Pliki '.mod' i tłumaczenie... Pomocy! 434 6

O temacie

Autor 4michalk

Zaczęty 8.06.2018 roku

Wyświetleń 434

Odpowiedzi 6

4michalk

4michalk

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałbym przetłumaczyć mod "Grzesznicy PL" na angielski.

Jednak nie wiem jak otworzyć .mod który zawiera pliki moda.

Czy ktoś może mi powiedzieć, w jaki sposób mogę uzyskać dostęp do ".mod" i jak zmienić dialogi z polskiego na angielski?

Dzieki.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty443
Propsy163
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sposób 1eden. Proś autora o skrypty.

Sposób 2wa. Postępuj według listy kroków.

1. Aby wyciągnąć skrypty z moda, należy skorzystać z magicznego programiku o nazwie GothicVDFS z folderu _work/Tools.

2. W tym soper programie wybierasz sobie tryb pracy na viewer. Ustawiasz ścieżkę, gdzie mają być rozpakowywane pliki, a następnie wybierasz plik .mod.

3. Kiedy już sobie wybierzesz tamte rzeczy to powinno pokazać ci się drzewko katalogów, które zawiera sobie plik .mod. Teraz musisz znaleźć sobie plik ze skryptami, czyli GOTHIC.DAT, jeśli dobrze pamiętam.

4. Mając sobie ten pliczek niewiele z nim zrobisz, bo zawartość jest skompilowana, więc smutek.

5. Ściągasz sobie program GothicSorucer i z jego pomocą wyciągasz z, miej nadzieję, nieikarusowego pliku jego skrypty, które później możesz sobie modyfikować, ponownie skompilować i zrobić nową paczkę z modem.
 
while (!success) try{...}

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4788
Propsy3180
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A czy Avallach nie pisał programu który znacząco to ułatwiał? Jak dobrze pamiętam dawał dostęp do wszystkich stringów w modyfikacji.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fabio

Fabio

The Modders
posty2931
Propsy1715
ProfesjaScenarzysta
  • The Modders
Ja również pamiętam, że Avallach chyba coś takiego kminił bądź skminił, nie wiem czy gdzieś nawet nie miałem okazji tego użyć (mogę się mylić), aczkolwiek opisana metoda przez @Cruc jest najlepszą metodą. Nie wiem czy były tam jakieś specjalne skrypty, w sensie tak, że nie mógłbyś ich wypakować, ale ostatnio robili do tego polski dubbing, więc może jeszcze mają skrypty, to tak na marginesie, zależy czy masz w planach skorzystać z oryginalnej wersji (chyba rosyjska) i na jej bazie tłumaczyć, czy na wersji polskiej.

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty411
Propsy419
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Skrypty mam na dysku, nie musisz dekompilować.
https://www.dropbox.com/s/6s125dtr2tvf55o/GrzesznicyPL.rar?dl=0

Swoją drogą, kiedyś też chciałem tego moda tłumaczyć na angielski. W końcu niestety tego nie dokończyłem, z powodów już dawno zapomnianych. :D
 

4michalk

4michalk

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Skrypty mam na dysku, nie musisz dekompilować.
https://www.dropbox.com/s/6s125dtr2tvf55o/GrzesznicyPL.rar?dl=0

Swoją drogą, kiedyś też chciałem tego moda tłumaczyć na angielski. W końcu niestety tego nie dokończyłem, z powodów już dawno zapomnianych. :D

Kiedy skończę tłumaczyc tę skrypty które dołączyłeś to jak wtedy mogę je wypróbować? A no i oczywiście dziękuje za pomoc!
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty411
Propsy419
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Wrzucasz do _Work/Data/Scripts/Content a potem przez GothicStarter_mod.exe włączasz z włączonym Reparse scripts.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry