje. Ikarus jest inicjowany po wczytaniu gry (nawet jeśli to nowa gra), więc pierwsze co będzie wczytywane to podstawowe skrypty, Ikarus na samym końcu (startup), więc wczytując skrypty, dostaniesz crasha, a potem wczytasz Ikarusa. Z tego co Siemekk mówił, w AST można spokojnie dodawać nowe klasy.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W CZ używa się operacji bitowych, aby rozszerzyć aivary. Więc na jednym aivarze można zapisać 8 innych. Trzeba pamiętać jedynie, na którym bicie jaka informacja jest zapisana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
LeGo również pozwala na dodawanie nowych klas za pomocą PermMem. Splash rozszerzył tablicę Aivarów, za pomocą nowej klasy. A pakiet Talents z LeGo to wersja niemiecka dla rozszerzenia Aivarów. AST zaś posiada dodatkowe 100 aivarów zapisanych w bibliotece. Aby ich użyć należy użyć Externali:
void Npc_SetAIVar(instance, int, int);
int Npc_GetAIVar(instance, int);
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1622
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
podejrzyj skrypty GothicMod Fix
 

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tego co widzę w Gothic Mod Fix limit aivarów się nie zmienił.
Sprawdzałem jakiś czas temu AST, ale nie działało mi w G1, może coś do tej pory się zmieniło.
Nie wiedziałem że pakiet Talents może coś takiego umożliwić, będę musiał sprawdzić tę opcję. Ewentualnie pokombinuję z operacjami bitowymi.
Dziękuję za rady. Z mojej strony temat uważam za zamknięty.

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
'Talents' does exactly what you need. The name is slightly misleading, as there are no reasons the saved values have to be used for any sort of talent. They can be used just like any other AIVar.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry