Gothic 4 28440 109

O temacie

Autor Paradoxal

Zaczęty 2.07.2018 roku

Wyświetleń 28440

Odpowiedzi 109

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Bjorn Pankratz podczas gościnnego udziału na streamie u Kaia Rozenkrantza wyjawił że trwają prace nad konceptem nowego Gothica.

https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=110051

 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Lepiej, żeby nie, bo zjebią xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Musieliby włożyć w to duże finanse, zwiększyć na pewno zespół i zmienić silnik, bo nie wiem czy nawet po jakimkolwiek podrasowaniu prezentowałby godny poziom XXI wieku. Jak to ma wyglądać jak ELEX, czyli między innymi denna oprawa graficzna i drewniane animacje, to lepiej, żeby tego nie robili. Ale twórcy na pewno wiedzą jakie są oczekiwania (a raczej jak duże) względem kolejnej gry marki Gothic, i mam nadzieję, że najpierw posiedzą spory okres czasu nad szlifowaniem fabuły zadań etc, kompletowaniem zespołu no i oczywiście zmian w kwestii grafiki.

Dialogi w Elex były też strasznie słabe i nudne, ciągle pytało się kogoś o to samo, wiele rzeczy było nieścisłych (bynajmniej nie z uwagi na tłumaczenie polskie, które jest już odrębnym tematem). No i oczywiście powrót takich osób jak Kai byłaby wskazana, bo gość robi super robotę, a muzyka w ELEX jest chujowa.

Osobiście wolałbym, żeby to nie była dalsza kontynuacja przygód Bezimiennego bohatera, niech może zostawią go w spokoju, ale żeby nie był to ktoś typu pasterz z Feshyr.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ta, potrzeba nowego silnika (jeśli nie są w stanie zrobić własnego niech skorzystają z jakiegoś gotowego, lepszego od ich). Dalej konieczna jest rekrutacja, tu nie są potrzebni jedynie animatorzy, ludzie od aspektów technicznych, ale przede wszystkim nowy zespół scenarzystów złożony z ludzi z masą nowych pomysłow którzy znają, kochają i rozumieją serię, ale nie bawią się w fanserwis i potrafią krytycznie spojrzeć na braki w lore Gothica. To jest jeszcze ważniejsze od drewnianych animacji i średniej grafii, na tym oczywiście też trzeba popracowac, nie boje się za to o level design bo to jedna z tych rzeczy które PB nie zawala.

Dobrą ideą byłoby połączenie sie znowu z PB Red, nie wiem czy to Spacetime jeszcze powstaje, Kai to mus bo co jak co, ale gość jest magikiem i nie wyobrażam sobie Gothica bez jego magicznych utworów.

Problematyczną decyzją będzie dla PB ustalenie czym być ma w ogóle "Gothic 4". Spin-off? Chyba najsensowniejsze rozwiązanie, jednocześnie najmniej bezpieczne. Prequel? Spoko, w założeniach, że cofniemy się do czasów Rhobara I czy nawet wcześniejszych (Jerkandar), zabawa w Przygody Młodego Miltena była by najchujowszą (i niestety najbardziej prawdopodobną) wersją wydarzeń. Sequel skreślam z góry, Bezimienny jak się już ma pojawić to w formie cameo, niespodzianki, kombinowania co się z nim działo w Krainach czy po jego powrocie do Myrthany poskutkuje zapewne kolejnym Zmierzchem Bogów. Szczególnie, że różne zakończenia Gothica 3 (chyba, że to Adanosa jest ciągle kanoniczne) utrudniają zabawę w kontynuację.




Generalnie PB albo zaczyna osuwać się grunt albo Elex odniósł sukces o jakim nie wiemy i ci nabrali wiary we własne możliwości. Obstawiam to pierwsze :)
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

Gothic 4
#4 2018-07-02, 18:12(Ostatnia zmiana: 2018-07-02, 18:23)
Lepiej, żeby nie, bo zjebią xD
Jakoś nie narzekałeś grając na streamach w te gadzinowe mody  ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ekipy na pewno nie zwiększą, fundusze pewnie będą wyższe ale jedyne czego od nowego gothica oczekuje to powrót klimatu z pierwszych dwóch części i wizyty w jakieś ciekawej ale wspomnianej wcześniej, krainie.

Ta, potrzeba nowego silnika (jeśli nie są w stanie zrobić własnego niech skorzystają z jakiegoś gotowego, lepszego od ich). Dalej konieczna jest rekrutacja, tu nie są potrzebni jedynie animatorzy, ludzie od aspektów technicznych, ale przede wszystkim nowy zespół scenarzystów złożony z ludzi z masą nowych pomysłow którzy znają, kochają i rozumieją serię, ale nie bawią się w fanserwis i potrafią krytycznie spojrzeć na braki w lore Gothica. To jest jeszcze ważniejsze od drewnianych animacji i średniej grafii, na tym oczywiście też trzeba popracowac, nie boje się za to o level design bo to jedna z tych rzeczy które PB nie zawala.
Myślisz że zmiana silnika sprawi że grafika stanie sie lepsza? Silnik mają akurat w porządku, skalowalny na różne platformy, może nie jest to najnowszy cry engine ale skoro opanowali go tak dobrze że przy tak małej ilości ludzi potrafią dostarczyć tak złożoną gre to o czymś świadczy. Potrzeba im na pewno nowego lead designera.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Prędzej zwiększą ekipę niz zrobią nowy silnik. Chociaz na dobra sprawe kto z dobrych deweloperow chcialby u nich pracowac

Dla weteranów za niskie progi, dla młodych obiecujacych tworcow szybkie zabicie kariery. W gre wchodza tylko ci gorsi i jacyś baaardzo początkujący
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Szczerze? Jakby PB zrobiła chociaż grę na takim poziomie co Returning to bym nie narzekał xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Gothic 4
#7 2018-07-02, 19:46(Ostatnia zmiana: 2018-07-02, 19:58)
Prędzej czy później to musiało nastąpić, mam tylko nadzieję, że nie będą dalej ciągnąć wątku bezimiennego.
Spin off to byłaby najrozsądniejsza opcja ale niezależnie od formy i tak pewnie zagram, z sentymentu...
Co do samej PB nie sądzę by ich ekipa miała się powiększyć, od lat pracują w małym zespole i nowi ludzie wprowadzili by tylko zamęt.
Zapominamy o najważniejszym, jeżeli ta gra ujrzy światło dzienne nastąpi to pewnie za kilka lat :/
BTW. Ale ekscytacja jest ,nie powiem...
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Pewnie 2021-2023. Chyba, że Elexa 2 odwalą szybciutko i na odwal się (co by mnie kompletnie nie zdziwiło :P) przy jak najmniejszym nakładzie środków i sił.

W sumie jest to trochę dziwne, że po tylu latach szansa na kolejnego Gothica staje się realna. Trochę jak z Syberią :)
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Simen, jakby zrobiła na takim poziomie jak Returning to by było syfiaste . :)

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)

WinterKing Kereth
Gry (themodders@telegram)

Gothic 4
#10 2018-07-02, 21:26(Ostatnia zmiana: 2018-07-02, 22:09)
Generalnie PB albo zaczyna osuwać się grunt albo Elex odniósł sukces o jakim nie wiemy i ci nabrali wiary we własne możliwości. Obstawiam to pierwsze :)

Tjaaa. Elex jakoś się sprzedał plus dostał dofinansowanie z UE na następną część. To na pewno powód do osuwania się gruntu. Ty po prostu masz jakiś ukryty hejt do Elexa.

Nie brakuje oczywiście odpowiedzi największego guru w dziedzinie Goticzka.  :lol2:

 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Akurat @Kuba Elex cieszył się bardzo dobrą sprzedażą, więc nie gadaj głupot o osuwaniu się gruntu.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szczerze? Jakby PB zrobiła chociaż grę na takim poziomie co Returning to bym nie narzekał xD
Nie no szanujmy się, aż tak nisko to oni nie upadli  :lol2:


Prędzej zwiększą ekipę niz zrobią nowy silnik. Chociaz na dobra sprawe kto z dobrych deweloperow chcialby u nich pracowac

Dla weteranów za niskie progi, dla młodych obiecujacych tworcow szybkie zabicie kariery. W gre wchodza tylko ci gorsi i jacyś baaardzo początkujący
Co za brednie :facepalm: Wiesz co może szybko zabić kariere młodego obiecującego twórcy? Zarozumiałość. PB tworzy gry jak na obecne czasy, klasy B ale to nadal developer który regularnie dostarcza zaawansowane tytuły cRPG, które jednak zaskakująco dobrze sie sprzedają mimo topornego combatu i jeszcze gorszych dialogów. A co do kwestii pracy to wierz mi ale nie każdy marzy o byciu korpo-szczurem, który jest malutkim trybikiem wielkiej firmy. Ja przyładowo, zdecydowanie wolałbym wykonywać swoją prace w takim PB, w przyjacielskiej atmosferze gdzie każdy każdego dobrze zna i każdy wie że jego praca ma duży wpływ na finalną gre(nawet tworząc takie Elexy) niż zapierdalać jak niewolnik z nadgodzinami w takim cd projekcie.
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4625
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Zaawansowane po chuju, to już jest plaga obecnych czasów ze chuj jaka ta gra jest, liczy się kto nią robił, ze jak Pb zrobiło grę to będzie gothic-podobny twór i będzie dobra, potem się okazuje ze jest chujowa.

Tak masz teraz z grami, gry od R* muszą być przecież dobre bo to gra R* podobnie z grami od Blizzarda czy Redów chuja kogo obchodzi jaka to gra, ona musi być dobra bo jest przez tych i tych robiona, klapki na oczach i tak to wygląda od dłuższego czasu.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Akurat @Kuba Elex cieszył się bardzo dobrą sprzedażą, więc nie gadaj głupot o osuwaniu się gruntu.


Hmm...poczytałem i faktycznie, nie wiem czemu miałem wrażenie, że sprzedaż była niewiele lepsza niż Risena 3. Przyznaje się do błędu i przepraszam :)



Co za brednie :facepalm: Wiesz co może szybko zabić kariere młodego obiecującego twórcy? Zarozumiałość. PB tworzy gry jak na obecne czasy, klasy B ale to nadal developer który regularnie dostarcza zaawansowane tytuły cRPG, które jednak zaskakująco dobrze sie sprzedają mimo topornego combatu i jeszcze gorszych dialogów. A co do kwestii pracy to wierz mi ale nie każdy marzy o byciu korpo-szczurem, który jest malutkim trybikiem wielkiej firmy. Ja przyładowo, zdecydowanie wolałbym wykonywać swoją prace w takim PB, w przyjacielskiej atmosferze gdzie każdy każdego dobrze zna i każdy wie że jego praca ma duży wpływ na finalną gre(nawet tworząc takie Elexy) niż zapierdalać jak niewolnik z nadgodzinami w takim cd projekcie.


Zazdroszczę ambicji.
Nawet gdybym się zgadzał z teorią, że lepiej pracować w małym, niszowym studiu i tam odgrywać znaczącą rolę to już i tak prędzej wybrałbym studio z jakimikolwiek perspektywami. Najgorsze co panuje w branży gier to brak ambicji i odwagi. Zrobisz dwie gry pod określony schemat, odniosą sukces = robisz je do końca życia i absolutnie nie chcesz poprawić żadnego wytykanego mankamentu. To nie odnosi się tylko do PB, równie mocno nie życzyłbym nikomu pracować w Bethesdzie i BioWarze, nawet jeśli ich gry mają fanów to są ciągle tym samym, robionym pod linijkę a deweloperzy z założenia są głusi na potrzeby i prośby graczy. Na dodatek PB robi gry które szczególnie dużych sukcesów artystycznych nie odnoszą, a po za tym sa to jednak w większości tytuły niszowe, najpopularniejsze u nas głównie dzięki legendzie Gothica.

I tak, wolałbym pracować w CD Projekcie który ma ambicje, ma możliwości, rozwija się, próbuje ciągle czegoś nowego i stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej i kto wie, może w pewnym momencie zostać kimś istotnym tam, ale na miejscu młodego dobrego twórcy bardziej cieszyłbym się z sukcesu odniesionego nawet po latach u Redów niż u Piranhi.
Żeby nie popadać w uwielbienie do Redów, to samo mógłbym powiedzieć o ekipie Kojimy, Naughty Dog, Obsydianie czy oczywiście Rockstarze. Każda z tych drużyn dostarcza treści wysokiej jakości, rozwijając się z tytułu na tytuł. Takie Naughty to powinien być idealny przykład dla tych wszystkich Bethesd i innych Piranhi, gry niby wszystkie takie same pod względem gameplaya, ale jednak każda inna i dopracowana w najmniejszych szczegółach. Może jakby Piranhia nie robiła sandboxów..? Z drugiej strony i tak ich szanuje, że oni te światy tworzą faktycznie sami w odróżnieniu od co poniektórych. Ale serio, zrobić coś niby podobnego do reszty, ale jednak innego nie jest specjalnie trudno, The Last of Us to zajebisty przykład - tam wystarczyły jedynie malutkie duperele, pojedyńcze zmiany i pomysły aby uczynić rozgrywkę zupełnie inną niż w całej reszcie gier o chodzeniu po korytarzowych lokacjach i zabijaniu przeciwników. Mimo, że rdzeń jest teoretycznie taki sam.



@Tizgar nie mam zielonego pojęcia czy dobrze myślę o co ci chodzi, ale uwaga
Spoiler
tak, studio robiąc gry wyrabia sobie markę i jeśli zrobiło trzy zajebiste gry bez żadnej wpadki to tak ich logo będzie rekomendacją samą w sobie, tak to działa
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
I tak, wolałbym pracować w CD Projekcie który ma ambicje, ma możliwości, rozwija się, próbuje ciągle czegoś nowego i stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej i kto wie, może w pewnym momencie zostać kimś istotnym tam, ale na miejscu młodego dobrego twórcy bardziej cieszyłbym się z sukcesu odniesionego nawet po latach u Redów niż u Piranhi.

Wygórowane ambicje. Założe się, że po tygodniu pracowania jako junior (czyt. korpo-niewolnik) u Redów, poczułbyś się zniesmaczony albo dyrektor Badowski zjadłby Cię na śniadanie. Nie przypominam sobie by u Redów panowała sielankowa atmosfera, gdzie każdy sobie  nie podstawia kłód pod nogi. A tego porównania Naughty do Piranhii czy innej Bethesdy kompletnie nie rozumiem, więc proszę o szersze wyjaśnienie.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jak nowy gothic to tylko spinoff .


A w redach byś nie wytrzymał, w tym jebanej wilczej jamie xD zagryźli by cie na śmierc. Trybik w maszynie, ot tyle byś miał sukcesów. Zastępowalny twórca assetów, nie podoba się to wypierdalaj.
 
Gothic najlepszy

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty827
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
To już wszystko będzie zależało od tego, co Piranie wymyślą. Sami powiedzieli, że muszą poświęcić trochę czasu na wybranie ścieżki, którą miałaby podążyć kontynuacja Gothic. Czy wybiorą Bezimiennego, czy też nie i tak zagram w to :) (chociaż wolałbym abyśmy dalej grali Bezimiennym.)

Jedno co trzeba teraz powiedzieć, to to, że jeśli skopią sprawę z nowym Gothicem, to są spaleni na całości w oczach fanów. Nacisk na nowego Gothica jest ogromny, sami dobrze wiecie. I to trochę wybieranie się z motyką na słońce, tak według mnie, ale nie powiem, trochę ucieszyłem się na wieść o kontynuacji :D
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
I tak, wolałbym pracować w CD Projekcie który ma ambicje, ma możliwości, rozwija się, próbuje ciągle czegoś nowego i stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej i kto wie, może w pewnym momencie zostać kimś istotnym tam, ale na miejscu młodego dobrego twórcy bardziej cieszyłbym się z sukcesu odniesionego nawet po latach u Redów niż u Piranhi.

Nie przypominam sobie by u Redów panowała sielankowa atmosfera, gdzie każdy sobie  nie podstawia kłód pod nogi. A tego porównania Naughty do Piranhii czy innej Bethesdy kompletnie nie rozumiem, więc proszę o szersze wyjaśnienie.



Co do Redów - nie wiem, nie pracuje. Nie oceniam atmosfery pracy.


Porównanie? Proste. 3 ekipy, każda robi gry pod ten sam schemat, na tą samą modłę. Z tym, że Bethesda i Piranhia od lat właściwie przekopiowują swoje gry, jadąc na sukcesie swoich pierwszych tytułów, lekceważą zarzuty i prośby graczy, nie próbując zrobić żadnej rewolucji w formule swoich gier. I tutaj nawet Piranhia wypada lepiej bo a) mają znacznie mniejsze możliwości; b) Elex ma całkiem ciekawy koncept jesli chodzi o lore i historie, znacznie ciekawszy i oryginalniejszy niż cokolwiek co Bethesda wyprodukowała od lat. W obu studiach brakuje jednak ambicji i szczerej chęci by zerwać z monotonią i spróbować zrobić coś nowego.

Naughty Dog produkują właściwie głównie trzecioosobowe gry akcji, w każdej przechodzisz od jednej średnio otwartej lokacji do drugiej, w każdej w ten sam sposób rozprawiasz się z masą przeciwników/rozwiązujesz jakieś zagadki a nacisk położony jest na historie którą poznajesz w cutscenkach i dialogach. No, tylko, że Naughty trudno odmówić ambicji i faktycznego zaangażowania. Każda ich gra jest dopieszczona w najdrobniejszym calu (w przypadku Piranhi - powinni postawić na mniejsze tytuly bo przy wielkich grach nie są w stanie tego zwyczajnie ogarnąć, w przypadku Bethesdy - mają wyjebane w szczegóły bo ludzie i tak ich gry kupią) i każdy tytuł ma cechy które go wyróżniają.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak sie składa że każda z tych firm robi dosłownie to samo z tym że gry od naughty ci sie podobają.

Nie wydaje mi sie też by PB sie nie przykładała do swoich gier i nie miała ambicji. To co zaprezentowali w Elexie to było raczej wszystko na co ich było stać z taką kadrą.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry