Opis modyfikacji:VarusBikerEdition jest rozszerzeniem do G2NK. Autorowi nie podobało się to, że wiele addonów bardzo nieelegancko konfrontowało gracza z nowymi postaciami i zadaniami. Psuło to niestety ogólny klimat oryginału.
VBE uzupełnia główną rozgrywkę niemałą liczbą nowych zmian i lokacji, próbując oczywiście zachować przy tym oryginalną koncepcję G2 — to jest właśnie główny powód, dlaczego modyfikacja ta skąpi od dodawania nowych NPC-ów i zadań. Brak dubbingu czy nawet słabo dobrane głosy potrafią skutecznie zabić atmosferę.
Gracz ponownie przez całą grę, od 1 do 6 rozdziału, natknie się od czasu do czasu na coś nowego. A to na nową jaskinię, a to na jakiś nowy przedmiot, nowego przeciwnika, czy też natrafi na nową dolinę bądź lokację z G1, która normalnie w G2 była niedostępna (np. Miasto Orków).
Gracz może teraz wcielić się w rolę łowcy głów, kucharza, wydobywacza i wytapiacza rudy. Dostaje możliwość wzmacniania pancerzy, wystrugiwania strzał i bełtów, jazdy na cieniostworze czy też pisania zwojów. Może zupełnie na nowo rozwinąć się jako mag, jako że pojawiło się kilka nowych i przerobionych zaklęć. Przerobiono kompletnie cały balans. Nawet potwory walczą teraz w zgoła inny sposób. Poprawiono wiele drobiazgów jak chociażby Gorn stale posiadający teraz swój piękny topór z G1 itd.
Cechy:• Wiele nowych lokacji do zwiedzenia
• Nowe animacje (przede wszystkim dla dzików)
• 6 nowych ciekawych zadań (+1 klasztorne)
• Możliwość wcielenia się w rolę łowcy głów (listy gończe porozsyłane są po całym świecie)
• Nowe bronie dla wszystkich klas, wliczając w to również nowy wygląd
• Przerobiony balans oraz korekta tekstów
• Nowe potwory jak np. nieumarły ork-szaman, rój, ghul
• Możliwość zakupu własnego cieniostwora, jazdy na nim, zbrojenia itd.
• Wydobywanie i przetapianie rudy
• Wolne celowanie
• Wiele ukrytych smaczków
• Nowe pancerze dla niektórych postaci
• Możliwość nauki pisania zwojów u Rylana
• Wielostronicowe książki
• Wygląd zwojów według klas
• Przerobiony system modlitewny (przydaje się woda święcona)
• Możliwość zdobycia różnych wersji Uriziela
• Harad uczy teraz u siebie również kucia dwuręcznych mieczy
• Dodano stół warsztatowy; Bosper uczy teraz gracza wystrugiwania strzał/bełtów
• Środowisko bardziej reaguje na brzydką pogodę (ścierwojady np. chowają wtedy głowę)
• Sposób chodzenia zależny od posiadanej gildii
• Dodatkowe pomieszczenia oraz kondygnacje w domach miasta portowego
• Zbiory winogron koło klasztoru z uprawy winorośli
• Najemnicy mogą ulepszać swoje zbroje
• Paladyni mogą dać ulepszyć swój pancerz u Harada
• Bohater może przyrządzać znane z G1 i G2 potrawy
• Constantino uczy teraz warzenia swojej ekskluzywnej mikstury z niebieskiego bzu
• Nowa seria zadań w Jarkendarze (magowie zostaną nagrodzeni nowymi umiejętnościami):
— Regeneracja many
— Zaklęcie „Leczenie innych”
— Mistrz inkantacji
• Nowa szata dla magów oraz dodatkowy pancerz bezgildyjny
• Okres trwania przywołanych potworów poprawia się wraz z umiejętnościami maga
• Pełny polski dubbing

• Profesjonalne spolszczenie wysokiej jakości

— i wiele więcej —
W wersji 1.4b głównie zmodernizowano optycznie ghule (w walce korzystają teraz dodatkowo z zaklęć) oraz kompletnie przerobiono pierścienie i amulety (ogółem 8 nowych amuletów i 4 pierścienie). Dochodzi do tego jeszcze nowy mag (Dante) zajmujący się ich sprzedażą w klasztorze. Jest to już ostateczna wersja od autora.
Screeny:Lets play w wykonaniu Majesa:Spoiler
[video=youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=kmmLGLxAvQc
[/video]
Serdecznie zachęcamy do pobrania modyfikacji przez Spine, bowiem z okazji premiery tej modyfikacji przygotowaliśmy dla Was rekordową liczbę 50 osiągnięć! I coś mi mówi, że prędko ten wynik nie zostanie pobity.
Alternatywny download:
LinkInstrukcja instalacji:
1. Pobieramy Spine z linka powyżej.
2. Instalujemy oraz wskazujemy miejsce, gdzie trzymamy Gothica (możemy je również znaleźć automatycznie).
3. W przypadku braku jakichś komponentów potrzebnych do grania Spine automatycznie pobierze brakujące pliki.
4. Najlepiej od razu założyć sobie konto, które jest niezbędne, jeżeli chcemy nabijać osiągnięcia (zajmie to mniej niż minutę).
4. Przechodzimy do zakładki bazy danych, klikamy na VarusBikerEdition i czekamy, aż program pobierze całą zawartość.
5. Przechodzimy do biblioteki i cieszymy się modem.
Oto lista wszystkich osiągnięć, jakie możecie zdobyć:Spoiler
1. Zostań mianowany członkiem Najwyższej Rady Magów Ognia.
2. Pokonaj smoka-ożywieńca.
3. Zostaw Valentinowi pamiątkę na oku.
4. Pozbądź się pluskwiaków z pola winogronowego.
5. Stań naprzeciw najwyższego przywódcy Poszukiwaczy.
6. Pokonaj czarnego trolla.
7. Nabądź własnego cieniostwora.
8. Zdobądź dowody potwierdzające istnienie smoków.
9. Przywołaj ducha Varesha.
10. Zabij Baal Gobbo.
11. Dostań się do górnego miasta.
12. Zwerbuj kapitana.
13. Ukończ zadanie „Zioła dla Constantina”.
14. Daj muzykantowi napiwek.
15. Zostań przyjęty na nowicjusza w klasztorze Innosa za 1000 szt. złota i owcę.
16. Pokonaj Kruka.
17. Zbierz informacje o Kruku.
18. Dostań się do Lorda Hagena.
19. Zabij 10 ghuli.
20. Otrzymaj pancerz Łowcy Smoków.
21. Zostań przyjęty do kręgu Magów Ognia.
22. Naucz się samoczynnie odnawiać swoją magiczną energię.
23. Naucz się pisania zwojów.
24. Uwolnij zaginionych.
25. Dołącz do bandy Najemników.
26. Napraw Oko Innosa.
27. Zdobądź Fahla BrokDar.
28. Zostań mianowany świętym wojownikiem Innosa.
29. Zdobądź giętki pancerz Najemnika.
30. Naucz się ulepszać swoje pancerze.
31. Zabij smoka.
32. Naucz się wydobywać rudę.
33. Rozwiąż zagadkę świętego ogrodu.
34. Zdobądź stary pancerz straży.
35. Pozbądź się smoków w Górniczej Dolinie.
36. Naucz się wystrugiwać strzały.
37. Skróć męki przeklętego awanturnika.
38. Odzyskaj Uriziel.
39. Wstąp do straży.
40. Złap wszystkich bandziorów, za którymi wystawiono list gończy.
41. Odnieś cenny posążek Innosa do klasztoru.
42. Miej na sumieniu ognistego smoka.
43. Odwiedź ponownie Świątynię Śniącego.
44. Stwórz runę Gniew Uriziela.
45. Zdobądź Opończę Ognia.
46. Pokonaj dokmistrza Irdorath.
47. Zdobądź niezwykły kostur maga z zatopionej wieży Xardasa.
48. Wydobądź na światło dzienne prawdę na temat zabójstwa paladyna Lothara.
49. Zjednaj sobie ludzi na statek.
50. Dostań się niepostrzeżenie do miasta Khorinis.
Credits:Kierownik projektu: Quasch
Tłumaczenie: Quasch
Korekta: Quasch
Skrypty: Angar, Bonne6, Herobrine, Siemekk
Grafika: Blizna, Quasch
Filmy: Majes, Quasch
Testy: Angar, Quasch, Sili0n, Vanarius, opewopsiv, xMefistox
Kwestie dubbingu (w kolejności alfabetycznej):
Square Snail Studio
Kierownik dubbingu: Wojciech Feliks
Ajax — Wojciech Feliks
Bennet — Piotr Maga
Bezimienny — Quasch
Butch — Nosalduhr
Cavalorn — Michał Bąk
Constantino — Tymoteusz Skubiś
Dante — Wojciech Feliks
Harad — Błażej Majchrzyk
Heroh — Błażej Majchrzyk
Knecht — Adam Korkiewicz
Lance — Adam Korkiewicz
Lares — Wojciech Feliks
Muzykant — A R C H I
Nefarius — Tymoteusz Skubiś
Nowicjusz — Tymoteusz Skubiś
Parlan — A R C H I
Quince — Wojciech Feliks
Rylan — Wojciech Feliks
Saturas — Adrian Kasperek
Scott — Tymoteusz Skubiś
Varesh — Tune Seeker
Żarłacz — Wojciech Feliks
Kwestią obróbki, przycinania, nazewnictwa itd. zajął się głównie Quasch i Wojciech Feliks.
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=aq06q5_jJ2E
Uwagi:— VarusBiker miał tam jakąś swoją filozofię i postanowił nie łatać w żaden sposób typowych błędów z podstawki, mam tu na myśli takie jak np. farmienie złota na różne sposoby, gdyż uważał, że jeśli komuś tak bardzo chce się bez przerwy odbierać darmowe piwerka czy kuć bronie ze surowej stali, którą zajumał kowalowi, to powinien mieć z tego profit. Z tego powodu w polskiej wersji również mogą takowe „błędy” występować. Ogólnie nie polecamy jeszcze korzystać z kodów. Modyfikacja strasznie z nimi nie współgra.
— W pierwotnej wersji były jakieś pozostałości po zadaniu, które Varus chciał jeszcze wprowadzić. Były to takie pierdółki jak kilka linijek dialogów, list, który jest tylko w skryptach, zadanie, którego nie dało się zrobić oraz powiedzenie przy zakupie cieniostwora: „Zbudź się, cieniu Ajaxa”. Tych pierwszych się w sumie pozbyliśmy, żeby nie zawadzały, powiedzenie też mogliśmy w sumie zmienić, ale tego faktu dowiedziałem się już po nagraniu dubbingu, więc w sumie aż tak nie było potrzeby.
— Osobiście w trakcie gry natknąłem się na parę błędów teksturowych, głównie na Irdorath dało się to zauważyć, kiedy wchodziłem do jakiegoś pomieszczenia i nagle za mną pojawia się taka czarna ściana, przez którą nie da się przejść. Trzeba mieć to na uwadze, ale mam nadzieję, że to nie zepsuje Wam satysfakcji z rozgrywki.
Opis pochodzi ze strony
Bractwa Spolszczenia, autorem jest
@Quasch.